Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK, BØ 20-21/2-10


Tøfflus

Recommended Posts

Har fått resultater på telefon fra BIS-ringen, og tror det ble som følger:

BIS: (dverg?)dachshund strihåret

2BIS: Bullmastiff

3BIS: Skotsk (?) terrier

4BIS: Schäferhund

De 3 første var danskeide. Litt usikker på nr. 3, men en terrier var det hvertfall såvidt jeg skjønte.

Bullmastiffen bodde vel på Gvarv? :D

Noen som så gruppefinalene i dag og fikk med seg hvordan det gikk med amerikaneren?

Am.cock? Isåfall BIG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Og Emma: Husk at det blir ikke så trist for oss andre å få blått når det også kan skje med garvete utstillere med vakre hunder! Neste gang slår dere dem ned i støvla! :D

Hehe, godt at jeg kan være til trøst/støtte for andre! :D

Mamsen til Aiko (Najanin's Kimi Musome) blei NUCH i dag og ikke minst BIR, så nå har småsnuppa mi desto mer å leve opp til med to championforeldre...

PS: Jeg trur Aiko hadde likt gulvet i Bø... :D

Gratulerer med mamsen! Jeg håper titler er arvelige, for X'ens foreldre har 19 titler til sammen... :D

Gratulerer alle som er fornøyd med helga, og som overlevde vær og føre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte lenger tid på å kjøre opp enn vi trodde. Hadde oppmøte 12, men med 70 hunder før oss trodde vi ikke det var noen krise når vi kjørte inn på plassen 12.10. RIngte noen vi viste satt ringside, og de sier at "Basenjien skal inn nå! IIIK!

Vi rå-kjører forbi parkeringsvakta, setter bilen rett foran inngangen, tar på de to bikkjene vi har med utstilingsbåndet løper inn i hallen, og rett inn i ringen.

Kee-Kee blir 1,1 ck, 2 BTK med SUUUPER kritikk, men dessverre hakket bak stor-certet.

Så tar vi bikkjene under armen igjen, og kjører hjemover.

Var ikke inne i hallen i mer enn 20 min (!) DET må være ny rekord :D

...også hadde vi 6 timers kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte lenger tid på å kjøre opp enn vi trodde. Hadde oppmøte 12, men med 70 hunder før oss trodde vi ikke det var noen krise når vi kjørte inn på plassen 12.10. RIngte noen vi viste satt ringside, og de sier at "Basenjien skal inn nå! IIIK!

Vi rå-kjører forbi parkeringsvakta, setter bilen rett foran inngangen, tar på de to bikkjene vi har med utstilingsbåndet løper inn i hallen, og rett inn i ringen.

Kee-Kee blir 1,1 ck, 2 BTK med SUUUPER kritikk, men dessverre hakket bak stor-certet.

Så tar vi bikkjene under armen igjen, og kjører hjemover.

Var ikke inne i hallen i mer enn 20 min (!) DET må være ny rekord :D

...også hadde vi 6 timers kjøring...

:D Det må være rekord !!

Grattis med Kee-Kees flotte resultat selv om stor-certet glapp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte lenger tid på å kjøre opp enn vi trodde. Hadde oppmøte 12, men med 70 hunder før oss trodde vi ikke det var noen krise når vi kjørte inn på plassen 12.10. RIngte noen vi viste satt ringside, og de sier at "Basenjien skal inn nå! IIIK!

Vi rå-kjører forbi parkeringsvakta, setter bilen rett foran inngangen, tar på de to bikkjene vi har med utstilingsbåndet løper inn i hallen, og rett inn i ringen.

Kee-Kee blir 1,1 ck, 2 BTK med SUUUPER kritikk, men dessverre hakket bak stor-certet.

Så tar vi bikkjene under armen igjen, og kjører hjemover.

Var ikke inne i hallen i mer enn 20 min (!) DET må være ny rekord :D

...også hadde vi 6 timers kjøring...

HUFF!

Been there - done that - og fy søren så fryktelig det der er.

(Våkne kl. kvart på 9 i Åneby, Nittedal - utstilling på Sjølyst, Oslo (25 min å kjøre), være første rase inn i ringen kl.9 og reise med en juniorhann... Vi rakk det!)

Grattis med kjempefine resultater, selv om storcertet uteble denne gangen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte lenger tid på å kjøre opp enn vi trodde. Hadde oppmøte 12, men med 70 hunder før oss trodde vi ikke det var noen krise når vi kjørte inn på plassen 12.10. RIngte noen vi viste satt ringside, og de sier at "Basenjien skal inn nå! IIIK!

Vi rå-kjører forbi parkeringsvakta, setter bilen rett foran inngangen, tar på de to bikkjene vi har med utstilingsbåndet løper inn i hallen, og rett inn i ringen.

Kee-Kee blir 1,1 ck, 2 BTK med SUUUPER kritikk, men dessverre hakket bak stor-certet.

Så tar vi bikkjene under armen igjen, og kjører hjemover.

Var ikke inne i hallen i mer enn 20 min (!) DET må være ny rekord :D

...også hadde vi 6 timers kjøring...

:D Sånt er grusomt, men grattis med resultatene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ALLE sammen med flotte resultater :D

Begge mine gjorde det otgså bra, Dina fik CASIB nr. 2 og ble BIM :D

Eto debuterte for første gang som "stor" i jr.... Hun fikk CERT og ble BIR, i dag er hun 10mnd.... Synes det er kjempe stas med tanke på hvor ung hun er. :D

Begge vovvene fikk knall gode kritikker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som viste bullmastiffen virket som en proff-handler, og han viste også en hannhund som var fra Russland (?) - den ble BIM. Så mye mulig handleren var danske, mens hunden var en innføding.

Ringsekr. i den ringen var kjempekoselig, men ikke så veeeeldig flink (kanksje ny?)... Vi stilte nemlig i samme ringen som bullmastiffene.

Først ville ha gi champ.sløyfa til oss (snilt men ikke så veldig riktig til en junior, liksom...), og ikke hadde han fått med seg at hannen min var beste veteran i rasen.

Men, som sagt, veldig, veldig hyggelig.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillings resultatene er ikke noe å skryte av akkurat. Kenzo fikk gul sløyfe og rett ut.. Dommeren mente han lignet for mye på en collie enn en aussie. Jaja, kan jo trøste meg med at det er forskjellig mening fra dommer til dommer. Dommeren kan mene og si hva h*n vil om Kenzo, men jeg er likevel like glad i Kenzo og det har ikke endre noe på hva jeg syns om hans utseende, han er VAKKER i mine øyne uansett! :blink:

Hopp: Disk

Agility: 1. plass, 1. premie med et feilfritt løp, vi fikk vårt siste napp og da ble det dermed opprykk til klasse 2 :D

Juniorhandling på lørdag: På første bedømmelsen fikk vi delt 2. plass og gikk videre til finalen. (de 4 beste kommer seg til finalen) I finalen kom vi på 4. plass og jeg er kjempe fornøyd med helgens resultater! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som viste bullmastiffen virket som en proff-handler, og han viste også en hannhund som var fra Russland (?) - den ble BIM. Så mye mulig handleren var danske, mens hunden var en innføding.

Ringsekr. i den ringen var kjempekoselig, men ikke så veeeeldig flink (kanksje ny?)... Vi stilte nemlig i samme ringen som bullmastiffene.

Først ville ha gi champ.sløyfa til oss (snilt men ikke så veldig riktig til en junior, liksom...), og ikke hadde han fått med seg at hannen min var beste veteran i rasen.

Men, som sagt, veldig, veldig hyggelig.

Susanne

Det er ikke kjekt med ringsekreterer som gjør feil. En gang vi ble 3.BTK ble vi ført opp som at vi gikk ut uten plassering. Hun hadde skrevet dette på alle papirene sine og var helt sikker på at det var slik, men så spurte vi dommeren og han husket oss igjen og fikk heldigvis rettet opp i det igjen :)

Gratulerer til alle fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...