Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater DOGS4ALL


SaraS

Recommended Posts

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Johoooo! Selmas kullsøster Clara har tatt storCERTET! Beste junior og andre beste tispe :hmm:;):hmm: Mamma Mira ble andre beste i åpenklasse!

Grattis med fin kullsøster! :D

I følge resultatlista så den beste beardisen slik ut:

vomba-intch.jpg

Pen hund, men kanskje ikke helt rasetypisk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nok ikke sånn ut. Det var en brun tispe Alistair's Fly Me To The Moon. Ble vel feil, tror det var hannen til Farmarens, ble usikker nå.

Theon fikk CK men ble ikke plassert, Kicki fikk en flat rød. Susanne kan fortelle selv om Moby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nok ikke sånn ut. Det var en brun tispe Alistair's Fly Me To The Moon.

Theon fikk CK men ble ikke plassert, Kicki fikk en flat rød. Susanne kan fortelle selv om Moby.

Grattis med ck på Theon. Gleder meg til å høre fra Susanne, (jeg regner med at Moby ikke fikk en gul akkurat).

Jeg har forretsen sendt mail til NKK om feiloppføringen.

Edit: Og nå har de rettet det opp allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vi meldte på sånn bare for gøys skyld og hadde overhodet INGEN forhåpninger - annet enn en rød en. Entret ringens om hund nummer 4, vant sin klasse (åpen unghund), fikk CK og så var det leeeeeenge og vente - ganske mange hanner i dag, og mange med CK - men men men men .... når gutta til slutt var plassert så stod en vakker champion hann på første plassen, og bak den stod "poden" - dermed var NKK certet i boks og vi er bare sååååååå fornøyd med dagen.

Grattis til andre som har gjort det bra, jeg likte spesielt godt beardisen som ble BIR (ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi meldte på sånn bare for gøys skyld og hadde overhodet INGEN forhåpninger - annet enn en rød en. Entret ringens om hund nummer 4, vant sin klasse (åpen unghund), fikk CK og så var det leeeeeenge og vente - ganske mange hanner i dag, og mange med CK - men men men men .... når gutta til slutt var plassert så stod en vakker champion hann på første plassen, og bak den stod "poden" - dermed var NKK certet i boks og vi er bare sååååååå fornøyd med dagen.

Grattis til andre som har gjort det bra, jeg likte spesielt godt beardisen som ble BIR (ironi)

Gratulerer så mye,nå må du være enig med alle som har sagt at han er vakker :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi meldte på sånn bare for gøys skyld og hadde overhodet INGEN forhåpninger - annet enn en rød en. Entret ringens om hund nummer 4, vant sin klasse (åpen unghund), fikk CK og så var det leeeeeenge og vente - ganske mange hanner i dag, og mange med CK - men men men men .... når gutta til slutt var plassert så stod en vakker champion hann på første plassen, og bak den stod "poden" - dermed var NKK certet i boks og vi er bare sååååååå fornøyd med dagen.

Grattis til andre som har gjort det bra, jeg likte spesielt godt beardisen som ble BIR (ironi)

Så gøy :hmm: Masse grattis med vakre Noah :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer BP :D

Vi har hatt en veldig ergelig dag :P Det starter med 10 på tannvisning og 10 på fellesdekk. Deretter er det lineføring. Jeg syns Tia går knallbra, men dommerens kommentar var noe ala "hun har for mye kontakt med deg, noe som gjør at hun virker klengete og kommer borti venstrebeinet ditt når du går". Jeg syns ikke hun klenget overhodet - ikke noe mer verdensmestere gjør - og jeg var sikker på at vi skulle få 10. Neida, 8! :P Så var det fri ved fot. Denne gangen kjente jeg etter om hun faktisk var klengete, men jeg kjente nada. 8 da og :D Og Tia jobbet som bare det og mistet ikke kontakten med meg et eneste sekund - og helhet? 7 1/2! ;) ;) Jeg var nesten sjokkert, og begrunnelsen var at hun var klengete. 7 1/2 for klengete hund, mens ekvipasjer hvor hunden henger en halvmeter bak fører og ikke trives overhodet får lik poengsum og bedre helthet. What. Jeg var kanskje dårlig taper, men når jeg gikk ut av den første ringen var jeg bare lei meg og oppgitt. Mistet helt håpet, og da gikk det rett vest i neste ring og. Først var det dekk fra holdt i denne ringen. Fikk 9, fordi jeg vridde litt på kroppen på oppsittet også tror jeg hun var litt treig i holdten. Så var det innkalling. Dommer spør "er du klar?", jeg sier "ja", men så ser jeg at Tia sitter litt skeivt, så jeg retter henne opp og så sier jeg "ja" igjen og går fra på kommando. Fikk 9, ett poeng trekk fordi jeg rettet henne opp etter at jeg hadde sagt at jeg var klar. Jeg var ikke tilstedet overhodet, bare helt motløs og ukonsentrert og derfor ble det ikke bare den som var førerfeil. Stå under marsj GLEMTE jeg å si at jeg har håndtegn. Jeg husker da alltid det?? :D Hvor var jeg liksom? :hmm: Så et halvt poeng trekk der også. Hopp over hinder fikk vi 10 på - hennes værste øvelse. Jaja.. Og helhet? Dommeren sa at til tross for at hunden hadde en ikke-tilstedeværende-vimsete-eier i dag ( ;) ), så gikk hun så bra at vi fikk 10 i helhet. 7 1/2 i helhet av den ene, 10 av den andre? Jeg vet hvilken dommer jeg foretrekker hvertfall :hmm:

Endte opp med "usle" 180 poeng - i vandrepokalsammenheng syns jeg det er lite. Samtidig syns jeg ikke nivået var noe lavt, så jeg tenkte at jeg havnet nok langt nedpå pallen. Men det er tydeligvis ikke bare jeg som har fått streng bedømming, flere gode ekvipasjer fikk elendige karakterer i den første ringen. Tusen takk til Astrid som tok imot premien min når jeg var i malleringen - det ble visst en 3.plass. Ser sikkert litt dårlig ut at 3.plassen ikke "gadd" å stille opp på bildet, men det var altså ikke tilfellet :lol: Så at vinneren ble en border collie, hvem som kom på 2.plass vet jeg ikke.

Tia var 0,5 poeng bak 2.plassen og 4,5 poeng unna 1.plass og dermed HP Pettersens minnepokal. Surt, surt, surt, og jeg har vel ikke sagt noe annet i dag :D Hvorfor tullet jeg som en idiot med min flinke hund? Da hadde vi jo tatt den pokalen. Eneste trøst er at dette er siste gang i LP1 med dyret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilslutt kom dagen når Blaze trakk det korteste strået pga pelsen sin. jeg viste dagen ville komme en dag (hun har for mye underpels)

Dommeren var nesten litt fortvila når hun sto å forklarte det til dommereleven. (pokker at det var dommerelev :hmm: )

Blaze ble 3.BTK med CK. Så jeg er ikke missfornøyd, grunnen til plassering er god.

Dommeren var også veldig pirkete og viste helt klart hvilken type hun like.. Og jeg burde hatt Talli i ringen for å si det slik ;):D Jeg sto å trippet etter å hente henne etter dem første hannhundene og jeg oppdaget hvilken type hun likte.

Kritikken til Blaze:

Quality bitch of ex type & balance. Very good head/expression. Exellent construktion and moves well from all angles. Coat a little soft -but a real quality bitch.

Jeg stilte også 1,5 hannhund.

Første var en hannhund som heter Grejaskogen Ayzo som er "noe" for høy for standaren sin *kremt* Men jeg klarte å få ham til en blå sløyfe og det var det eieren var ute etter.

Stilte også en juniorhannhund, Chocolate Wrestler, i beste hannhund klassen, og den hannhunden endte som vinner av hannhundene og BIM.

Alt i alt er jeg fornøyd med dagen og jeg likte dommeren. Hun hadde klare meninger som jeg er enig med :hmm: Veldig opptatt av pels og hode.

(bare synd jeg ikke fikk vist Talli for henne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med Noah, da! Gøy når det er sååå uventet.

Min Moby ble 2 bhk bak en veldig ung AK-hannhund fra Sverige som har vunnet en god del der borte. En veldig pen hannhund, når man gikk igjennom han, beveget seg vidunderlig - men ung i pelsen, så han så ufrdig ut av den grunn.

BIR-tispen minnet veldig lite om den som var avbildet, ja.. Var godt fornøyd med "barna" til mine også - alle gjorde et bra. Theon (Mobys sønn) fikk jo CK, en datter av Moby fra oppdr, i Sverige og eiet av en venninne av meg fikk rødt i åpen på sin debut - til tross for hopp, sprett og halvvill oppførsel.

En fra mitt forrige kull stilte i jun. tispe, ble plassert og fikk HP - selv om også hun så ut som hun ble regelmessig foret på springfjærer og drikker kengrujuice...

Men-men, MYE bedre å være for glad og ivrig enn nervøs og neddopet...

Ellers - trangt som søren utenfor ringene (hall D), men store flotte ringer!

Mye stands, men jeg synes de burde vært samlet sammen i en handlegate -fremfor å være spredd litt utover hele..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med Blaze, Jeanette. Hadde selvfølgelig håpet at hun ville vinne. Hva heter tispen som ble BIR?

Resultater fra grupperingen (på sms fra Mona):

gruppe 1:

1. Schäferhund

2. Sheltie

3. Shapendoes

4. Cardigan

gruppe 3:

1. Fox terrier ruhåret

2. Kerry blue terrier

3. Miniatyr bull terrier

4. Cairn terrier

gruppe 8:

1. Cocker spaniel

2. Golden retriever

3. Spansk vannhund

4. Engelsk springer spaniel

gruppe 9:

1. Storpuddel

2. Lhasa apso

3. Griffon bruxellois

4. Tibetansk terrier

Avlsklasse:

1. Flatcoated retriever

2. Kerry blue terrier

3. Shih tzu

4. Norwich terrier

Oppdrettergruppene er inne nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi meldte på sånn bare for gøys skyld og hadde overhodet INGEN forhåpninger - annet enn en rød en. Entret ringens om hund nummer 4, vant sin klasse (åpen unghund), fikk CK og så var det leeeeeenge og vente - ganske mange hanner i dag, og mange med CK - men men men men .... når gutta til slutt var plassert så stod en vakker champion hann på første plassen, og bak den stod "poden" - dermed var NKK certet i boks og vi er bare sååååååå fornøyd med dagen.

Grattis til andre som har gjort det bra, jeg likte spesielt godt beardisen som ble BIR (ironi)

Gratulerer sååå mye!! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med Blaze, Jeanette. Hadde selvfølgelig håpet at hun ville vinne. Hva heter tispen som ble BIR?

Hadde jo håpet det jeg også ettersom hun snart "pensjoneres" og ikke børtes støvet av igjen før hun er veteran.

Tispen som vant heter Philstenens Amazing Emma. En tispe som har utviklet seg mye etter jeg så henne sist (og hatt ett kull siden jeg så henne sist).

Ja sa faktisk til eierene (søstre) at hun kom til å gjøre det bra. Jeg pleier skjønne forholdsvis fort hva dommeren liker om dem holder seg til det dem starter med. Og jamen hadde jeg rett :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo håpet det jeg også ettersom hun snart "pensjoneres" og ikke børtes støvet av igjen før hun er veteran.

Tispen som vant heter Philstenens Amazing Emma. En tispe som har utviklet seg mye etter jeg så henne sist (og hatt ett kull siden jeg så henne sist).

Ja sa faktisk til eierene (søstre) at hun kom til å gjøre det bra. Jeg pleier skjønne forholdsvis fort hva dommeren liker om dem holder seg til det dem starter med. Og jamen hadde jeg rett :D

Okei :hmm: Hun ble plukket ut til de 6 beste i gruppen hvertfall, men ble ikke plassert. Skulle ønske jeg fikk sett på, men rakk det ikke. Koste litt med en kelpievalp da :hmm:

Mer resultater fra storeringen..

Oppdretter:

1. Flat coated retriever

2. Bichon frisè

3. Fransk bulldog

4. Pekingneser

Veteran:

1. Kerry blue

2. Flat coated retriever

3. Malteser

4. Golden retriever

Mestvinnende veteran gjennom året ble maltereseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi meldte på sånn bare for gøys skyld og hadde overhodet INGEN forhåpninger - annet enn en rød en. Entret ringens om hund nummer 4, vant sin klasse (åpen unghund), fikk CK og så var det leeeeeenge og vente - ganske mange hanner i dag, og mange med CK - men men men men .... når gutta til slutt var plassert så stod en vakker champion hann på første plassen, og bak den stod "poden" - dermed var NKK certet i boks og vi er bare sååååååå fornøyd med dagen.

Weee, gratulerer! Cane er helt enig i at Noah er vakker han! :hmm:

Gratulerer til alle andre som er fornøyde også! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi meldte på sånn bare for gøys skyld og hadde overhodet INGEN forhåpninger - annet enn en rød en. Entret ringens om hund nummer 4, vant sin klasse (åpen unghund), fikk CK og så var det leeeeeenge og vente - ganske mange hanner i dag, og mange med CK - men men men men .... når gutta til slutt var plassert så stod en vakker champion hann på første plassen, og bak den stod "poden" - dermed var NKK certet i boks og vi er bare sååååååå fornøyd med dagen.

Grattis til andre som har gjort det bra, jeg likte spesielt godt beardisen som ble BIR (ironi)

Gratulerer! :hmm: Noah er en kjekk gutt, han(og det synes Chili også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...