Gå til innhold
Hundesonen.no

XO F-kull


Kennel XO

Recommended Posts

takk alle sammen!

Valpene er 1 uke i dag og de vokser seg gode og runde. Ingen henger etter og Wicca har mer enn nok melk. Så langt er alt normalt og behagelig :)Foreløpig er det mest kjedelig ting som soving og spising som foregår, de er jo fortsatt blinde og døve. Men jeg begynner å se litt respons i fra de som at de begynner å oppdage hverandre og smaker litt på hverandre, de får litt rocke fot når jeg klør de på magen og det kommer go lyder når jeg koser med de. Veldig søte!

Jeg har tatt litt bilder av de i dag. Det ble ikke helt bra kvalitet på bildene, jeg så etterpå at kameraet var litt på tryne innstilt..

Image19-1.jpg

Image21.jpg

Gul-1.jpg

Gul tispe

Bla.jpg

Blå hannhund

Ingenfarge.jpg

Umerket (gikk tom for farger)

Hvit-1.jpg

Hvit tispe

Lime-1.jpg

Lime tispe

LyseBla.jpg

Lyse blå gutt

Rod.jpg

Rød jente

Rosa.jpg

Rosa jente

Svart_gutt.jpg

Svart gutt

lilla-1.jpg

Lilla jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med stort kull! Dei ser veldig bra ut alle sammen :P

Er ikke så lenge før dei åpner øynene heller no, synes det på en måte blir "mer" valp da og ikkje bare noen skrukketroll som dier og sover :)

Håper du fortsetter å legge ut bilder, spennende å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige tilbakemeldinger :whistle:

Nå har valpene blitt litt over 2 uker. De har åpnet øynene og blitt skikkelig SØTE! Mye har skjedd den siste uka. de begynner så smått å oppdage verden. Vi har klippet klør for første gang og fått ormekur. Livet består fortsatt for det meste av valpekassa, mat og å sove, men de begynner nå så smått å registrere lyder og ting rundt seg. De øver seg nå på å gå litt ustødig og begynner å bli flinke til å sitte og ligge med hodet opp. De har oppdaget hverandre og koser og smaker på hverandre og man ser anntydning til noe som ligner på lek. De responerer nå på stemmen min når de er våkne å kommer vraltende til den enden av valpekassa som jeg er i når jeg prater til de.

I går var første dagen jeg registrerte at de kjenner meg igjen, et par loggra så de velta da jeg satte meg i valpekassa... *SØTE!* Jeg bruker en del tid i valpekassa nå og koser og håndterer de flere ganger om dag. I dag og i går har de også vært litt utenfor valpekassa på oppdagelsesferd. Valpekassen min er egentlig litt liten til 10 valper å leke å trene seg på å gå, så jeg tar bort valpekassen på dagtid nå og sperrer av en del av rommet sånn at de har litt mer bevegelses frihet. Til helga flytter jeg de fra vaskerommet til kjøkkenet hvor jeg setter opp en 2 x 2 meter valpegrind som de er i om natta, ellers får de vandre løse rundt som det passer dem.

Image11-1.jpg

Image5-2.jpg

svart_gutt-1.jpg

Image11.jpg

Image14-1.jpg

umerkajente.jpg

Image2-2.jpg

Image5-1.jpg

Image6.jpg

Image4-1.jpg

Image3.jpg

Image9.jpg

Image16.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå begynner det å ligne noe! Det er så herlig når de anerkjenner deg, reagerer på deg og skjønner at verden er der ute - og vil dit! Søtingene!

Og, i all min teithet, må jeg innrømme at de er mye mer forskjellig enn jeg forventet på schäfer. En schäfer er en schäfer er en schäfer, liksom... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns litt synd på de to som må trøste seg med øre og hale når det ikke er plass ved puppen..

:P

Det synes jeg også, så i dag fikk de mat for første gang. Normalt har jeg ikke trengt å begynne å tileggsfore Wicca sine valper før de har vært 3,5 uke, men nå har de fått et måltid i dag 2,5 uke gammel. Det er jo så trangt nå at det ikke er plass til alle 10 å die samtidig. De er gode å runde, så de får nok det de trenger, men jeg synes de har vært litt mer urolige i dag og de 10 søte små blei forvandlet til 10 finger spisende tannløse ulver...så det var nok på tide med litt fastføde

Åh, nå begynner det å ligne noe! Det er så herlig når de anerkjenner deg, reagerer på deg og skjønner at verden er der ute - og vil dit! Søtingene!

Og, i all min teithet, må jeg innrømme at de er mye mer forskjellig enn jeg forventet på schäfer. En schäfer er en schäfer er en schäfer, liksom... :yawn:

Det er kjempe herlig nå når en begynner å få respons. Jeg stor koser meg! :P

De blir litt annerledes enn tradisjonell schäfer. De har generelt litt lavere fødselsvekt og er derfor litt mer mobile fysisk på et litt tidligere stadie, så de blir litt annerledes. Ofte har jo brukslinjene noe kortere pels og kortere rygger også...og selvfølgelig det at de finnes i mange forskjellige farger gjør jo at de blir litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli action! Valpene er 3,5 uke og aktiviteten øker for hver dag som går. :console: Vi startet å gi de fast føde rett før helga. Normalt pleier jeg ikke å begynne å fore før de er 3-3,5 uke gamle, men i og med at de er så mange kom behovet for mat litt tidligere. Wicca har fortsatt mye melk og er flink til å die,men det er veldig trangt om plassen med 10 valper og 10 patter. Det er noe orntlig griseri å fore så små valper. De bader like mye i maten som de spiser :P

Vi har akkurat begynt å introdusere valpene for resten av flokken. Aylar begynner å bli en rutinert super tante å elsker små valper. Planen er å introdusere de for Storm og Bris også i løpet av de neste dagene. Det er alltid artig å se hvor selvfølgelig det er for så små valper som aldri har sett en annen hund før i hele sitt liv at det finnes andre hunder i verden. De er nyskjerrige, men helt avslappet når de blir introdusert.

Tiden består fortsatt mye i spising og soving, men utviklingen går utrolig fort nå. Den korte stunden de er våkne leker de med hverandre og går på oppdagelsesferd. Pregingen har også begynt nå å de introduseres for nye lyder og aktiviteter rund seg jevnlig. Vi bruker også mye tid på håndering.

Image11-3.jpg

Image127.jpg

Image15-2.jpg

Image16-1.jpg

Image19-2.jpg

Image14-2.jpg

Image8.jpg

Image77.jpg

Image88.jpg

Image17.jpg

Image18.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har de fått all den pelsen fra?! Det er jo helt utrolig for noen ulldotter de har blitt! :console: Enn å få grave ansiktet ned i de der.. *sukk*

hehe... Pelsen kommer liksom bare ploppende ut en gang imellom 2 og 3 uker. Men jeg ser at de kullene jeg har foret med kjøtt fra starten av har fått bedre pelser. Men nå har pappan til dette kullet veldig bra pels og jeg håper jo selvfølgelig at de har arvet den. Mamman er forholdsvis kort pelsa, men aldri nedarvet så kort pels som hun har selv til noen avkom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Pelsen kommer liksom bare ploppende ut en gang imellom 2 og 3 uker. Men jeg ser at de kullene jeg har foret med kjøtt fra starten av har fått bedre pelser. Men nå har pappan til dette kullet veldig bra pels og jeg håper jo selvfølgelig at de har arvet den. Mamman er forholdsvis kort pelsa, men aldri nedarvet så kort pels som hun har selv til noen avkom.

Kjøtt, som i V&H eller? Og pelskvaliteten bare varer og varer selv om de går over på annet fôr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...