Gå til innhold
Hundesonen.no

Skadelig å være alene hjemme???


Kine Helen

Recommended Posts

har diskutert med en del folk nå og har fått litt forskjellige tilbakemeld...

hva mener dere..

både meg og min samboer har åtte til fire jobber og det sier jo seg selv at speedy må være alene om dagene..

vi begynte m å gå fra ham i ett par sek og utvidet dette jevnt over to uker til en time.. etter dette hadde min mor ferie i to uker og hun kom ned og hentet speedy på dagen.. da var han alene hjemme en halvtime lenger hver dag.. tilslutt var han alene i 7,5 timer., (Vanlig arb, dag) den første uken vi lot ham være alene gikk mamma hjem i pausen sin og tok ham så han fiikk gå på do.. og nå syntes vi det går veldig bra å ha ham alene om dagene-. vi har stilt inn video kameaet en gang og filmet ham så lenge filmen varte..da lekte han litt m en bamse og tygget litt på skoen sin før han la seg. ikke piping eller noe.. i helgene sover han nesten hele dagen så det er virker som han er gjort det til en slags rutine..

men noen jeg har snakket med mener at dette er kjempe skadelig for hunden at han kan bli nervøs og ustabil senere osv osv.. HVa mener dere.. jeg mener at så lenge hunden har blitt trent opp til det på riktig måte skal dette gå bra...

alle som har hund i norge kan vel ikke være arb. ledig vel?????????? :^o smoke

ble veldig lang dette men,,,.. måtte bare spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke gjort noen ting feil! Sånn som du beskriver det så har speedy funnet seg en rytme og det er bra! Han tar IKKE skade av å være alene hjemme når dere er på jobb. Selv har jeg to hunder som kan være alene hjemme uten problem.

Det er ingen grunn til at speedy skal bli nervøs pga. dette. Tror nesten alle med hund jobber.... Men du selv kjenner hunden din best, og så lenge han virker fornøyd skulle det være ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke gjort noen ting feil! Sånn som du beskriver det så har speedy funnet seg en rytme og det er bra! Han tar IKKE skade av å være alene hjemme når dere er på jobb. Selv har jeg to hunder som kan være alene hjemme uten problem.

Det er ingen grunn til at speedy skal bli nervøs pga. dette. Tror nesten alle med hund jobber.... Men du selv kjenner hunden din best, og så lenge han virker fornøyd skulle det være ok.

ja det er akkurat det jeg også mener.. blir så sur når folk nermest beskylder meg for å misshandle hunden min fordi jeg lar den være alene hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også at det er noe tull. Klart en hund kan klare og være alene hjemme hvis man har lært den det :D

Har hørt at en hund længst skal være alene hjemme i 5 timer, men alle dagens hunder er jo alene hjemme i længere tid. Og tror ikke de tar skade av det i det hele tatt.

Rocky tror jeg sover når han er alene hjemme :x

En hund har bare bra at ikke være sammen med eieren hele tiden, men at den kan være lidt selvstændig også så den ikke blir så alt for avhængig! Men det er min mening da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med Ricco. Noen ganger kan jeg bli så forvirret fordi alle folk har forskellige meninger. Feks med fòr, den ene dag får man at vite at fòret er kjempe bra og senere så er det ikke det osv.

Hvis man skulle lytte så mye til hva andre sa, da ville man ikke vite hva som var greit og galt til sidst. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler litt for meg selv når du nevner for :) Det har i mange år vært et hett tema... Og det ser ut til at det vil være det lenge enda.... Det finnes mange gode for, men igjen så tror jeg det viktigeste er å se om hunden fungerer fint på det foret som den allerede bruker før man bytter. Det er ikke bra heller tror jeg å bytte for så ofte... Særlig ikke når hunden er valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men ingen fòr er jo bra :):D

De fleste sier jo at det bare er Eukanuba som er bra #-o

Eller bare fòr som fås i dyrebutikker. Ja det kanskje er bra, men også VELDIG dyre syns jeg.

Nå håper jeg at Rocky går bra på Olivers, for jeg skifter ikke fòr igjen. Han gider jo ikke spise noen av dem uanset :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med det de andre skriver. Hadde vel ikke vært så mangen hunder i Norge viss det bare var dem som ikke jobbet som skulle ha :wink:

Et godt tips tll dem som trener med hunden sin: tren med en gang du kommer hjem for da er hunden så giret. Men det kan jo vær et problem for dem som har barn eller lignende. Men har du annledning av og til så skal det viss funke bra :) Jeg fikk nettopp dette tipset sp jeg har ikke prøvd selv ennå :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har vært ute og kommer hjem da er Rocky veldig giret :D

Men når jeg kommer ind av døren siger jeg bare almindelig hei til han. For hvis jeg selv overreagerer med og sige hei og en masse kos :x , så blir dette til en "stor" begivenhet.. Og det skal det ikke være jo. Det skal være natrurligt at vi kommer og går uten en stor velkomst når vi kommer hjem, for så er det som om vi har ondt av ham når han får så mye kos, når vi kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med det de andre skriver. Hadde vel ikke vært så mangen hunder i Norge viss det bare var dem som ikke jobbet som skulle ha :wink:  

Et godt tips tll dem som trener med hunden sin: tren med en gang du kommer hjem for da er hunden så giret. Men det kan jo vær et problem for dem som har barn eller lignende. Men har du annledning av og til så skal det viss funke bra :)  Jeg fikk nettopp dette tipset sp jeg har ikke prøvd selv ennå :oops:

stor B:) for å få banan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...