Gå til innhold
Hundesonen.no

Lille Milo og livet i England


pelsen
 Share

Recommended Posts

Min jack russel på 17 uker er fra 'hundefarm' i England. Jeg hentet han da han var 9 uker gammel, da hadde han tilbragt sitt korte liv utendørs før han havnet hos RSPCA. :P

Første dagen gikk kjempefint og han sov hele natta i senga si på gulvet ved siden av min, og slik fortsatte det. 99,9% stueren, lærevillig men svært ukonsentrert til tider. Kjempegod på kontakt innendørs, skal begynne å trene med forstyrrelser. Vi går turer uten bånd på en stor slette i utkanten av skogen, og der blir han godt sosialisert med store og små, hunder og mennesker. Hittil er han perfekt på innkalling, og han legger seg å venter til han får signal om at det er greit å hilse på. Skikkelig diltende mammadalt, elsker å bruke hodet, og er helt klart tilhenger av gode rutiner. Ufattelig slitsom når han er overtrøtt, og vanvittig søt når han er 'vanlig trøtt'

Nå om dagen trener vi på å gå fot. Hittil har vi kommet til utgangsstilling :P (ingen bakpartskontroll enda), da sitter han sååå pent. Når vi skal begynne å gå, hopper han annenhvert skritt :D Ellers kan han det 'vanlige' sitt, dekk, gi labb, slipp, ligge på rygg, rulle rundt, på plass (uten bakparten...) Lært å gå pent i bånd, og det ble enda bedre etter vi kjøpte sele.

Også har han lært å sette seg på det nederste trappetrinnet når vi kommer inn fra tur, så vi kan tørke gjørme-mage. Og dette gjør han da også etter tørre turer :D

Vi har planer om å prøve lydighet og agility (når han blir 'stor gutt') kun for moro skyld. vil finne en aktivitet vi begge kan trives med :getlost:

Her er han, fra 9 til 15 uker :wub:

post-6007-1261097910,1541.jpgpost-6007-1261098058,123.jpgpost-6007-1261097965,0228.jpgpost-6007-1261098010,0061.jpgpost-6007-1261098039,8421.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Milo har blitt 29 mnd gammel og er mannen i mitt liv. Vi har en helt utrolig kjemi, han er veldig mammadalt (og får lov) og så utrolig vakker for jack russell å være ;)

Vi kløver, sporer, driver med hobbylydighet, lærer inn dumme triks som å lukke dører og sniffe ut sitron te-poser fra andre frukt-teposer, og driver litt med hage-agility. Prøver å finne heelwork to music eller freestyle i nærheten for å prøve noe nytt.

spam fra de siste månedene:

IMG_6821.jpg

IMG_6819.jpg

IMG_6806.jpg

IMG_6793.jpg

IMG_7116.jpg

IMG_7104.jpg

IMG_7255.jpg

IMG_7253.jpg

10april.jpg

april018.jpg

IMG_7888.jpg

IMG_7216.jpg

IMG_7089.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...