Gå til innhold
Hundesonen.no

Spotify


tm100001

Recommended Posts

Spotify er lovlig. Det finnes i 2 versjoner, en gratis med masse reklame, og en som man betaler for.

De er kun de artistene som vil det som legger sin musikk tilgjengelig på spotify. Man kan f.eks pdd ikke høre på metallica, pink floyd, mf. Artistene får noen øre hver gang sangen blir spilt av (tror jeg). Gratisversjonen har endel reklame. Med tanke på piratkopiering - du kan ikke føre over sangene til din pc, så det blir jo ikke noe piratkopiering. Det er som å høre på radio, bare at du kan bestemme hva du vil høre.

Og du må ikke ha invitasjon:

http://dmaj7.wordpress.com/2009/07/02/slik-far-du-spotify-uten-invitasjon/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er lov uten invitasjon også? :blink:

Det er oppdaget et par måter man kan snike seg rundt systemet, og hvis du kikker på linken Teserere ga deg, står det en "oppskrift" på hvordan man kan registrere seg og få Spotify uten invitasjon, og uten å betale. Dog tror jeg ikke den fungerer lenger - det er over et halvt år siden blogginnlegget det er linket til ble skrevet, og jeg tror Spotify har rettet opp i det slik at det ikke fungerer å registrere seg på den måten lenger.

Det er også en del som legger ut invitasjonskodene sine på nettet, men det skal veldig godt gjøres å være så heldig at man treffer på en som ikke er brukt fra før!

Så, to sum up... Du kan prøve oppskriften det er linket til, men mest sannsynlig må du belage deg på å enten få en invitasjonskode av noen, eller å betale de 99 kronene det koster i måneden. (Om du har premium-konto, det vil si betaler, kan du dessuten ordne spillelistene dine slik at du kan høre på dem offline.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig digger Spotify, bortsett fra noen få artister finner jeg alt jeg har lyst til å høre på :) De som jeg føler at jeg lider av å ikke kunne høre på en gang i halvåret finner jeg andre steder :)

Jeg har også noen invitasjoner dersom flere trenger, bare send en PM.

Syns det er verdt å betale de 90,- i mnd for å kunne høre på offline (må bare synkronisere sangene i spillelista med pcen du skal bruke) og slippe reklamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig digger Spotify, bortsett fra noen få artister finner jeg alt jeg har lyst til å høre på :) De som jeg føler at jeg lider av å ikke kunne høre på en gang i halvåret finner jeg andre steder :P

Jeg har også noen invitasjoner dersom flere trenger, bare send en PM.

Syns det er verdt å betale de 90,- i mnd for å kunne høre på offline (må bare synkronisere sangene i spillelista med pcen du skal bruke) og slippe reklamen.

Glad i spotify selv jeg. Men, så til min store skrekk at et album av poets of the fall plutselig var fjernet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ting blir fjernet er meget langt fra spotify sin feil, De ønsker all musikk velkommen..

Når noe blir fjernet eller aldri kommer til Spotify er det Artisten dere likser som er en grinebiter, eller helst plateselskapet som krever låter og Album fjernet...

Metallica, Pink Floyd å andre vil rett å slett ikke være på Spotify..

Noe som minst av alt er Spotify sin skyld, mer brukernes skyld siden så mange ikke vil betale for tjenesten, men såklart mest av alt de griske sure plateselskapene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.spotify.com/en/download her kan du laste ned uten invite :)

"When you have created an account"

Å lage konto krever fortsatt en invite...

Eventuelt kan man kjøpe en mnd (99kr), så får man Spotify Premium i en mnd...

(da har du kontoen gratis videre)

Nå for tiden er ikke invites så vanskelig å få tak i,

mange som sitter på 10talls uten å ha noen å gi til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"When you have created an account"

Å lage konto krever fortsatt en invite...

Eventuelt kan man kjøpe en mnd (99kr), så får man Spotify Premium i en mnd...

(da har du kontoen gratis videre)

Nå for tiden er ikke invites så vanskelig å få tak i,

mange som sitter på 10talls uten å ha noen å gi til...

AH, kikka ikke så nøye på den :) Men bare en mnd siden jeg laga meg ny konto uten invite, så det er nok ikke så fryktelig lenge siden man ikke måtte ha invite (om enn noe mindre lovlig, kanskje?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten med en slik invitasjon da? :n00b:

Jeg vil tro det er for å få hjulet med betalende medlemmer til å gå rundt, for de som betaler får invites de kan gi ut. 2 stk pr mnd eller noe sånt, tror jeg det er. Men jeg er IKKE sikker. Jeg har hvertfall 5 invites nå og har gitt bort noen tidligere :)

Anette: ja, reklamen er absolutt irriterende nok i lengden til å betale, hehehe... samt om man skal ha med laptop feks på toget så er det kjekt å ha hele spillelista tilgjengelig (bare huske å synkronisere FØR man drar, så man faktisk har musikk med :) kremt..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst å få Spotify på mobiltelefonen... :)

Synket så har man flere tusen sanger på mobiltelefonen...

Og med dekning/wi-fi så har man over 20millioner sanger på mobilen... :P

Poenget med invite er å begrense tilgang,

missbruk og såklart gjøre tjenesten "eksklusiv" og "mystisk"... :)

Jeg har forøvrig tilgang til Voddler (finnes ikke invites enda),

som er video versjonen av Spotify... :)

TV-serier og filmer, gratis eller for en liten sum som leiefilm... :D

http://www.voddler.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst å få Spotify på mobiltelefonen... :P

Synket så har man flere tusen sanger på mobiltelefonen...

Og med dekning/wi-fi så har man over 20millioner sanger på mobilen... :)

Poenget med invite er å begrense tilgang,

missbruk og såklart gjøre tjenesten "eksklusiv" og "mystisk"... :)

Aha!

Jeg har forøvrig tilgang til Voddler (finnes ikke invites enda),

som er video versjonen av Spotify... :P

TV-serier og filmer, gratis eller for en liten sum som leiefilm... :)

http://www.voddler.com/

Ohoy! Dette var virkelig noe jeg kunne like! :D Hvordan får man tilgang til dette da? Er det ca hundre kr i mnd her også eller? Det så ikke ut som om jeg kunne "joine".. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ting blir fjernet er meget langt fra spotify sin feil, De ønsker all musikk velkommen..

Når noe blir fjernet eller aldri kommer til Spotify er det Artisten dere likser som er en grinebiter, eller helst plateselskapet som krever låter og Album fjernet...

Metallica, Pink Floyd å andre vil rett å slett ikke være på Spotify..

Noe som minst av alt er Spotify sin skyld, mer brukernes skyld siden så mange ikke vil betale for tjenesten, men såklart mest av alt de griske sure plateselskapene...

Vel, det funka på meg. :wub: Løp og kjøpte plata... Måtte ha!

Revolution Roulette! :D :D :D

Jaaa den står nå i cdspillern min. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...