Gå til innhold
Hundesonen.no

Å være avlshannhund


Siri

Recommended Posts

  • Svar 308
  • Created
  • Siste svar

Mel: Puss, puss så får du en suss

Vask, vask på snoppen til Will

vask på snoppen til Will

hvert eneste skvalp, vil bli til en valp

Og Siri "tjener" en mill :D

:whistle::D

Spennende dette her, Siri! Vi krysser fingre og labber for en gjeng fine mini-Willyer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jomfruen tok jo Siri helt selv på ham :D

Mel: Puss, puss så får du en suss

Vask, vask på snoppen til Will

vask på snoppen til Will

hvert eneste skvalp, vil bli til en valp

Og Siri "tjener" en mill ;)

Og med ett fikk "miniwilly" en helt ny betydning :D

:D;) ;) :D *ler meg ihjel* dette var virkelig moro sånn sent på en lørdag etter å ha vært på utstilling siden klokka 7 idag tidlig :lol::hmm: :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - jeg føler en VISS mobbing her nå, altså, men... *fnis*.

Veldig interessant å lese om hvorfor du valgte å bruke han så ung, som ikke-oppdretter og ikke engang hanhundeier - så er det veldig lett for meg å si at det er "feil" å bruke så unge hanner i avl, men det blir liksom litt anderledes når man får lese tanken bak det. Willy har jo absolutt bevist hvor bra han er, og er vel ingen grunn til å tro at det skal endre seg med tiden. ;)

Jeg har jo brutt et prinsipp her da, iom at jeg slipper til en såpass ung hund i avl, for jeg har jo alltid sagt at jeg helst ser at hundene er godt voksne først, men prinsipper er vel til for å brytes ? *ler*. Neida, siden jo både helt- og halvsøsken når er både helse- og mentaltestet med bra resultat så synes jeg det er greit nok, og jeg TROR ikke jeg får noen store overraskelser med Willy framover (men det er klart jeg kan ta feil).

Og hvor er bildene av akten? Det lurer jeg på! Bevis på at han faktisk har gjort det!? Her skal det dokumenteres ;)

*Pffffft...*. Man legger ikke ut "voksenbilder" på nett, gjør man vel ???

Nei jomfruen tok jo Siri helt selv på ham ;)

*Rødme*

Mel: Puss, puss så får du en suss

Vask, vask på snoppen til Will

vask på snoppen til Will

hvert eneste skvalp, vil bli til en valp

Og Siri "tjener" en mill :wub:

:D:D:D

Og med ett fikk "miniwilly" en helt ny betydning ;)

*Fnis*.

En liten oppdatering etter helgen.

Dama til Willy gjentok bragden sin fra i fjor og ble beste tispe og BIM på Lillestrøm på lørdag. Dermed kan hun titulere seg N UCH NV08 NV09 ;). Hun ble slått av Willys pappa som ble BIR for tredje året på rad ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kanskje på tide med en aldri så liten oppdatering her også ? :)

Gidget er nå 5,5 uker på veg, og eieren mener helt bestemt at hun er drektig. Hun har allerede fått ganske stor mage, "tuttene" er store og harde og alt tyder på valper. De har ikke tatt ultralyd, og det ser vel heller ikke ut som om det er nødvendig :ahappy:.

Både jeg og oppdretteren til Willy er jo kjempespent, og som hun sa: Det hun ikke helt liker med denne parringen er jo at det kan komme til å bli alt for bra avkom *ler*. Allerede har det meldt seg flere interessenter, og hun som hadde Babs søster har allerede bestilt en sort hannhund fra kombinasjonen :yes:. Det er jo kjempemoro at minst to av valpene kommer til aktive folk (hun som har tispa på fôr skal også ha en av valpene).

Vi - altså MIN oppdretter og jeg - har allerede planlagt flytur over til vesten for å se på valpene når de er 4 eller 6 uker gamle. Man må jo selvsagt følge opp de små og følge med på utviklingen, se hvordan de har blitt (man ser veldig godt eksteriøret allerede 4 uker gamle). Det hadde selvsagt vært veldig moro å beholde en av valpene selv også, men siden jeg allerede har to hunder så er jo det helt uaktuelt. Jeg håndterer to, men ikke tre liksom :).

-----------------------

.... og jeg kan selvsagt juble over at guttungen ikke løper rundt med løskrutt i pungen *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gratulerer med fulltreffer på guttungen! Valpebilder og oppfølgingshistorier er obligatorisk, og du, klart du klarer 3. :ahappy:

Tre store hunder er for helt spesielt interesserte. Med kjempebil.

Grattis med vellykket parring Siri. (Med Willy altså). Disse valpene vil jeg følge med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gratulerer med fulltreffer på guttungen! Valpebilder og oppfølgingshistorier er obligatorisk, og du, klart du klarer 3. :ahappy:

Valpebilder og oppfølgende info skal nok komme, men nei - 3 er aaaaalt for mange, selv for en som meg som er litt over middels interessert liksom *ler*.

Tre store hunder er for helt spesielt interesserte. Med kjempebil.

Grattis med vellykket parring Siri. (Med Willy altså). Disse valpene vil jeg følge med på!

Jeg har jo kjempebil da, men interessen er ikke like stor, kjenner jeg *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Spennende da! Jeg tipper syv valper, fire fawn og tre sorte. Kjønn som ønskelig. :yes:

Da blir nok oppdretter glad *ler*.

Kanskje jeg også skal tippe da....

Jeg tipper 5 hannhunder og 4 tisper, alle sorte :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... og jeg kan selvsagt juble over at guttungen ikke løper rundt med løskrutt i pungen *ler*.

Haha, for en tråd dette er. :yes:

Kjempemoro at det ser ut til å være Willybebiser i magen, krysser fingrene for et stort og velskapt kull! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj, så moro da!

Jeg var ute i samme problemstillingen med Dennis. Han mistet også dyden ved ca 18 mnd. alder, tross mine "prinsipper."

Det ble friske og fine valper, og Dennis endret seg ikke noe særlig (han har nå alltid vært veldig GUTT). Siden har det blitt flere parringer, og på siste parring var han ikke noe særlig til flørtende gentlemann. Da var det springgmars mot tispa, dra henne inntil seg, ett jukk og der hang de innocent.gif

Nei nå gleder jeg meg til briard-bebis bilder, altså!

Mamman var nydelig hun også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en tråd dette er. :P

LER du av tråden min ??? :D

Kjempemoro at det ser ut til å være Willybebiser i magen, krysser fingrene for et stort og velskapt kull! :P

Jeg håper inderlig at de blir velskapte iallefall - men jeg dævver ikke om det ikke blir 12 valper liksom *ler*.

Aj, så moro da!

Jeg var ute i samme problemstillingen med Dennis. Han mistet også dyden ved ca 18 mnd. alder, tross mine "prinsipper."

Det ble friske og fine valper, og Dennis endret seg ikke noe særlig (han har nå alltid vært veldig GUTT). Siden har det blitt flere parringer, og på siste parring var han ikke noe særlig til flørtende gentlemann. Da var det springgmars mot tispa, dra henne inntil seg, ett jukk og der hang de innocent.gif

Nei nå gleder jeg meg til briard-bebis bilder, altså!

Mamman var nydelig hun også!

*Flir*. Ingen flirting der i gården lenger nei, skjønner jeg :P. Jeg merker forresten ikke noe særlig på Willy heller - han er seg selv lik, samme gamle og ser foreløpig ikke ut til å ha tatt "skade" av eskapadene *ler*.

Når det gjelder bilder er jeg jo prisgitt oppdretter da, men jeg får stille krav om MINST ett bilde av hver valp MINST to ganger i uka - eller noe sånt *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LER du av tråden min ??? whistle.png

Jeg håper inderlig at de blir velskapte iallefall - men jeg dævver ikke om det ikke blir 12 valper liksom *ler*.

Når det gjelder bilder er jeg jo prisgitt oppdretter da, men jeg får stille krav om MINST ett bilde av hver valp MINST to ganger i uka - eller noe sånt *ler*.

*Fnis* Prøv minst ett bilde av hver valp med 11 valper, du!

Hr Willy Willersen er jo blitt ordentlig "mann" etter dette, da. Kan'ke kalles guttungen nå lenger, vel? Mann-ungen! Se, det var bedre whistle.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Prøv minst ett bilde av hver valp med 11 valper, du! Hr Willy Willersen er jo blitt ordentlig "mann" etter dette, da. Kan'ke kalles guttungen nå lenger, vel? Mann-ungen! Se, det var bedre whistle.png

*Ler*. Jeg tipper oppdretter legger ned veto ved et slikt krav ja :D. Willersen OPPFØRER seg ikke helt som en mann, må jeg innrømme, så .... vel... *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...