Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige og greie potesokker


Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Kan ikke si at jeg er helt fornøyd. Borrelåsen/strikken rundt har blitt fort veldig slakk. Og da forsvinner jo litt av funksjonen når de skal være stramme, men samtidig være fleksible. De vil bli mindre og mindre fleksible for hvergang liksom.

Jeg forventer at det skal skje, men ikke etter 4 stk times turer.

Så neste gang blir det Troll sokkene. Samme stoff, ikke like fancy farger (så de er ikke lett å finne igjen i skogen) men borrelåsen/strikken varer lengre. Ikke så alt for mye dyrere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvor hardt setter du de fast? De fleste setter sokkene på for slakt. Jeg sliter lite med at de mister potesokkene sine her.

Sokkene skal sitte så godt fast, at når du drar i de(når de er på hunden), skal de ikke kunne dras av :D Jeg går hundekjøring i Alta, med Harald Tunheim som lærer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkene skal sitte så godt fast, at når du drar i de(når de er på hunden), skal de ikke kunne dras av :) Jeg går hundekjøring i Alta, med Harald Tunheim som lærer! :D

Ja, mitt svar der var at de aller fleste setter de for løst fast.. og dermed detter de av. Her mister vi omtrendt aldri potesokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Nå har jeg... eller Casper, mistet alle fleecesokkene på tre dager, bortsett fra en som det har gått hull på (skarpe negler tror jeg :ahappy: ). Så da skal vi bestille flere.

Men har også lyst på noen som går litt lenger opp, hvis vi vader i dyp snø så kommer det snø nedi, skjønner ikke helt hvordan, for strammer jo så stramt jeg kan... men de er vel ikke skapt for snøbasing uansett.

Finnes det noen som ligner på disse av fleece, men som går langt opp på hunden, med feste både nede og oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg... eller Casper, mistet alle fleecesokkene på tre dager, bortsett fra en som det har gått hull på (skarpe negler tror jeg :ahappy: ). Så da skal vi bestille flere.

Men har også lyst på noen som går litt lenger opp, hvis vi vader i dyp snø så kommer det snø nedi, skjønner ikke helt hvordan, for strammer jo så stramt jeg kan... men de er vel ikke skapt for snøbasing uansett.

Finnes det noen som ligner på disse av fleece, men som går langt opp på hunden, med feste både nede og oppe?

Aboxno lager fleecesokker som er litt høyere, hun kan også sy høyere sokker på bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Hmmm blir Small på Casper og gitt, så rart :whistle: Da har jeg bestilt 8 potesokker. Av litt forskjellige typer. 4 fleece, to vanlig condura og to sånne med festegreie.

Litt hjelp ønskes her :)

Dette er fra den amerikanske nettsiden? Jeg var der inne og så på størrelsene, og forstår ikke helt dette med at dere bestiller så små størrelser ut fra deres måletabell. Ifølge deres måletabell er deres aller største størrelse mindre enn det settet jeg har her i neopren med såle i størrelse XXL, som da har en bredde på omtrent 10 cm.

Ehm.. Hva er det jeg misforstår? En Inch er vel omtrent 2,5 cm, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hjelp ønskes her :)

Dette er fra den amerikanske nettsiden? Jeg var der inne og så på størrelsene, og forstår ikke helt dette med at dere bestiller så små størrelser ut fra deres måletabell. Ifølge deres måletabell er deres aller største størrelse mindre enn det settet jeg har her i neopren med såle i størrelse XXL, som da har en bredde på omtrent 10 cm.

Ehm.. Hva er det jeg misforstår? En Inch er vel omtrent 2,5 cm, sant?

Jeg bestilte Small = 2 1/2" across the widest part, 5 1/2" tall. , altså 6,5 CM

Kanskje jeg ikke helt skjønner hva du spør om her, men virker som den største sokken de har er rundt 8 cm i bredden. Hvis du trenger større går det kanskje an å kontakte dem? Men det er jo fryktelig stort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men virker som den største sokken de har er rundt 8 cm i bredden. Hvis du trenger større går det kanskje an å kontakte dem? Men det er jo fryktelig stort da?

Niks, de er ikke fryktelig store... De passer såvidt på Valpis sine bakben, slett ikke foran, og ingen sjans for Oabba. XL til feks Richo passer de fint i poten, men er noe korte/lave foran og klemmer på ulvekloa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, de er ikke fryktelig store... De passer såvidt på Valpis sine bakben, slett ikke foran, og ingen sjans for Oabba. XL til feks Richo passer de fint i poten, men er noe korte/lave foran og klemmer på ulvekloa.

Jeg tar det tilbake, tenkte meg ikke om :-)

Forresten klemmer disse på ulveklørne til Casper... han synes det er vondt å ta av sokkene igjen. Så jeg tror jeg må finne noen som er lengre til forpotene, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten klemmer disse på ulveklørne til Casper... han synes det er vondt å ta av sokkene igjen. Så jeg tror jeg må finne noen som er lengre til forpotene, rett og slett.

Jeg har også prød disse, bådde på labbisen og pyrren. De satt veldig godt på :)

Aboxno lager fleecesokker som er litt høyere, hun kan også sy høyere sokker på bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte Small = 2 1/2" across the widest part, 5 1/2" tall. , altså 6,5 CM

Kanskje jeg ikke helt skjønner hva du spør om her, men virker som den største sokken de har er rundt 8 cm i bredden. Hvis du trenger større går det kanskje an å kontakte dem? Men det er jo fryktelig stort da?

Men når jeg ser på rasen din, og denne er en hanne? Er da ca 6,5 stort og romslig nok for en Dalmishann? - da sokkene litt elastiske på et vis da eller? Isåfall burde jo kanskje 8cm gå på en Riesenhann. Han har 10 cm i bredden på et neoprenstoff med såle. Hvis du svarer ja nå, så kan jeg prøvebestille ett par stykk :)

Ellers så hadde jeg aboxno på telefon tidligere, og jeg skal bestille inn ett par spesialsydde sett til han. Koselig dame med roen på potesokker i andre enden i telefonen der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, de er ikke fryktelig store... De passer såvidt på Valpis sine bakben, slett ikke foran, og ingen sjans for Oabba. XL til feks Richo passer de fint i poten, men er noe korte/lave foran og klemmer på ulvekloa.

Hmm.. Du har største størrelsen til en GD-valp (av uant størrelse for min del..hehe) Tror du de største er stor nok for eks bakbein på en Riesenhann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg ser på rasen din, og denne er en hanne? Er da ca 6,5 stort og romslig nok for en Dalmishann? - da sokkene litt elastiske på et vis da eller? Isåfall burde jo kanskje 8cm gå på en Riesenhann. Han har 10 cm i bredden på et neoprenstoff med såle. Hvis du svarer ja nå, så kan jeg prøvebestille ett par stykk :)

Ellers så hadde jeg aboxno på telefon tidligere, og jeg skal bestille inn ett par spesialsydde sett til han. Koselig dame med roen på potesokker i andre enden i telefonen der :D

Stemmer, er en dalmatinerhannhund (men ikke av de største.) Det er ikke stort og romslig, men passer veldig bra altså. Særlig på bakfløttene. Når du sier det så tror jeg at andre gangen jeg bestilte derfra tok jeg et par hakket større til forpotene, for å se om det ble bedre på ulvekloen.Skader jo ikke at det er litt å gå på uansett, selve borrelåsen er elastisk, så du får strammet inn mye.

Sokkene i fleece er litt elastiske, men de i nylon er ikke det. Jeg vil gjette på at 8 cm kan gå på din, men skal ikke si det for sikkert altså. Har du målt selve poten, ikke bare en sokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, er en dalmatinerhannhund (men ikke av de største.) Det er ikke stort og romslig, men passer veldig bra altså. Særlig på bakfløttene. Når du sier det så tror jeg at andre gangen jeg bestilte derfra tok jeg et par hakket større til forpotene, for å se om det ble bedre på ulvekloen.Skader jo ikke at det er litt å gå på uansett, selve borrelåsen er elastisk, så du får strammet inn mye.

Sokkene i fleece er litt elastiske, men de i nylon er ikke det. Jeg vil gjette på at 8 cm kan gå på din, men skal ikke si det for sikkert altså. Har du målt selve poten, ikke bare en sokk?

Takk for fine svar! Er til masse hjelp :)

Prøver største størrelsen i fleece i første omgang.. Alltid greit som innersokk om ikke annet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Du har største størrelsen til en GD-valp (av uant størrelse for min del..hehe) Tror du de største er stor nok for eks bakbein på en Riesenhann?

Voksen tispe ;)

Så jo, jeg vil tro de skal passe fint til en hanne jeg, om hannene ikke er voldsomt store i potene i forhold til tispene (har bare sett tispepoter, og de er MYE mindre enn GD poter :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...