Gå til innhold
Hundesonen.no

HD og AD bilder

Recommended Posts

Jeg har heller ikke mye peiling, men jeg tipper FRI på høyre og kanskje en C på venstre? Men håper fri på venstre og :ahappy: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
2 hours ago, Avani said:

Enn de her?

28537259_10155981383346469_826999446_n.png

Fritt. :) Bildet er ikke helt korrekt (hunden ligger litt skjevt, noe du ser på hulrommene i bekkenet - de er ikke symmetriske og like i størrelse), men fremstår klart som fritt for meg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Tuvane skrev:

Fritt. :) Bildet er ikke helt korrekt (hunden ligger litt skjevt, noe du ser på hulrommene i bekkenet - de er ikke symmetriske og like i størrelse), men fremstår klart som fritt for meg. :)

Ja det ser jeg nå, det ble A heldigvis :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Yellow

Litt OT, men spør her da det er relevant til tema. 
Tror dere det er mulig å få tatt HD- og AD-bilder (som skal sendes inn til NKK) hos veterinær uten at det er avtalt på forhånd, når hunden legges i narkose for noe annet? 

Endret av Yellow

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Yellow skrev:

Tror dere det er mulig å få tatt HD- og AD-bilder (som skal sendes inn til NKK) hos veterinær uten at det er avtalt på forhånd, når hunden legges i narkose for noe annet? 

Spørs vel litt hva annet den skal, og om veterinæren har god tid. Hender det tar litt tid å få tatt gode HD- og AD-bilder, så de stedene jeg har jobbet setter vi alltid av god tid til det.

Og så tas ikke HD- og AD- bilder i narkose, de tas i sedasjon. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Yellow
Just now, Vilje said:

Spørs vel litt hva annet den skal, og om veterinæren har god tid. Hender det tar litt tid å få tatt gode HD- og AD-bilder, så de stedene jeg har jobbet setter vi alltid av god tid til det.

Og så tas ikke HD- og AD- bilder i narkose, de tas i sedasjon. 

Skjønner, takk for svar, men da forstod jeg det slik at det hvertfall kan være mulig.

Klar over det siste. Personlig er jeg ikke begeistret for å sedere hund uten grunn, så om min hund uansett skulle bli lagt i narkose eller blitt sedert grunnet noe medisinsk, ville jeg gjerne ha tatt bildene i samme slengen da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Yellow skrev:

Skjønner, takk for svar, men da forstod jeg det slik at det hvertfall kan være mulig.

Klar over det siste. Personlig er jeg ikke begeistret for å sedere hund uten grunn, så om min hund uansett skulle bli lagt i narkose eller blitt sedert grunnet noe medisinsk, ville jeg gjerne ha tatt bildene i samme slengen da. 

Skjønner det, ingen er vel begeistret for det. :) Men det er strengt tatt betraktelig tryggere med to kortere narkoser, enn at hunden blir liggende veldig lenge i narkose over lenger tid. Prøver å tenke hvilke tilfeller det ville vært aktuelt å gjøre noe annet samtidig, kanskje tannsteinfjerning eller fjerne en overfladisk kul eller lignende, men tenker at du fort er oppe i såpass mye tidsbruk av å gjøre to ting samtidig, at det nok er tryggere å gjøre det delt opp i to etapper. :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, Yellow skrev:

Jeg spurte om å ta HD/AD når de skulle fikse en knekt tann, var ikke noe problem det. Hadde ikke avtale på forhånd, og ikke tok det lange tiden heller da veterinærene er drevne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 30.8.2018 at 12:27 PM, Annah said:

Hei, noen som ser forskjell på disse AD bildene av albuene på min hund? 

albuer Xa.png

Det til høyre ser bedre ut enn det til venstre, synes jeg. Men er ikke noe god på albuer igrunn.

2 hours ago, Kristiin said:

Noen som vil gjette her? :)

received_1188913821246343.thumb.jpeg.c7acb298386fd5906dab095a02fcbd67.jpeg

B kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han er nok ikke redd for halsbåndet, bruker forresten sele. For når han vil ut kommer han med hodet gjennom og løfter benet for å få på plass selen. Det er det  med å gå ut på tur som er problemet. Er enig at han er usikker ute når vi går, mulig det fortsatt henger i fra han ble skremt. Han liker å bruke hodet men jeg vet ikke hva jeg skal finne på når vi går. Å legge ut godbiter er jeg ikke sikker på for jeg har nektet ham å plukke opp fra veien for han finner så mye rart han ønsker å spise. Papir,kyllingbein og egentlig det meste. Biler som bråker mye vil han gjerne "ta", så vi har begynt å stoppe når det kommer biler mot oss. 
    • Aner ikke...hun er veldig sær. Noen liker hun og andre kan hun ikke fordra. Hun liker heller ikke å dele på oppmerksomheten og har ressursforsvar ovenfor meg. Vi hadde svigers hund på overnatting i 2 dager for litt siden. Det er hund hun kjenner veldig godt og liker. Men hun syns tydeligvis ikke at det var noe kult når hun var her. Trakk seg bort hele tiden og ville ikke ha stort med oss å gjøre😂 jeg tenker at selvom det kan gå bra så vil hun nok trives best som alenehund. Hun har en del issues ja, og det blir masse ekstra på meg når jeg stort sett er den eneste som går tur. Og siden det er ute på tur de fleste problemene hennes viser seg så må jeg nok belage meg på å gå separate turer med de, og det orker jeg ikke. så liker vi å reise på sommeren også da, og det blir mye mer styr å få pass til 2 hunder kontra 1. Hun er bare 2 år 😊 men hun har jammen spesielle behov selvom hun ikke er gammel haha.. tåler lite mas fra andre hunder og valper når hun ikke tar initiativ selv og kan bli ganske gretten og kjeftete. Dette, sammen med det jeg nevnte ovenfor er grunnen til at vi vil vente. Men det er vaaanskelig når jeg ser søte små lappevalper overalt😭😂
    • Jeg har eget rom som hundene skal være på om natten, så da venner jeg til valpen dette stedet fra første stund. Jeg kan sitte sammen med valpen til den sovner, de første dagene, og ellers ha vår soveromsdør åpen så vi hører valpen om det skulle være noe.
    • Jeg ville ventet til den gamle var borte før en valp kom i hus. En valp krever så mye og ER veldig mye i tillegg, så det kan bli slitsomt for en gammel hund. De har totalt ulike behov også, og jeg synes at den gamle bør få det meste av oppmerksomheten den siste tiden.  Kommer litt an på alder da, det er forskjell på 8 år kontra 11 også. En godt voksen hund kan jo lære veldig mye bra til en valp og de kan ha glede av hverandre. Men blir de opp i åra så får de spesielle behov, ja og kanskje bli mer gretten hvis valpen maser og styrer og gamlingen er sliten og trøtt.
    • Sover på soverommet med oss fordi jeg mener det er det som er trygt og naturlig for dem. Enten i sengen vår eller i sin egen hundeseng ved siden av. 
  • Nylig opprettede emner