Gå til innhold
Hundesonen.no

En av norges store hundemotstandere og kranglefanter er siktet for drap..


Pan

Recommended Posts

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

På alle måter en tragisk sak.

I aller høyeste grad kjempetrist! Det eneste positive er nabolaget nå slipper å kikke seg bak skulderen og være på vakt for å se hvor XX befinner seg, slipper å bekymre seg for sine husdyr og ikke minst - vet at XX befinner seg bak murene slik at omverdenen er skjermet for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I aller høyeste grad kjempetrist! Det eneste positive er nabolaget nå slipper å kikke seg bak skulderen og være på vakt for å se hvor XX befinner seg, slipper å bekymre seg for sine husdyr og ikke minst - vet at XX befinner seg bak murene slik at omverdenen er skjermet for ham.

Mmm. Jeg kjenner ganske godt til hva naboene mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Virker som om noen er redd for alt med fire ben, og ønsker å verne seg mot det med tåplige lover.... for å si det sånn.

Uten mulighet til å stille noen diagnose ( jeg har riktignok en del erfaring fra psykriatrien), mannen er sprøyte gal. Manipulativ og beregnende, farlig med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om noen er redd for alt med fire ben, og ønsker å verne seg mot det med tåplige lover.... for å si det sånn.

Uten mulighet til å stille noen diagnose ( jeg har riktignok en del erfaring fra psykriatrien), mannen er sprøyte gal. Manipulativ og beregnende, farlig med andre ord.

Helt korrekt! Tiden fra 6.12. har vært så utrolig behagelig når XX sitter i varetekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Og huset til "han hvis navn ikke må nevnes" der drapet skjedde er solgt. Og det er veldig veldig betryggende.

Eller urovekkende..

Dersom det (gud forby!) skulle skje at mannen blir frikjent ville det jo faktisk resultere i at han kan finne seg et nytt nabolag å terrorisere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller urovekkende..

Dersom det (gud forby!) skulle skje at mannen blir frikjent ville det jo faktisk resultere i at han kan finne seg et nytt nabolag å terrorisere..

Det har du helt rett i - mannen vil helt sikkert terrorisere både neste nabolag og neste igjen, meeeen han blir "garantert ikke" frikjent, vøtt.... :D

Fy fader, da mister jeg helt og fullt siste rest av tillit til rettssystemet. :D

Men jeg tillater meg å nyyyyte å slippe å være redd for å ha ham i nabolaget, det har vært et fint halvår på den måten. *mumler no om at den fyren fant på mye, ass :D*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Min oppfatning av disse gutta bak hundebitt.no har alltid vært at dette er en gjeng med seriøst ustabile irrasjonelle menneser, kan jo se ut som om min oppfatning var riktig ;-)

Jeg tillater meg å være uenig og i samme åndedrag nevne at omtalte aldri har vært en av "disse gutta bak hundebitt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Han fikk bare 5 år og må betale 170.000,- i erstatning. :icon_clapping:

Tipper at Påtalemyndigheten kommer til å anke den dommen. Siste ord er nok forhåpentligvis ikke sagt. :frantics: (Håper jeg, da!)

Og jeg regner som overveiende sansynlig at domfelte anker fordi det var dissens blant dommerne. Fagdommer stemte for full frifinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det revnende likegyldig hvem av partene som anker, bare han blir i dømt en strengere straff i neste instans..

Det tror jeg knappest skjer. Hele rettssaken (de delene som jeg hørte på) var tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg knappest skjer. Hele rettssaken (de delene som jeg hørte på) var tragisk.

Av hensyn til allmennhetens rettsoppfattelse håper jeg da inderlig at ikke den dommen blir stående. Det hele er bare så ufattelig trist og ubegripelig.

Hvilken oppegående person finner det naturlig å finne fram rifla og skyte den første og beste som kommer opp til gårdsplassen sin etter at han fikk en truende tlf. 20 minutter i forveien? Kunne vel ha søkt tilflukt hos naboen sin som holdt på ute for eksempel. Det var jo midt på lyse dagen på en søndag.

La en kniv i hånda på avdøde.

Osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dommen er rett og slett skremmende, og jeg håper også påtalemyndigheten anker.. Og ikke minst, at de finner en bedre aktor til neste runde.

Jeg er forsåvidt skremt over påtalemyndighetens lave påstand også, her burde påstanden vært forvaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dommen er rett og slett skremmende, og jeg håper også påtalemyndigheten anker.. Og ikke minst, at de finner en bedre aktor til neste runde.

Jeg er forsåvidt skremt over påtalemyndighetens lave påstand også, her burde påstanden vært forvaring.

Nå var det flere forhold som retten måtte ta hensyn til. Fagdommer vurderte at omstendighetene rundt drapet kvalifiserte til frifinning av tiltalte. Noe meddommerne var uenige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det var selvsagt flere forhold de måtte ta hensyn til..

Som hindring av politiets etterforskning, forfalsking av bevis...

Dette sammen at han klarte å skyte en ubevæpnet person UTEN å avfyre varselskudd (så vidt meg bekjent..) bør tale for en streng straff.

I tillegg er det jo ikke noen hemmelighet at denne personen har terrorisert naboer og andre regelmessig gjennom mer enn ti år, dette burde også blitt tatt hensyn til.

Totalt sett burde han fått forvaring og forbud mot bruk av elektronisk kommunikasjon på livstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det var selvsagt flere forhold de måtte ta hensyn til..

Som hindring av politiets etterforskning, forfalsking av bevis...

Diskuterer vi samme person og samme rettssak? Dersom vi mener samme person var jeg tilstede under rettssaken. Var du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...