Gå til innhold
Hundesonen.no

Lavendels Bamse og Lundetuvans Shensi Lundstjerneblom


Sanne
 Share

Recommended Posts

Da har man vært på treff på Marinen. Og litt bilder ble det jo ^^

Dessverre skada Shensi labben sin på slutten, så nå er hun skikkelig utafor stakkar. Og den er hoven og alt, stakkar prinsessa halter rundt :) Hyler til hver gang hun rører på labben sin. Har snakket med dyrlegen og vi kunne se det an til i morgen, men smertestillende er hentet ut og gitt til lille gullet! Stakkar lille engelen vår :) Blir vel røntgen å sånt på mandag da, bare for å være sikker liksom.

Men tilbake til bildene ja :wub:

i73796_Bilder048002.JPG

i73797_Bilder048005.JPG

i73798_Bilder048011.JPG

i73799_Bilder048012.JPG

i73800_Bilder048018.JPG

i73801_Bilder048022.JPG

i73802_Bilder048032.JPG

i73803_Bilder048040.JPG

i73804_Bilder048042.JPG

i73805_Bilder048048.JPG

i73806_Bilder048049.JPG

Det var det for denne gang. Nuh skal lille haltevalpen pleies! Får så vondt av å se henne sånn. og hun skal jo holdes i ro, ja for det er sabla lett med den turboen der :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen bilder av vofsene

Litt bilder av de absolutt fineste gullene i hele verden Bamse er forøvrig sydd på foten, fordi han har operert vekk en kul. Det er en sjanse for at det er ondartet, så har krysser vi fingre og har

Alle bildene borte Jaja! Litt ny bildespam da kanskje Verdens beste venner Bamsen nærmer seg 10 år med stormskritt! Begynt å slite litt med ledd, men ikke verre enn at hver dag er en lek

Ja uff, det var ikke en artig avslutning på treffet altså :wub: Og nå bruker hun nesten ikke foten i det hele tatt lenger, så blir helt klart dyrlegetur i morgen, med mindre hun plutselig blir drastisk mye bedre. Den er hoven og blå... Blir så bekymret altså, hater når det er noe med dyrene... Men hun tar det med godt mot da, like lykkelig som alltid, dog litt slappere kanskje, men ikke markant endring der heller. Lille lykkevalpen det ja :blink:

Shensi takker for god bedring ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp skjedde etter dere hadde dratt ja, tror vi da. Er ikke godt å si når/hva som skjedde egentlig. Håper ikke jeg heller altså, men ser ikke helt bra ut... :) Har heldigvis fått smertestillende nå, så slår vel inn etterhvert håper jeg. Peip nettopp fordi hun rørte på seg i kurva, så hun har tydelig vondt ja! :wub:

Ja ble noen fine bilder :) Og det ene der av Micko er jo nydelig! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ikke noe gøy når dyrene har det vondt.. :wub:

Mhm, bildet av Micko var veldig fint :) Tenkte å spørre om jeg kunne stjele det, men har jo bare ca. tusen bilder av han fra før, så det er vel strengt talt ikke nødvendig med enda ett :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristinL: nei det er absolutt ikke gøy altså :wub: Og bare stjel i vei av skjønneste Micko gullet du :blink: Kan aldri få nok bilder av de små :) Kan sende deg orginalen hvis du vil det også og har flere av han også :)

Djervekvinnen: Ja Lundehunden er en skjønn rase :) Helt lundehundfrelst vi ja :)

Nei krysser virkelig fingre her altså, for at dette bare skal være en filleting. Men Shensi er ingen pysete hund, og når hun da ikke bruker foten så ser det jo ikke helt bra ut :) Eller jeg kan jo egentlig ikke uttale meg da, har aldri hatt hund som har skadet labben skikkelig. Så vet liksom ikke hvor lett de halter heller. men forrige lundehunden fikk vridd foten ganske kraftig en gang og han hadde skikkelig vondt, men ingen skulle få se det, så han brukte den bortimot normalt liksom. Håper hun bare er litt dramatisk jeg, men det er ikke likt henne i tilfellet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering ang Shensi. Drar ikke til dyrlegen i dag, hun halter svært lite så da kunne vi bare se det an til i morgen. Det er jo selvfølgelig smertestillende som gjør at hun ikke har så vondt da. Hun er fryktelig blå og får vondt når vi tar på foten eller hun bruker den for "hardt". Så skal ringe dyrlegen i morgen kl 09 for å bestille time til sjekk/røntgen. Hun er i relativt grei form ellers. Litt roligere enn vanlig da, tydelig at hun ikke vil bruke foten så mye. Er fryktelig bekymret for lille snuppa da, håper at det ikke er så ille. Og veldig kjipt at det skulle skje nå som det er så herlig vær, lille prinsessa elsker jo å være ute, men det fikk vi streng beskjed om at vi ikke skulle gjøre. Så da blir det heller litt hjernetrim å sånt jevnt over så hun ikke kjeder vettet av seg.

Men jeg må bare spørre, åssen i svarte holder man en tre mnd gammel valp i ro uten å stenge dem inne da :icon_redface: Men å stenge a inn er ikke et alternativ altså. Prøver jo som best vi kan, men klarer ikke å nekte henne å røre seg litt heller :innocent: Hun klarer jo ganske godt å passe på labben selv, ikke belaste den for mye å sånt, men hun tråkker like fullt rundt på den. Sukk, er ikke greit med valp med skadet labb altså :innocent: Hadde vært så mye enklere om det var Bamse, han kan vi be om å ligge og der ligger han til han får frikommando liksom... Jaja, det må jo bare gå på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det håper jeg også altså! :innocent: Og hvis det skulle være noe ille så blir vi vel nødt til å holde henne i ro over en lengre periode, det frister LITE... Synd hvis hun skal miste flere dager/uker av valpetiden sin pga dette, men det viktigste er jo at hun blir bra i lille labben sin da :icon_redface: Takker for god bedring ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lundehund valper MÅ være noe av det søteste på jord! Hadde jeg ikke vist bedre så hadde jeg skaffet meg en bare fordi at dem er så nydelig som valp :icon_confused:

Jeg så en blanding av lundehund og dvergpincher hinn dagen, den var søt skal jeg si! Rett før jeg knabba den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet ass, de er fantastisk nydelig som valp :icon_confused: Og blir ikke mindre fantastisk som voksen heller, både i utseende og lynne/væremåte osv :icon_redface: Lundehund er favorittrase nr en for min det altså!

Spesiell blanding det ja kan jeg tenke meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Shensi vil absolutt leke med skjønneste Micko når hun er friskmeldt! :) Sånn i teorien skal hun være friskmeldt den 26 april og da kunne hun få treffe andre hunder igjen^^ Så etter det en gang må vi absolutt treffes med voffsene! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten oppdatering på voffsene må jo til :D Shensi er nå friskmeldt i labben! Endelig :) Så nå er vi klar for å møte hunder igjen assa, rop ut hvis noen vil :) Ellers har vi vært på litt sånne små tusleturer da og slikt blir det bilder av. Vi var ute med hundene i går morges for å ta bilder av måser og ender. Så var det en kråke der som var SKIKKELIG gira på Shensi :jump: Den nappet henne enda mer i halen :D Fikk ikke bilde av det da dessverre, men har bilder der den er ca en meter unna... Helt merkelig, men ufattelig sjarmerende!

i74467_fdgxctki.jpg

Shensi vinker til kråka :D Hu er så teit av og til. Hun gjør kunster for alt. Hun gjør kunster til bord, stoler, tv, elver ja you name it :) :)

i74468_dfyheshy.jpg

Ganske modig den kråka :lol: Hvertfall når den nappa hu i rumpa :) Skjønner ikke hva det var med den altså... kanskje den var ensom :)

i74469_Bilder056058.JPG

i74470_Bilder056064.JPG

i74471_Bilder056071.JPG

i74472_Bilder055123.JPG

i74473_Untitled9.jpg

i74474_Bilder055285.JPG

i74475_Bilder055115.JPG

i74476_Bilder056074.JPG

i74477_Bilder057027.JPG

i74478_Bilder057007.JPG

Sånn her gjør Shensi med jevne mellomrom... Altså hopper opp i sofaen og setter seg foran Bamse. Noen som har noen tanker om hvorfor hun gjør dette, det er liksom så merkelig siden sofaen er mer en stor nok til at hun kan sette seg ved siden av Bamse :blink: Bamse blir jo seff irritert da, det kan jeg jo forstå :)

i74480_Untitled4.jpg

Men stort sett er det idyll og de er bestevenner! :)

Fineste voffsene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shensi vinker til kråka :) Hu er så teit av og til. Hun gjør kunster for alt. Hun gjør kunster til bord, stoler, tv, elver ja you name it :blink::jump:

:) Hahahaha! Det kan ikke være mye respons å få fra en stol da? Sjelden stolen gir godbiter vil jeg tro :lol: Søta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun får jo ikke så mye respons fra alt det hun gjør kunster til, og gjett om hu blir frustrert da :blink: Men hun er fryktelig søt når hun setter igang ja! :lol:

Pleier å gjøre det til Bamse også, hvis han er sur på henne, og det ser jo bare urkomisk ut da! Lille skrulla vår ja :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering på Shensi! Hun blir nemlig 4 mnd i dag, sånn på dato hvertfall. Hun er jo født 03.01. Men i går, altså søndag var hun 17 uker... Ja jeg blir forvirra, så nå skal jeg slutte å snakke om det! :lol:

Uansett, Shensi er den beste, fineste, søteste, staeste, enkleste, mest egenrådige valpen i verden! :P Hun er jo en lundehund må forstå *flir*

Hun er ikke husrein enda, men uhellene er sjeldnere og sjeldnere og vi stresser VELDIG lite med det! Det får komme når det kommer, man har jo liten blære og man er bare liten valp. Og nå må hun hvertfall ikke tisse 6-10 ganger i timen! hehe.

Vi blir ikke vekket hver time eller mer av en valp som trenger OPPMERKSOMHET heller. Nå kan vi faktisk sove i 4-5 timer uten å merke henne, men da skal det også bites i hår, sleikes i ører, tramping i fjes osv. men det er jo ganske søtt i grunnen da. og stort sett ligger hun under dyna å sover.

Lydigheta? Vel, hun er jo bare fire mnd, så den er jo så som så :) I tillegg, hun er jo en lundehund, da skal man være litt sta. Men hun er veldig god på innkalling ute, da tverrsnur hun og kommer løpende i en sinnsyk fart! Hun slipper hva som helst som hun har funnet seg, bare vi har en godbit i bytte. Ellers kan hun jo masse triks, men det går jo ikke så mye på lydighet. Hun hopper opp med forlabbene på bord, stjeler hvis hun får mulighet, plager livet av Bamse til tider, men egentlig er hun fryktelig snill og god, det bare koker over litt av og til. Da blir man gal, men veldig søt også!

Valpebiting er det mye av, og det kan jo være litt slitsomt til tider, men ikke verre enn at hun egentlig er ganske søt når hun setter igang :P

Og sele har hun jo også godtatt med tiden, tidligere fikk hun panikkanfall av det. Men nå bare klør det litt sånn tidvis, men stort sett er den glemt!

Bjeffer/uler/hyler en del gjør hun jo også, hvis hun blir frustrert. Og det må man forstå at en prinsesse blir hvis hun ikke får viljen sin. Da håper man stort sett på forståelige naboer :D

Men til dags dato har hun ikke vært i valpegård eller bundet fast, såpass enkel/rolig valp er hun at vi slipper det :D

Det er vel stort sett sånn Shensi er da, verdens beste valp!

i74650_Bilder062184.JPG

i74651_Bilder0621456.JPG

Flink å gjøre fra seg ute! Og viktig å følge med på om det kommer noen godbit :D

i74652_Bilder0621554.JPG

i74653_Bilder0621568.JPG

i74654_Bilder064087.jpg

Fryktelig fornøyd med den valpen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...