Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får jeg kjøpt dørgrinder beregner for hund?


Bjerknez

Recommended Posts

Huff, finnes nok mer spennende spørsmål å svare på stakkars, haha... Men tusen takk, var absolutt informativt, skal gå til innkjøp av en slik grind så fort jeg får sjansen. Hunden er lat og lubben, og kommer seg ikke over om så halen skulle ta fyr, med garanti! Haha!

Eneste jeg er skeptisk til er monteringsdelen... Hvis du brukte 15 min, blir vel jeg stående noen timer jeg da! Hahahahaha...!

Men nok en gang, takk for toppers svar :icon_redface:

Tro meg!

Det er slett ikke vanskelig!

Skulle du over all formodning ikke klare det.... så kjenner du sikkert noen som kan...

Uansett, så kan jeg nok berolige deg med at du slipper å gjøre dette mer enn en gang :icon_redface:

Lykke til :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

800 kr var DYRT! Jeg har prikk lik grind, den er bare lavere, å den kan justeres i bredden så det blir godt over en meter. Kjøpte grinda hos "barnas hus" for 399,- det er altså en barnegrind, å jeg ser virkelig ikke store forskjellen! Men men grinda er kjemmpe kjekk, jeg har den forann trappen jeg da, da det er en ur gammel trapp og drit bratt, å med så små hunder som vi har med tynne foter så får de rett å slett ikke gå i trappen selv! Sikkerhet i høysete for våre dyr :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel også denne grinden omtrent dobbelt så høy som en barnegrind... vertfall mye høyere...(?)

798,. kr er dyrt for å sikkre hunden sin?

Ser for meg den dagen hunden din vil "prøve seg" og hoppe over grinden når trappen er rett bak...

Menmen... jeg er vartfall ikke i tvil om at jeg vil ha den høyeste grinden.

Om dt koster meg 798,- eller 2.500,- for da være det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så super grind!

Har selv vanlige barnegrinder, men de tok vi like greit ned igjen da bikkja hoppa over de med letthet.

Prisen var jo ikke så halvgal, ca dobbelt av "normal" høyde, så noe annet var vel ikke forventa akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde ikke opp de koppene jeg, siden jeg leier og vil ha minst mulig skruehull i leiligheten og hvertfall ikke i åpningen inn til kjøkkenet. Hadde jeg eid leiligheten selv så hadde jeg skrudd dem opp. Der jeg bodde før hadde jeg murvegger og ingen sjans til å skru dem opp - så har bare testet grinda uten. Og den gjør jobben sin hos meg.

Prismessig er den dyr syns jeg. Og hadde jeg hatt en mindre hund - så hadde jeg nok ikke brukt så mye penger på grind - man får billigere varianter både hos ikea og jysk - men disse syns jeg blir veldig ustabile - de man skrur fast i veggen er helt kurrante - har skrufastvarianten fra Ikea to plasser, en ute og en inne, og den er helt grei liksom. Stabil og fin - dårlige fester da. Men de som står i spenn i døråpninger overbeviste meg ikke - så jeg gav faktisk bort den jeg hadde derfra etter at jeg hadde snubla i den tilstrekkelig nok ganger.

Kahlo hopper heldigvis ikke over - men om jeg ikke lukker den helt, så vipper hun den bare opp. Damen er kreativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du også se hvilken rase jeg har da, fær du begynner å kritisere :) Blir nok god å grå før den dagen kommer gitt!

Jerg kritiserer deg ikke...

Jeg kommenterte at du syntes 800,- var "DYRT!"

Med tanke på at min grind er nesten dobbelt så høy som din, så er det jo ikke rart den er dobbelt så dyr...

Din grind er jo i utgangspunktet like "dyr" da den er omtrent halvparten av størrelse.

Om din hunderase klarer og hoppe over grinden er derfor ikke relevant her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prismessig er den dyr syns jeg. Og hadde jeg hatt en mindre hund - så hadde jeg nok ikke brukt så mye penger på grind - man får billigere varianter både hos ikea og jysk - men disse syns jeg blir veldig ustabile - de man skrur fast i veggen er helt kurrante - har skrufastvarianten fra Ikea to plasser, en ute og en inne, og den er helt grei liksom. Stabil og fin - dårlige fester da. Men de som står i spenn i døråpninger overbeviste meg ikke - så jeg gav faktisk bort den jeg hadde derfra etter at jeg hadde snubla i den tilstrekkelig nok ganger.

Jeg har kjøpt akkurat samme type på Ikea, bare lavere. Så jeg fester kompostgrind på toppen når jeg ikke er hjemme. Har ett stk utbryter som hopper høyt. Mend et hadde vært veldig deilig med en sånn grind uten å ha komposten itillegg. Tror jeg må hjem å måle høyden.

Sånn forøvrig så syns jeg ikke 800,- for den hundegrinden var noe dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så kjempepraktisk ut :) Men enig i at den var for dyr.. Nå setter jeg foran to kjøkkenstoler i kjøkkeninngangen hvis jeg skal gå ut. Hvis ikke tar jeg hundene med meg, eller lukker gangdøra. Så foreløpig går dette greit. Den enen hunden som hopper og styrer, er i bur hvis jeg må dra, og den andre hopper ikke på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - jeg syns grinda var dyr i innkjøp - må legges til at jeg måtte ha forlengersett - så den kom på 200kr mer + porto. Men, kvalitetsmessig er den absolutt verd prisen! I forhold til ikeagrinder er den også verd prisen - om man ikke skal skru fast i veggen, men jeg er faktisk ikke sikker på om den er noe særlig høyere enn de ikeagrindene som er nesten like i utformingen, gav bort den jeg hadde så får ikke målt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshop.no har masse forskjellige. :flowers:

Nå var det halvpris for den vanlige barnegrinden, 299kr!.. Hadde jeg hatt penger så hadde jeg kjøpt den nå!

Hunden min er jo altfor liten til å hoppe over den grinden uansett. Og det kommer en dag hvor Tinka må være hjemme alene igjen, og da vil jeg helst velge et område, og uten dør til både kjøkken og stue, så er det egentlig kun soverommene vi kan stenge henne ute ifra, og da blir det jo store områder og holde sikret for tyggelige ting.

Kanskje den fortsatt er på tilbud når jeg får lønning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Gammel tråd, som jeg vekker til live da jeg er på utkikk etter nettopp en slik hundegrind snart. Den skal brukes for å kunne stenge av barnerommet uten å måtte lukke døra. Det ligger mye Playstation fjernkontroller, ledninger, Lego og alt mulig rart på barnerommet, ting som en valpemunn bør holdes unna.

Jeg prøvde å sjekke etter hundegrinden på www.babyshop.no nå, men selvsagt var sidene nede for oppdateringer og vedlikehold for tiden. Så jeg får ikke sjekket om de faktisk har denne hundegrinden (som "Bjerknez" viste bilder av) fremdeles.

Noen som vet om hundegrinden finnes i varesortimentet deres fremdeles? Evt en tilsvarende hundegrind (god høyde) i metall, av den typen som kan monteres uten skruehull o.l. i dørkarmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo barnegrinder i ymse høyder, stenger ol, både til å monteres og uten. Ev finn deg en grind og bare sett inn. Jeg bruker kompostgjerdene i dører, fordi det er mer enn høyt nok.også har vi sånn normal barnesikring mot trappa som er montert på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har funnet en (og kjøpt den) på www.kidscompany.no :-)

Den er i metall slik jeg ønsket, og den var et par hunde kr billigere enn tilsvarende grinder i metall som jeg fant andre steder, så det ble den. Har testet den oppmontert alt, og den både passet og fungerte akkurat slik den skulle (selvlukkende) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...