Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige og greie potesokker


Recommended Posts

Hei.

Jeg skal kjøpe inn flere potesokker som skal brukes til bla snørekjøring.

Siden det ramler av flere underveis, så er jeg på jakt etter billige og greie sokker. Har kjøpt fra Troll før. Andre steder man kan kjøpe ? Og finnes det billige fleece sokker noe sted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Det lurer jeg også på. Ifølge mine målinger skal Tia ha XS og Cita XS/S, jeg syns det høres så lite ut da de er M-hunder i alle andre sammenhenger :ahappy:

"everything is bigger in america" :) Tia er vel halvveis mini-aussie i forhold til de fleste aussiene der *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse passer til dine? Litt usikker på hva Ace trenger..

Det lurer jeg også på. Ifølge mine målinger skal Tia ha XS og Cita XS/S, jeg syns det høres så lite ut da de er M-hunder i alle andre sammenhenger :ahappy:

Lira bruker XS på de amerikanske sokkene, i norske sokker bruker hun S (siden de ikke har mindre). Lyng brukte S i de amerikanske sokkene og stortsett S i norske sokker. Zima må bruke M i amerikanske størreslser og L (til nøds M) i norske sokker.

Lyng var stort sett S hund i de fleste sammenhenger, og Lir er en XS hund. Hun må feks ha den minste troll selen (str 1) og str 0 i björkisseler. Lyng derimot var en 2'er i Trollselene og 1'er i Björkisselene.

Edit: Men kropsstørrelse har jo ikke såå mye å si for potestørrelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg låner tråden litt... :whistle:

Nå er det jo plenty med veisalt over alt og hundepotene her i heimen begynner å merke det. Hvilke type potesokker anbefales til turbruk, da på asfalt- og snø underlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm blir Small på Casper og gitt, så rart :whistle:

Da har jeg bestilt 8 potesokker. Av litt forskjellige typer. 4 fleece, to vanlig condura og to sånne med festegreie.

Jeg stod mellom XS og S, men valgt Small. Blir spennende. Tok rosa og lilla jeg, et par av hver. Støtter en god sak, så da får det hele være at dronninga løper i rosa sokker. De ramler nok av en etter en uansett. Men håper de sitter litt på. Mistet 4 potesokker på søndag da jeg var så lur å slippe lillegutt løs ...løpe uttenfor veien i masse snø gjør at sokkene ble igjen i skogen. Kjedelig.

*mokken*

Jeg vil tro at sånne enkle sokker gjør nyttet mot veisalt også. Ikke så veldig tjukke, men de beskytter jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod mellom XS og S, men valgt Small. Blir spennende. Tok rosa og lilla jeg, et par av hver. Støtter en god sak, så da får det hele være at dronninga løper i rosa sokker. De ramler nok av en etter en uansett. Men håper de sitter litt på. Mistet 4 potesokker på søndag da jeg var så lur å slippe lillegutt løs ...løpe uttenfor veien i masse snø gjør at sokkene ble igjen i skogen. Kjedelig.

*mokken*

Jeg vil tro at sånne enkle sokker gjør nyttet mot veisalt også. Ikke så veldig tjukke, men de beskytter jo

Hvor hardt setter du de fast? De fleste setter sokkene på for slakt. Jeg sliter lite med at de mister potesokkene sine her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvor hardt setter du de fast? De fleste setter sokkene på for slakt. Jeg sliter lite med at de mister potesokkene sine her.

Jeg sliter heller ikke spesielt med å miste sokker. Nei, det er ingen fare med å stramme litt skikkelig så lenge man husker å ta av sokkene når man tar pauser etter aktivitet. Men du, Zima bruker medium i sokker fra den siden du linka til. Tror du Ekko og Zima har omtrent like store poter? Han bruker Medium i sokkene fra Troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter heller ikke spesielt med å miste sokker. Nei, det er ingen fare med å stramme litt skikkelig så lenge man husker å ta av sokkene når man tar pauser etter aktivitet. Men du, Zima bruker medium i sokker fra den siden du linka til. Tror du Ekko og Zima har omtrent like store poter? Han bruker Medium i sokkene fra Troll.

*ler* Ja, man må huske å ta av sokkene i pausene, om jeg glemmer det så tar mine av sokkene sine selv.. Problemet da er at de ikke er brukbare etterpå :whistle:

Jeg tror faktisk at Zim har større poter enn Ekko, hun har jo "monsterlabber", tar jo nesten hele håndflata mi (ok, stikker en cm "håndflate" ut på hver side og fingrene er ikke med altså). *ler* Zim sine labber er høye og store, ikke akkurat så voldsomt brede.l,km Tror nok at Ekkis må ha ca samme størrelse som Lyng; S i de fra USA sikkert. Har du ikke målebånd? Han har da ikke så store labber vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter de ganske hardt, men er redd for å stramme for mye ....

Hender jeg setter på sokkene hjemme så er det i bilen vi kjører 10-20 min før det er tur. Mye lettere å sette sokkene på hjemme enn ute hvor de er hyper ivrig. Men godt mulig man kan stramme de litt mer før man slipper de løs/ut av bilen.

Har tidligere opplevd på vinter trening/jakt å miste flere sokker i løs snøen. Men jeg prøver på nytt :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mistet noen sokker (men funnet dem igjen da), sånne stive fra breeders. Festet dem så stramt jeg kunne, men de gled bare lengre og lengre ned. Han har så tynn fot og, og de var kanskje litt store. Men brukte dem med en babysokk og bandasje under da han hadde kutt i poten, så da var de passe. Håper de jeg bestilte nå passer, og at de ikke er for små eller for store... ellers blir de vel langt ut for salg her hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøpe noen Kennel-sokker til prikken her for litt siden, og er faktisk veldig fornøyd. Han har ikke mistet noen enda, selv om sokkene har vært med på lange turer (med masse lek) i snø og slaps. Betalte 300 for 4 stk i str. L. Synes i og for seg at det var en helt grei pris med tanke på hvor godt de sitter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøpe noen Kennel-sokker til prikken her for litt siden, og er faktisk veldig fornøyd. Han har ikke mistet noen enda, selv om sokkene har vært med på lange turer (med masse lek) i snø og slaps. Betalte 300 for 4 stk i str. L. Synes i og for seg at det var en helt grei pris med tanke på hvor godt de sitter...

Codura eller fleece?

Hva virker best mot asfalt/veisalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

*ler* Ja, man må huske å ta av sokkene i pausene, om jeg glemmer det så tar mine av sokkene sine selv.. Problemet da er at de ikke er brukbare etterpå :banana:

Jeg tror faktisk at Zim har større poter enn Ekko, hun har jo "monsterlabber", tar jo nesten hele håndflata mi (ok, stikker en cm "håndflate" ut på hver side og fingrene er ikke med altså). *ler* Zim sine labber er høye og store, ikke akkurat så voldsomt brede.l,km Tror nok at Ekkis må ha ca samme størrelse som Lyng; S i de fra USA sikkert. Har du ikke målebånd? Han har da ikke så store labber vel?

Hehe sokker bør tas av i pauser uansett om de blir makulert eller ikke da. Bare så det er sakt liksom :)

Skal nok klare å få målt på ett vis. Nei, han er ikke så veldig stor den gutten. Bare veldig lange bein :lol: Vil tippe det holder med small jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Codura eller fleece?

Hva virker best mot asfalt/veisalt?

Ace brukte cordurasokker på joggeturer på asfalt i hele fjor vinter. De tålte mye, synes jeg, selv om de fikk noen hull histen og pisten etterhvert. Fleece innbiller jeg meg at blir slitt mye fortere på asfaltunderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Codura eller fleece?

Hva virker best mot asfalt/veisalt?

Nå har jeg corduraene på (bruker bare fleecen inne eller på tørr asfalt jeg da, eller evt. under corduraen for å dekke potesår osv. :banana: ). Har er tynt lag med den potesalven fra den grønne, runde boksen vet du (den som lukter tjære liksom) under, og det funker flott for oss. Vi går en god del på salte fortauer, men har ikke merket noe som helst ubehag siden han fikk den mixen på. Uten sokkene halter han på alle beina, så helt tydelig at det funker for han.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...