Gå til innhold
Hundesonen.no

Cesar Millans "The Illusions Collar" kan nå kjøpes via norsk nettbutikk


julnil

Recommended Posts

For de som er interessert i å prøve C.Millans halsbånd "Illusion Collar" så er den nå til salgs via www.borjes-tingsryd.se

Dette er en svensk butikk, som også sender til norske kunder (uten av det må fortolles etc, da de har avtale/kontor i Norge)

Enkel og grei nettbutikk som selger mest hundeutstyr, men også saker til hund og katt.

For enkelt å søke frem produktet, kan artikkelnr 5440 brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Fra nettbutikken:

Halsbandet är egentligen 3st halsband. 2st "vanliga" halsband och 1st stryp halsband

som hålls på plats där det ger bäst effekt. (bakom öronen)

Grunnen til at et strupehalsbånd gir best effekt "bakom öronen" er at båndet foran på halsen presser mot de mykeste delene av halsen, der hvor det gjør mest vondt og hvor det er størst sjanse for å gjøre skade. En veldig god grunn til ikke å bruke et slikt bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også der mange har halsbåndet når man er på utstilling - da kan man styre en 30 kilos hund med en finger og et bånd som ser ut som sytråd.

Selvsagt effektivt - men man bør nok definitivt tenke seg om både en, to og tre ganger før man røsker og river noe særlig i hunden med et slikt bånd, ja...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også der mange har halsbåndet når man er på utstilling - da kan man styre en 30 kilos hund med en finger og et bånd som ser ut som sytråd.

Selvsagt effektivt - men man bør nok definitivt tenke seg om både en, to og tre ganger før man røsker og river noe særlig i hunden med et slikt bånd, ja...

Susanne

Tror ikke det meningen at man skal røske å rive i halsbånd som hunder har på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye man ikke skal, men mange gjør det likevel. Kjempepraktisk verktøy for alle de som ikke gidder å bruke energi på å trene.

Det er mange som vil ha behov for slike verktøy som dette halsbåndet eller grime i en overgangsperiode, uten at det sier noe som helst om viljen til å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir i alle fall "nappet" i båndet i programmet, så hvis det ikke var meningen ville neppe "sjefen sjøl" ha gjort det.

Misforstå meg rett - jeg har ikke noen store motforestillinger mot verken Millan eller napping i båndet. Men å lage bånd for å gi mest mulig smerte - og SÅ selge de over disk til hvermannsen...? Nei, DET liker jeg ikke noe særlig.

Da er jo faktisk pigghalsbånd "bedre" - der kan jo faktisk normalt oppegående folk faktisk skjønne selv at dette kommer til å gjøre kjempevondt på hunden.

Det gjør man ikke nødvendigvis bare fordi man får et ekstra halsbånd rundt halsen, tror jeg..

Om noe så oppfatter man det kanskje som et snillere bånd enn vanlige. Det kan faktisk se ut som om det skulle "fordele trykket" over hele halsen. Ikke at det faktisk holdes fast og strammes akkurat der hunden med letthet faktisk kan kveles...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er tungvindt å trene med strupen, når den hele tiden faller ned. For strupen har jo best effekt øverst, for nede på nakken har hunden så mye muskler. Jeg trener med strup fordi det er effektivt, og dette illusion collar er sikkert bra til slik trening (for de som trener med denne type halsbånd), men tror ikke jeg ville ha brukt det fordi det ser så voldsomt ut. Rene nakkekragen. :wub:

Så jeg holder meg til den vanlige kjettingen jeg. Fungerer greit den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tror ikke jeg ville ha brukt det fordi det ser så voldsomt ut. Rene nakkekragen. :lol:

Det er kanskje like greit for på Cesars egne nettsider står det, riktignok i pytteliten tekst laaaaangt nede på siden:

"WARNING: If your dog's neck measures less than 13 inches at the base, or your dog weighs less than 18 lbs, you should NOT use the collar. The Illusion collar is not intended for puppies under one year of age. Dogs with any breathing problems, such as "pushed-in faces" that restrict breathing; dogs with trachea or throat problems, such as Pomeranians; and dogs with elongated, overly slender necks, such as Greyhounds [min utheving], should NOT use the collar. Consult your local professional for further advice."

http://www.cesarsway.com/shop/Illusion-Dog-Collar-Leash-System

Denne informasjonen står forøvrig ikke på nettsidene til den svenske nettbutikken som selger dette. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen vil bruke det istedenfor å trene - det kommer du ikke unna.

Nei, slik vil det alltid være...

Er mange tenåringsjenter som setter vektstangsbitt i munnen på sin energiske x-traver, og bruker det med all sin kraft.

Selv om noen bruker et verktøy galt, vil det ikke være ensbetydende med at selve verktøyet er feil...

Ja, det blir i alle fall "nappet" i båndet i programmet, så hvis det ikke var meningen ville neppe "sjefen sjøl" ha gjort det.

Misforstå meg rett - jeg har ikke noen store motforestillinger mot verken Millan eller napping i båndet. Men å lage bånd for å gi mest mulig smerte - og SÅ selge de over disk til hvermannsen...? Nei, DET liker jeg ikke noe særlig.

Da er jo faktisk pigghalsbånd "bedre" - der kan jo faktisk normalt oppegående folk faktisk skjønne selv at dette kommer til å gjøre kjempevondt på hunden.

Det gjør man ikke nødvendigvis bare fordi man får et ekstra halsbånd rundt halsen, tror jeg..

Om noe så oppfatter man det kanskje som et snillere bånd enn vanlige. Det kan faktisk se ut som om det skulle "fordele trykket" over hele halsen. Ikke at det faktisk holdes fast og strammes akkurat der hunden med letthet faktisk kan kveles...

Susanne

Selv om Millan gjør både enkelte ting, så trenger man ikke kopiere handlingsmønsteret. Det beste er å tenke selv, tror nå jeg :wub:

At pigghalsbånd selges over disk til hvermannsen er jo ikke noe bedre..

Ser flere med slik halsbånd som rykker og drar noe voldsomt.

Piggene (smerten) utløser endorfiner, som igjen fører til at hunden til slutt ikke kjenner smerten. Eier rygger og drar da enda mer, og den onde sirkelen er startet.

Men dette kommer jo også av kunnskapsløs bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er tungvindt å trene med strupen, når den hele tiden faller ned. For strupen har jo best effekt øverst, for nede på nakken har hunden så mye muskler. Jeg trener med strup fordi det er effektivt, og dette illusion collar er sikkert bra til slik trening (for de som trener med denne type halsbånd), men tror ikke jeg ville ha brukt det fordi det ser så voldsomt ut. Rene nakkekragen. :wub:

Så jeg holder meg til den vanlige kjettingen jeg. Fungerer greit den.

Ja, den ser litt voldsom ut, men kan jo være den ikke er så stiv, men litt stiv må den nok være for å holdes på plass vil jeg tro.. Har ikke sett den selv annet enn via nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvermannsen som har hund trener ikke med hunden. Hvermannsen har hunder som trekker i bånd. Hvermannsen ser CM og tenker at det der var kjekt, sånn vil jeg ha. Hvermannsen kjøper og bruker ukritisk. Sorry, men sånn er det. Man må bare innse at de fleste med hund i Norge ikke trener målrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvermannsen som har hund trener ikke med hunden. Hvermannsen har hunder som trekker i bånd. Hvermannsen ser CM og tenker at det der var kjekt, sånn vil jeg ha. Hvermannsen kjøper og bruker ukritisk. Sorry, men sånn er det. Man må bare innse at de fleste med hund i Norge ikke trener målrettet.

Men det er jo en helt annen diskusjon hvorvidt hundeeiere bruker utstyr korrekt eller misforstår bruken.

Det at noen bruker noe feil, gjør ikke selve utstyret verdiløst for allmennheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo en helt annen diskusjon hvorvidt hundeeiere bruker utstyr korrekt eller misforstår bruken.

Det at noen bruker noe feil, gjør ikke selve utstyret verdiløst for allmennheten

Hehe det er jo ikke uten grunn at mye er underlagt restriksjoner. Se på strømhalsbånd - godt verktøy når brukt riktig det også - da kan det vel være tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvermannsen som har hund trener ikke med hunden. Hvermannsen har hunder som trekker i bånd. Hvermannsen ser CM og tenker at det der var kjekt, sånn vil jeg ha. Hvermannsen kjøper og bruker ukritisk. Sorry, men sånn er det. Man må bare innse at de fleste med hund i Norge ikke trener målrettet.

Stakkars hvermannsen, han blir ikke lite uthengt i dagens samfunn.... :wub: Jeg tror heller det bare er en bivirkning av å tro man har fått kunnskap som ingen andre klarer å tenke seg til innen hundehold, når man ser så ned på hvermannsen. (Nå må ikke du føle deg truffet fordi jeg quotet deg, jeg snakker om den generelle masse innen canis-revolusjonen og generasjonen med folk som ser på det som sitt livs mål å redde hunder fra feil behandling enten via treningsmetoder eller utstyr).

Det gjør jo ingen ting, skader ingen andre enn en selv å gå rundt å bekymre seg så for andre og hva andre gjør. Men JEG tror ikke hvermannsen (person som ikke er aktiv om hund på internett og ikke trener i hundeklubber aktivt) er så idiot og lite innsiktsfull som man skal ha det til. De fleste hvermannsens jeg møter rundt 19.00 på gata har vanlige halsbånd og seler på hundene sine, de susler rundt og de fleste har ikke engang hunder som drar i båndet. Kanskje jeg bare er heldig, kanskje det bare er området.... Men en ting er sikkert, jeg orker ikke bekymre meg for hundekunnskapene til hvermannsen - og jeg vil attpåtil slå et slag for hvermannsens egne evne til å være kritisk og oppvakt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Millan gjør både enkelte ting, så trenger man ikke kopiere handlingsmønsteret. Det beste er å tenke selv, tror nå jeg :wub:

Dessverre er det vel nettopp handlingsmønsteret hvermannsen kopierer - helt ukritisk - for hvermannsen ser ikke ut til å kunne tenke så mye selv når "guruen" har tenkt for ham.

Det at noen bruker noe feil, gjør ikke selve utstyret verdiløst for allmennheten

Når det er allmennheten som bruker utstyret feil, så er det vel et problem...

Hvor er sammenligningsverdien?

Hvor er forskjellen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det vel nettopp handlingsmønsteret hvermannsen kopierer - helt ukritisk - for hvermannsen ser ikke ut til å kunne tenke så mye selv når "guruen" har tenkt for ham.

Når det er allmennheten som bruker utstyret feil, så er det vel et problem...

Hvor er forskjellen ?

Skal alt utstyr som noen bruker feil, bannlyses?

Oppgaven må heller gå i retning av bevisstgjøring av bruken, det hadde vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje like greit for på Cesars egne nettsider står det, riktignok i pytteliten tekst laaaaangt nede på siden:

"WARNING: If your dog's neck measures less than 13 inches at the base, or your dog weighs less than 18 lbs, you should NOT use the collar. The Illusion collar is not intended for puppies under one year of age. Dogs with any breathing problems, such as "pushed-in faces" that restrict breathing; dogs with trachea or throat problems, such as Pomeranians; and dogs with elongated, overly slender necks, such as Greyhounds [min utheving], should NOT use the collar. Consult your local professional for further advice."

http://www.cesarsway.com/shop/Illusion-Dog-Collar-Leash-System

Denne informasjonen står forøvrig ikke på nettsidene til den svenske nettbutikken som selger dette. :wub:

Ja det burde ha stått på siden. Men bare for å poengtere det (siden du nevner det), så var det ikke snakk om ha brukt dette på greyhounden, men dobermannen.

Enig med Larange. Jeg ser sjeldent "hvermannsen" med kjettingstrup feks, men ser dette hos folk som trener aktivt hund og har kunnskap om hund. "Hvermannsen" bruker mest vanlig halsbånd og seler. Ihvertfall alle jeg har møtt på min vei.

Men noe jeg syns er positivt er at grime er blitt mer vanlig, fordi da jeg begynte å bruke det for flere år siden, var det få som viste om det og jeg fikk kommentarer om munnkurv osv, men nå er det flere som bruker dette i visse situasjoner hvor de trenger litt hjelp, feks på trening rundt andre hunder og de har mer kontroll, enn at de unngår å komme og trene på dette fordi hunden er for sterk og vill og de klarer ikke å kontrollere den, og dermed "gir" opp. Grime er mer "snillt" enn kjetting, og et bra hjelpemiddel. Jeg har anbefalt det til flere som har slitt med hundene sine, for å gjøre det bedre for eierne. (hos eiere som ikke er så intr. i lang tids trening eller går på kurs osv. Da er det tross alt bedre at de bruker et hjelpemiddel slik at de får luftet hunden skikkelig, enn å grue seg til å gå tur eller unngår dette, fordi de har en sterk hannhund som er hannhund agressiv feks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grime sees på med mer snille øyne selv om dette også er et verktøy som kan gi store skader om det brukes feil. Harde rykk i grimen kan gi store skader.

Men gjøre det grimen til et stygt verktøy? Nei, det gjøre ikke det.

Om man har en hund som stekker med stor lyst og styrke, er slike treningesverktøy fine å ha i en overgangsperiode slik som f.eks djervekvinnen her nevner: får å kunne ha kontroll på hunden sin i treningssammenhenger slik at man faktisk kan delta på treningene.

Dessverre er det mange som tror at et treningsverktøy er selve løsningen, og da blir det feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alt utstyr som noen bruker feil, bannlyses?

Oppgaven må heller gå i retning av bevisstgjøring av bruken, det hadde vært bedre.

Det er vel noe naivt å tro at man greier å bevisstgjøre allerede hjernedøde hundeeiere... :wub: Og ja - jeg synes godt man kan forby bruken av utstyr som kan brukes feil når man vet hvilke konsekvenser det kan ha å bruke det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hvermannsen, han blir ikke lite uthengt i dagens samfunn.... :wub: Jeg tror heller det bare er en bivirkning av å tro man har fått kunnskap som ingen andre klarer å tenke seg til innen hundehold, når man ser så ned på hvermannsen. (Nå må ikke du føle deg truffet fordi jeg quotet deg, jeg snakker om den generelle masse innen canis-revolusjonen og generasjonen med folk som ser på det som sitt livs mål å redde hunder fra feil behandling enten via treningsmetoder eller utstyr).

Det gjør jo ingen ting, skader ingen andre enn en selv å gå rundt å bekymre seg så for andre og hva andre gjør. Men JEG tror ikke hvermannsen (person som ikke er aktiv om hund på internett og ikke trener i hundeklubber aktivt) er så idiot og lite innsiktsfull som man skal ha det til. De fleste hvermannsens jeg møter rundt 19.00 på gata har vanlige halsbånd og seler på hundene sine, de susler rundt og de fleste har ikke engang hunder som drar i båndet. Kanskje jeg bare er heldig, kanskje det bare er området.... Men en ting er sikkert, jeg orker ikke bekymre meg for hundekunnskapene til hvermannsen - og jeg vil attpåtil slå et slag for hvermannsens egne evne til å være kritisk og oppvakt :lol:

Om jeg har klart å tolke utsagnet ditt rett, så vil jeg si meg enig i dette :lol:

Folk har generelt ikke så lite kunnskap om hund, selv om de ikke deltar i forum, er aktive på internett etc

Jeg synes det er en gjennomgående holdning til at man enten er en "klikker" eller så er man en dyremishandler. Og alt utstyr som brukes, er fælt fordi det finnes noen som bruker dette ukorrekt.

Kan ikke være enkelt for mange å "stå frem" om treningsmetoder, treningsverktøy etc her inne, for så lenge noe beveger seg inn på visse områder, så ser jeg at diskusjoner starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...