Gå til innhold
Hundesonen.no

Marvin og Dany


Guest LXT
 Share

Recommended Posts

Deilig med kelpiefix. Så flott hun er på oppstillingsbildene, begynner å se mer "voksen" ut (på en måte.. :lol: ) Men de bildene ble jo tatt forrige uke.. har hun vokst mer mon tro? (Og ikke sant det er dritgøy med kelpie?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

OT, men merk shibaen som bare driver med sitt! Hahahaha - shibahumor

Noe må de vel holde fast i?

Ikke det helt supre BIS-bildet, men tror både hund, eier og fotograf var litt slitne BIR og BIM: Stort grattis til fineste Marvin!

Posted Images

Men de bildene ble jo tatt forrige uke.. har hun vokst mer mon tro? (Og ikke sant det er dritgøy med kelpie?)

Vi får se om vi får til noen nye oppstillingsbilder, nå er hun jo hele 10 uker gammel! :) Hun vokser noe monstruøst, og ser helt lappete ut i pelsen. Noen steder er hun like mørk og blank som Balrog, andre steder er hun rød og fluffy som sin bestemor.

Aiko og Dany elsker hverandre og er veldig trygge sammen (sjøl om Aiko blir litt voldsom og tung til tider :P ), Marvin er gøyal lekeonkel og er veldig rolig innendørs, og det går stadig framover med Imouto og Dany. I går gikk jeg morgentur med bare jentene, og Imouto og valpen småløp bortover mens de tannfekta og koste seg. :wub: Dessverre følte Imouto at hun måtte kjefte litt idet Dany prøvde å hoppe opp i fanget på Marianne som venta i enden av veien, for det er nemlig Imouto sin tante, men valpen takler knertmonsteret superbra og bryr seg ikke. Dany skjønner fortsatt ikke at Imouto lager grevlinglyder når hun er morsom og leken også, ikke bare når hun er streng, så Imouto har tatt noen danser for Dany helt forgjeves mens valpen sitter rolig på rompa og er litt usikker på hva det er som skjer. :lol: Imens prøver Imouto å være søt og gøyal for den lille ved å svinge på rompa, dytte litt til henne med nesa og labben, og slikke litt i øret. Alt dette mens lykkelig grynt kan høres fra den røde fare. :P I går blei Dany med for første gang på litt ustøe salsabein, og jeg er sikker på at de to kommer til å få veldig mye glede av hverandre bare Dany blir litt større og kan være med å danse. :wub: De to kråkene blei så fornøyde med seg sjøl at de løp hoiende ut på stua for å ha mer fest, men vi liker å styre leken, så de måtte pent bli med inn på kjøkkenet til oss 4 "voksne". :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke lenger Sandra, Marvin leker mer enn gjerne innendørs. :)

De har det supert sammen og leker så fint! :) Jeg er veldig glad for at de trives så godt sammen. Og det er ofte jeg som stopper dem om det blir for mye ;)

Dany har vokst masse, jeg synes liksom jeg ser forandringer hele tiden. Jeg er spent på hvordan pelsen blir til slutt, for nå er hun litt blandig av mor og bestemor. Hun er i ferd med å få en lysere brunfarge enn det hun hadde da jeg fikk henne. Ellers er hun leken og glad, og kjefter gjerne litt om hun vil ha noen med seg på lek, når hun leker for seg selv, eller om det er noe hun ikke fikk lov til :P

Hun skjønner som sagt ikke helt hvor hun har Imouto ennå, for noen ganger danser hun for henne mens andre ganger er hun ikke så blid. Men det kommer seg hele tiden, de kommer nærmere og nærmere hverandre.

Hun er verdens beste go-jente! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har jeg hatt Dany en uke. Tiden flyr! Hun er en tøff og kvikk frøken som løper rundt og er glad hele tiden.

Jeg har med meg hundene på jobb, og de leker og underholder seg selv hele tiden når de ikke slapper av. Må legge inn litt avslappingstid innimellom også. (Leken er ikke så voldsom heller, så det er ikke stor fare for ukontrollerte suprer-raptuser all over the place). Så ender de med å ligge rundt ved bena mine og slappe av litt, spesielt når jeg synes det er på tide med en pause :P

Det går an å ligge litt på fanget nå da, uten å bite og være helt kålmark. Og om natten så borer hun hodet inn i halsgropen eller ved siden av hodet mitt for å sove :wub: I natt sov hun hele natten igjennom fram til klokken ringte, det var så deilig! Og da jeg stod opp så strakk hun seg så lang hun var og gløttet med ett øye. Jeg håper hun blir en liten trøttulf om morningene :innocent:

Hun har vokst mye bare på disse to ukene altså, herlighet. Og hun er et ordentlig matvrak. Hun har nærmest blitt helt gal hvis det er mat i nærheten, men jeg har trent en del på å være rolig og at "alle får". Det går faktisk veldig bra når jeg trener med henne alene og med Marvin når det er snakk om godbiter. Hun er fortsatt litt på styr når matskålen blir satt ned, men hun vet at hun må sitte for å få maten sin. Så da gjør hun det når hun kommer på at det var sånn det var ja :P

Hun begynner å få bedre kontakt når jeg går med henne alene, og har skjønt at det kan lønne seg å kaste et blikk opp innimellom. Når hun husker det. Så vi har et fint utgangspunkt å jobbe videre med. Ofte blir det mye forstyrrelser, og da har vi ikke tid til kontakt altså. Det er bare sånn det er :P

Hun er jo liten, og vi leker og koser oss aller mest.

Det å kjøre bil er ingen problem i det hele tatt. Hun er tyst uansett hvor jeg kjører, og om Marvin er med eller ikke. En drøm!

Ellers har hun egen vilje, og svarer ofte med bjeff hvis hun vil si noe tilbake :lol: Og er hun overtrøtt eller har fått leke for lenge så koker det over for henne. Da blir hun helt vill. Så jeg har funnet ut at jeg legger inn ro-tid før det går så langt, sånn at jeg kanskje slipper denne villkatten som ikke klarer å roe seg fordi alt er så utrolig artig :P

Jeg er veldig glad for at hundene mine går så godt sammen, de har mye glede av hverandre. Ikke bare Dany som har glede av noen å klatre på :P Marvin synes det er artig at noen gidder å leke sånn som han liker å leke, og det er så flott å se på. Harmoniske er de.

Jeg har ikke fått tatt bilder med kameraet mitt på noen dager, men satser på at det blir noen til helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gosh har møtt lille kålorm idag.. Dany er fortsatt dødssøt.. og den lille halen som går og går, og akkurat som sin bestemor er hun en gedigen lommetyv - lille greia forsøkte å borre seg inn i lommene mine utenifra! Og et helt lite sagbruk når hun leker.. sukk..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gosh har møtt lille kålorm idag.. Dany er fortsatt dødssøt.. og den lille halen som går og går, og akkurat som sin bestemor er hun en gedigen lommetyv - lille greia forsøkte å borre seg inn i lommene mine utenifra! Og et helt lite sagbruk når hun leker.. sukk..

Dany syntes det var stas å susse deg opp, og grave i lommer. Hun har hørt rykter om at bestemor gjør det også, så da er det sikkert en lur måte å få snoke seg til litt ekstra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*redigert rar post*

Dany var helt herlig! Så søt, glad og sosial mot alt og alle :wub:

Liten hjerteknuser hun der. :wub:

Jeg blir så glad når andre synes hun er like fantastisk som meg ;)

Hun skulle gjerne sett at hun fikk vist seg fram litt til, men det får bli en annen gang. Vi har nok av kurs vi skal på fremmover :P Men hun syntes det var superstas å treffe dere. Helt i hundre. Jeanette ville hun egentlig ikke slutte å spise opp hehe

Akkurat nå ligger hun lettere henslengt over magen min oppå dyna og sover. Det ser ut som om noen har kastet et livløst hundeskinn på meg, og der landet det haha

Hun fikk en liten tur med de andre i stad, men slapp henne med Marvin i hagen så de kunne jage hverandre litt. Passer perfekt at Marvin elsker å bli jaget, og gjeterhunden elsker å løpe etter. Så fikk Marvin gå inn mens jeg satt på langline og byttet litt leker med henne. Til vi holdt på å blåse bort.

Men det hjalp tydeligvis på, for nå har krapylet mitt sloknet hihi

Fineste frøkna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dany har skjønt hva som smelter tante, og gjør som Aiko: Stiller seg tett inntil med hodet og får massasje i fronten. Sukker tungt av nytelse og bare er der. Klarer å beherske seg et par minutter, før hun blir så lykkelig at hun bare MÅ susse, logre og klatre for å komme helt opp i ansiktet. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille sukker-sjokofant (men med tenner antar jeg..)!

Tenner sa du? Vel, jeg fikk nettopp et lekkert hull i buksa mi :P

Ellers blir det litt oppdatering i helgen. Kan ikke love at jeg klarer oppstillingsbilde alene, men vi får sjå hva jeg får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I dag har jeg med kontorassistenten Dany på jobb. Hun er veldig flink, og har faktisk kjørt buss, t-bane og tog for første gang i sitt liv. Alt er dritbra, for det er jo så mye folk som sikkert er der kun for å hilse på henne! :lol: Idet vi gikk av toget på Oslo S fant vi et bagasjebånd vi måtte leke litt med, og hun er like kul som mine shibafrøkner og synes det er viktigere å leke og ha det kult enn å være kontrollerende på omgivelsene eller berørt av tøffende tog og alle folka. :banana:

Når Marianne og Dany konkurrerer i NM, skal jeg stå på sidelinja og være dritstolt. "Jeg kjenner dem, altså!" :aww: Og Dany kommer til å bli dritglad fordi jeg står der, for jeg er jo tanta hun har vokst opp sammen med. :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Denne NM kommentaren så jeg nå.. Det var i overkant høye forventninger altså *svetter*

:P

Marvin har lært Dany noen uvaner. Bla at det er viktig å la alle få med seg om det lusker noen rundt husveggen. Selv om det er en mygg på avveie, lusking er lusking og det kan bety at noe fishy is going on!

Dany vet ikke helt hva hun skal kjefte på, men hun er solidarisk og stemmer i. Men det er bare innimellom altså.

Og så har Marvin lært den lille brune å henge og slenge... Jeg må få tatt et bilde når de gjør det, de ser ikke gode ut noen av dem. Dany har altså lært å sitte eller stå som en haug, en potetsekk. Lut rygg og henge dypt med hodet og være muse stille mens man ser på intet. Skal hun møte blikket mitt, beveger hun øynene men beholder posisjonen. Så kan dere se for dere to hunder som passiviserer seg på den måten hvis det ikke skjer noe. Raringer.

I går lå Dany og jeg og sussa på badegulvet da jeg egentlig skulle ta sit-ups, og hun la hodet på armen og tok i mot suss istedet for å bare gi for fulle mugger til ansiktet er grimete av spytt. Vi lå å tittet på hverandre :)

Men etterpå gav hun meg en på tygga så det føltes ut som at nesen revnet innvendig. Sånn fikk hun utjevnet det litt.

Hun har blitt en lang og høy strek. Spent på hva oppdretter synes til helgen :P

Jeg synes hun er kjempefin, men det er ikke særlig objektivt sett *glorie*

Noen ganger har hun et barnslig og rampete uttrykk som oser av pøbelstreker. Andre ganger kommer det et mer voksent uttrykk fram, og da ser hun ut som en liten dame <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lå Dany og jeg og sussa på badegulvet da jeg egentlig skulle ta sit-ups, og hun la hodet på armen og tok i mot suss istedet for å bare gi for fulle mugger til ansiktet er grimete av spytt. Vi lå å tittet på hverandre :)

Men etterpå gav hun meg en på tygga så det føltes ut som at nesen revnet innvendig. Sånn fikk hun utjevnet det litt.

:teehe: Det er viktig å ikke inngi falske forhåpninger om ro og sindighet, sier Dany.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...