Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

Nå er det bare å vente til i morgen og høre hva blodprøver sier. Det er lenge å vente kjenner jeg.. *sukk*

Du vet at hvis du drar til NVH før kl 11 får du svar samme dag? Ta det direkte på reprod, ikke på klinikken, bare ringe og avtale tid :blink:

*utålmodig* Spesiellt siden jeg reiser til Spania på torsdag :hmm:

Er det noen som kan reise og parre for deg om det blir etter torsdag? For dette bare MÅ du få til altså......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Du vet at hvis du drar til NVH før kl 11 får du svar samme dag? Ta det direkte på reprod, ikke på klinikken, bare ringe og avtale tid :blink:

Er det noen som kan reise og parre for deg om det blir etter torsdag? For dette bare MÅ du få til altså......

Nå kommer jeg til å ta bloprøven her også reise avgårde med henne. Så får vi heller se hva hannhunden sier når vi kommer. Og ha det ser ut som det ordner seg om det ikke blir parring før jeg må dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tillatelse til å sladre! Jeanette og Talli er i Sverige nå, og kjæresteparet ordnet opp i løpet av kort tid. Det ble paring, med 10-15 min. heng :getlost: De prøver igjen en gang til i morgen! Heia Talli :wub: Dette MÅ bare gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tillatelse til å sladre! Jeanette og Talli er i Sverige nå, og kjæresteparet ordnet opp i løpet av kort tid. Det ble paring, med 10-15 min. heng :getlost: De prøver igjen en gang til i morgen! Heia Talli :wub: Dette MÅ bare gå bra!

Endelig! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tillatelse til å sladre! Jeanette og Talli er i Sverige nå, og kjæresteparet ordnet opp i løpet av kort tid. Det ble paring, med 10-15 min. heng :getlost: De prøver igjen en gang til i morgen! Heia Talli :wub: Dette MÅ bare gå bra!

Jaaaaa! Nå ble jeg superglad! Dette MÅ jo bare gå riktig vei! :) Krysser fingrene for at det blir en bra paring i morgen også, og for nye ekornbebiser hos Jeanette etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tillatelse til å sladre! Jeanette og Talli er i Sverige nå, og kjæresteparet ordnet opp i løpet av kort tid. Det ble paring, med 10-15 min. heng :wub: De prøver igjen en gang til i morgen! Heia Talli :) Dette MÅ bare gå bra!

Yess.Endelig gode nyheter :getlost::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Takk alle sammen :getlost:

Jeg kopierer i fra bloggen min også fins det mer informasjon om hannhunden på hjemmesiden (og det blir mer oppdatert etterhvert)

Ja da er det gjort. Og den heldige er Tullarbackens Heineken. En hannhund som har Busligans Warroo som pappa (broren til Wakool som jeg parret med sist) Som mamma har han Cefeus Flo-Jo, pappaen hennes er Goolorabang Razor Jack som Blaze mistet valpene til.

Så er er det masse hunder som jeg gjerne har/har ville brukt på jentene mine. Og han skuffet heller ikke som individ Han er litt mindre model enn hva jeg er vant med å være rundt, men så er jentene mine store

Talli og Snibben var omtrent jevnhøye. Og virker ha like mye fart i kroppen, så jeg tror jeg må kjøpe håv når det kommer valper etter de to der. *flirer*

Tror nok at valpene kommer til å få veldig atletiske kropper, men ikke av den groveste typen.

Jeg fikk desverre ikke noe "pent" bilde av de sammen da de var litt for opptatt med å parre rett og slett. Og jeg klager ikke på det

Når jeg kom i går var det "Love in the air" omtrent med en gang. En liten bånd promenad med de først også fikk de løpe løs i hagen. Innen 10 min så hadde de fikset det Heldigvis så ble det ikke mer enn 10 min heng, for det var MYE mygg ute da.

Snibben ville gjerne ta runde to med en gang, men han fikk vente til neste dag *ler*

I dag fikk han stå å vente litt på Talli imens vi ordnet litt papirer o.l. Og det var dumt det. Han tittet og tittet mot døren.

28108_10150197309015072_834435071_12791323_1193506_n.jpg

Når hun da endelig kom ut så kom hun så vidt ned trappen før han "tok" henne i farten. Ingen som trenger hilse her vel??

th_SG1L9392.jpg?t=1275313703

Så begynnte Talli å tenke... og angret litt, og fant ut at han får da jobbe litt mer for det!!

28108_10150197309095072_834435071_12791326_440455_n.jpg

Deilig at de fikset det helt selv uten noen innblanding fra oss. Ikke brydde han seg om Talli sitt "iiiiiiik" som hun iblandt måtte gjøre. Gjerne også når hun luktet på han kunne hun brått si "IIIIiiiikkk" *ler*

Så da håper jeg det rekker med to fine parringer.

28108_10150197309185072_834435071_12791330_1577355_n.jpg

28108_10150197309195072_834435071_12791331_1021847_n.jpg

Før jeg reiste måtte jeg hilse på han Mamma Flo som venter valper med Bocca iløpet av uken. Håper jeg har en slik om 9 uker. Men stakkars hun var helt sprengt! Får nesten dårlig samvittighet, men bare nesten *ler*

28108_10150197309220072_834435071_12791333_4464082_n.jpg

Fins noen flere bilder i bloggen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Oj, nesten litt vemodig-godt å finne en hannhund som forener linjene du så inderlig har forsøkt å få. Håper virkelig det klaffer for dere nå!

Ja det var godt :getlost:

Og det er vel også en av grunnene til at jeg bruker han. Han er jo egentlig bare "barnet" og litt ung enda. Han er født juni 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var godt :wub:

Og det er vel også en av grunnene til at jeg bruker han. Han er jo egentlig bare "barnet" og litt ung enda. Han er født juni 2008.

En kan ikke få alle krav oppfylt hver gang, og noen ganger må en parre "med stamtavla" og håpe det holder.

Jeg er selv i leteprosess, og ingen oppfyller alle kravene. Spørsmålet er jo hva en kan og vil fire på. Å parre med en som er to år hvert øyeblikk er ikke det verste en kan gjøre :) Jeg sikler på en som er 11 måneder, jeg... Men han får heller bli til et annet kull enn det neste, for foreløpig oppfyller han veldig få krav (røntgenstatus på seg selv og søsken, parret før, fått hilst på ham, osv) - men jeg liker potensialet hans.

Anyway, dette var din kulltråd :getlost: , håper dette går i boks for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...