Gå til innhold
Hundesonen.no

Kule triks


Anne

Recommended Posts

Nyse når noen sier "Hva gjør naboen når han ser deg?"

Riste seg når noen sier "Rist deg!"

Legge seg på ryggen/siden når noen sier "bang" og former hånden som en pistol

Sette seg i trappa på kommando

Rull rundt

Bukke

Danse (med eier eller rundt seg selv)

Forresten så ligger det massevis av kule triks på www.tirilweb.com - under Tirils hundeliv og "aktiviteter". :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Vicky

Prøv f.eks rulle rundt: før godbiten rundt sånn at hunden legger seg og ruller rundt. Nå kan jeg bare bruke en håndbevegelse også ruller hunden rundt. Sitte bamse er morro: bruk godbit for å få hunden til å sitte i bamsestilling. husk å gjenta "ja det er sitte bamse" dette er morsomme øvelser syns jeg. Også senere kan du lære hunden spinn som er litt mer komplisert......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt triks som ser bra og avangsert ut er å lære hunden alle fingrene! Ta på fingrene med snuten når du sier navnet på den fingeren!

Begynn m f.eks. høyre tommel. Hold tommelen opp forran hundens snute, når hunden snuser på den eller nærmer seg, så klikk, si tommel og gi godbit. Når hunden kan det så legg til en finger til og en til, helt til alle "fingrene sitter inne"! Så begynner du m den andre hånden.. Morsom hjernetrim for hunden som kan gjøres i sofaen eller over alt egentlig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hente brus ol.

Bruker klikker jeg da så jeg begynnte med å klikke når han holdt flasken i munnen.

Så når han løftet den opp.

Å nå kan jeg si hend drikke, så løper han å henter flasken å kommer tilbake.

Vi har bare øvd ute enda da.

Sitte på rompa med labbene opp forran sek.

Så stor kan ozzy, da står han på bakbena å løfter potene så høyt han kan.

Rulle, prat (Nora ar utrolig flink til dett, mens Ozzy ikke kan det.)

Krype, Vinke.

De kan faktisk litt sånne artig triks.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Neon triks Cita kan:

-Ta ut og inn klær av vaskemaskinen

-Ta hageslangen og vanne blomster

-Trekke i snoren på do

-Åpne dører

-Slå av/på lyset

-Åpne kjøleskapet, hente f.eks en brus der, gi den til meg, gå så tilbake og lukke kjøleskapet

-Danse

-Krype

-Dra akebrett

-Ta på vasken

-Hente ting

og masse mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine kan riste seg når jeg sier rist deg, men det funker best når de er vate i pelsen.

Tinka bjeffer på komando, hopper rett opp i luften og ned igjen, fra dekk altså,(hun hopper høyt altså 8) ),

også kan hun det vanlige med sitt, dekk, kom hit og stå.

aiwa kan sitt, dekk, stå, det vanlige som folk normalt sett lærer hundene sine, også har vi lekt oss litt med klikker med aiwa så hun kan også velte en sjegle og skubbe den bortover på plassen her ved at hun stikker hodet inni den. :)

Småen kan også vanlig hverdags lydighet og så er hun flink til å stikke av hjemmende i fra hvis vi slipper hun løs her vi bor (eneste hunden som kan det trikset her i huset :? ) hun har vi ikke lært noe triks hun virker litt treg i innlæring i forhold til de andre hundene men kan jo skryte over at hun kom på 4 plass :) når grunnkurset vi gikk i høst på var ferdig, mens bamse fikk en andre plass. :) og da kan jeg vel få med at de første to ukene så var de litt vannskelig å ha med å gjøre for da hadde småen løpetid (ikke så lett å trene da verken hun eller bamse) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig morsomt triks, som jeg forsovidt ikke aner hvordan hunden lærte. Dette trikset var det den forrige hunden til min morfar som kunne (Billy). Hvis det lå 3 klokker oppe på tven kunne f.eks. morfar si "hent klokka til mamma" og så gikk Billy rett bort å henta klokka til mormor som om det skulle være ingenting, det samme skjedde med "hent klokka mi" og "hent klokka til Roar" (onkelen min). Aner ikke hvordan Billy greide det, men smart var han i allle fall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...