Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden biter, hva gjør man?


Zeagle

Recommended Posts

Har et vennepar av meg som har en valp på ca 3-4 mnd. Hun er litt "smågalen". :D Nå er hun valp da så mye vokser hun vel av seg, men det jeg synest er litt skremmende er bitingen. Hun hopper rett i ansikktet på deg og hugger tak, hun henger også i buksen og nekter å slippe. :D De går på valpekurs og har fått beskjed om å overse dette, men det har de allerede prøvd uten gode resulteter. De har og prøvd å kjefte til ingen nytte. :? Bør de ha bedre tålmodighet kanskje, eller er det noen som har noen forslag om hvordan de kan plukke av henne dette. Blir ikke så gøyt hvis hun fortsetter slik... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg villle skrige aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!! hver gang den forsøger at bide eller bider og så afbryde kontakten...under alle omstændigheder afbryde kontakten med den når den gør det forkerte og så snakke med den igen når den er sød. :lol: Måske har de allerede prøvet dette...jeg ved ikke...det har i hvert fald hjulpet mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej det lyder ikke let og må være meget frustrende! Hvad med vand? Vores hunde fik et skvæt vand, hvis de var rigtig strenge. Altså kun hvis de var rigtig slemme.

Vi sagde "NEJ" og hvis de så ikke reagerede, så fik de et ordenligt vandpjask. du kan tro at det hjalp!

Hvis de ikke har prøvet det så er det måske et forsøg værd. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får de heller bruker "glattcelle" til valpen.

la valpen ha et halsbånd på hele tiden med en liten tau stump i så de slipper å ta i hunden hver gang den gjør noe galen men tar tak i tauet (ikke rører hunden i det hele tatt bare tauet) og setter hunden inn på et rom (som den helst ikke er vant til å være på) og lar den være der til den har roet seg ned (i 3 sekunder hvis den roer seg ned med en gang, og lengre hvis den ikke roer seg ned med en gang) vet at dette har funket på mangen hunder jeg kjenner. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...