Gå til innhold
Hundesonen.no

Å være avlshannhund


Siri

Recommended Posts

Grattis til Willy med de søte små arvingene! Blir spennende å høre hvilke farger de faktisk har :P

Unge herr Willy var med på å lage 3 fawne hannhunder, 2 sorte hannhunder og 2 fawne tisper faktisk :). Levert som bestilt :)

Mamma'n og valpene får forøvrig regjere i DENNE valpebingen:

20571_102811629748753_100000597481690_74998_4748356_n.jpg

20571_102811633082086_100000597481690_74999_7408082_n.jpg

20571_102811636415419_100000597481690_75000_2980951_n.jpg

Prøveligging og innredning :)

(bildene er hentet fra Martha Hamres album på Facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 308
  • Created
  • Siste svar

Så stilig! Briard kan ha mange stilige siluetter, altså, veldig hendig rase sånn sett.

Hahahahhaha, ja det er klart ! Veldig viktig med stilige siluetter altså *ler*.

Det var en stilfull valpekasse :)

Ja, ikke sant ? Ingenting er overlatt til tilfeldighetene her altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahhaha, ja det er klart ! Veldig viktig med stilige siluetter altså *ler*.

Men det er det!

Veldig ofte når jeg titter i smykkestands og de har siluettsmykker synes jeg det er vanskelig å plukke berneren fra golden, st. bernhard, nuffe, leonberger, pyreneer... Siluetten blir av en stor, langhåret hund, liksom... Jeg ser forskjell når de ligger sammen, men vis meg en av dem og det er vanskelig å si helt sikkert. Ingen særlige særtrekk, og vanskelig å få fram detaljene i så små smykker. Men en tar ikke feil av en briard! Den siluetten du har på vesten din er jo også stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er det!

Veldig ofte når jeg titter i smykkestands og de har siluettsmykker synes jeg det er vanskelig å plukke berneren fra golden, st. bernhard, nuffe, leonberger, pyreneer... Siluetten blir av en stor, langhåret hund, liksom... Jeg ser forskjell når de ligger sammen, men vis meg en av dem og det er vanskelig å si helt sikkert. Ingen særlige særtrekk, og vanskelig å få fram detaljene i så små smykker. Men en tar ikke feil av en briard! Den siluetten du har på vesten din er jo også stilig.

Hahahhahahaa.... Jeg skjønner jo forsåvidt problemet. Det er jo en del raser som kan ligne på briard også da... beardis, shapendoes og noen til - men med kuperte ører blir de jo rimelig "alene" om sin siluett ja :rolleyes2:

Det var jaggu bra levering når det kom til farger synes jeg! Flinke Willersen :whistle:

Og oi for ei stilig valpekasse! Det ga meg en idé, for jeg skal nemlig snekre meg en ny en til neste kull :wub:

Det er klart man leverer som bestilt - man er da seriøs, eller ? *flir*.

VI gleder oss til å se sheltie-valpekasse nå :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått de første bildene av valpene - og det er ikke helt lett dette med fargene siden noen sorte har veldig mye rødskjær i seg... En ny opptelling nå etter et døgn sier at det ble 4 sorte og 1 fawn hannvalp - og 2 fawne tisper :).

17451_278730976820_558526820_3953185_2877999_n.jpg

17451_278746936820_558526820_3953209_5329060_n.jpg

17451_278751106820_558526820_3953214_1964428_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det var dumt med fargeendringen, er jeg litt glad du sa det. Jeg tittet på hjemmesiden til oppdretter i morges, og klødde meg veldig i hodet da jeg ikke kunne se mer enn tre fawne valper, synes de fire andre var så mørke og sorte... Jaja, fargen får være det den er, nå skal de konsentrere seg om å vokse og doble vekt og åpne øyne, kravle og krype, smatte og slafse, bæsje og tisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det var dumt med fargeendringen, er jeg litt glad du sa det. Jeg tittet på hjemmesiden til oppdretter i morges, og klødde meg veldig i hodet da jeg ikke kunne se mer enn tre fawne valper, synes de fire andre var så mørke og sorte... Jaja, fargen får være det den er, nå skal de konsentrere seg om å vokse og doble vekt og åpne øyne, kravle og krype, smatte og slafse, bæsje og tisse.

Jeg tipper de greier DEN oppgaven med glans *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mel: Nøtteliten satt i toppen av et tre...

Lille Willers hoppet på en tispe pen

Han var nybadet og gredd og riktig ren

Etter hvert så kom det valper, både fawn og sort det ble

Syv deilige små nøster og jeg tenker vi får se

Om no’n år står de i ring og viser seg

Med Willersen som villig leder vei

Et lite sprang det ble så topp at barna de til pall går opp

Og hannhundeiers hjerte gleder seg

Grattis Siri *smiiiil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mel: Nøtteliten satt i toppen av et tre...

Lille Willers hoppet på en tispe pen

Han var nybadet og gredd og riktig ren

Etter hvert så kom det valper, både fawn og sort det ble

Syv deilige små nøster og jeg tenker vi får se

Om no’n år står de i ring og viser seg

Med Willersen som villig leder vei

Et lite sprang det ble så topp at barna de til pall går opp

Og hannhundeiers hjerte gleder seg

Grattis Siri *smiiiil*

:):):) Fantastisk bra *ler og rister på hodet*.

Du er herved utnevnt til Sonens egen Skald !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...