Gå til innhold
Hundesonen.no

"humping"


Elvira

Recommended Posts

Med fare for å høres fryktelig dum ut. :icon_redface:

Er det vanlig at valper på åtte uker humper?

Sarek humper på sin seng og på kattenes seng, så vi tok dem bort vi. Nå har han et pledd og kattene har fått sine senger på områder han ikke kommer til på.

Han har kun gjort det på sengene da, ikke på oss eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja Nitro gjorde det litt i den alderen. Det var ikke ofte, men han prøvde seg på andre valper når de lekte og litt på barn (når han ble noen uke eldre). Jeg avbrøt han med en gang. Og så korrigerte jeg han når han gjorde det med barn. Nå er han 16 mnd, og har ikke jokket noe på folk og såvidt sett antydning til det på andre hunder.

Så jeg ville ha avledet oppmerksomheten hvis du ser at han begynner. Med en leke eller godbit. La han få tankene på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tispe men hun "humper " også. Fikk helt sjokk når jeg så det første gangen.

Den bittelille søte valpen sto og "humpa" på en stor isbjørn bamse :icon_redface:

Den bamsen måtte jeg bare fjerne etterhvert for hun var helt besatt av den.

Ellers har hun prøvd seg på søsteren sin en del ganger når vi passet henne.

Trodde det bare var hannhunder og løpetisper som gjorde sånn jeg :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shensi gjør dette av og til på Tussi bamsen sin hun også. Har lest et sted at dette kan være stress? Skal ikke si at det stemmer da og vi stresser egentlig ikke med det, for det er så sjeldent og det er bare på Tussi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tispe men hun "humper " også. Fikk helt sjokk når jeg så det første gangen.

Den bittelille søte valpen sto og "humpa" på en stor isbjørn bamse :innocent:

Den bamsen måtte jeg bare fjerne etterhvert for hun var helt besatt av den.

Ellers har hun prøvd seg på søsteren sin en del ganger når vi passet henne.

Trodde det bare var hannhunder og løpetisper som gjorde sånn jeg :icon_redface:

Ikke kjøpt på Ikea vel? :innocent: Saga humpa i vei på den når hun kom hjem, men jeg fjerna den ganske så raskt gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theo gjør også dette. Han er 17 uker. Han har en seng (en sånn madrass ting) som han pleier å ligge på i stuen, som han bretter sammen til en bul og så humper han i vei. Men det er kun på denne han gjør det. Vi har ikke gjort noe med det, men burde vi kanskje stoppe han? Vi kan jo ikke ta fra han sengen, men gjerne gi han beskjed eller evt. avlede han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte konferere litt med oppdretteren og fikk beskjed om å avlede han med en gang for det er helt unødvendig.

Sånn æsj og fysj skal vi ikke ha noe av så vi får nå se om den sengen kommer frem igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøpt på Ikea vel? :icon_redface: Saga humpa i vei på den når hun kom hjem, men jeg fjerna den ganske så raskt gitt..

Jo kanskje det. Kjekke bamser de har på Ikea gitt :innocent:

Regnet med at hun synes det så ut som en stor flott Phalenehann jeg :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte konferere litt med oppdretteren og fikk beskjed om å avlede han med en gang for det er helt unødvendig.

Sånn æsj og fysj skal vi ikke ha noe av så vi får nå se om den sengen kommer frem igjen..

Hmmm.. Da får vi kanskje ta et oppgjør med han neste gang han kommer på den ufyselige tanken... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jokking og humping av både tisper og hannhunder i den alderen er somregel (så og si alltid) et tegn på at valpen prøver og roe seg selv ned.

Stress trenger ikke være på max for at man skal se det, og ofte kan det være vanskelig og oppdage at den lille har fått litt mye av det ene eller andre i det hele tatt.

Lite søv, mye lyder/nye lyder, for mye aktivisering og "trening", mye tur eller enkle ting kan utløse stress hos små valper.

Jeg avledet min valp når dette skjedde et par ganger da han var liten og lagde liten sak ut av det hele. Kjefting, negativ belønning eller positiv straff er liten vits i. Jeg ville latt hunden ha leken i kortere periode, eller funnet noe annet den kan bruke som tidsfordriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har avledet på noe positivt og det har vært kun noen få tilfeller etterpå.

Men jeg kan se det med stress ja. Skal være enda mer obs på det og se om det er noen sammenheng om det skjer igjen(når det skjer igjen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...