Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildetråd for kattene på Hundesonen


Nokia

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Brutus, en katt så nær opp til Pusur som man kan komme, er en 10 år gammel tidligere gategutt, han har bodd hos oss i 4 år. Han mener nok selv han er leder av hundeflokken, og lar seg villig rundvaske av samojedene (men ikke de andre hundene). Lasagne og pasta er mat for mons, og favofittplassen er i sofaen forran tv'n . Ute er man når man nå, helst aldri.

For en fantastisk nydelig katt du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er søte snille pusejenten vår. Hun blir 2 år i juni. Hun er en god eventyrblanding, moren er en pitteliten kølsvart korthåret katt.

Faren er ukjent, men pusen har fått størrelsen til sin mor.

Hun er kastrert så det blir aldri noen kattunger her i gården :rolleyes2: (det holder med én katt) Hun ble anskaffet som musejeger. Og vi har vært veldig fornøyd med henne til det :rolleyes2: Hun kommer og går stort sett som det passer henne, og er inne når hun føler for det.

Missy Elli-pus (eller stort sett Kitty... :rolleyes2: )

missypus.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten legge inn av mine også da :D Begge kattene bor hos mamma og pappa, men er jo litt mine fremdeles da :D

Beauty blir 8 år 23 mai og Snipen blir 7 år 13 juli. Snipen er dattera til Beauty

Først noen av Beauty, fineste katta på jord:

i73736_Bilder037247.JPG

WOW! For en utrolig nydelig pus, skikkelig stilige farger! Skal hun noen gang ha pusekattbebiser? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min elskverdige pus Shateran. Jeg fikk han i 1993 som min første kattunge og ble svært glad i han. Han bodde sine første 6 år i byen, før vi flyttet på landet. Der storkoste han seg skikkelig og var en flink musejeger. Han var kastrert og stum, så han kunne ikke mjaue.

Han var rød og hvit, og 50 % ren norsk skogkatt.

I fjor sommer ble han angrepet av en raillmons og ble skadet. Han hadde blitt angrepet tidligere av samme katt, og han ble halt, men fikk behandling hos dyrlegen slik at han ble bra igjen. Han ble bitt i ansiktet og ryggen ved siste angrep. Han ble veldig halt igjen og veldig redd for å gå ut etterpå. Fikk kraftig betennelse i ansiktet pga såret.

Så dyrlegen mente vi burde avlive han.. Han var såpass gammel, og påkjenningene for store.

Så, 16 år etter at pusen min kom til meg, måtte jeg si farvel.. Det var vondt. Dette skjedde 1 mnd etter at jeg mistet min første hund. Ble litt mye på en gang, så jeg klarte ikke å være inne med katten da sprøyta ble satt. Jeg syns det holdt med 1 gang på kort tid.. Han ble begravd i hagen til foreldrene mine.

RIP Shateran 1993 - 2009

shateran1.jpg

shateran3.jpg

05bildetshatte.jpg

sommer18.gif

Dette ble en minnepost fra min del.. Jeg blir ikke å få noen ny katt pga samboeren min har sterk allergi.. Savner å ha katt veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett å få en katt til låns over lengere tid. Ihvertfall ikke de rasene. Samboer blir tett bare av å se på en katt han, så han er ikke spesiellt gira på å ha katt. Så jeg får smugkose på de kattene jeg kommer over :rolleyes2: (og ikke si noe til samboer, for da blir det desinfisering når jeg kommer hjem hehe)

Sibirkatt og bengaler er nydelige da! :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, samboeren min reagerer som bare pokkern på mammas sibirkatt(tett nese, rennende øyner og problemer med pusten!)! mens med "vanlige" katter, så snufser han bare litt! anbefaler på det sterkeste å prøve ut allergivennlige raser før man kjøper en slik en ja!

mamma derimot som er så allergisk mot katter at hun nyser om en katt/jhund/kråke/kanin sitter i hagen mens hun er inne, jo HUN kan grave ansiktet sitt i pelsen til Mr Todd uten så mye som å klø i nesen! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg får legge ut noen biler av vår stolthet, Odin. Oppdretternavn: (N)Snødekattens Thai Blue Dragon, rase Maine Coon, farge a22

Odin som kattunge:

pusen3.jpg

Stretching catshow- style

http://s225.photobucket.com/albums/dd308/skessa/?action=view&current=DSC00537.jpg

Koser deg i hagen

DSC00774.jpg

Leke med skyggevennene sine i baljen

DSC00716.jpg

Fjortizzz bezzzt friendzzz

DSC00959.jpg

...Vil ha stellebordet for seg selv

DSC00863.jpg

Ja, jeg gir meg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han Odin altså! Så nydelig pus! :) hvor stor/tung er han? * ønske seg MC*

På det tyngste var han 9,4kg, men nå er han ute om natta og får trimmet seg litt. Han er litt over 8kg nå. Størrelsen... vel. Uten hale, strukket ut (sånn cirka) og fra forlabb til baklabb, måler han litt over 1 meter. Litt uklar måling siden han sprellet litt ;)

Han er utrolig, utrolig snill, men er masse glimt i øyet og en merkelig sjarm. Han er litt typisk katt, men liksom ikke helt typisk katt heller.

Han er stor og størrelsen hans imonerer de fleste. Mat er 99% av livet hans, selv om han får i oppmålte mengder, to ganger daglig.

Det medfølger en god del pelsstell, så en kam og børste- gjennomgang daglig må man regne med. Får du katt fra oppdrettslinjer, vil katten mest antagelig være vandt med å bli stelt.

Når en Maine Coon blir løftet, blir han HELT slapp i kroppen, så det er som om å løfte en tung teddybjørn. Han maser en god del, bruker stemmen mye og stemmen er høy, men ikke skingrende eller skarp som siameserens.

Han vet ikke helt hva som er best for ham av og til, så han trenger litt støtte og hjelp fra oss. De blir liksom aldri helt selvstendige ;)

De er like elegante som en grizzlybjørn... :)

Her har han krøllet seg sammen, så størrelsen hans vises ikke så godt :)

DSC00961.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor med to steriliserte hunnkatter :wub:

Først er det Flekka, som har bodd hos meg siden hun ble født. Mora hadde samme farger, bare grå der Flekka har svarte flekker. Litt nervøs og sær katt, men veldig kosete når hun føler for det. Nå er hun rundt 8-9 år gammel(husker ikke datoen hun ble født dessverre).

Kan vi gå inn nå?

Så har vi Kallisto. Som er en abyssiner og norsk skogkatt blanding. Sannsynlighvis en av de rareste og mest sosiale kattene jeg har hatt(elsker å gå tur blandt annet). Hun har uheldighvis en tendens til å legge på seg, så der må jeg følge med. Med utsikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

psycho er klar favorittkatt, men...

240.JPG

DAMN! :lol:

selv har vi fortsatt spaniafrøkna våres, som kom til oss for snart... dæven, seks år siden tenker jeg. hun er superlat, pratsom til alle tider, dytter/stryker seg mot ALT (driter vel i om det faller på gulvet og knuser) og har null venner. hun er mer rottweiler enn kattepus mens hun er ute. søta mi, det! :(

tatt i 05/06

Juni2005Spania090-2.jpg

ellers har jeg foreløpig bare bilder fra photoshoot sommer 09

P1019670.jpg

P1019679.jpg

P1019697.jpg

"hva?"

P1019703.jpg

"... HÆ?"

P1019707.jpg

"ahaa"

P1019709.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Just me :)' date='17 august 2010 - 03:28 ' timestamp='1282008504' post='945052]

psycho er klar favorittkatt, men...

DAMN! :)

selv har vi fortsatt spaniafrøkna våres, som kom til oss for snart... dæven, seks år siden tenker jeg. hun er superlat, pratsom til alle tider, dytter/stryker seg mot ALT (driter vel i om det faller på gulvet og knuser) og har null venner. hun er mer rottweiler enn kattepus mens hun er ute. søta mi, det! :innocent:

tatt i 05/06

Juni2005Spania090-2.jpg

ellers har jeg foreløpig bare bilder fra photoshoot sommer 09

P1019670.jpg

P1019679.jpg

P1019697.jpg

"hva?"

P1019703.jpg

"... HÆ?"

P1019707.jpg

"ahaa"

P1019709.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...