Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Tramper ikke på mine tær i alle fall, men er fryktelig redd for at navn skal gå troll i ord.. :P  Og da vil slike navn være, eh, et litt dumt valg?  :)  Kennelnavnet er jo "Show Them", og kullet skal bli et James Bond-film-kull.  Så navnene er klare, sorry.. :P  

Haha, men eeeenda bedre med det kennelnavnet da! ;)

Show Them Paranoia lizzåm! *fnise barnslig*

Sorry... :P

Sikkert best å ikke utfordre skjebnen, ja! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, men eeeenda bedre med det kennelnavnet da! :P

Show Them Paranoia lizzåm! *fnise barnslig*

Sorry... :)

Sikkert best å ikke utfordre skjebnen, ja! ;)

:P Dette tenkte jeg også! :P Helt perfekte navn i grunn :P

Men mitt spørsmål og undring blir jo da.. Vil disse valpene bli født med en kråkebolle i øret? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, men eeeenda bedre med det kennelnavnet da!  ;)

Show Them Paranoia lizzåm! *fnise barnslig*

Sorry...  :)

Sikkert best å ikke utfordre skjebnen, ja!  :P

Haha! :P  Hadde vært kjempebra, men tar ikke sjansen! :P  

:P Dette tenkte jeg også! :P Helt perfekte navn i grunn :P

Men mitt spørsmål og undring blir jo da.. Vil disse valpene bli født med en kråkebolle i øret?  :P

Trolig.  Noen av genene til kråkebollen har sikkert fått tak i øret til Tulla, og føres nå videre til valpene.  Hvis de ikke får kråkebolle i øret, selges de til dobbel pris (kråkebolle i øret er litt dumt mtp utstilling, så jeg ser på det på samme måte som en fargefeil). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venteliste vil jeg ikke si jeg har, men interesserte er rette ordet (riktig valp til riktig eier osv).  At jeg i det hele tatt skulle ha interesserte, er virkelig over min drømme-evne; det hadde jeg ikke trodd, så jeg er overlykkelig.  :)  Det er jo veldig spennende når det er første kullet og man er såpass ukjent som jeg er..

Tulla er jo utstillingschampion, og faren hennes har gjort det veldig bra i ringen (INTUCH++).  Søsteren er også utstillingschamp.  De andre søsknene er sparsomt stilt (se Hunddata).  Zipo er stilt ut kun en gang, da med rødsløyfe (veldig mange påmeldte).  Men han har en bror som er champ, og som også har cert i Danmark.  Moren er NordUch.  Eksteriørt skal de passe bra sammen, og som sagt er det flere som har tro på vakre hoder.  Utstilling er ikke hovedprioritet, men valpene bør forhåpentligvis kunne stilles med fornuftig resultat, eller hva man nå skal si..  Vurderte også broren til Zipo, men fallt for MH'en til Zipo.  

Så spennende! Gleder meg til å følge med, jeg. Har veldig lyst til å være interessert, men jeg tror ikke det kan passe seg nå, egentlig. Også har jeg noen få raser til på listen. Men jeg håper dette kullet blir skikkelig stort, fint og vellykket og at valpene som (forhåpentligvis) kommer blir noen flotte hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig.  Noen av genene til kråkebollen har sikkert fått tak i øret til Tulla, og føres nå videre til valpene.  Hvis de ikke får kråkebolle i øret, selges de til dobbel pris (kråkebolle i øret er litt dumt mtp utstilling, så jeg ser på det på samme måte som en fargefeil). :)

*fnise* Ville betalt mer for kråkebollen i øret jeg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro!

Håper virkelig det blir valper etter den turen der, heldigvis gikk parringen uproblematisk da ;)

Skal kanskje ha "barn" nesten samtidig vi da :P

Ser jammen slik ut!  

Så spennende! Gleder meg til å følge med, jeg. Har veldig lyst til å være interessert, men jeg tror ikke det kan passe seg nå, egentlig. Også har jeg noen få raser til på listen. Men jeg håper dette kullet blir skikkelig stort, fint og vellykket og at valpene som (forhåpentligvis) kommer blir noen flotte hunder :P

Pisj-da!  Hvem trenger andre raser når man har springer (sier jeg med cairn)? :)  Og de er morsomme å stille ut også - akkurat passelig mange konkurrenter, og så kan man jo gjøre litt fra eller til selv også med tanke på pelsstell.  :P  Neida, ikke meningen å presse deg - du må selvsagt ta den tiden du trenger for å finne riktig rase!  

*fnise* Ville betalt mer for kråkebollen i øret jeg da :P

Hehe, jeg og! :P

Budrunde?  :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisj-da!  Hvem trenger andre raser når man har springer (sier jeg med cairn)? :)  Og de er morsomme å stille ut også - akkurat passelig mange konkurrenter, og så kan man jo gjøre litt fra eller til selv også med tanke på pelsstell.  :P  Neida, ikke meningen å presse deg - du må selvsagt ta den tiden du trenger for å finne riktig rase!  

Jammen faktisk. Hadde vært deilig med en morsom hund. Akkurat passe stor, akkurat passe pelsstell, søte lange ører man kan ha stilig hette på før utstilling (haha). Og en lett apporterende (forhåpentligvis. det er jo tross alt gruppe 8, haha).

Hvor mange engelske springere pleier det å være på utstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var en av de.  :P

Så spennende! Og jeg er helt enig i det vi skrev ang sammenstilling av MH, han passer bedre til Tulla en hva broren gjorde (selv om de egentlig ikke var så veldig forskjellige) :P

Og så håper jeg at jeg får den ære av å være figurant på MH for noen av de da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen faktisk. Hadde vært deilig med en morsom hund. Akkurat passe stor, akkurat passe pelsstell, søte lange ører man kan ha stilig hette på før utstilling (haha). Og en lett apporterende (forhåpentligvis. det er jo tross alt gruppe 8, haha).

Hvor mange engelske springere pleier det å være på utstilling?

Det varierer endel i forhold til hvor i landet du stiller.  Jo lengre sør, desto flere, sånn generelt.  De største utstillingene trekker faktisk over 70 påmeldte, men rundt 20-30 er nok mer vanlig sånn ellers (i sørnorge).  Du kan også få bare 6 påmeldte, men det er jo litt kjedelig.  Her jeg bor, pleier det å være ca 15-20 påmeldte.  Det finnes desidert flest springere på østlandet, og da blir det fort sånn at mange hunder stiller der.  

Så spennende! Og jeg er helt enig i det vi skrev ang sammenstilling av MH, han passer bedre til Tulla en hva broren gjorde (selv om de egentlig ikke var så veldig forskjellige) :P

Og så håper jeg at jeg får den ære av å være figurant på MH for noen av de da :P

Selvsagt får du være figurant!  Vi snakkes nærmere om det senere, har endel spørsmål ang det.  :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel måle jeg også.  :ahappy:

Dag 13 (første parring)/dag15:

Rundt buken: 53 cm

Rundt brystkassen: 68 cm

Sånn for ordens skyld ble hun parret på dag 11 og 13.  Hun står relativt tidlig, men hun står også lenge (opptil nesten en uke!).  Dvs at hun stod også noen dager etter at vi kom hjem, så det spørs om vi har truffet riktig dag.  De små svømmerne lever jo uansett i 48 timer, så teknisk sett kan hun ha blitt drektig sist på dag 17.  Spennende!   :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som ekte kjærlighet det der altså! Fra hans side da iallefall...  :ahappy:

Du skulle sett Tulla - hun så helt snål ut!  Det uttrykket hun har på bildet, som kan se ut som om hun er en blanding av trøtt og misfornøyd, er faktisk bare "jeg er horny"-uttrykket hennes.  Det vises ikke på bildet, men hun står og legger halen til side..  :ahappy:   Har aldri sett akkurat det uttrykket på henne før, men nå fikk hun jo mulighet til å møte en skikkelig kar mens hun stod, og fikk lov å gjøre som hun ville (stå uten å bli tatt vekk), og da kom dette uttrykket.  :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle sett Tulla - hun så helt snål ut!  Det uttrykket hun har på bildet, som kan se ut som om hun er en blanding av trøtt og misfornøyd, er faktisk bare "jeg er horny"-uttrykket hennes.  Det vises ikke på bildet, men hun står og legger halen til side..  :ahappy:   Har aldri sett akkurat det uttrykket på henne før, men nå fikk hun jo mulighet til å møte en skikkelig kar mens hun stod, og fikk lov å gjøre som hun ville (stå uten å bli tatt vekk), og da kom dette uttrykket.  :ahappy:

:ahappy: Så dette bildet er altså et reinspikka softporrbilde??! Jeg er sjokkert! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååeeh! kan være jeg som er treig, men har han tan tegninger?  :ahappy:

Jepp, det har han!   :ahappy:

:ahappy: Så dette bildet er altså et reinspikka softporrbilde??! Jeg er sjokkert!  :aww:

Haha - du kan å få sagt det!  Det er jo nettopp det det er..! :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhåå, det er så peent! :ahappy: Håper på bebiser med tantegninger! :ahappy:

Jeg også, men sjansen er vel på promille-nivå..  :aww:  Tulla har tan-gener langt langt bak, så det KAN skje, men sjansen er som sagt veldig liten.  En generasjon etterpå derimot, vil kunne gi tan med større sjanse.  :ahappy:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...