Gå til innhold
Hundesonen.no

''Jeg har oppdatert bloggen''-tråden


MartineH
 Share

Recommended Posts

Just now, Kangerlussuaq said:

 

 

Uten at jeg tar noen side - men som phd-forsker synes jeg jo det er relevante poenger de bringer opp i "motinnleggene". Finnes det noe svar fra deres egen forskning @enna ? Siden det virker som det er mye støtte fra sonen-folk, er det utelukkende fordi det er et medlem av hundesonen som gjør at man støtter forskningsresultatene, eller har det kommet fram noe mer konkret som gjør at man nikker og er enig?

Jeg har redgjort for styrker og svakheter i studien som er publisert - i selve den publiserte artikkelen. Det står der. PLOS one. Bare å søke på Snuff and endothelial function så kommer artikkelen opp. 
Og mitt svar er som før (jeg har gjentatt det 200 ganger til media siste mnd tror jeg): Utfra tilgjengelig litteratur så er det sannsynlig at snus er skadelig for hjertekar. Mye tyder på det. Om det er fasiten? DET vet vi først om 20 år og alderen til de som nå hyppig bruker snus er kommet dithen at de er i "alder for hjertesykdom". Om noen da vil telle opp og sammenligne med de målingene jeg gjorde på nord-trønderne i 2007 - 2008 kan man bli litt klokere. Inntil da er man henvist til å "velge side" litt selv - hvilke fagfolk vil man stole på. De som mener snus er skadelig? Eller de som mener det er helt ufarlig? Ikke så lett å bli klok for menigmann nei... (så jeg forstår godt forvirringen til folk)

Forøvrig har helsemyndighetene allerede lagt inn i sine anbefalinger at gravide ikke bør snuse. pga risikoen for bla svangerskapsforgiftning (som er en blodkarsykdom....), tidlig fødsel og dødfødsel. 

MIN artikkel er bare EN artikkel. Ingen sannhet kan bygges på en enkelt studie, Selv om media liker å gjøre det. 

Der er forøvrig mye bra fornuft  i sunn fornuft også... ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har vært på flere turer, og skrevet en kommentar om Mannegruppa Ottar.

Skrevet om erfaringer om to raser https://gyldenlykke.wordpress.com/2016/04/10/dalmatiner-versus-golden-retrieverjaktvarianten/

Har blogga igjen. Det gikk litt hardt for seg etter siste blogginnlegg (oppringning av en rekke nummer registrert på fremmede menn), så jeg mista litt piffen, men fanken heller, altså. Trur det er på

Posted Images

8 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Uten at jeg tar noen side - men som phd-forsker synes jeg jo det er relevante poenger de bringer opp i "motinnleggene". Finnes det noe svar fra deres egen forskning @enna ? Siden det virker som det er mye støtte fra sonen-folk, er det utelukkende fordi det er et medlem av hundesonen som gjør at man støtter forskningsresultatene, eller har det kommet fram noe mer konkret som gjør at man nikker og er enig?

Jeg er støtter ikke forskningsresultatene, til det har jeg lest for lite av studien til Enna samt kritikken. Men jeg sympatiserer med følelsen av at folk er "ute etter deg", som kan være ganske utmattende uansett hvor mye en står inne for resultatene sine eller ikke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snoffe skrev:

@SandyEyeCandy Veldig bra blogginnlegg om mannegruppen ottar!

Helt enig :) 

 

Jeg har også oppdatert bloggen en del ganger siden sist jeg postet her. Nå har jeg endelig fått rotet meg til å sette inn en "følger" funksjon også. Aner ikke hvor mange som er interessert i trykke på den knotten, men nå er det en mulighet i alle fall :) 
https://snofrost.blogspot.no/

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har blogga igjen. Det gikk litt hardt for seg etter siste blogginnlegg (oppringning av en rekke nummer registrert på fremmede menn), så jeg mista litt piffen, men fanken heller, altså. Trur det er på tide at jeg kommer meg ut på tur igjen snart, for sånn det ser ut nå blir det mange flammende innlegg. :lol: Her kan dere lese om dere vil (som vanlig er hundene bare nevnt i en bisetning).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Har blogga igjen. Det gikk litt hardt for seg etter siste blogginnlegg (oppringning av en rekke nummer registrert på fremmede menn), så jeg mista litt piffen, men fanken heller, altså. Trur det er på tide at jeg kommer meg ut på tur igjen snart, for sånn det ser ut nå blir det mange flammende innlegg. :lol: Her kan dere lese om dere vil (som vanlig er hundene bare nevnt i en bisetning).

I love you! Du får si fra hvis det kommer mange fremmede menns kommentarer og du trenger moralsk støtte. Litt verre med de som ringer :no:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Helianthus skrev:

I love you! Du får si fra hvis det kommer mange fremmede menns kommentarer og du trenger moralsk støtte. Litt verre med de som ringer :no:

Takk for det! Jeg har gått hardt ut i media siden jeg var 15, så jeg klarer å stå i stormene, men moralsk støtte er kjempeviktig i dagens debattklima! :flowers: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
12 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Din blogg er den eneste jeg abonnerer på :lol: Litt morsomt siden du skriver om så mangt. Planlegging var også gøy å lese om! Når kommer innlegget om ulvedebatten?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Helianthus skrev:

Din blogg er den eneste jeg abonnerer på :lol: Litt morsomt siden du skriver om så mangt. Planlegging var også gøy å lese om! Når kommer innlegget om ulvedebatten?

Tusen takk, det er så hyggelig å høre, altså! :flowers: Jeg har jo egentlig dekka ulven og mitt synspunkt allerede, men vurderer å skrive noen flammende ord snart, folk er jo helt spinn gærne. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...