Gå til innhold
Hundesonen.no

Kamphund - når kan man føle seg trygg?


Rilla

Recommended Posts

Jeg forstår fullt ut frustrasjonen din, Limbi. Hunder som virker som om de vil ta andre er da det siste vi vil ha her i landet. Denne Mari sine bilder er rett og slett provoserende i all sin gru. Vekk med djevelskapen. Det finns jo så mange andre raser og blandinger å velge mellom, disse kriminelle trenger vi såvisst ikke !

du har jo ikkje peiling på hva du i det hele tatt snakker om.. du finner garantert ikke en mer menneske glad hund en staffen f.eks.. sånne kommentarer kan du spare deg for.. har bare positive opplevelser med muskelhunder.. er et fåtal av raser som har gjort at eg har måtte tatt med meg hunden min å gå.. dette var forøvrig en dachs, en scheafer og en chiuaua..

chiuaua og dachs topper listen av bittstatestikk.. sett deg inn i fakta før du sleger ut sånne dumme kommentarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

For ikke å snakke om alle de herlige miniatyrblandingene, de kriminelle kunne jo ha valgt seg en slik "rase" istede.

Om man har en hund som er lovlig, bryter man jo ikke loven, og da er man jo ikke kriminell:)

Dessuten beskytter jo ikke en liten tass så bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

440893562_7c333fab1b.jpg

Livsfarlig kamphund sjekker ut min da 12 uker gamle griffonvalp som ligger i fanget til den livsfarlige kamphundens eier.

Ok, fra spøk til revolver.

Hva er en kamphund da?

Ser du trekker inn andre store raser også. Klart man som eier av hund, uansett hund, har ansvaret for sin hund, uansett størrelse. Men man kan ikke gå rundt og være redd alt som er større enn sin egen hund, da må man ta noen grep selv og lære rasene å kjenne og faktisk finne ut hvordan hundene (og eierne - siden du er rimelig kategorisk med hvem som eier "kamphunder"). Jeg har hatt liten hund selv jeg, så selv om jeg kanskje i dine øyne har et stort farlig monster nå, som forøvrig ikke er definert som kamphund i noen som helst betydning av ordet - med mindre kamp mot leker teller - så jeg vet litt om hvordan det er, og nei, det er ikke artig at en diger hund kommer løpende mot ens egen lille hund. Men stort sett så går det faktisk veldig bra.

Det finnes dårlige hunder i alle raser, og dårlige eiere i alle varianter. Du har like mye ansvar for at din shelti ikke er til plage for noen som jeg med min riesen eller mari med sin "kamphund".

Når du kan føle deg trygg er det faktisk ikke mulig å svare på - men anbefaler deg å bli kjent med eiere og hunder av raser du syns er skumle, så kanskje du får en større forståelse for at de faktisk bare er hunder på godt og vondt, uansett hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo ikkje peiling på hva du i det hele tatt snakker om.. du finner garantert ikke en mer menneske glad hund en staffen f.eks.. sånne kommentarer kan du spare deg for.. har bare positive opplevelser med muskelhunder.. er et fåtal av raser som har gjort at eg har måtte tatt med meg hunden min å gå.. dette var forøvrig en dachs, en scheafer og en chiuaua..

chiuaua og dachs topper listen av bittstatestikk.. sett deg inn i fakta før du sleger ut sånne dumme kommentarer..

Hvilken statistikk?

Joa, men chi og daks dreper ikke folk, gjør de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har en hund som er lovlig, bryter man jo ikke loven, og da er man jo ikke kriminell:)

Dessuten beskytter jo ikke en liten tass så bra:)

Men hva mener du med kamphundrase ? Mener du Am.Staff eller slår du alle med "skummelt" utseendet over en kam ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Vivere, ta med deg den ulovlige papillon-kjøteren din og sleng dere på soffaen'a! :whistle:

Er bare en ting å si til sånnt: Smella på deg.

Dessuten vi jeg se bilder :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange uoppdragne hunder i dette landet uten bitevegring mot verken mennesker eller dyr. Hvorfor MÅÅÅ folk på død og liv ha slike hunder? Jeg har inntrykk av at folk som skaffer seg sheltie o.l. enten er bimboer, gamle kjerringer og har hatt en bortskjemt oppvekst. Det er bare et inntrykk jeg har basert på flere mennesker jeg vet om som har slike hunder. Og da tenker jeg: Hvor nøye er slike mennesker med dressur?

HAHAHA! :rolleyes2:

Jeg slenger meg på med at ALLE schæfereiere er gretne gamle gubber i militærfarga klær som utøver kadaverdisiplin så selveste Nordenstram får tårer i øynene,

ALLE miniatyrhund eiere er flåsete 19årige designveskeavhengige platinablåndiner uten generell studiekompetanse,

ALLE jack russel eiere er inkompetente 1.gangshundeeiende fjotter som har sett for mye på the mask og frasier.

... flere som vil ha passet sitt påskrevet? :whistle:

Jeg kan ikke noe for det, jeg blir så provosert over folk som har små gneldrebikkjer uten kustus og lar den gå løs der det er mange andre mennesker og hunder. Jeg forstår tankegangen deres: "jeg kjenner min egen hund og vet at den er grei"

...

Jeg mener at det burde vært parker med medlemskap, slik at vi som har veloppdragne hunder kan gå i parken og slippe hunden og føle oss trygge.

Spøk tilside irriterer jeg meg også voldsomt over de som har n-u-l-l kontroll på sin rappkjefta, bråkete lille ankelbiter og på død og liv skal la de løpe løs "for den er jo så liten og snill" - og stakkars den litt større hunden som går lei det uppdragne lille kreket og svarer på tiltale. Da var det plutselig den store hunden som "angrep" den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva mener du med kamphundrase ? Mener du Am.Staff eller slår du alle med "skummelt" utseendet over en kam ?

Jeg skjønner det er forskjell på "kamphunder" og at mange ikke er farlige i det hele tatt. Jeg mener de hundene som ikke har bitevegring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flire godt over innlegget til LinKr og bilde serien til Mari :rolleyes2: :whistle: MEN jeg forstår jo godt at enkelte reagerer.. Hvorfor skal alle bole gutter i 20 årene skaffe seg staff eller pitbull, og helst hannhunder?? Er jo mange som skaffer seg hund bare pga status... Veldig synd for rasen selvfølgelig, men desverre så er det kun det enkelte ser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken statistikk?

Joa, men chi og daks dreper ikke folk, gjør de?

Nei, men hadde de vært 10 ganger så store hadde de klart det! Bare fordi de er små, betyr det ikke at det er ok at de går rundt å biter vel? Og det er jo ikke vanlig at mennesker blir drept av hunder heller akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det er forskjell på "kamphunder" og at mange ikke er farlige i det hele tatt. Jeg mener de hundene som ikke har bitevegring.

Ifølge deg, har jeg kamphunder ? Jeg har Boxere, hvite da.. de har jo rykte på seg å være litt sinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det er forskjell på "kamphunder" og at mange ikke er farlige i det hele tatt. Jeg mener de hundene som ikke har bitevegring.

Hva legger du forresten i bitevegring? Fins det noen hunderaser som napper fortere enn gjeterhundene?

Edit: Jeg har sett flere belgiere nappe både mennesker og dyr - er det en av de farlige hunderasene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

440893562_7c333fab1b.jpg

Livsfarlig kamphund sjekker ut min da 12 uker gamle griffonvalp som ligger i fanget til den livsfarlige kamphundens eier.

Ok, fra spøk til revolver.

Hva er en kamphund da?

Ser du trekker inn andre store raser også. Klart man som eier av hund, uansett hund, har ansvaret for sin hund, uansett størrelse. Men man kan ikke gå rundt og være redd alt som er større enn sin egen hund, da må man ta noen grep selv og lære rasene å kjenne og faktisk finne ut hvordan hundene (og eierne - siden du er rimelig kategorisk med hvem som eier "kamphunder"). Jeg har hatt liten hund selv jeg, så selv om jeg kanskje i dine øyne har et stort farlig monster nå, som forøvrig ikke er definert som kamphund i noen som helst betydning av ordet - med mindre kamp mot leker teller - så jeg vet litt om hvordan det er, og nei, det er ikke artig at en diger hund kommer løpende mot ens egen lille hund. Men stort sett så går det faktisk veldig bra.

Det finnes dårlige hunder i alle raser, og dårlige eiere i alle varianter. Du har like mye ansvar for at din shelti ikke er til plage for noen som jeg med min riesen eller mari med sin "kamphund".

Når du kan føle deg trygg er det faktisk ikke mulig å svare på - men anbefaler deg å bli kjent med eiere og hunder av raser du syns er skumle, så kanskje du får en større forståelse for at de faktisk bare er hunder på godt og vondt, uansett hvordan de ser ut.

Tusen takk for et ENDELIG konstruktivt svar som forsto hva jeg mente! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det er forskjell på "kamphunder" og at mange ikke er farlige i det hele tatt. Jeg mener de hundene som ikke har bitevegring.

Aha. Da begynner vi å komme til kjernen eller? Er du enig at alle hunder uansett rase og størrelse kan mangle bitevegring? Og at det kanskje var feil å bruke begrepet kamphund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hadde de vært 10 ganger så store hadde de klart det! Bare fordi de er små, betyr det ikke at det er ok at de går rundt å biter vel? Og det er jo ikke vanlig at mennesker blir drept av hunder heller akkurat...

Blir ikke det en smule irrelevant. Om ei mygg hadde vært så stor som en elefant ville det vært kastrofalt for oss. Men siden myggen ikke har den størrelen, er den vel ikke mer enn irriterende. Slik som småhunder kan være i f t de mye større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av disse såkalte kamphundrasene er jo like mye kamphund som en cavalier king charles spaniel er en støtende fuglehund..! Nå har ikke jeg nilest rasehistorien til feks boxer (er det virkelig en såkalt kamphundrase??) eller staffordshire terrier (disse mindre sakene), men det er vel fryktelig lenge siden de ble brukt til kamp? Og hva ble de egentlig brukt til kamp MOT? Okser og sånt? Jah, da er det jo såklart ikke rart om de biter både mennesker og hunder.. :rolleyes2: Litt sånn som at BC kan gjete andre ting enn sau; som syklister og sånt - samme ulla!

Forøvrig ser jeg positivt på at denne tråden ble laget; det kan tyde på at den kan bli særs underholdende! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Er bare en ting å si til sånnt: Smella på deg.

Dessuten vi jeg se bilder :rolleyes2:

*jada kommer, må få frisk hest først så blir det fart i sakene* Altså hva slags manerer er det på demses.. snakke sånn til kondisjonerte godseiere på høifiellet.. Hrmpf. Forøvrig må du tenke på at mange raser som daks, scheafer og chiuaua som har onde og slemme eiere som kan tenkes å trene de opp til kamp særlig mot mennesker..

Beklager jeg klarer ikke ta denne tråden eller mange av innleggende her seriøst.. Jeg flirer så mye at jeg er overbevist om at det må være trollstreker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo ikkje peiling på hva du i det hele tatt snakker om.. du finner garantert ikke en mer menneske glad hund en staffen f.eks.. sånne kommentarer kan du spare deg for.. har bare positive opplevelser med muskelhunder.. er et fåtal av raser som har gjort at eg har måtte tatt med meg hunden min å gå.. dette var forøvrig en dachs, en scheafer og en chiuaua..

chiuaua og dachs topper listen av bittstatestikk.. sett deg inn i fakta før du sleger ut sånne dumme kommentarer..

Psst, ironi er en fin bil.. :rolleyes2:

Om man har en hund som er lovlig, bryter man jo ikke loven, og da er man jo ikke kriminell:)

Dessuten beskytter jo ikke en liten tass så bra:)

Limbi, et godt råd: start helt på nytt, og utelat ordet kamphund fra ordforrådet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan love deg at du i de fleste tilfeller kan få en rottis, schaefer dobbermann osv.osv til å bite deg lettere enn en pit, amstaff, staff osv.. disse hundene er utrolig tolmodige hunder og har en utrolig god selvtillitt, men de andre rasene jeg nevnte ofte er nervøse å biter deg i sitt forsvar lenge før "kamphundene ville bitt.. noe å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trist at du går rundt med et intrykk av at muskelhunder dreper folk..

du kan jo ta en titt her:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=193346

Altså, om jeg ikke har uttrykt med klart nok ovenfor: aggressive småhunder er knapt noe problem for folk flest. Store hunder kan være det. Og som Limbi skriver har ikke kamphunder bitevegring. Dessuten låser de kjevene sine når de har bitt. Tror du ikke at jeg følger med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det en smule irrelevant. Om ei mygg hadde vært så stor som en elefant ville det vært kastrofalt for oss. Men siden myggen ikke har den størrelen, er den vel ikke mer enn irriterende. Slik som småhunder kan være i f t de mye større?

Hvorfor det? Poenget mitt er at uansett størrelse, er aggressjon og biting negativt. Men en større hund vil gjøre større skade, det sier seg jo selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

kan love deg at du i de fleste tilfeller kan få en rottis, schaefer dobbermann osv.osv til å bite deg lettere enn en pit, amstaff, staff osv.. disse hundene er utrolig tolmodige hunder og har en utrolig god selvtillitt, men de andre rasene jeg nevnte ofte er nervøse å biter deg i sitt forsvar lenge før "kamphundene ville bitt.. noe å tenke på!

Så var det å leve opp til sine ord da, du anbefalte litt tidligere i denne tråden folk å sette seg litt inn i det de snakket om og ha litt kunnskap- well back at YA!

Du har sikkert din første hund, du er maks 25 år, hunden din er en staff, sannsynligvis hannhund og den har enda ikke blitt voksen.. noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om jeg ikke har uttrykt med klart nok ovenfor: aggressive småhunder er knapt noe problem for folk flest. Store hunder kan være det. Og som Limbi skriver har ikke kamphunder bitevegring. Dessuten låser de kjevene sine når de har bitt. Tror du ikke at jeg følger med?

INGEN hunder kan fysisk låse kjevene sine!

Og igjen - definer kamphund please? Hvilke raser legger du inn under det ordet, og mener du virkelig at alle de rasene mangler bitevegring???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om jeg ikke har uttrykt med klart nok ovenfor: aggressive småhunder er knapt noe problem for folk flest. Store hunder kan være det. Og som Limbi skriver har ikke kamphunder bitevegring. Dessuten låser de kjevene sine når de har bitt. Tror du ikke at jeg følger med?

blir så irriterrt av å høre på sånt.. bitevegring? mye mer tolmodig en de fleste andre raser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...