Gå til innhold
Hundesonen.no

Frøken Krona-Basenji


IngridM

Recommended Posts

Ja så får jeg hive meg inn her jeg også da! Da er det endelig klart for henting av vår første valp, en basenji, som forhåpentligvis skjer i morgen. Jeg har gledet meg som ei lita jente på julaften, og det kribler skikkelig i magen, etter å hente den søte hårballen! Vi skal ha valp fra Kennel Kingwanas G kull,(yodel), det er ei sjarmerende rød/hvit jente som går under navnet "Kingwanas Glory Of The Spotlight", og skal hete Krona til vanlig. Hun er forøverig Søsteren til Kasko som eies av Anette (Raksha), for dere som har fått med dere hvem den søtnosen er :aww: Jeg har to dvergpinscher tisper fra før, begge på snart 3 år. De fikk jeg når de var 9-10 måneder, derfor har jeg aldri hatt valp før, så jeg kommer til å plage dere med tusen valpespørsmål etter hvert, noe jeg selvfølgelig gleder meg til, haha :hmm:

Krona kommer til å bli stilt masse på utstilling, er også stor fan av agility, så skal prøve henne på det også, å se om hun synes det er noe gøy, man vet jo aldri med disse basseluskene. Så har jeg blitt inspirert av Yodel sine hunder på Lure Coursing, så må si at det frister litt å prøve det også, men vet ingenting om den sporten, så vi får se! Så kommer Krona selvfølgelig til å bli en sofa-senge-kose-bølle-med-katten-voffs :)

Jeg har som de andre valpekjøperne, hvertfall ikke stjelt bilder av oppdretter :wub:

Mor er vakkre Mille

Kingwanas Entertaining Story

Mille_head_edited-1.jpg

Far er staselige, Tommy

BISS, BIF Am Ch Jasiri-Sukari Juri Maguire MC, LCX II, CGC

Tommy%20PKC%20Fade.jpg

Krona 7 uker

krona75uke.jpg

se så søt da :D

krona75ukehode.jpg

Lille farskis

mmgen7.jpg

Er det rart jeg gleder meg :whistle:

mmrg25.jpg

Det er nesten uvirkelig for meg enda, tenk, i morgen skal JEG få meg en valp :D :D

Bildene er hentet fra Kennel Kingwanas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utales rett frem Basenji, de sier det samme på engelsk som jeg har forstått :)

Jammen engelskmenn snakker ikke med norsk uttale! :P Jeg sier basenji rett ut og med norsk uttale, men en venninne av meg sa det mer engelsk. Liksom basendji, og mer trykk på "j"-en. Så, va sier man egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen engelskmenn snakker ikke med norsk uttale! ;) Jeg sier basenji rett ut og med norsk uttale, men en venninne av meg sa det mer engelsk. Liksom basendji, og mer trykk på "j"-en. Så, va sier man egentlig?

Ja jeg legger mere trykk å J'en når jeg utaler basenji. Å engelskmennene utaler det farlig likt som oss nordmenn, eller omvendt blir det vell :P

Tusen takk alle sammen, er en rosa sky som svever over hodet mitt her :P

Jeg kan ikke å multiqoute, så beklager!

Marianne: Takk, gleder meg skikkelig, er ikke mange timene til vi kjører for å hente henne. Må bare prøve å sove noen timer først :P Så er dte jo litt meningen å gjøre dere misunnelig også da, kanskje du synes de er så vakkre tilslutt at du også vil ha en i fremtiden? :P

Raksha: Puster å puster, haha! Er veldig fornøyd med navnet, lurer på hva navnet hadde blitt om jeg ikke hadde sittet å stirret på det krone stykke, da jeg tenkte ut navn! Så syns det ble litt kult, jeg vet ikke av noen som heter det heller, selvom det sikkert er noen der ute! Kasko sitt navn er jo uber kult det også! Fineste søskenparet :P

Yodel: Jeg også håper hun lever opp til navnet sitt, gleder meg til å få vist henne! Jeg mener jeg er heldig som får henne jeg, men må innrømme at hun får det godt her også da, jeg er litt for flink til å skjemme bort barna mine :P:) Er det noe jeg trenegr å ta med? Sånn utenom reisebag, godis, pledd, vann og vannskål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ja valget ble ikke vanskelig tilslutt ;) Vi hadde jo hatt henne som favoritt hele tiden, men ville være helt sikker før vi valgte :whistle:

Da har jeg litt tid til å skrive *fnis*. Har vært helt opphengt i den lille i hele dag, knipset bilder, kost med henne, luftet og mye annet. Hittil i dag har jeg knipset 100 bilder :icon_confused: Fins ikke forelsket altså :wub: Orker ikke skrive referat her, når jeg har fullt referat på hjemmesiden, så dere får inn der å lese :hmm:

Forøvrig går jeg rundt i valpetåke, og stor koser meg med jenta, har ikke hatt et eneste uhell inne i dag, så hun er kjemmpe flink der altså! Var litt morro da vi kom hjem i går, for da kikket jeg gjennom hunde stæsjet mitt, fant jeg et gammelt sjerf, ikke så gammelt egentlig da, vi kjøpte det da vi var på sydenferie i 2008. Å det passet Krona! Så tenkte hun skulle få ha det på, av og til så hun blir vant med å ha noe rundt halsen. Krona og Fixa, min ene dvergpinscher jente, har forresten fått full klaff! De leker og sover sammen allerede, det kunne ikke gått bedre! Så nå venter vi på at min andre dverg jente skal komme hjem,(hun er hos eier, nettopp hatt kull) hun kommer på mandag, så håper det går like greit med henne!

Vi hadde det kjemmpe koslig hos oppdretter (Yodel), å jeg kunne ikke vært mer fornøyd over valg av oppdretter! (makan skal man lete lenge etter) Så du blir ikke kvitt meg Liv :hmm:

Hun ble litt søt da? Å teksten kunne ikke vært mer sann :aww:

valper083.jpg?t=1265490967

valper086.jpg

valper127-1.jpg?t=1265480737

valper115-1.jpg

Referat i Blogg

Flere Bilder her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Gratulerer med å ha fått jenta hjem! Herlig. :icon_redface: og heldig du som har lekekompiser i riktig størrelse til henne. :whistle:

Hahaha, ja jeg er heldig der gitt! Hadde litt panikk da jeg var hos en vennine under bø utstillingen, hun har en diger golden gutt, som plutselig fant ut at han skulle få raptus da vi kom, så krona gikk i taket! Ikke i frykt for å bli sprunget ned nei, men at hun endelig hadde en å løpe raptus sammen med :icon_redface: Hjemme har ikke våre to dp jenter mye raptus gitt, de er med på en liten lek i ny å ne, men det er vinter enda så de er i dvale modus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig glenge siden jeg har vært her inne ser jeg, så det er vell på tide med en liten oppdatering.

Krona har da blitt 3 måneder, hun vokser ALT FOR FORT :icon_redface: Syns ikke det er lenge siden hun kunne sitte i hendene våre, å nå er hun så stor at hun har problemer med å legge seg ned i fanget :P Hun ble raskt husren, har nesten ikke hatt uhell inne, så jeg er utrolig overrasket! Har hendt seg at hun har hatt uhell borte, da hun ikke vet hvor "ut" er henn tror jeg. Har sluppet billig unna med tanke på møbler og ledninger, hun har ikke prøvd å bite i en ulovlig ting en eneste gang! Startet på valpekurs for 3 uker siden, så hun går fint i bånd, er langt ifra en trekke-i-båndet hund, her luffer vi bak eller på siden. Er jo vått må skjønne, så det er ikke enkelt å gå slalom mellom vannpyttene som er OVERALT!

Sover hele natten, noe hun begynte med tidlig, sier ikke et pip på bilturer, elsker så å si alt og alle, barn er vaforitten tror jeg. Har sosialisert på nesten alle barna i slekta (har 9 tantebarn og 3 fadder unger), hun har hoppet dem ned på første møtet, så tror mini yodel har gjordt en bra jobb der altså! Hun er en liten farsk, veldig oppfinnsom, lekene hennes har fått gjennomgå, da alt skal drepes! Spiser som en gal, og løper bort til de andre for å se om de har igjen mat når hun har spist opp. Å det slår ikke feil, hver gang Krona har spist opp, tar hun med seg matkoppen på stua, og legger den i senga si, for deretter å sitte å se på oss. "HALLOOO, det er tomt, skal du ikke fylle på'a?".

Hun plager vettet av sine "søstre". Ligger de å sover å Krona vil leke, så SKAL det lekes. Hun er utrolig god og kosete, sover mest sammen med den ene pusen vår faktisk. Jeg rett og slett elsker henne, hun er alt jeg hadde sett for meg, og alt er gull og grønne skoger, er så ufattelig glad for at hun kom til oss :icon_redface::wub: Gru gleder meg til 11.april som blir hennes første valpeshow!

Noen bilder:

Krona 12 uker, Yodel har lagt på bakgrunnen :P

krona12u-1.jpg

Orginalen for sammenligning.

Tonje322.jpg

Finesten :lol:

hundtina028.jpg

Hvordan ha overtaket på Meggie: Head lock!

Krona020-1.jpg

playdate med en av Meggies valper, dette er Biggie. En uke yngre.

hundtina039.jpg

I kjent lekestil med Fixa (som forøvrig har 3 års dag snart)

hundtina009.jpg

Vi har jo et vandrene pledd her hjemme, (silver, 10 år), å det pleddet brukes hver dag :lol:

Krona031-1.jpg

Her nekter alle 3 å ut om det er kaldere enn 10 minus, så da har vi tenke spill.

Hun skjønte poenget med det hele raskt så det går ikke lange stunden før terningen er tom :o

Tonje442.jpg

Det tar på å være baby :lol: HAHA, ser nå at de er like store omtrent :o

Tonje415.jpg

Det for holde for denne gang, skal bli flinkere til og oppdatere altså :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig hun er, Ingrid!

*Sukk* Jeg er nok innhabil, men denne jenta har jeg tro på :icon_redface:

Gleder meg til hun får vist potene i ringen.

Det beste er nå uansett at hun fungerer så supert hjemme hos dere. Det er herlig å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...