Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK, BØ 20-21/2-10


Tøfflus

Recommended Posts

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Carina og Cane, dæven det er lukrativt for dere å være på østover-tur, hva dere har hanket inn av både cert og cacib her nede, også på en bruksgutt da gitt *smil*

Jah, jeg må si meg fornøyd med denne lille utstillingsturnèen vår, jeg hadde håååpet at vi kanskje kunne få en CK mens vi var her nede. Og det har endt opp med 4 x CK og 2. BHK, 2 x cert og BIR og 1 CACIB. :frantics:

Ja, vi fikk altså 2. BHK og CACIB i dag vi! :P Også debuterte vi i klasse 2 med aaaaltfor lite trening og med NULL forventninger og klarte å skrape sammen 158 poeng med 0 i en øvelse, det er jeg STORfornøyd med! :P Jeg holdt på å kaste opp i ringen, men Cane gjør det han kan han. :P

Tuuuusen takk til Caroline nok en gang, du gjør en SUPER jobb med godgutten min i ringen! :P

Edit: Gratulerer alle andre som er fornøyde! Og spesielt til 2ne og Norris som har gjennomført et KJEMPEfint lydighetsprogram + 2ne med BIR på Dina og ElinT og Belgerpia med BIR på Supra og Belgerpia med 3. BHK på kjekke Noah! Go sonenbelgere liksom! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner :P Vakreste Dronningen til mor, hun pleier å gjøre det bra på Bø hun :frantics:

Sånn ellers så er jeg fornøyd med Norrisen sin innsats i LP-ringen i dag, til tross for 131 poeng og en 3.dje premie (nei, det er ikke det samme som plass.. Men vi kom ikke sist! hehe). Nora syns hallen var motbydelig, og likte ikke at det smalt i døra som var rett ved ringen, og heller ikke at det blafra i ringbåndene hver gang døra gikk opp eller igjen (det var bittelitt vind på Bø i dag, kan man si :P ). Vi fikk 10 på tannvisning, 5 på fellesdekk (litt kryp *kremt*), så ble det 9 på lineføring, 0 på fvf (for mor syns at bikkjekrapylet trengte å få beskjed om å følge med, og sånt er visst ikke så populært :P ), 7.5 på dekk fra holdt (ikke det kjappeste neddekket, og ikke det retteste oppsittet *flir*), 9 på innkalling, 9 på stå under marsj (støting på innkalling og tripping på stå under marsj) og 10 på hopp over hinder, og i helhet fikk vi 8 til tross for vår lille episode i fvf'en :P

Jeg er stolt av henne jeg, for hun er miljøberørt, og hun liker ikke smell, og allikevel så jobber hun fordi hun liker å jobbe. Søte fine Norrisen min :P

Gratulerer til alle som har gjort en innsats de er fornøyd med i dag :P Særlig til SusanneL med BIS veteran, stilige gamle mannen! :P Og tusen takk til Belgerpia og Caroline for at de gadd å vise Dinamor for meg i hhv rase- og grupperingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du be de fornøyde gi Jeanette et spark i r...n å oppdatere her? :P

Nå har det seg slik at det ikke fants noe nettverk å koble seg til i hallen uansett så lenge jeg prøvde. Så dermed var det litt vanskelig å oppdatere :frantics:

Blaze slo til med BIR igjen, og Talli ble 3.btk og midt immellom var det en veldig nær slektning av de begge. Så plasseringen ble holdt innad i slekten :P Det var 5 stk påmeldt og de 3 med CK.

Talli ble kjempe fin vist av Caroline. Takk for hjelpen :P

Talli sin kritikk:

Feminin tispe. Godt hode og uttrykk. God hals og overlinje. Velvinklet. Står og går godt. Fin pels og farge. Vel proposjonbert. Herligt gemytt.

Blaze sin kritikk:

Feminin, muskuløs og vel proposjonert. Pent hode og uttrykk. God hals og overlinje. Ytters vel kroppet og vinklet. Rører seg effektivt. Pels i skift ( :P Eller ikke, men dommeren kan jo leve i den troen) Vel presentert!

Grattis med andre fine resutltater i lydighet og i venstresving! Susanne du hadde en liten heja gjeng på hjørnet under BIS veteran :P

Nå blir det en god pause for oss i ringen. Muligens Stange på Blaze, ellers blir det ikke før NKK Bjerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja -takk for heiaropene når vi stilte i den store ringen!

Og såklart - en ekstra stor takk til Jeanette som stilte min Moby (veteranen) min i rasen idag - og han var altså såååå fiiiin.

Ble helt rørt jeg, så flott han så ut - og så utrolig ufortjent at han ble slått i rasen. Men, men - rosetten og "æren" av å bli beste i vet.ringen var såklart et fint plaster på såret.

Men makan til kald hall! Holdt seriøst på å fryse ihjel, jeg!

Kom tilbake til "hytta" nå i kveld - og det er jo nærmest umulig å få varmen i kroppen..

Susanne :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bø er liksom stedet for plassen bak certet for meg det, for der har jeg ved nærmere ettertanke stått plassen bak med både Saeta og Villa tidligere :P

Ja, det ble ikke det helt store liksom, men la oss starte fra begynnelsen. 21 aussies påmeldt for danske Marianne Baden. Vi fikk Danmarksbesøk, og selv om Tíbrá vant juniorklassen i sterk konkurranse med seg selv måtte hun se seg slått av tante Jada, og bak seg hadde hun danske Rosemere Twinklefly "Pippi" som var BIM på Bjerke i fjor for de som var der. Tíbrás bror Travis ble 2. beste hannhund slått av en engelsk herremann (USA-import) på nesten 8 år. Jada ble BIR og Magic (hannen) ble altså BIM.

Deretter var det kelpienes tur, og jeg debuterte som handler med Talli, som faktisk gikk riktig bra. Hun sto og gikk, og klarte å holde seg fra å kline med dommeren :P Hun endte som 3. beste tispe og Blaze ble jo altså BIR.

Etter det gikk turen til belgerringen og Cane, og gutten fikk med seg CK igjen han, 2. beste hannhund med Cacib og dermed hakket fra championat.

Over til sheltieringen. Stitch vant sin unghundklasse, men ettersom Rebus ble slått i klassen gikk jeg videre med Stitch og Mac med sin eier. Beste hannhund ble en junior som for første gang fikk CK. Ikke min type da jeg synes han er for grov allerede og altfor steil og kort i fronten, men OK da :frantics: Mac ble 2. beste hannhund, deretter championen og Stitch endte som 4. beste hannhund (plassen bak certet) med res. Cacib.

Deretter var det tisper, og jeg skulle i utgangspunktet vise både Nora og Villa, men da Villa vant åpenklassen med CK som eneste tispe så langt med CK trodde jeg certet var vedig innenfor rekkevidde og overlot Nora til eieren. Desverre var det en utenlandsk champion vi ikke hadde sett da den sto oppført som hannhund i katalogen, og denne var veldig typelik med beste hannhund (USA import). Dermed glapp storcertet igjen, og som beste tispe sto faktisk Nora, som ikke har vært stilt på 3 år og debuterte som veteran, med den utenlandske championen som nr. 2 med cert og res. Cacib (som blir cacib senere da Nora er Int Ch), en veteran-champion som nr. 3 og Villa som nr. 4. Vel, sånn kan det gå, men det er altså 5. eller 6. gangen hun er plassen bak storcertet, så hun ER strengt tatt bra nok, det bare holder ikke hele veien...

Vel, nå skal hun pares, men jeg vurderer sterkt å melde henne på til Harstad allikevel..

Jeg fikk en æresrunde i storeringen idag med den glede å vise Dronning Dina, som oppførte seg særdeles eksemplarisk :P

Grattis igjen til Susanne med BIS-veteran og grattis til alle andre med gode resultater! Nå skal vi hvile litt før vi tar med 3 stk. på spesial i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk storcert'et på juniorhannen vi hadde med, gamlefar ble beste veteran i rasen og jommen denget han ikke alle andre og ble BIS VETERAN i dag :P ! :D:frantics::P

Susanne

Grattis! Elsker velholdte veteraner!

Bø er liksom stedet for plassen bak certet for meg det, for der har jeg ved nærmere ettertanke stått plassen bak med både Saeta og Villa tidligere :P

Ja, det ble ikke det helt store liksom, men la oss starte fra begynnelsen. 21 aussies påmeldt for danske Marianne Baden. Vi fikk Danmarksbesøk, og selv om Tíbrá vant juniorklassen i sterk konkurranse med seg selv måtte hun se seg slått av tante Jada, og bak seg hadde hun danske Rosemere Twinklefly "Pippi" som var BIM på Bjerke i fjor for de som var der. Tíbrás bror Travis ble 2. beste hannhund slått av en engelsk herremann (USA-import) på nesten 8 år. Jada ble BIR og Magic (hannen) ble altså BIM.

Deretter var det kelpienes tur, og jeg debuterte som handler med Talli, som faktisk gikk riktig bra. Hun sto og gikk, og klarte å holde seg fra å kline med dommeren :o Hun endte som 3. beste tispe og Blaze ble jo altså BIR.

Etter det gikk turen til belgerringen og Cane, og gutten fikk med seg CK igjen han, 2. beste hannhund med Cacib og dermed hakket fra championat.

Over til sheltieringen. Stitch vant sin unghundklasse, men ettersom Rebus ble slått i klassen gikk jeg videre med Stitch og Mac med sin eier. Beste hannhund ble en junior som for første gang fikk CK. Ikke min type da jeg synes han er for grov allerede og altfor steil og kort i fronten, men OK da :P Mac ble 2. beste hannhund, deretter championen og Stitch endte som 4. beste hannhund (plassen bak certet) med res. Cacib.

Deretter var det tisper, og jeg skulle i utgangspunktet vise både Nora og Villa, men da Villa vant åpenklassen med CK som eneste tispe så langt med CK trodde jeg certet var vedig innenfor rekkevidde og overlot Nora til eieren. Desverre var det en utenlandsk champion vi ikke hadde sett da den sto oppført som hannhund i katalogen, og denne var veldig typelik med beste hannhund (USA import). Dermed glapp storcertet igjen, og som beste tispe sto faktisk Nora, som ikke har vært stilt på 3 år og debuterte som veteran, med den utenlandske championen som nr. 2 med cert og res. Cacib (som blir cacib senere da Nora er Int Ch), en veteran-champion som nr. 3 og Villa som nr. 4. Vel, sånn kan det gå, men det er altså 5. eller 6. gangen hun er plassen bak storcertet, så hun ER strengt tatt bra nok, det bare holder ikke hele veien...

Vel, nå skal hun pares, men jeg vurderer sterkt å melde henne på til Harstad allikevel..

Jeg fikk en æresrunde i storeringen idag med den glede å vise Dronning Dina, som oppførte seg særdeles eksemplarisk :P

Grattis igjen til Susanne med BIS-veteran og grattis til alle andre med gode resultater! Nå skal vi hvile litt før vi tar med 3 stk. på spesial i morgen :P

Grattis! Spesialen er vel her i Porsgrunn/Skien? :P

(Hadde planer om en tur på den utstillingen uten hund)

Grattis til alle andre som er fornøyde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle sammen! :P Ingen som gjør skam på sonen ser jeg! :P

Her kommer skammen! :P

Vi fikk BLÅ.

Dommer - som var dame, Mona - er tidligere berneroppdretter og visste veldig godt hva hun ville ha fikk jeg inntrykk av, nølte ikke, men var streng og brukte skalaen. Bare to av syv championhanner fikk CK, for eksempel, om jeg ikke husker helt feil. Og det var mye blått, så vi var i godt selskap. Kritikken var grundig og rettferdig, hun fant feilene til X'en, men kommenterte også positive ting, fint med dommere som ikke bare slakter. Men hun behøvde vel ikke å TREKKE for feilene, bare fordi hun skrev de opp????? :P:frantics::P :P

Jaja, spreke mamma'n til X'en ble BIS4 veteran, en halvbror ble 3 BHK og tanta ble 3 BTK, så heia familien :P

Gratulerer til alle med kjemperesultat, det har vært en super - om enn kald - dag i hallen med skravling og fnising og titting og heiing. Jeg sa til Susanne at Moby skulle få lov til å bli BIS 2 veteran, for Lina skulle vinne, men jaja, shit au, gratulerer uansett! :P

Nå skal vi ha lang utstillingspause, det skjer jo så å si ingenting i mars og april. Jeg får abstinenser bare ved tanken på denne pausen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi ha lang utstillingspause, det skjer jo så å si ingenting i mars og april. Jeg får abstinenser bare ved tanken på denne pausen...

Spår at du kommer til å få kraftige nervøse rykninger ganske fort :P

Og igjen:Gratulerer til alle sammen :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi ha lang utstillingspause, det skjer jo så å si ingenting i mars og april. Jeg får abstinenser bare ved tanken på denne pausen...

Ja stakkars deg da.

Tenk på oss som ikke engang har kommet i gang da!

Blir en svipptur til Harstad før vi tar laus for fullt i Stockholm i påsken...

Leeeeenge igjen å vente jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så mye med ALLE de flotte resultatene :P:P:frantics:

En spesiell grattis må vel gå til fiiiineste Moby som ble BIS-veteran. Han var superflott i ringen og en verdig vinner !

Willy fikk stryk av en annen unghund i dag, han, og endte som nr to i klassen med CK og 3. beste hannhund. Trøsten får være at guttungen slo sin pappa som faktisk ikke ble plassert i beste hannhundklasse. Willy ble slått av den andre hannhunden fordi han hadde litt lite krok på halen sin og at den andre var noe mer utviklet i kroppen - ut over det likte hun dem begge to veldig godt og stod og vurderte en del fram og tilbake før hun bestemt seg for å plassere den andre først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

ut over det likte hun dem begge to veldig godt og stod og vurderte en del fram og tilbake før hun bestemt seg for å plassere den andre først.

Det er jo det som er det mest spennende når det kommer til utstilling. Hva liker den enkelte dommeren? Denne gangen var det den andre som trakk det lengste strået, neste gang er det Willebassen :frantics:

Og mange gratulasjoner til dere som jeg enda ikke har gratulert :P

(edit: rettet skriveleifs....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i gruppe 1 forresten? :frantics:

Jeg fikk med meg at schäfern vant, også tror jeg at briard og hvit gjeterhund ble plasserte... (Gjeterhunden var dritlekker! Har dessverre ikke katalogen)

Bullmastiff vant gruppe 2..

Susanne

Takk for gratulasjonene - lykke til i dag alle sammen!

Gratulerer alle dere som var fornøyde i går også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stakkars deg da.

Tenk på oss som ikke engang har kommet i gang da!

Blir en svipptur til Harstad før vi tar laus for fullt i Stockholm i påsken...

Leeeeenge igjen å vente jo.

Ojda, beklager, jeg mente da virkelig ikke å tråkke noen på tærne... :P

Hvordan gikk det i gruppe 1 forresten? :frantics:

Jeg fikk med meg at schäfern vant, også tror jeg at briard og hvit gjeterhund ble plasserte... (Gjeterhunden var dritlekker! Har dessverre ikke katalogen)

Bullmastiff vant gruppe 2..

Schäfern vant, aussie to, hvit gjeter tre og briard fire.

Schäfer også beste oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med meg at schäfern vant, også tror jeg at briard og hvit gjeterhund ble plasserte... (Gjeterhunden var dritlekker! Har dessverre ikke katalogen)

Bullmastiff vant gruppe 2..

Susanne

Takk for gratulasjonene - lykke til i dag alle sammen!

Gratulerer alle dere som var fornøyde i går også!

Schäfern vant, aussie to, hvit gjeter tre og briard fire.

Schäfer også beste oppdretter.

Takk takk, nå ble nyskjerrigheten fornøyd :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...