Gå til innhold
Hundesonen.no

Berger Des Pyrenees a Face Race & Poil Long


Bambi
 Share

Recommended Posts

Guest Dratini

Jeg har enda til gode å se noen med nok arbeidskapasitet og intensitet, forutenom La da som er født i et PL kull.

Hva med Chanterelle Bleue de la Vie Pastorale, Chanti, jeg tror hun har nok iallefall :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lånt bilde fra FB. Er dette godkjent farge?

Standarden sier veldig lite.. Spesielt på FR haha..

Posted Images

På utstilling? Enten har man PL eller FR, og de blir dømt som den rasen de er...

Vel, både PL og FR varierer veldig innenfor standarden i høyde, sånn opptil 8-10 cm. En PL på 40 cm er like "riktig" som en på 48 cm, det kommer rett og slett litt på hva dommer foretrekker når det kommer til bedømming i utstillingsringen. Med så stort sprik i høyden på begge raser er sannsynligheten for å få en PL/FR på rundt 45 cm absolutt til stede.

Her må man se litt på linjer og hva som ligger bak, om det er store eller små hunder...

Sånn generelt er FR en anelse større enn PL.

Maksimum nervøs energi ja...et absolutt negativt ord i mine ører og :lol:

Det menes vel at rasen er en energibombe av de sjeldne, litt sånn ADHD :whistle: Det er aktive hunder, punktum. De er litt sånn alle veier på en gang. Den største utfordringen, hvis vi feks snakker om LP, er ikke å få opp tempo eller arbeidskapasitet¨, men det å lære hunden å ligge i RO i to minutter :blink: Som sagt, massevis av energi, masse herlig energi!

Så ettersom at de kryssparrer vil det mest sannsynlig bli dårligere resultater på de hundene?

Hvor mye aktiviserer du denne ADHD energien da? :aww: (Blir mye spørsmål dette her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ettersom at de kryssparrer vil det mest sannsynlig bli dårligere resultater på de hundene?

Hvor mye aktiviserer du denne ADHD energien da? :blink: (Blir mye spørsmål dette her)

Ja stort sett, fordi avkommene oftest ender opp som en hund som ligner litt på begge deler, feks halvlang pels, korthåret hode, lang rygg osv...

Men for all del, det går nok an å få et eksteirørmessig bra eksemplar med både PL og FR på linjene. Mor til Puma har jo helt tydelig FR bak på linjene og hun har jo noen bra resultater i ringen. Om eier har vært selektiv i valg av dommer det vet jeg ikke.

Ang aktivisering: Mest mulig! :aww:

Neida, jeg er positivt overrasket, jeg hdde forvenet meg en mer krevende hund.

Birk tåler fint at jeg ligger syk noen dager, meover lengre tid er han ikke trivelig å ha i hus på lav aktivitet. Pyrrene har mye energi, hele tide som bør bli brukt. Birk var halt for noen år siden og måtte gå småturer i bånd i 2 uker, ingen trening overhodet. Det resulterte i at han prøvde å gjete biler :whistle:

Vaneligvis forutenom små tisseturer bir det en tur på alt fra 45 min - 3 timer. Når det blir korte turer får han i tillegg trening, enten lydighet, rundering eller utstillingstrening.

Nå har vi pause fra agilityen, men vaneligvis trener vi 2 dager pr uke.

Sykling, bakketrening og trekking på ski er også "vanelige" aktiviteter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig fint ut for meg det :) Er ikke langt i fra hva jeg bedriver med Blondie for tiden. Nå trener vi ikke agility 2 ganger i uken da, fordi søndag er vanskelig med buss og jeg har egentlig ikke merket at de trener om fredagen før nå :D Ellers er det turer på 30 min til flere timer, og ofte uten om noen treningsøkter av et slag. Lydighet, triks eller agility i hagen :) Hun er også ofte med meg rundt på besøk til folk, til byn og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Lånt bilde fra FB. Er dette godkjent farge? :)11541918_10206841574616110_1980926424001

På dette bilde ser den ut som en noe feilfarget blue merle, ihvertfall på min skjerm. Men på det andre bildet du viste meg ser den jo rødbrun ut og det er ikke en godkjent farge.

Godkjente farger er fawn, brindle, grå, blue merle og svart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...