Gå til innhold
Hundesonen.no

Ditt skrivebord anno 2010.?


Tore

Recommended Posts

Ja, det har "nettopp" vært en slik tråd i 2008/2009, men nå er det jo nye operativsystem, Windows 7, Mac's Snow Leopard, Linux og mange har vel endret på bakgrunnen å slikt siden den gang... :wub:

Så oppfordringen er :Vis oss ditt skrivebord!

Skriv også gjerne noe om oppløsning, valg av bakgrundsbilde, snarveier, osv... :icon_confused:

Rask veiledning :

  1. Ta Printscreen med Prt.Scr. knappen.
  2. Lim inn / opprett nytt bilde fra utklippsbord
  3. Forminsk og sensurer om nødvendig.
  4. Lagre som .jpg på 80% kvalitet rundt 200kb
  5. Last opp til forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Starter selv som et eksempel, derav dobbelpost... :icon_confused:

Jeg er pr nå meget fornøyd med både PC'n og Skrivebordet mitt!

(Men mer inspirasjon ønskes, derav tråden)

Bryter litt med tradisjonen,

men for meg som er venstrehendt og litt rar

så er dette meget logisk og ryddig.. :wub:

Windows 7 Norsk (kjøpt og betalt)

Selvbygd PC, med superraske deler..

24" skjerm, 1920x1080 som gjør det mulig å ha startmenyen på denne måten uten å ha plassproblemer..

Trenger ikke ikoner på selve skrivebordet, da alt jeg trenger av programmer og mapper ligger på oppgavelinjen, bilder og filer er tilgjenglige på 1-2trykk inn i en Mappe...

Bakgrunden er hentet fra projekt 0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ganske så kjipt skrivebord på Windowsen. Dessuten liker jeg egentlig å bruke Ubuntu, men Windows har liksom sine sider på andre fronten (som synes på skrivebordet ... :wub:). Også er det selvsagt Windows XP.

Bakgrunnsbildet er Amigopølsa. Han må liksom pryde litt, selv om han ikke er i vår verden lenger ... :icon_confused:

1024 x 768. 19" firkanta skjerm, antar jeg. Og to og tredvebitt. Også er PC-en sjølbygd (av samboer'n.). Rent og pent sånn ellers. Er ikke så glad i for mye duppeditter og masse farger.

4420143417_463575b173_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel tilgang. :icon_confused: Spiller litt forskjellig, og TF2 har jeg ikke spilt på evig lenge. Nå om dagen tuller man seg litt med LoL (genialt navn, forresten! Utviklerene har tenkt på alt, tror jeg ...). Og MW2, der jeg har lyst til å hive IWNet et visst sted.

EVE er et enormt stort spill, og det blir liksom litt for mye av og til.

Det er en felles PC sånn egentlig, men i all min tid hjemme, så er'n liksom litt min. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have mac!

Synes veldig godt om mac, aldri mer masse rotet ikoner på skjermen. Alt fit ryddet vekk, og popper opp med et enkelt tastetrykk. For og ikke snakke om hvor greit det er å ha stickers som minner meg på ting er aldri klarer huske!

Bildet er av Selma pus.

Picture1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Windows Vista. Oppløsning 1440 x 900 som er maks for skjermen min. (Dell Studio laptop)

Litt rotete skrivebord for tida. Filene oppe i høyre hjørne er filer jeg bruker mye akkurat nå, blant annet skolearbeid, klubb ting, o.l., mens de i nederste høyre hjørne er programmer vi bruker på skolen. (NetBeans til programmering og Digital Works til Intro til data.)

Spillsnarveien øverst er de spillene jeg spiller ofte. (Spesielt Fallout 3, Neverwinter Nights 2 og Battle for Middle-Earth)

Resten er shit jeg nesten aldri bruker snarveiene på, men som har havnet der likevel. :wub:

Bildet er selvsagt av Jaily fra en eller annen solrik tur i vinter. :icon_confused:

skrivebord2010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt skrivebord nå:

bakgrunn-2.jpg

Bildet er av Decoy som apporterer en litt sliten fasan. :icon_confused: Og så er det vel Vista, oppløsning husker jeg ikke hodet, og gidder ikke sjekke nå. Prøver å holde skrivebordet ryddig, og samler det meste av snarveier i oppgavelinjen. Liker ikke mye rot og dall på skrivebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overrasket over mengden luftfartsrelaterte bakgrunner som var her inne :icon_confused:

Apple, Snow Leopard. Kjøpte ny MBP rett før jul så det er ikke så mye som har blit ordnet. Har knapt fjernet de mest unyttige snarveiene nede på linja (f.eks Time Machine...). Har et par usorterte forelesningsnotater liggende å slenge, har hatt en oppgave hvor vi trengte å bruke dem så jeg orket ikke arkivere dem vekk enda... :wub:

På bildet (tatt av en kompis) kan man så vidt skimte meg. Og et ganske snaxy fly fra verdens beste flyselskap; SAS ;)

Skjermbilde2010-03-09kl232347.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompelus og Lagrange; Hva er det for noe gakkgakk er det dere har på menylinjen?

Savner litt PC av og til, har mac nå og har hatt den i snart tre år, men er ganske dårlig på den enda. Syns det er dårlig msn, og alle programmer på være spessielt til mac, mye som ikke man kan laste ned til mac osv. Men det er jo ikke noe virus da! Får se om jeg slegner ut skrivebordet senere, men det må få en bakgrunn først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvbygd stasjonær, Windows Vista og 22" skjerm (veldig glad i, hadde 16" før)

Bildet er selvsagt selvtatt, tatt i sommer på en fantastisk fjelltur. Lit vemodig å se Tara på skjermen hver dag når hun ikke lengre er blant oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fallout 3 rundet jeg i vinter... :D Hvordan er din karma.? :D ?

Litt synd lappisser ikke kommer med større oppløsninger, men skriften blir jo da også håpløst liten.

Hehe... Vel, jeg har rundet Fallout 3 en 3-4 ganger nå. (Nei nei, jeg er ikke nerd i det hele tatt :P ) og første gangen bare spilte jeg uten å tenke noe særlig på karma. De andre gangene har jeg prøvd å få så bad karma som overhode mulig. :whistle: Digger det spillet! Uten tvil et av favorittspillene mine. :whistle:

Ja, det er litt kjipt, men det er greit nok. Hvis jeg hadde hatt mulighet til å ha høyere oppløsning på denne lille laptop skjermen tror jeg jeg hadde fått trøbbel med å se ikonene mine. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...