Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppkast og sånn:)


Kine Helen

Recommended Posts

Nå har Casper nett spydd ut alle sofaputene mine og halve golvet.. dakkar babyen...

han var ute på tur for litt over to timer siden og tisset og gjorde fra seg.. da vi kom inn lekte han og speedy rundt som vanlig og jeg tok klesvask.. da jeg kom på soverommet etterpå så jeg at han hadde bæsjet igjen og spis avføringen sin.. dette med spisingen skjer ofte når han ikke klarer å holde seg..

syntes det var rart at han hadde hatt avføring igjen siden det var under en time siden vi hadde vært ute og han hadde gjort fra seg.. bæsjet maasse:)

så begynte spyiinga da.. og det var jo bare Bæsj som kom opp, blandet med slim.. han spydde mange ganger og nå sist kom det bare skum og slim opp så går ut fra han er "tom" nå..

noen som vet om det er pga spisingen av avføringen han kastet opp? ?

som sagt så har vi slitt med dette helt siden vi fikk ham at han spiser det hvis det skjer uhell inne..

nå ligger han her utmattet på fanget mitt og sover..

håper han ikke kaster opp mer da jeg begynner å brekke meg selv.. huff.. hater oppkast.. selv om det er hund eller menneske.. barfy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUffda! Dakar casper!

Har han fått noe å spise i det siste som han ellers ikke pleier å få?

Eller kanskje han har fått ekstra masse godbiter slik at han blir bløt i magen? (det kan pito bli)

jeg tror nok at det var magen som ikke tålte at maten ble "gjennvunnet" ja. God bedring til casper da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann dakar liten!!

Her var det joen del å ta fatt i.

Det kan være forksjellige grunner til at han spiser avføringen sin. Det kan være at han spiser den fordi han "vet" at han ikke skulle bæsjet inne.

En grunn til at hunder spiser bæsj er at de kan ha litt lite fiber i kosten (spesielt valper). Man kan da gi dem f.eks annanas (fra boks)i en uke, noe som somregel gjør susen med problemet. Eller hvis det fortsetter gi hunden kli tilskudd i maten.

Oppkastingen kan komme av at han har spist sin egen avføring.

Men det kan og være at han er syk. At han har omgangsyken (noe som vist nok har vært en del av etter Bergen utstillingen jeg traff deg på!)

Gi ham ris ett par dager og Zoolack eller Canicur, og hvis det fortsetter slik, så hadde jeg tatt turen til vetten (eller hvertfall ringt) Pass på at han får i seg MYE væske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...