Gå til innhold
Hundesonen.no

løbetid...forandringer inden da.


Emilia

Recommended Posts

Til jer der har hundhunde, der har haft deres løbetid, hvornår fik de dem, og hvordan var de inden? Kunne i mærke nogle forandringer på dem inden de kom i løbetid? Evt nogle ting jeg kan holde med, for bedre at kunne se hvornår det er ved at være op over at min lille tøs kommer løbetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Chicka når hun var 13mnd, så jeg vet ikke hvor mange løpetider hun evt har hatt.

Men jeg merker at blødningene kommer snart ved at hun snuser mye på bakken når vi går tur, tisser mye, litt sær mot andre tisper og får bedre matlyst en før.

Men dette er individuelt, ikke alle får de samme "symptomene".

Etterhvert så kjenner du tispa så godt at du kjenner igjen hvilke perioder hun er i både før og etter løpetiden.

Jeg syntes det er veldig gøy å lese Chicka, så jeg legger veldig godt merke til periodene hennes, og der er veldig fasinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goshi fekk sin første løpetid da hun var nesten 11 mnd. Og på henne merket jeg ingen forandring . Det eneste var at hun begynte å stelle/slikke seg mer rett før den begynte.

Men jeg hadde en annen tispe tidligere og hun endret seg alltid 2 mnd før hver løpetid. Da ble allting skremmende, alt som var kjent for henne ble plutselig nifst. Hun ble redd sitt eget speilbilde, når vi gikk på tur og møtte mennesker hun kjente så ble det og skummelt...

Det nyttet ikke å prøve å trene henne i desse periodene. Men da hun var ferdig med løpetid ble alt normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka fikk sin første løpetid da hun var litt over 8 mnd. Den andre løpetida fikk hun fem måneder senere..

Før den første løpetida merket vi veldig godt at hannhundene var interesserte. Hannhundene luktet og red på henne, selv om ikke alle egentlig bryr seg så veldig mye om andre hunder til vanlig.

Tinka ble litt slappere da løpetida nærmet seg.

Man merker fort at løpetida kommer når den gjør det, den første bloddråpen kom mens Tinka lå og sov og jeg kose med henne.

Mange mister matlysten under løpetida, men det var ikke tilfellet her i huset. Tinka er jo retriever. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...