Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultat NKK Bergen 2010


SFX

Recommended Posts

Jeg stilte også 9,5 år gamle Lina i BIR/BIM finalen, og fy søren så moro det var! Jeg måtte virkelig streve for å holde følge og var helt anpusten etter et par runder! Jeg måtte til og med til tider bruke begge hendene for å prøve å forhindre at hun dro meg over ende! :)

Fantastisk sprekt av en så gammel tung og grov berner, som i tilegg har født 40 levende valper fordelt på 5 kull!

Hun endte opp som BIR, og det var bevegelsene og "sprekheten" hun vant på sa dommeren.

Fnis, det er godt vi er flere som sliter med henne - hun løper og løper og løper og eier ringen, og jeg vet egentlig ikke om det er nødvendig for henne å ha handler, hun vet jo hva hun skal... Vi er flere som har gjort vårt beste for å holde følge i ringen med henne, i hvert fall!

Fine Lina, :P , håper datteren X'en er like sprek og vakker som veteran, har vært en like god mor og avlshund, og en like flott berner gjennom sitt liv. Lina er one of a kind i mine øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

En KJEMPEgrattis til alle de flotte resultatene her :)

En ekstra grattis går til alle de velholdte veteranene :P De står mitt hjerte nært og jeg koser meg like mye hver gang en "gamlis" suser rundt i "ungdommen" sin og plukker med seg både det ene og det andre. Ros til dere som eier/handler dem, dette står det respekt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater :)

Ailo fikk 1-2-HP. Fornøyd med det :P Ble litt for mye for Ailo mens vi ventet, slapp ikkje inn i ringen før nesten tre timer etter oppmøte, og dermed var han sliten, og ikkje interessert i å gjøre det han skulle. Men vi tar det igjen neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Shabtay ble 2bhk med cert og res cacib og kritikken ;

Utmerket type og balanse, velformet maskulint hodet, fint uttrykk, god hals,

god overlinje, velkroppet, velvinklet. Meget god pelskvalitet

frie stabile bevegelser, velvist

Så ble Groenendael hannen som bor hos meg nå BIM med Cert og Cacib :) Verdens beste tenker jeg ^^ :)

Utmerket type, vakkert hodet med korrekte linjer, lang snute, korrekt bitt, Megen bra hals og overlinje

Godt utviklet gropp, velvinklet, bra bevegelser, vakker pels, nydelig fremvisning

:P

Klager ikke på de kritikkene for å si det sånn! :)

Hva sa jeg? Kjempe morsomt at du fikk det på kritikken :)

Har noen en katalog tilgjengelig?

Jeg har, bare pm meg om det er noe :D

NKK Bergen gikk (som vanlig) dritt med egen hund, så det glemmer vi fort... Vi hadde også med en 5mnd gammel lab valp, så vi forlot hallen da Flat og deler av Lab var ferdige... På søndagen tok jeg turen opp og var litt flyfille for Labbis. Grattis igjen med flotte resultater på alle sammen, Benedicte! :)Selv om det bare skulle mangle etter all den løpinga, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa jeg? Kjempe morsomt at du fikk det på kritikken ;)Jeg har, bare pm meg om det er noe ;)NKK Bergen gikk (som vanlig) dritt med egen hund, så det glemmer vi fort... Vi hadde også med en 5mnd gammel lab valp, så vi forlot hallen da Flat og deler av Lab var ferdige... På søndagen tok jeg turen opp og var litt flyfille for Labbis. Grattis igjen med flotte resultater på alle sammen, Benedicte! :ahappy:Selv om det bare skulle mangle etter all den løpinga, haha

Tuuusen takk for hjelpen! Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten din og Adriane sin hjelp :ahappy: Og tusen takk for kjempebra handling av Sting i BHK, plasseringen kunne jo ikke ha blitt bedre (for han får ikke lov til å slå Memphis mer :ahappy: ) :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Så mange gode sonenresultater, som vanlig :ahappy::ahappy: Ingen nevnt ingen glemt, men GRATTIS!! forresten jeg mååå jo bare nevne nuch'en til Gigi/Roma! Grattis altså!

Gruppe 1:

Schäferhund BIG 1 (Zanta av Quantos prøver seg nok på Bamsevinner i år igjen :ahappy: )

Beardis BIG 2

Sheltie Rebus BIG 3 (Caroline "sin" Rebus)

Tibrá BIG 4.

Mops BIG1 i gruppe 9

Greyhound BIG gruppe 10

Dachs (samme som Bø) gruppe 6/4

Bullterrier gruppe 3 (om det er den jeg tror det er så er den vakker!)

BIS vet jeg ikke..

Grattis til Bomba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper og limer, dette er vel den rette tråden.

Luna fikk flat rød. Isj og æsj!

Hadde virkerlig håpet på det certet, men slik er det.

Uansett er det strålende at Luna puna'en er som hun er. Det er ikke alle basenjier man kan hive inn i en fremmed bil med fremmede folk og bikkjer, og så få en ny og fremmed handler til å stille henne i ringen. Luna tok alt med stoisk ro og selvtillit, og fikk "tiltalende vesen" og "godt temp" på kritikken Fineste Luna'en det, tenker jeg! Det er jo tross alt det som er det viktigste!

TUUSEN takk til Soppe-sjåføren og Synnøvehandleren!

Hun var gøyal å handle :hmm: Travde som en drøm! Gleder meg enormt til å se bildene av henne som Only Blondie tok! :lol:

Ellers så måtte hun snafse litt etter alle hannhunder som gikk forbi, men men.. regner med hun var litt løpetidish :lol: Søt var hun hvertfall, der hun satt som en dukke og fulgte med på cockerne :)

Gratulerer så masse til alle fornøyde, og spesielt til søte Gigi og Iselin (som også går under søt :ahappy:)

Vi var en tur innom og kikket og Lumi oppførte seg ekseplarisk! Er ikke mange hun ikke sjarmerer for å si det sånn :blink:

Bare LITT søt hun der. Gikk forbi i farten sammen med Charpi. Vi måtte stå og kikke litt jaaa :hmm:

Siden Charpi er treig må jeg skryte av tantebarnet (dalmatineren Jilloc's Wild Music) som ble nr 2 i klassen sin med HP :):ahappy: :ahappy: så nå håper jeg mammaen har fått blod på tann og stiller mer etter dette.

Hun var bare LITT lykkelig :blink: Skal nevnes at stakkars Euro var barbert også, hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...