Gå til innhold
Hundesonen.no

En rase som ligner på puddelen


Marianne&Java

Recommended Posts

Jah enkelt og greit!

Jeg lurer veldig på om det finnes en rase der ute som er ganske lik puddelen i væremåte, men som da selvfølgelig ikke er en puddel. Jeg er veldig fornøyd med rasen på mange områder, men jeg er ikke sååå fornøyd med pelsen for å være helt ærlig. Hadde ihvertfall ikke orket dobbelt opp av den pelsen.

Så, er det noen som kjenner litt til rasen og mener det finnes en rase som ligner? Ikke noe mindre enn en storpuddel...

Litt klønete forklart da, men men :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lik puddelen på hvilke områder? Bruk? Gemytt? Vokting? Aktivitetsnivå? Alt utenom pelsen? (da vil jeg foreslå nedklipt puddel :blink: )

Vel, jeg har en nedklipt puddel og to pudler er ikke aktuelt for min del. Mest fordi jeg har en del problemer med ryggen og syns pelsstellet er hardt nok som det er. :blink: Nå har min puddel også veldig dårlig pelskvalitet som det blir ekstra mye jobb med da. Men uansett...

Ønsker en rase som det ikke er så mye pelsstell på, men som i grove trekk har mange like egenskaper som puddelen. Og da mener jeg alt ja. Kan selvfølgelig ikke finne en som er helt lik og alle individer er uansett forskjellige, men det finnes helt sikkert en rase som har mange likhetstrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...