Gå til innhold
Hundesonen.no

ang. "test av nytt skin"


Recommended Posts

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Hva er bakgrunnen for å endre ting igjen nå ? Det er jo ikke lenge siden forrige endringer heller ? Jeg er forøvrig enig med de andre som har sagt det: det blir litt for store kontraster og det blir slitsomt å se på i lengden (men det er mulig det er verre for oss gamle kjærringene enn den yngre garde ? :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok fungerer innlegg og smilies og sånt hos meg nå! Dette noen av oss tidvis har slitt litt med i det siste.. Så rart.. :lol:

Jeg liker blå jeg, men dette synes jeg kanskje ble litt vel mye. Jeg sitter og blunker og kniper med øynene for å fokusere, og jeg har verken synsproblemer eller hodepineproblematikk. Jeg synes også at skriften ble litt liten, skulle ønske den var pittelitt større. Ser ut som når man skriver i str 11 i word, og det egentlig skulle vært 12.. Jeg vil henge meg på de som ønsker at fargene skal bli litt tonet ned; ikke så store kontraster, litt lysere blåfarge ute på sidene. Og det regner jeg med er piss of cake som de sier her i trøndelag. Sånn ellers synes jeg det så helt kurant ut; noe må jeg venne meg til - men det virker da overkommelig og jeg vil sikkert like det etterhvert. :lol:

Edit:

Et par småting til; ser at når man skal redigere et innlegg, kommer det opp en liten boks hvor det står "laster..." slik som før, men den er jo grønn nå, og kræsjer totalt med resten av fargene. Litt snålt kanskje?

En annen ting er når folk har lagt inn poll, så er bakgrunnen for poll-tittelen så mørk i forhold til skriften på tittelen, at tittelen knapt vises. Det er dumt.

Det er også irriterende med den lille sprett-opp-tingen som kommer når man holder musepilen over underforum, og som viser hvor mange innlegg og svar som finnes i det gitte underforumet. Helt meningsløst for alle andre enn de som er ute etter noe som ligner statistikk for forumet. Hadde vært mer interessant, men overhodet ikke nødvendig, om den heller hadde vist om det fantes nytt innhold i underforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quotene er jo også grønne, så jeg syns det var fint at laster boksen også er grønn. Fint med både grønt og blått synes jeg. Ja og det med pollen som Huldra også nevner, måtte merke over teksten for å se (har lyseblå bakgrunn når jeg skal kopiere ting). Jeg liker den nye layouten, syns det er mye finere en det gamle. Men enig i at fargene kan tones ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt SonenPro2 i hele dag, måtte jo prøve og se hvordan det gikk. Nå har jeg vondt i hodet og kjente det var superdupergodt og bytte tilbake til den vanlige sonen!

Hos meg er det motsatt, ikke at jeg får hodepine av noen av delene, men jeg syns det var vondt for øynene å bytte tilbake til den gamle. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargene er kjempeflotte og sånn.. bare kontrastene som er litt sterke.. men veldig moderne litt iHundesonen preg :aww:

Men merker at øynene blir litt dratt ut mot sidene, og skriften er litt liten.. veldig klar, men litt liten. Nå MÅ jeg ha på linser eller briller med mindre jeg skal ha nesa oppi skjermen!

Finner ikke "Mine innlegg" og sånn jeg!?? Hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke opp det nye skin'et jeg... :aww:

Får du det ikke opp eller finner du det ikke?

Visst det er det siste så er den nederst på siden, rett ved siden av språk. Der kan du bytte til sonenpro2 :lol:

Edit.: Det som irriterer meg er at det ikke er noe mellomrom klistret og nye emner. På den gamle er det en sånn linje, og nå er det bare rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det nye skinet var veldig fint! Men enig med at det er noe skarp kontrast. Skulle gjerne hatt det litt mer "utjevnet". Litt lysere på sidene, litt mørkere bakgrunn i midten? Spesielt med alle de mørkeblå kantene rundt innlegg og diverse, så blir det lyse veldig skarpt, og skjærer i øynene. Merker at jeg egentlig skal bruke lesebriller, noe jeg aldri har merket med "gamle" sonen. *bytte tilbake* Ellers synes jeg det var kjempefin utforming og alt det der! Bare kontrasten som er LITT for kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - WHY ? Nå endret man Sonen nå nettopp også skal man endre en gang til ? Hva er hensikten med dette nå ? Er det noen som har litt for lite å gjøre ? OK - det hørtes surt ut, men altså - jeg skjønner ikke hvorfor man skal holde på å endre ting hele tida, jeg. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - WHY ? Nå endret man Sonen nå nettopp også skal man endre en gang til ? Hva er hensikten med dette nå ? Er det noen som har litt for lite å gjøre ? OK - det hørtes surt ut, men altså - jeg skjønner ikke hvorfor man skal holde på å endre ting hele tida, jeg. :aww:

Det hørtes ikke surt ut, Siri, det hørtes gammelt ut *ler* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke surt ut, Siri, det hørtes gammelt ut *ler* :lol:

Pfffft... Jeg er bare voksen og vil vite HVORFOR ting gjøres, jeg - jeg godtar nemlig ikke bare sånn uten videre at ting skjer helt uten begrunnelser ! Så det så :aww:

Så jeg spør fortsatt jeg: HVORFOR ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir altfor rotete og "fjortisete". Greier ikke å se på det lenge :aww: Hvis man absolutt skal gjøre noe med skinnet, hvorfor ikke bare beholde de vi har nå og heller bytte farge til fks. lys grønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Nå har jeg prøvd med det nye skin'et i dag også. Og jeg kjenner at det gjør forferdelig vondt å se på.

I fremtiden vil dette bli det eneste skinnet, samt at det kommer ett skin for mobil telefoner.

Om det bestemmes at kun det skin'en skal være det som er tilgjengelig, ja da tror jeg at jeg bakker ut herfra. Høres drastisk ut, men når man kjenner migrene komme etter bare noen minutter med det skin'et, da er det ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...