Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingstelt


Carma

Recommended Posts

Ja? Hvor får man tak i utstillingstelt, så rimelig som mulig selvfølgelig! Og hvor mye må man regne med å betale? Jeg har snusa litt rundt på nettet nå, men finner stort sett ikke så veldig mye. Samme teltet dukker opp hele tida og det er både stort og dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle typene er vel de rimeligste. De som er litt høyere foran enn bak og samme type som de fleste dommertelt. Personlig startet jeg med et slikt og har nå et bare hund telt/easy up og jeg vil nok aldri tilbake til det gamle. Regner det med litt vind er ikke teltet "dypt" nok til at du unngår at det regner inn. Mitt beste tips er å holde utkikk etter brukte easy up på f.eks finn.no :)

edit; i mellom størrelsen har du jo f.eks pro plan sitt, men det har jeg både hørt og selv kjent at er tyynt i kvaliteten. Og det er vel vanskeligere å sette opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjøl på utkikk etter et brukt telt til en noenlunde rimelig pris, men det er sjelden noe bruktbart å finne synes jeg. Men hvis du synes proplan sitt er ok, så gå på finn torget og søk på utstillingstelt og da får du opp et til 900 kr i oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor får man tak i sånne da? Lå ett eneste brukt på finn så jeg, 900,- tror jeg. Er det det man må forvente å betale...?? Det var et pro plan-telt.

Du må nok regne med over 1000,- om du skal få et pent av den større typen. De gamle/dommerteltene kan du få ned mot 500/600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok regne med over 1000,- om du skal få et pent av den større typen. De gamle/dommerteltene kan du få ned mot 500/600

Er det nypriser eller bruktpriser du mener da? Greit å ha et utgangspunkt så man slipper å bli for mye lurt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk et nytt utstillingstelt, proplan her hos oss, som vi bestilte inn for noen andre, men som de ikke vil ha likevel, plutselig. (i likhet med valpepakkene vi bestilte inn spesielt for dem.) 1300,- skal vi ha for det, visstnok. Jeg aner ikke hva slags kvalitet det er på det, da, men jeg tror Yodel og Yodelmannen har et slikt, og det var da helt greit det, på basenjispesialen. :) Svart er det iallefall, så gir bra med skygge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har easy up telt :) Husker ikke akkurat hva vi betalte for det... Men veldig fornøyd, god plass og slik "solskjerm/fortelt" veit ikke hva man skal kalle det :D Så om det regner, så kommer det ikke inn i teltet og skygge for sola på sommeren:)

Det er lett å sette opp og ta fra hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyd med vårt ProPlan telt. Gir godt med skygge, passe stort, og greit å sette opp.

Har hørt rykter om at telt over 3 x 3 m ikke får slåes opp på utstillinger, da de tar for stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk et nytt utstillingstelt, proplan her hos oss, som vi bestilte inn for noen andre, men som de ikke vil ha likevel, plutselig. (i likhet med valpepakkene vi bestilte inn spesielt for dem.) 1300,- skal vi ha for det, visstnok. Jeg aner ikke hva slags kvalitet det er på det, da, men jeg tror Yodel og Yodelmannen har et slikt, og det var da helt greit det, på basenjispesialen. :) Svart er det iallefall, så gir bra med skygge. :)

Iiiiinteresting! Hmmmm.... ikke så langt heller til Gran... Hmmmm...

Vi er veldig fornøyd med vårt ProPlan telt. Gir godt med skygge, passe stort, og greit å sette opp.

Har hørt rykter om at telt over 3 x 3 m ikke får slåes opp på utstillinger, da de tar for stor plass.

Ja, det er både forståelig og sannsynlig. Og store telt blir ofte tunge og knotete også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nypriser eller bruktpriser du mener da? Greit å ha et utgangspunkt så man slipper å bli for mye lurt... :icon_redface:

Tenker brukt. Nytt ligger vel på over 2000,- nå?

Vi er veldig fornøyd med vårt ProPlan telt. Gir godt med skygge, passe stort, og greit å sette opp.

Har hørt rykter om at telt over 3 x 3 m ikke får slåes opp på utstillinger, da de tar for stor plass.

Så bra å høre, har nemlig hørt at de er såpass tynne i stoffet at de tåler lite. Men da vet jeg at de er helt greie de også :D

Men pr d.d har de vel ikke begynt med begrensninger på 3x3 telt her i Norge? Personlig syntes jeg de er kjekke, har flere ganger "lånt" skygge fra vårt telt til de nye rundt ringen som ikke har paraply/telt ovs. Dessuten kan man være flere i de teltene, har flere ganger delt de med 1-2 andre utstillere. Men det forutsetter en rase hvor slikt kan praktiseres - er vel ikke alle man kan det :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...