Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjerne tisselukt


PsychoLynx

Recommended Posts

Gry er jo, som nevnt tidligere her inne, ikke helt husrein... I romjulen klarte hun å tisse midt oppå dørstokken mellom gang og kjøkken her, og jeg oppdaget det desverre ikke før en god stund etterpå.

På kjøkkenet har vi gammelt tregulv mer sprekker i hytt og gevær, fra dørstokken og ut i gangen er det en glippe på ca 5mm før man er på ganggulvet. Innunder vegglisten i gangen er det også litt glippe. (tregulv er fint :yes:) Nedi her og overalt har det jo nå selvfølgelig rent en del tiss.

Jeg vasket opp så godt jeg kunne, men det er jo selvfølgelig umulig å vaske nede i sprekker.

Nå har vi vært borte i en snau uke siden dette skjedde, men nå som vi kommer hjem så ser jeg Gry snuse veldig i disse sprekkene og jeg er redd for at dette skal fremkalle faren for at hun tisser der igjen.

Vurderte sterkt å bare tømme vann ned i sprekken (med såpe eller annet i) bare for å vanne ut lukten, men ser for meg at det da blir liggende å flyte vann i flisisolasjonen og dryppe ned i kjeller osv. (bare jordkjeller, så det er jo ikke noen fare sånn sett, men)

Hva skal jeg evnt ellers gjøre for å være sikker på å få vekk lukten som ligger nede i sprekkene der? Noe sterkt noe som kan helles på, som ikke vil ødelegge det som evnt er nede i sprekkene? Ei heller lukte over hele huset etterpå?

Tips? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin var jo kronisk til å tisse på ett bestemt sted veldig lenge, det var også på en dørstokk/dørkarm. Jeg skrubba med grønnsåpe og dusja med eddik. Det finnes jo sånne sprayer å få kjøpt, men jeg tror nesten at eddik kan være like bra. Jeg synes iallefall lukten forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin var jo kronisk til å tisse på ett bestemt sted veldig lenge, det var også på en dørstokk/dørkarm. Jeg skrubba med grønnsåpe og dusja med eddik. Det finnes jo sånne sprayer å få kjøpt, men jeg tror nesten at eddik kan være like bra. Jeg synes iallefall lukten forsvant.

Edikk er min løsning på omtrent alt, har jeg funnet ut :ahappy: Men ja, edikk er kjempebra for å fjerne tisslukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edikk og piperensere :yes:

Lurt!

Jeg tror det holder å bare spraye nedi sprekken, du vil vel ikke ha fuktskader på huset ditt heller ...

hehe, er ikke mitt hus, jeg bare bor her :) Dessuten har jeg lært det av de som kan det, at så lenge vannet ikke blir liggende i vegger/gulv/tak, men renner igjennom, så er det ikke farlig :) (Man lærer sånn etter å ha levd i et donald hus med 10 bøtter spredd rundt om for å samle opp vann her og der, dammer på gulvet etter at vannet har fulgt veggen nedover osv fordi håpløse snekkere ikke vet å legge på en presenning engang.... :ahappy: )

Men ja, spray it is! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spesialspray beregna for å fjerne lukten av tiss om du vil ha :ahappy: Lukter sitron av selve sprayen, og det beste med den er at den forhindrer nye tisseulykker der man bruker sprayen, i hvert fall funker det sånn for katt.

(PS: vi har også sånne gølv i huset, herlig med dyr som tisser da, aww.png NOT!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spesialspray beregna for å fjerne lukten av tiss om du vil ha :D Lukter sitron av selve sprayen, og det beste med den er at den forhindrer nye tisseulykker der man bruker sprayen, i hvert fall funker det sånn for katt.

(PS: vi har også sånne gølv i huset, herlig med dyr som tisser da, aww.png NOT!)

prøve med eddik først da, ellers roper jeg på deg jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spesialspray beregna for å fjerne lukten av tiss om du vil ha :whistle: Lukter sitron av selve sprayen, og det beste med den er at den forhindrer nye tisseulykker der man bruker sprayen, i hvert fall funker det sånn for katt.

Sånn har vi også, bare at vi har finni en som kommer i flere lukter, for den sitronlukta ble vi gale av etter noen måneder med tissing inne flere ganger om dagen. Funker på både hund og katt virker det som. Trur den vi hadde rett og slett het piss off, og vi kjøpte den i ymse dyreforretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...