Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Den første setningen din forblir nok bare ønsketenkning...

Og om du synes mitt innlegg er det dårligeste så langt kan jeg ikke si at jeg bryr meg så veldig mye om.

For visst kan man diskutere, og visst kan man velge selv hvordan man vil ha sitt eget hundehold.Men det blir feil når en person skal sitte i en diskusjon å fordømme alle som er for bruk av bur til hund.

Man kan jo i samme slengen begynne å rakke ned på de som har hundene sine i luftegård hele dagen uten tilsyn og da, bare for å sette det på spissen litt.

1) Drømmejobben min er ikke "Guding", for å si det sånn.

2) Jeg fordømmer ikke dem som bruker bur til transport, pleie av syke hunder som krever absolutt ro og hvile eller på prøver/stevner/utstillinger. Derimot har jeg ingen respekt for folk som legger voksne, velfungerende (påstår de) hunder i bur uten muliget til å flytte seg når de er sjuke og har diare, og som ikke engang hører dem når de gir beskjed og må ut.

3) Så fremt man ikke bor "ytterst ute på en nøgen ø", helt alene - så er det galematias å ha hunder i hundegård når det kke er folk tilstede - bare start den tråden du, så skal du få utdypende forklaring på årsakene i tilfelle du ikke skjønner hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.6k
  • Created
  • Siste svar

1) Drømmejobben min er ikke "Guding", for å si det sånn.

2) Jeg fordømmer ikke dem som bruker bur til transport, pleie av syke hunder som krever absolutt ro og hvile eller på prøver/stevner/utstillinger. Derimot har jeg ingen respekt for folk som legger voksne, velfungerende (påstår de) hunder i bur uten muliget til å flytte seg når de er sjuke og har diare, og som ikke engang hører dem når de gir beskjed og må ut.

3) Så fremt man ikke bor "ytterst ute på en nøgen ø", helt alene - så er det galematias å ha hunder i hundegård når det kke er folk tilstede - bare start den tråden du, så skal du få utdypende forklaring på årsakene i tilfelle du ikke skjønner hvorfor.

Henviser til denne linken ang hundegård, så kan du jo svare der.

http://forum.hundesonen.no/index.php?showtopic=13979&hl=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

nei, vi bruker ikke bur han oppfører seg pent da trenger han vel ikke og vere i bur eller hva??

jeg menar at de som vil ha hundene i byr ha dem i bur de som ikke vill ikke ha dem der så enkelt er det...

han er flink om natta og ligger stille eller så kommer han opp i senga mi det gjør han bare på vinteren da men så lenge han ikke gjør noe galt om natta så ser vi ingen treng til og ha han i bur, men jeg respekterer jo så klart andre som har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt ok å bruke bur om man ikke misbruker dette. Noen hunder er trygge i bur andre ikke. Selv så bruker jeg ikke bur på min for jeg syns det ikke er behov til dette liksom.... Men om andre bruker det så ja helt greit. En velger jo selv hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - "fristed", "hule" - man kan kalle det hva man vil... Men MÅ virkelig en hund ha dette??

Har man virkelig så lite kustus på resten av familien at hunden ikke får fred om den sovner under stuebordet (i gangen, på soverommet, under kjøkkenbordet, etc..) ?

Hvordan kan man da forsikre seg om at familien like gjerne "plager" hunden i buret sitt, når den sover?

Hvorfor skal hunden nødvendigvis ha en egen "fri-sone", når man hele tiden prøver å innprente at hunder som sover MÅ få sove ifred?

Må man da også låse inn baby'en sin på et rom når folk kommer på besøk - bare fordi de vekker den hele tiden?

Hvorfor kan ikke en valp fortsette med lærdommen de har fra valpekassen at de kan sove igjennom "hvasomhelst"?

OG - ikke minst - hvis det er så fantastisk fint for hunden å være i sitt bur, "fri", etc - hvorfor må man stenge den inne (dvs. lukke døren)? Er det fremdeles ikke tilstrekkelig for å holde resten av familien unna valpen?

På "min tid" som fersk hundeeier var det et faktisk meget viktig at valpen var så trygg att den faktisk sovnet midt i døråpningen, midt på stuegulvet, midt på kjøkkenet - selv om det var folk tilstede. DET viste at det var en trygg valp, og at den tålte "det meste"...

Hvis jeg i dag hadde hatt en hund som ikke kunne sove utenfor sin egen "hule", et bur eller annet - så hadde jeg virkelig ikke villet ha en slik hund. HER sovner valper i stupende stilling der de er i øyeblikket, og når både 1-2 og 3 andre må hoppe over den i døråpningen for komme seg ut, så VET jeg at det er en trygg og herlig valp jeg har i huset...

En valp som må stenges vekk fra "familielivet" (dvs. fra de andre hundene og meg selv) for å kunne sove er neppe noe jeg orker å ha i lenger tid fremover...

Nå har jeg ikke barn, men vet da om folk som har både "slike" OG hunder samtidig - og barna må faktisk lære seg å IKKE tulle med sovende hunder...

Hvis noen av mine gjester (voksne folk) ikke hadde lært/skjønt såpass grunnleggende kunnskaper, og heller ikke skjønte det når jeg hadde forklart det -ja, da er utgangsdøren ikke langt vekk, og vi har en taxi-stasjon ca 20 meter unna...

Og NEI - en trygg og vettug hund MÅ ikke ha en "hule" for å kunne sove! DET kan gjøres litt nårsomhelst og hvorsomhelst.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - "fristed", "hule" - man kan kalle det hva man vil... Men MÅ virkelig en hund ha dette??

Har man virkelig så lite kustus på resten av familien at hunden ikke får fred om den sovner under stuebordet (i gangen, på soverommet, under kjøkkenbordet, etc..) ?

Hvordan kan man da forsikre seg om at familien like gjerne "plager" hunden i buret sitt, når den sover?

Hvorfor skal hunden nødvendigvis ha en egen "fri-sone", når man hele tiden prøver å innprente at hunder som sover MÅ få sove ifred?

Må man da også låse inn baby'en sin på et rom når folk kommer på besøk - bare fordi de vekker den hele tiden?

Hvorfor kan ikke en valp fortsette med lærdommen de har fra valpekassen at de kan sove igjennom "hvasomhelst"?

OG - ikke minst - hvis det er så fantastisk fint for hunden å være i sitt bur, "fri", etc - hvorfor må man stenge den inne (dvs. lukke døren)? Er det fremdeles ikke tilstrekkelig for å holde resten av familien unna valpen?

På "min tid" som fersk hundeeier var det et faktisk meget viktig at valpen var så trygg att den faktisk sovnet midt i døråpningen, midt på stuegulvet, midt på kjøkkenet - selv om det var folk tilstede. DET viste at det var en trygg valp, og at den tålte "det meste"...

Hvis jeg i dag hadde hatt en hund som ikke kunne sove utenfor sin egen "hule", et bur eller annet - så hadde jeg virkelig ikke villet ha en slik hund. HER sovner valper i stupende stilling der de er i øyeblikket, og når både 1-2 og 3 andre må hoppe over den i døråpningen for komme seg ut, så VET jeg at det er en trygg og herlig valp jeg har i huset...

En valp som må stenges vekk fra "familielivet" (dvs. fra de andre hundene og meg selv) for å kunne sove er neppe noe jeg orker å ha i lenger tid fremover...

Nå har jeg ikke barn, men vet da om folk som har både "slike" OG hunder samtidig - og barna må faktisk lære seg å IKKE tulle med sovende hunder...

Hvis noen av mine gjester (voksne folk) ikke hadde lært/skjønt såpass grunnleggende kunnskaper, og heller ikke skjønte det når jeg hadde forklart det -ja, da er utgangsdøren ikke langt vekk, og vi har en taxi-stasjon ca 20 meter unna...

Og NEI - en trygg og vettug hund MÅ ikke ha en "hule" for å kunne sove! DET kan gjøres litt nårsomhelst og hvorsomhelst.

Susanne

Hurra! Som jeg skulle sagt det selv! :) (Men du sa det så mye bedre!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bur, har alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det.

Hundene her går å legger seg der frivillig om kvelden og ellers når de er trøtt og lei. Nå de legger seg der lokker jeg døra så min 9 mnd gammel sønn ikke skal gå inn i buret å lugge å dra i de. Noe det virker som om hundene er tilfreds med. Når de reiserseg opp igjen lokker jeg opp igjen døra og de er "fit for fight" igjen.

Kan ikke si det er så lett å ha en kustus på en 9 måneder gammel gutt! Han må jo da først skjønne noe.Hva som er riktig og hva som er galt.Og om jeg sier "nei", er det ikke allid jeg kan følge med, som da jeg f.eks vasker opp eller lignende.

Tviler på at hunder har det vondt om de må være i bur om natten,det er jo deres soveplass akkurat som at vi sover i senga våres. Natulignok kan jo vi stå opp igjen å gå rundt oom vi føler for det, men en hund er faktisk en hund og kan ikke få gjøre akkurat som den vil til enhver tid.

De som bruker bur er da likevel ingen dårligre hundeeier enn de som ikke bruker det.

Når hundene går i bur ser jeg det som at de vil ha fred,og om natten skal det være fred og ikke lek.

For noen går kanskje hunden under kjøkkebordet og det er da de vil ha fred,men her går de da altså i buret sitt.

Jeg skjønner godt de som bruker bur og de som ikke bruker bur,enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Selvsagt MÅ ikke hunden ha et fristed! La gjerne hunden ha hele huset og vel så det :)

Jeg for min del har en arbeidshund som noen ganger MÅ ha masse ro slik at den han arbeide en lang dag dagen etter. Det har ingen ting, for min del, med at hunden ikke kan få ro i sofaen, sengen sin, senga mi, på gulvet eller hvor som helst ellers. Det har noe med at hun er aktiv og tasser etter meg rundt i huset, leker med kattene o.l.

Uansett; hvis buret er åpent går hun inn dit og legger seg. JEG gidder ikke å dra henne ut derfra fordi jeg ikke synes hun skal ligge i bur! Hun får egentlig lov til å gjøre litt som hun vil... ;)

Det eneste hun har ødelagt fra hun var 7-8 uker til hun nå er 2 år, er 1 plastlokk! Helt sant.! Ingen ting annet...!! Så det kommer ikke av mangel på oppdragelse (har ikke oppdratt henne til å ikke ødelegge noe da... hun har bare ikke gjort det..) at hun kan ligge i bur.

For mange hunder kan det være lurt å kunne ha hunden i bur for hundens egen sikkerhet (tenker da mye på valper).

Noen hunder KAN faktisk bli usikkre av å ha for stort område å gå på. Dette er en faktor til at mange hunder ødelegger ting og tisser inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe galt å bruke bur så lenge man ikke miss bruker det og setter hunden i bur for å straffe..

Fordel med å bruke bur er at da er hunden vandt til å stå i bur.. når man skal fly eller kjøre bil eller ja...

Mico lå i stengt bur om natta så kan ikke skulle skade seg når han var valp.. nå står døra oppe... Uansett hvor mye vi hadde ryddet bort av farlige ting så kan man ALDR få bort alt.. Også fikk han et trykt sted som bare var hans..

Begge hundene her i hus har bur.. de er to hunder.. de synes det er DÆILIG å ha et eget sted den andre ikke er...

Jeg synes ikke det å å misshandle hunden hvis den står i bur litt..

Og noen nevnte noe om man får hunden stueren uten bur.. et eller annet..

I noen tilfeller er det det som skal til.. Som Tini... Jeg hadde henne i bur en periode for hun gikk inne på do om natta.. Det var ikke fordi hun ikke skjønnte at hun skulle gå på do ute.. det skjønnte hun.. men hun gadde ikke holde seg.. Jeg vet at hun klarer å holde seg gjennom natta.. Men hun GADD ikke..

Så hadde hun jo i bur... det hjalp.. så gikk jeg gradevis over til at hun lå i bånd om natta festet til meg. da hun lå i senga mi da.. hihi.. Hun ligger forsatt i bånd noen netter av og noen netter på.. så er det sjelden uhell inne.. vi er ikke helt i mål.. men vi jobber med saken..

Noen bruker bur når hunden er hjemme alene for at den skal roe seg ned.. i noen tilfeller er det jo hunder som er så nervøs når den går slik løs i leiligheten.. stresser og ja miss trives..Noen av de blir roligere å tryggere når de er i buret sitt eller i et rom da..

Ikke noe imor at bur bruking jeg allså.. så lenge de ikke missbruker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe imor at bur bruking jeg allså.. så lenge de ikke missbruker det..

.. men så kommer det an på hva man mener med misbruk da...

JEG mener det er misbruk å stenge en hund inne i bur om natta - PUNKTUM !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men så kommer det an på hva man mener med misbruk da...

JEG mener det er misbruk å stenge en hund inne i bur om natta - PUNKTUM !

Hvorfor synes du det er dyreplageriImissbruk av bur å setnge hunden i bur om natta.? Du har ikke kommet med noen som helst grunn!"!

Hunden skal jo sove uansett! Og hvis den trives i buret og gjerne vil ligge der selv om døren er åpen gjør det jo ingen ting å lukke døra?! Hvis hunden neste gang da IKKE vel inn, forstår jeg deg litt. Men hvis hunden VET at nå er det natta, går og legger seg i buret og vi lukker igjen og den alikevel går inn og gjør dette frivillige i flere år må jo du også skjønne at hunden ikke har noe i mot det?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du det er dyreplageriImissbruk av bur å setnge hunden i bur om natta.? Du har ikke kommet med noen som helst grunn!"!

Hunden skal jo sove uansett! Og hvis den trives i buret og gjerne vil ligge der selv om døren er åpen gjør det jo ingen ting å lukke døra?! Hvis hunden neste gang da IKKE vel inn, forstår jeg deg litt. Men hvis hunden VET at nå er det natta, går og legger seg i buret og vi lukker igjen og den alikevel går inn og gjør dette frivillige i flere år må jo du også skjønne at hunden ikke har noe i mot det?!

Har på følelsen at dette blir litt hakk i plata, men hvorfor i all verden skal du lukke døra hvis hunden er der frivillig? Kan vi endelig få et svar på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at alle disse hundene som så frivillig legger seg i buret om natta gjør det fordi det har blitt en vane for dem at de skal ligge der. Det er sånn natta er for dem, og da blir det vel automatikk i det etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at alle disse hundene som så frivillig legger seg i buret om natta gjør det fordi det har blitt en vane for dem at de skal ligge der. Det er sånn natta er for dem, og da blir det vel automatikk i det etter en stund.

BINGO ! Det er jo nettopp det som er ulempen med at man TROR hunden liker ting. Hunder gjør ting fordi de er blitt lært det og det blir et mønster. Jeg ser det av hele hunden min at hun egentlig ikke vil inn i bilburet sitt (av ymse grunner jeg ikke skal dra her...). Men likefullt hopper hun alltid inn når jeg åpner døra dit. Hvorfor ? Jo, fordi hun har lært at hun skal gjøre det når jeg åpner døra. Hunder er enkle sånn, de finner seg i det meste av krumelurer vi mennesker måtte finne på. Det er ikke dermed sagt at de liker det...

Min yngste hund går alltid inn på badet hun, når jeg har spist ferdig middagen min. Er det fordi hun LIKER å være på badet mon tro ? Eller har hun lært at det er dit vi går etter middag fordi mor skal "toalettere"... Så sånn har det blitt. Hun vil være med, ergo går hun inn på badet. Jeg tror neppe hun gjør det fordi hun nødvendigvis LIKER det... det er jo til og med der hun "terroriseres" med dusjing og sånt også... Apropos... hun går også alltid frivillig inn i dusjen hun når det er badetid - fordi hun vet hun ikke har noe valg... Men LIKER hun det ? Neppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Loke er ikke vant med å være sperret inne i bur hjemme, bare i bil og på utstilling, og han går faktisk frivellig og legger seg inn i buret flere ganger daglig. Han og pus kniver litt om utstillingsburet hans faktisk :) Samtidig er han verdensmester i å ligge strødd rundt på gulvet å leke snubleteppe så det har lite med at han "gjemmer" seg å gjøre.Det virker som han liker å ha taket litt nærmere noen ganger, ikke så rart kanskje - er ikke villhunder hidyr? Eller har jeg misforstått. :unsure: Nå kan det hende at første eier har hatt han i bur som valp, det vet jeg lite om, men jeg vet at de to siste stedene han bodde så brukte han ikke bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skrev missbruk mente jeg å stenge hunden inni et alt for lite bur for den , stenge hunden inne om natta og mens eier er på jobb.. synes det blir for mye, stenge hunden i bure pågrunn av straff.

Det er ikke alle som trenger bur til hunden sin hjemme.. er mange jeg skjenner som ikke har det..

Men man kan jo ha bur ståene hjemme uten å lukke det da.. bare ha et som fri sted til hunden... som bare er dens..

Noen hunder trenger et bur å stå i for at den ikke skal skade seg om natta eller mens eier er på jobbe eller hva det nå måtte være.. Det er ikke missbruk å ha hunden i bur..

Man skjenner sin egen hund selv og man ser når hunden ikke trives og trives..

Noen nevnte noe med rutine.. Hvis ikke Mico da som valp ikke ville ligge i buret så hadde han ikke gått inn dit.. Og jeg ser tydelig at han liker å ligge inni der.. uansett om døren er lukt eller ikke..

Er jeg dyre misshandler da.. siden Mico lå i bur som valp og Tini for å bli stueren...

Har ikke sett 1 tegn til at noen av hundene mine hadde det vondt på grunn av det..

Synes det blir for teit å si misshandeler på den måten.. Jeg har ikke misshandlet hundene mine noe som helst..

jeg synes ikke at hunder som ikke trenger stå i bur, står i bur.. Men det er det vel hunde eieren som skal bedømme.. det er de som SKJENNER hunden...

Har på følelsen at dette blir litt hakk i plata, men hvorfor i all verden skal du lukke døra hvis hunden er der frivillig? Kan vi endelig få et svar på det?

ta Tini som et eksempel da.. Hun gikk å la seg i buret om kvelden når hun skulle sove.. ja sikkert av rutine..Men hvis jeg ikke hadde lukt døra før jeg la meg så hadde hun jo bare kunne gått på badet og gjort fra seg. da var jo hele vitsen med å få hun til å holde seg borte..

Og med Mico.. han la seg jo å i bure om kvelden selv noen ganger.. ( så sant han ikke sovnet på magen min da.. hihi) HVis jeg ikke hadde lukket den døra så hadde han jo bare kunne stått opp når som helst funnet på noe å skadet seg..

Også når det gjelder som de hadde trengt et egen fristed som susanne nevnte over..

Tini og Mico trenger det sikkert ikke, men jeg liker å skjemme bort hunden min litt jeg da hihi.. Så de har vært sitt bur så når Mico synes Tini blir for plagsom så går han å legger seg i buret sitt og slapper av.. Han synes det er dæilig..

Samme gjelder det med Tini.. De trenger ikke buret slik ekstremt nå.. men har det der jeg.. plager ikke meg..

*Endret av mod Nina, dobbelpost. Vennligst bruk Siter-funksjonen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta Tini som et eksempel da.. Hun gikk å la seg i buret om kvelden når hun skulle sove.. ja sikkert av rutine..Men hvis jeg ikke hadde lukt døra før jeg la meg så hadde hun jo bare kunne gått på badet og gjort fra seg. da var jo hele vitsen med å få hun til å holde seg borte..

Og med Mico.. han la seg jo å i bure om kvelden selv noen ganger.. ( så sant han ikke sovnet på magen min da.. hihi) HVis jeg ikke hadde lukket den døra så hadde han jo bare kunne stått opp når som helst funnet på noe å skadet seg..

Det er vel det som er poenget - man TVINGER ikke en hund til å holde seg dersom den er tissetrengt. Da må den vel få lov til å gjøre fra seg ? At det skjer inne er jo synd, men da burde vel du som hundeeier stå opp med hunden slik at den ikke hadde behov for å gjøre fra seg innendørs ?

Kjenner du forresten mange hunder som har skada seg fordi de har vært løse om natta ? I løpet av mitt aktive hundeliv kjenner jeg faktisk INGEN hunder jeg - verken egne eller andres - som har skada seg selv om de ikke har vært i bur, men nå er det jo mulig at mine venner og bekjente i inn- og utland har hatt hunder som var medfødt greie som aldri fant på noe fanteri som valper da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tini: Du skrev at du brukte bur på Tini for at hun skulle bli stueren.. Og nå lukker du døra til buret om natten for at hun ikke skal gjøre fra seg inne..? Det er noen logiske motstridelser her ;)

Jeg har da ikke sakt at jeg lukker døra til buret nå...... Jeg gjordet det i starten.. Ikke nå..

HUn ligger i bånd festet til meg noen nettene nå.. og noen netter løs..

Hvor har jeg skrevet det må jeg få hvite..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det som er poenget - man TVINGER ikke en hund til å holde seg dersom den er tissetrengt. Da må den vel få lov til å gjøre fra seg ? At det skjer inne er jo synd, men da burde vel du som hundeeier stå opp med hunden slik at den ikke hadde behov for å gjøre fra seg innendørs ?

Kjenner du forresten mange hunder som har skada seg fordi de har vært løse om natta ? I løpet av mitt aktive hundeliv kjenner jeg faktisk INGEN hunder jeg - verken egne eller andres - som har skada seg selv om de ikke har vært i bur, men nå er det jo mulig at mine venner og bekjente i inn- og utland har hatt hunder som var medfødt greie som aldri fant på noe fanteri som valper da... ;)

Det med å gjøre fra seg inne.. Jeg Tvinger henne da ikke til å holde seg da.. men hun gjør ikke en innsats...

Hun gjør det fordi hun ikke gadd å prøve.. Hun sier ikke fra til meg.. hadde hun gjort det så hadde jeg jo stått opp å gått ut med henne..

Hun gikk på do inne fordi hun viste hun kunne gjøre det..

Nå sover hun hele natta for nå tror hun at hun ligger i bånd om natta festet til meg.. så hun prøver ikke..( noen netter er hun festet til meg og andre ikke) i buret sov hun hele natta uten problem..

HUN HADDE IKKE NOE VONDT AV Å LIGGE I BURET.. jeg kjenner da hunden min så jeg ser da den ikke er lykkelig eller ikke vel..

Når det gjelder det med å skade seg i løpet av natta..Jeg sier jo ikke at alle hunder kan skade seg da om natta.. Og selv om du kanskje ikke har vært borti det så er det da noen som gjør det... Så jeg ville være på den sikre siden.. siden Mico hadde falt ned fra soffan en gang tidligere.. HVis han bestemte seg for å gå opp i soffan om natta da.. også falt ned en gang til.. hvem vet.. han kunne skadet seg mer den andre gangen..

Du får ha din mening...

Men man misshandler ikke hunden for at den ligger i buret litt..

Er ikke rart ting blir ulogiske når man blingser vilt på teksten.

Beklager, min feil :P Oppfattet det som om du fremdeles lukket døren til buret hennes.

Kan hende jeg skrev det litt kronglete da vettu.. er ikke så flink til å ordlegge meg..

Lukket bare buret i starten.. så gikk jeg over til å ha hund i bånd om natta festet til meg.. så jeg våknet når hun prøve å gå på bade for å gå på do.. ( savnet å ha henne ved siden av meg se... hehe) Jeg har henne i bånd om natta nå innimellom.. men hun går oftest løst nå..

Endret av Mod Scorp : Dobbelpost.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det ikke er misbruk om jeg bruker bur på hundene mine. De har lært seg at buret ikke blir brukt i sammenheng med straff og at det faktisk er ganske behagelig å ligge der. Buret står åpent hele dagen og natta og de går ut og inn som de vil. De synes det deilig å tilbringe natten i buret. Så lenge de elsker buret har jeg ingen planer om å mislike slik type burbruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det ikke er misbruk om jeg bruker bur på hundene mine. De har lært seg at buret ikke blir brukt i sammenheng med straff og at det faktisk er ganske behagelig å ligge der. Buret står åpent hele dagen og natta og de går ut og inn som de vil. De synes det deilig å tilbringe natten i buret. Så lenge de elsker buret har jeg ingen planer om å mislike slik type burbruk :P

Enig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...