Gå til innhold
Hundesonen.no

Tendance B'Golden Gift "Czarina"


Wildah
 Share

Recommended Posts

Det er vel på tide at Rina får sin egen tråd her :lol:

Rina ble født 5. september, 2008, hos kennel Tendance i Finland i et kull på 6 tisper. Mor er C.I.E. BaltV-08 BH Valkohampaan Onyxie og far er F.s.r. Ubak des Perles Noires. Hun er halvsøster til min forrige belger, og oppdretter insisterte på at jeg måtte ha en ny belgerfrøken, ergo navnet "Golden Gift" :wub:

I skrivende stund har hun rukket å bli 15 måneder. Hun er en søt, førermyk, oppmerksom og lettlært liten ramp som elsker å leke. Hun er en ekte mammadalt, og vil helst være ved min side døgnet rundt. Målet mitt er å konkurrere i lydighet og nå elite med henne. Og jeg tror jeg har et godt utgangspunkt i henne. Hun er utrolig lett å motivere, og jobber for omtrent ingenting. Konsentrert og flink til å prøve på ny når hun feiler er hun også.

I tillegg vil vi nok være å se litt i utstillingsringen når hun bare får mer kjøtt og pels på beina. Foreløpig er det nemlig mest av det, bein altså ;)

Jeg har stilt henne litt ut i USA fra hun var 6-9 måneder. Da ble hun stilt ut i valpeklassen, som er offisiell. Og vant klassen sin hver gang, samt fikk en Winners Bitch plasseing (da i stor konkurranse med seg selv, hehe). Hun ble for uferdig og tynn til at de amerikanske dommerne likte henne, så hun har ikke hevdet seg noe i konkurranse med andre.

Mer om Rina, og hennes resultater i fremtiden kommer da her. Om ikke lenge er det tid for røntgen og øyenlysning, så for tiden sitter jeg med litt sommerfugler i magen. Håper jenta mi er frisk og fin.

Legger ved noen bilder som er tatt nå i desember. Hun fikk sitt første møte med skikkelig snø, og overgangen fra California var nok stor. Men hun absolutt elsker å løpe rundt i snøen, og apporterer gjerne snøklumper eller leiter etter tennisball i snøen.

På det siste bildet står hun like ved gravene til mine to tidligere hunder, søsteren Sari, og dvergschnauzeren Bonzo, og man ser utsikten fra deres siste hvilested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I dag har vi vært i skogen og blitt skremt. Denne gangen var det funksjonsanalyse som stod for tur. På tross av at matmor hadde strøket med glans, og et ekstra moment med tre løse golden retrievere,

Tusen takk Weee! Jeg er glad i dag Og Rina er ganske fornøyd med egen innstats.

Nydelige bilder Therese ;) Hvor lenge blir dere i Bergen?

Kjekt for Rina-fina å få oppleve litt snø... Ser jo bare på mine egne hvor de nyter det.. Og jeg nyter et rent hus.. *fnis*

Takk, takk. Var ikke så lett å få bilder av svart hund i hvit snø da :lol: Men noen av de mange bildene ble brukende.

Vi er her iallfall til 7. januar, muligens lenger. Jeg må se det litt an. Kanskje vi rekker innom en trening på Myrbø? Hadde vært kjekt å se dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk søtnosen tråd ja! Kjempeskjønn jente, og tror Luno mente hun godt kunne blitt her etter de endelig fikk møte hverandre i dag (går) :)

Masse lykke til med målene, tror dere skal få det til jeg ;) Og så håper jeg de får tatt en lekestund eller to til før dere drar over dammen igjen ;)

Takk, takk :) Luno er forøvrig like skjønn. Til og med Rina ble jo enig i det ;) Tror ikke hun hadde hatt noe imot å bli der heller, og hun er klar for flere lekestunder, har ligget på lading i hele dag! Veldig kjekt å treffe dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

I dag har Rina bevist nok en gang at hun begynner å bli stor jente (men også at hun er en virrete unghund). Vi debuterte i lydighet klasse 1, og, på tross av noen overraskelser, så fikk vi 1. premie, sølvmerket og opprykk til klasse 2 :icon_redface:

Synes jenten min er utrolig god, og gleder meg til fortsettelsen med henne :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...