Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmelagede hundeleker


Guest Dratini

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Herlig tråd! :D

Jeg har et gammel fleeceteppe som jeg bruker til å klippe i til lekene jeg lager. Her er noen av de som er mest poppis her i huset:

- Klipper tre tykke remser og fletter de sammen med sånne pipeputer inni.

- Fletter remser og trer på en gammel ball eller en kong.

- Klipper en remse og knyter noen knuter på den.

Men de steg-for-steg bildeseriene var helt fantastiske! Ut å kjøpe tau i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så avanserte leker, vi. Tok et koppehåndkle og knøt én knute i enden. Har aldri funnet noe så populært som det. :ahappy:

Ditto...

Og dorull/tørkerullkjerner - ALLTID populært.

Kjekt med leker som med god samvittighet kan kastes når de er "ekle".

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så avanserte leker, vi. Tok et koppehåndkle og knøt én knute i enden. Har aldri funnet noe så populært som det. :ahappy:

Ditto...

Og dorull/tørkerullkjerner - ALLTID populært.

Kjekt med leker som med god samvittighet kan kastes når de er "ekle".

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig avanserte leker som "lages" her... :ahappy: Jeg gir hunden tomme doruller eller papprullen etter kjøkkenpapiret. En cornflakes-eske også, gir masse underholdning i form av confetti-laging for valpen :-) Blir litt å koste opp etterpå da, men greit nok. Hun syns det er skikkelig moro å få lov og ødelegge noe... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å gjøre slikt til valpene vi har. Men da dynker vi kopphåndkleet i vann og presser ut mesteparten av vannet. Så legges den i fryseboksen. Når da valpen(e) klør i munnen, tar vi frem disse slik at de kan bite og leke med de. De er da frosset og de gir litt morstand (uten å være knallharde) og at de er kalde er med på å lindre den værste kløen i munnen :thumbsup:

etter at jeg leste det tipset der prøvde vi det, og Leo virkelig elsket det :D

han liker også å gnage på pinner, enten de han finner selv ut eller de vi henter til han, pappkartonger og tomme brusflasker er også moro :lol: og sko da, men det prøver vi å lære han av med.

Men er det noen som har forslag til hvordan man kan lage egne hjernetrim leker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har laget hundeleker til Lille My, har jeg puttet goddis inni en liten boks, som jeg igjen har puttet i en ny boks. Fyrstikkesker, og små pappesker fra gammel emballasje. Så har hun fått den for å få ut goddisen. Det er kjempepopulært, men man må belage seg på at det blir endel småbiter av papp rundt om kring etterpå.

Har gjort det samme med å putte goddis i en vasket fløtekartong med skrukort:)

Veldig moro å se på, og hunden får bryne seg litt på å prøve å få det ut igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hos Larsen er vår kvalp òg utruleg glad i tomme brusflasker. Med kork på gir dei perfekt tyggjemotstand, og ein halvlitersflaske er akkurat passe å bite over (for ein 5mnd berner sennen). Den leika som har funka best her, er nettopp ein slik halvlitersflaske, som kona mi tredde to sokkar over, og knytte godt igjen i enden med eit tau. Sokkane dempa bråket frå flaska når han vart slengt veggimellom, og tauet kan ein sjølv velje lengde på, avhengig av om ein ønskjer ei leike han kan styre på med sjølv, eller om ein vil bruke han som draleike / jageleike.

Elles er gamle sokkar med hòl knytt saman i store buntar, eller slitte t-sjorter med to - tre knuter i òg populære :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...