Gå til innhold
Hundesonen.no

50% grønnsaker og 50%V&H


Lemen

Recommended Posts

De av dere som gir grønnsaker og V&H hvordan gjør dere med oppbevaring?

Om et måltid ikke blir spist setter dere gørret i kjøleskapet og serverer på det på nytt ved neste måltid eller hiver dere grøten og lager ny? Noen som vet hvor lenge en blanding av rått kjøtt og kokte mosa grønnsaker vil holde seg god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det uhyre sjeldent at maten ikke blir spist opp her, men de gangene det skjer blir det satt i en tett boks i kjøleskapet og gitt ved neste måltid. I teorien skal dette gå fint etpar dager, man lukter fort når det begynner å surne. Og dette forutsetter jo at maten ikke står framme til hunden i timesvis før man rydder det vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd kun en gang at maten ikke har blitt spist opp, det var på campingtur med ei høyløpsk tispe i vogna ved siden av.. Da gadd jeg ikke en gang forsøke å gi mat senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det uhyre sjeldent at maten ikke blir spist opp her, men de gangene det skjer blir det satt i en tett boks i kjøleskapet og gitt ved neste måltid. I teorien skal dette gå fint etpar dager, man lukter fort når det begynner å surne. Og dette forutsetter jo at maten ikke står framme til hunden i timesvis før man rydder det vekk.

Takk for tips Tulip. :) Jeg har funnet ut av jeg hiver maten om den ikke er spist etter en dag, gårsdagens gugge skal Sølve få slippe å spise -hvertfall siden han ikke synes maten er appetittelig når den er fersk. :)

Her har det skjedd kun en gang at maten ikke har blitt spist opp, det var på campingtur med ei høyløpsk tispe i vogna ved siden av.. Da gadd jeg ikke en gang forsøke å gi mat senere.

Her er det mer uvanlig om et måltid bli spist ved første servering, spesielt etter at jeg begynte med grønnsaker i maten. Sølve er rett og slett ikke opptatt av mat og det virker som han ser på mat som et nødvendig onde - jeg skulle derimot sett at han spiste maten sin og holdt vekten på et akseptabelt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå serverer jeg ikke grønnsaker sammen med vommen.

Jeg har en vanlig brødpose på vommen.

Det ligger aldri lenger enn tre dager i pose etter opptining, siden det råtner.

Jeg har gitt fordervet v&m og det STINKA da bikkja mi rapa! Helt gruusomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver for seg holder det seg noen dager i kjøleskapet. Så trur ikke det er noe forskjell blanda sammen sånn sett. Jeg kan godt lage ferdig mat på morgenen som ligger i bilen til godt utover ettermiddag/kveld i plastbokser uten at det starter å lukte eller noe. Både sommer og vinter. Nå skjer det ikke at en hund levner mat igjen her da...

Så jeg hadde bare putta det i en boks og satt det inn igjen. Du lukter uansett når det starter å bli dårlig. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå serverer jeg ikke grønnsaker sammen med vommen.

Jeg har en vanlig brødpose på vommen.

Det ligger aldri lenger enn tre dager i pose etter opptining, siden det råtner.

Jeg har gitt fordervet v&m og det STINKA da bikkja mi rapa! Helt gruusomt..

Jeg har veldig lav terskel for matlukt så ingen type mat blir liggende lenge i kjøleskapet mitt, og siden maten til Sølve blir fryst ned i porsjoner tar jeg bare opp mat en porsjon av gangen. Siden porsjonene er små så de tar kort tid å tine. Jeg er mer bekymret for kombinasjonen blodig rått kjøtt&kokte grønnsaker, det bare slår meg som grobunn for basselusker, spesielt siden jeg da tar maten ut av kjøleskapet flere ganger om dagen - men det går vel helst bra. :wub:

Hver for seg holder det seg noen dager i kjøleskapet. Så trur ikke det er noe forskjell blanda sammen sånn sett. Jeg kan godt lage ferdig mat på morgenen som ligger i bilen til godt utover ettermiddag/kveld i plastbokser uten at det starter å lukte eller noe. Både sommer og vinter. Nå skjer det ikke at en hund levner mat igjen her da...

Så jeg hadde bare putta det i en boks og satt det inn igjen. Du lukter uansett når det starter å bli dårlig. :P

Godt å høre lukt (og bakterier) ikke kommer på så innmari kort tid da. :wub:

Har du forresten erfaring med at hundene dine foretrekker enkelte typer grønnsaker? Brokkoliblanding er ingen hit her i huset, grønne erter er noe mer smakelig (jej!) og jeg tenkte jeg skal mose litt blåbær i grønnsakene neste gang jeg lager stor porsjon. Blåbær er nemlig godt når vi plukker det på tur, får håpe det fremdeles smaker innblandet V&H. :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre lukt (og bakterier) ikke kommer på så innmari kort tid da. :wub:

Har du forresten erfaring med at hundene dine foretrekker enkelte typer grønnsaker? Brokkoliblanding er ingen hit her i huset, grønne erter er noe mer smakelig (jej!) og jeg tenkte jeg skal mose litt blåbær i grønnsakene neste gang jeg lager stor porsjon. Blåbær er nemlig godt når vi plukker det på tur, får håpe det fremdeles smaker innblandet V&H. :fish:

Det meste går ned her faktisk. Alt av slike poser jeg kjøper spiser de, og det meste av rå grønnsaker også. Hele salatblader spiser ikke Vida da, så da tar Nirm seg av de. :P Knaske rå gulrot er noe av det beste som finnes (men gir man de nok gulrot i løpet av en dag, så lukter de kokt gulrot dagen etter når de går på do har jeg erfart. :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg tenkte jeg skal mose litt blåbær i grønnsakene neste gang jeg lager stor porsjon. Blåbær er nemlig godt når vi plukker det på tur, får håpe det fremdeles smaker innblandet V&H. :lol:

Mos heller blåbæra inn rett før servering, bær er alltid best rå :lol: Du kan gjerne ha de frosne og ta opp litt til hver gang, men jeg ville ikke kokt de til "syltetøy" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...