Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige og greie potesokker


Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Kan godt hende det hjelper med kortere sokker ja! Når jeg tenker meg om, så sitter de nye, kortere sokkene bedre enn de gamle, lengre. De nye er av fleece, og de jeg har på bakfotene har jeg vrengt (de virker mindre da, og bakpotene er mindre enn frampotene). De går opp til ulvekloen omtrent; dvs hvis jeg vrenger de på framfotene går de rett på/rett under kloen, hvis de ikke er vrengt går de akkurat passe over. Så teiper jeg over selve borrelåsfestet (og prøver å få teipen til å slutte frampå foten), og så teiper jeg mellom ulvekloen og poten; innbiller meg at de sitter bedre på da (har ikke snurret i alle fall). Hvis jeg fester for slakt, snurrer du rundt og sklir ned. Har overhodet ikke noe lignende problem med Aynï, så det er sikkert rasen sin skyld..! :thumbs:

Takk for tips, dette kan vi teste ut :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestillt i str xxs til mine jenter. Spent på om de blir for små egentlig. Men jeg fulgte målene.

Det ble 4 limegrønne, 4 orange og 4 rosa. De sokkene skal syns om de faller av :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er skikkelig hjemmelagde altså, skeive sømmer på de festetingene ogsånn :blink: Men ser ut til å være brukbar kvalitet.

De blir sydd for hånd minnes jeg å huske i alle fall.

Og ja, det er enkelt å sy billige potesokker selv, om en har symaskin. For hånd orker jeg ikke sy noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dogbooties (fleece) prøvd på fjelltur, jeg er råfornøyd. De falt ikke av en eneste gang! Utrolig god festemekanisme på dem.

På tur ned igjen; kun litt nedsegg på sokken :wub:

4319237802_d778cbf876.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mine potesokker fra Dog Booties for en stund siden. Bestilte 4 i xxs i fleece og 4 xxs i 330 Cordura. De i Cordura passet perfekt, mens de i fleece ble for små. Litt rart ettersom man skulle tro størrelsen var den samme i begge stoffene. Men ellers er jeg veldig fornøyd med de da, sitter bra på foten og fungere veldig bra. :wub:

Har annonse på de 4 røde fleece potesokkene her på sonen hvis noen skulle være interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestillt i str xxs til mine jenter. Spent på om de blir for små egentlig. Men jeg fulgte målene.

Det ble 4 limegrønne, 4 orange og 4 rosa. De sokkene skal syns om de faller av :icon_redface:

Kan du si fra om de passer til dine når du får dem? Litt usikker på hva slags størrelse Felixen må ha,men ser for meg xxs her og..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si fra om de passer til dine når du får dem? Litt usikker på hva slags størrelse Felixen må ha,men ser for meg xxs her og..?

De var helt passelig :)

Bestillte orange, rosa og grønne i xxs. Jeg trodde de grønne skulle være limegrønne, men de var sånn "finner aldri igjen i skogen" grønn.

Det er to orange her, den nærmeste er "feil" farge på bildet pga blitsen.

DSCF3405.jpg

DSCF3399.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var helt passelig :)

Bestillte orange, rosa og grønne i xxs. Jeg trodde de grønne skulle være limegrønne, men de var sånn "finner aldri igjen i skogen" grønn.

Det er to orange her, den nærmeste er "feil" farge på bildet pga blitsen.

Se der ja. Tror nok den størrelsen skal passe Felixens tynne og små labber. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg hunden min har fryktelig store poter...? Hun måtte ha Medium :)

Gubban, da måtte jeg sikkert ha hatt Large! :lol: Retrievere har jo ganske kraftig beinbygning i forhold til disse mer spe rasene som kelpie, settere og mynder da. Og springere har jo kraftigere beinbygning enn labrador (syns jeg i alle fall), og Tulla har kraftig beinbygning til springer å være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett poten hennes på et målebånd, og finn ut hvor bred poten er på det bredeste. Så får du svar om du trenger Large oder nicht. Ble litt nysgjerrig på om springeren faktisk har bredere poter :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett poten hennes på et målebånd, og finn ut hvor bred poten er på det bredeste. Så får du svar om du trenger Large oder nicht. Ble litt nysgjerrig på om springeren faktisk har bredere poter :ahappy:

7 cm, hvor bred er Luna sine poter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de even! 7 cm her også ( 7 cm er ca 2,76 inces, som på dogbootiessiden skrives som 2 3/4 :lol: )

Jøss! Så ikke for meg at Luna var så kraftig.. På den andre siden synes jeg at potene til Tulla så merkelig små ut da jeg målte de.. :ahappy: Men jeg mener jeg fikk henne til å presse godt ned mot underlaget, rare greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...