HD og AD bilder

891 innlegg i emnet

11 timer siden, Tuvane skrev:

Grattis med fritt! :) Fikk med meg at det hadde blitt lest av tidligere i dag, men "mine" hunder er dessverre ikke avlest. Ifølge dyreklinikken var de ikke sendt tilbake, så synes det er rart at det skal ta så lang tid å lese av HD-bilder...

Takk😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 hours ago, Wildlife said:

Takk😊

Eier ringte til NKK i dag, og det viste seg at den åpenbart udugelige veterinæren ikke har tatt ordentlige bilder. TO hunder røntget for både HD og AD, og INGEN av de fire bildene var godkjent. :gaah:  Hvor vanskelig kan det være å ta HD/AD-bilder?!?

Kjenner at jeg blir rimelig frustrert over at det tar TO uker å finne ut at bildene ikke er gode nok, og at det i det hele tatt blir sendt inn bilder som ikke kan leses av.:fiolin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, Tuvane skrev:

Eier ringte til NKK i dag, og det viste seg at den åpenbart udugelige veterinæren ikke har tatt ordentlige bilder. TO hunder røntget for både HD og AD, og INGEN av de fire bildene var godkjent. :gaah:  Hvor vanskelig kan det være å ta HD/AD-bilder?!?

Kjenner at jeg blir rimelig frustrert over at det tar TO uker å finne ut at bildene ikke er gode nok, og at det i det hele tatt blir sendt inn bilder som ikke kan leses av.:fiolin:

Huffda så ufattelig kjipt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, Wildlife said:

Huffda så ufattelig kjipt.

Det verste er at man da må dra tilbake til samme veterinær for å få tatt nye bilder, ellers må man jo betale full pris for ny røntging hos en annen veterinær. Veterinæren hadde visst tatt en hel haug med bilder, men likevel ikke klart å få noen som var godkjente... da har man jo ikke mye lyst til å dra tilbake, for å si det pent. I tillegg har jeg nå selvfølgelig hørt fra noen andre som har vært der, og de var ikke mye fornøyd med hvordan veterinæren holdt på under røntging. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Tuvane skrev:

Det verste er at man da må dra tilbake til samme veterinær for å få tatt nye bilder, ellers må man jo betale full pris for ny røntging hos en annen veterinær. Veterinæren hadde visst tatt en hel haug med bilder, men likevel ikke klart å få noen som var godkjente... da har man jo ikke mye lyst til å dra tilbake, for å si det pent. I tillegg har jeg nå selvfølgelig hørt fra noen andre som har vært der, og de var ikke mye fornøyd med hvordan veterinæren holdt på under røntging. :/

Finnes ingen andre godkjente veterinærer på samme klinikk? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
5 minutes ago, maysofie said:

Finnes ingen andre godkjente veterinærer på samme klinikk? :) 

Jeg vet ikke hvor mange veterinærer de har, men har de to de har brukt er åpenbart ikke veldig flinke til å bilder. Man kan jo ikke ta på seg å ta HD/AD-bilder når man ikke klarer å ta godkjente bilder. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Tuvane skrev:

Jeg vet ikke hvor mange veterinærer de har, men har de to de har brukt er åpenbart ikke veldig flinke til å bilder. Man kan jo ikke ta på seg å ta HD/AD-bilder når man ikke klarer å ta godkjente bilder. :/

Huffda.. jeg ble ledd litt av på ringtrening sist da jeg valgte å kjøre 1 time til vet istede for 15 min for å ta hd røntgen. De mente det var tull. Jeg er celdig glad for jeg gjorde det. For hun var virkelig dyktig. Gode nok bilder på 1. Forsøk men hun ville ta et ekstra med såvidt noe korrigering av hunden. Etter to bilder var hun ferdig. Jeg skjønner godt at en ikke vil tilbake å ta nye bilder hos samme veterinær😐

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For 1 år siden ca kjørte jeg til en dyreklinikk i nærheten her for å røntge Tundra, det ble C (bildet under)

IMG_9268_zpsvciqxt6p.jpg

Idag kjørte jeg og en vennine i 1 og halv time til en som visstnok skulle være ganske flink på røntgen, tok med albuene denne gangen, kjekt å vite vel :P  Hva tenker dere? ser det er forskjell fra bildet over hvertfall :)

IMG_1592.JPG

IMG_1594.JPG

IMG_1595.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 11.7.2017 at 5:31 PM, Wildlife said:

Huffda.. jeg ble ledd litt av på ringtrening sist da jeg valgte å kjøre 1 time til vet istede for 15 min for å ta hd røntgen. De mente det var tull. Jeg er celdig glad for jeg gjorde det. For hun var virkelig dyktig. Gode nok bilder på 1. Forsøk men hun ville ta et ekstra med såvidt noe korrigering av hunden. Etter to bilder var hun ferdig. Jeg skjønner godt at en ikke vil tilbake å ta nye bilder hos samme veterinær😐

Nye bilder ble tatt i dag, ka man trur? AD-bildene hadde visst blitt avlest, og var heldigvis 0. :)

HD1.thumb.jpg.10ef6e57facdc82223268c3b061f6e59.jpgHD2.thumb.jpg.8f8964dc8c83f79dcc59a9e83c5f8b5b.jpg

@Carro92 det første bildet ditt kommer ikke opp, så har ikke helt noe sammenligningsgrunnlag.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.7.2017 at 11:27 PM, Carro92 skrev:

For 1 år siden ca kjørte jeg til en dyreklinikk i nærheten her for å røntge Tundra, det ble C (bildet under)

Tundra HD 2016.jpg

Idag kjørte jeg og en vennine i 1 og halv time til en som visstnok skulle være ganske flink på røntgen, tok med albuene denne gangen, kjekt å vite vel :P  Hva tenker dere? ser det er forskjell fra bildet over hvertfall :)

IMG_1592.JPG

IMG_1594.JPG

IMG_1595.JPG

Fikk ikke redigert hovedinnlegget, men håper det eldre bildet ble med nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Carro92 skrev:

Jeg synes venstre på de nye bildene ser bedre ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, Carro92 said:

Hoftene ser bedre ut på det nye bildet ja. Kulene ligger bedre i hofteskåla, men jeg synes det ser ut som det er litt forkalkninger, så usikker på om diagnosen vil bli forbedret eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinner fikk bursdagsgave i dag, usikker på om han syns den var bra :P 

19989360_10159026349070072_6963161110264

19961094_10159026349310072_1585885232101

19961655_10159026349415072_8459551159718

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 13.7.2017 at 3:11 PM, Wilhelmina skrev:

Jeg synes venstre på de nye bildene ser bedre ut?

ja, det er jeg enig i :)

På 13.7.2017 at 4:38 PM, Tuvane skrev:

Hoftene ser bedre ut på det nye bildet ja. Kulene ligger bedre i hofteskåla, men jeg synes det ser ut som det er litt forkalkninger, så usikker på om diagnosen vil bli forbedret eller ikke.

er ørliten forkalkning i helt bakerste ryggvirvel, er visst typisk pointer å få noe der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎20‎.‎07‎.‎2017 at 11:43 PM, mnika skrev:

Nokon som vil gjette på dette?20206443_10158929851470234_480602737_n.thumb.jpg.65f7bd535f104fc1ef2edfdc70176207.jpg

Synes det ser ut som A/A, jeg, men jeg er newbie:P

Slenger med et spørsmål; Hvordan kan man se forkalkninger på røntgenbildene? Hva er det, egentlig?:P:lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive