Gå til innhold
Hundesonen.no

XO F-kull


Kennel XO

Recommended Posts

Jeg ble oppfordret til å lage en valpetråd om det siste kullet vårt. Og det gjør jeg jo gjerne, vi liker vel alle oppdrettere å snakke, skrive og legge ut bilder av småttisene som opptar tiden vår 24/7 i mange uker :) Så planen min med denne tråden er å legge ut bilder, skrive om utviklingen og pregingen av valpene fra nå og til levering.

01.02.2010 ble F-kullet vårt født. Og er så langt det største kullet jeg har hatt med 10 stykker. Vi har på det meste hatt 8 før, så jeg regner med det blir noen aktive uker fremover. Så langt går det supert med mor og barn og valpene virker livskraftige.

Mor til kullet er IPO III SchH III SL III FH I Molars Twix til daglig kaldt "Wicca"

Wicca er 7,5 år og dette er hennes 4 og siste kull. Hun er nå mor til 31 avkom.

Image4.jpg

Far til kullet er SchH 1 KORAD Lenn vom der Amsche Wiese. Han blir 5 år nå i vinter og er en import fra Tyskland. Lenn eies av en god kompis av meg og jeg kjenner hunden godt. Han bodde bl.a hos oss 7 uker nå i høst. En utrolig arbeidsom og trivelig gutt som det er lett å bli gla i.

Image7.jpg

Og her er valpene... :lol:

Det er 10 stykker. 3 hannhunder og 7 tisper. I kullet er det 5 svarte og 5 grå valper.

f-kull3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk alle sammen! Akkurat i denne alderen er jo ikke valper spesielt søte synes jeg..De ser ut som små rynke tryner eller mini flodhester med pære form :ahappy:

Alt går så langt veldig bra i valpekassen og alle valpene legger på seg som de skal og ingen utmerker seg til å være mye mindre eller tynnere enn de andre valpene. Da de ble født var de også veldig jevne i størrelsen og den minste var 450 gram mens den største var 500 gram, men de fleste lå mellom 470 og 480 gram.

Jeg var litt spent på hvordan det skulle bli med 10 valper og 10 patter. Det blir jo veldig trangt om plassen.. Om det skulle bli mye uro og kamping om å komme seg frem, men det har til nå ikke vært noe problem og det ser ut som de spiser i puljer. Et lag spiser, mens det andre laget sover gjerne oppå eller mellom bak beina på Wicca. Det er litt morro å se sånne forskjeller på kull. Jeg har aldri tidligere hatt valper som så fremtredende søker kroppsvarmen til tispa og gjerne ligger oppå henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...