Gå til innhold
Hundesonen.no

Innkjøp av nybegynner agility sett


aCa

Recommended Posts

Jeg har ønske om å kjøpe inn ett agility sett. Jeg har sett på tingtilhunden.com siden det virker som ett godt kompromiss mellom pris og kvalitet.

Jeg vurderer kjøpe banepakke1 (4hopp, 1hjul), banepakke2 (tunnel, tunnel flat) og 6pinner slalom med wire. Er litt usikker om jeg får plass til alt dette, men burde vel være greit å variere litt med hva man setter opp.

Hvis dette slår ann hos Yoshi tenkte kan jeg kjøpe 6 pinner til og langhopp hinder.

Jeg kunne nok har kjøpt inn litt mindre ting i første omgang, men så sprettet Yoshi er forventer jeg at dette slår ann :ahappy: Vurderte også kjøpe færre hopp hinder men siden banepakke1 gir deg nesten ett hopp gratis tenkte jeg det var greit.

Hvordan synes dere dette ser ut? Er det andre her som har brukt tingtilhunden? Greit å være sikker før jeg kjøper siden det er jo noen tusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du er usikker på om agility er noe for dere... Hvorfor da bruke flere tusen på utstyr som kanskje bare blir stående?

Hva med heller å gå ett nybegynnerkurs før du evnt kjøper inn utstyr? En finner fort ut om ag er noe for deg og hunden eller ikkje på ett helgekurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar.

Hverken jeg heller Yoshi har holdt på med agility før, men jeg forventer egentlig at vi begge vil like dette... I tillegg vil søsteren min sine to dvergschnauzere som også vil ha glede av utstyret. Så uansett så blir det ikke ett bomkjøp.

Jeg har hørt fra en del som går på nybegynnerkursene at man kan lese seg til meste parten av teorien og det viktigste på den type kurs er å bli kjent med hindrene. Jeg var mer fristet å bruke de pengene fra kurset til noe ordentlig utstyr, så kan man heller gå på noe kurs senere hvis man føler behovet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har lyst å trene agility anbefaler jeg deg på det sterkeste å gå ett grunnkurs, det gir deg mye å bygge videre på. Agility er ikke lenger bare å få hunden til å hoppe over et hinder, man må tenke på hvor man belønner, hva man belønner, hvor man selv står plassert, hvilke vinkler man sender hunden mot hinderet fra, hvordan en selv løper/snur/vender. Forann/bakombyter osv osv.. Jeg har selv gått ett nybegynner kurs for 3-4 år siden, men vurderer allikevel å ta ett med den nye hunden nå pga alt som har endret seg bare på disse årene. Det gjør jeg for det er så utrolig kjipt å ha begynt innlæringen helt feil, så blir det så ufattelig mye å rette opp i å man kommer kanskje aldri så langt som man kunne ha gjort om det hadde blitt gjrot rett første gang.

I dag er det jo utrolig stort fokus på sirkeltrening, å det foregår uten hinder.. å det bare for å lære hunden å følge dine bevegelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både hoppehinder og slalom derfra og er veldig fornøyd.

Nå er border collien min ikke direkte snill mot plastslalomen, og fikk en type for et par år siden der pvc vinklene var litt sprøe og knakk lett. Da jeg klagde og hørte om jeg kunne fått kjøpt nye fikk jeg gratis nye vinkler, så kan ikke klage på service :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ønske om å kjøpe inn ett agility sett. Jeg har sett på tingtilhunden.com siden det virker som ett godt kompromiss mellom pris og kvalitet.

Jeg vurderer kjøpe banepakke1 (4hopp, 1hjul), banepakke2 (tunnel, tunnel flat) og 6pinner slalom med wire. Er litt usikker om jeg får plass til alt dette, men burde vel være greit å variere litt med hva man setter opp.

Hvis dette slår ann hos Yoshi tenkte kan jeg kjøpe 6 pinner til og langhopp hinder.

Jeg kunne nok har kjøpt inn litt mindre ting i første omgang, men så sprettet Yoshi er forventer jeg at dette slår ann :ahappy: Vurderte også kjøpe færre hopp hinder men siden banepakke1 gir deg nesten ett hopp gratis tenkte jeg det var greit.

Hvordan synes dere dette ser ut? Er det andre her som har brukt tingtilhunden? Greit å være sikker før jeg kjøper siden det er jo noen tusen...

Jeg har kjøpt Minipakken: http://www.tingtilhunden.com/agility_startpakke_mini.htm Tror jeg regnet ut at jeg fikk mest for pengene da, men det kommer jo selvfølgelig an på hvilket annet utstyr du skal ha i tillegg. I Minipakken er slalomen litt lavere og hinderne er litt smalere enn vanlige hinder. At slalomen er lavere spiller jo ingen rolle hvis man har liten hund (avstanden mellom stengene er den samme). Men jeg vet ikke hvordan det vil være å gå over fra disse hinderne til bredere hindere hvis man skal begynne på kurs og konkurrere. Jeg driver med dette for moro skyld, og vil også få bruk for noe av det i rally etterhvert, men da er det ikke så viktig at utstyret er nøyaktig som på en "proff" agilitybane.

Er fornøyd med settet så langt, men hjulet i minipakken er ikke det beste. Det blir liksom ikke helt rundt og fint. Tror jeg kommer til å fortsette å bruke stengene til hjulet, men bytte ut selve hjulet med noe annet. Det jeg liker ved settet fra tingtilhunden i forhold til enkelte andre jeg har sett på, er at du ikke trenger å stikke f.eks slalompinner og hinder ned i bakken. Da blir det lett å flytte rundt på hinderne, og du er ikke avhengig av at underlaget er mykt/dypt nok til å få festet ting skikkelig.

1241867882.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene, spesielt interessant at de hadde god service på tingtilhunden. Det blir nok til at jeg kjøper de tingene jeg skrev i første post, men vi får se om jeg bestiller før eller etter jeg har vært på agility kurset jeg har påmeldt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...