Gå til innhold
Hundesonen.no

Å vaksinere eller ikke vaksinere


Gjest

Skal du vaksinere deg?  

85 stemmer

  1. 1. Skal du vaksinere deg?

    • Ja
      20
    • Nei
      48
    • Vet ikke
      17
    • 0


Recommended Posts

Dagens bt.no http://www.bt.no/forbruker/helse/Doer-av-l...ikt-956837.html

Videre sier smittevernoverlegen i Helse Bergen at såvidt han kjenner til er det bare en helt frisk person som har dødd mens de andre alle har hatt en eller annen kronisk lidelse (som da må være enten luftveislidelse eller hjertesykdom ift sitatet)

Det var jo en mann som døde nylig i Bergen. Han var i hvert fall helt frisk. (Kanskje det er vedkommende som omtales av smittevernoverlegen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 251
  • Created
  • Siste svar
Og derfor har vi google :)

OT

Ingrid, det er vanskelig å quote deg når du skrive inne i quotene

Ja beklager, tenkte ikke på det, skulle bare svare raskt, kunne ikke gå glipp av flashforward som begynte da jeg startet å svare, haha! Derfor hadde jeg heller ikke tid til å begynne å google et avis oppslag. Tror det hadde tatt litt tid om søke kritteriene skulle inneholdt, svineinfluensa - dødsfall - avis :) Men var det så viktig å få tak i den kilden, kunne vedkommende som lurte, googlet selv! Men jeg VET at det ikke var dagbladet, om du prøvde å finne det jeg skrev om. For dagbladet leser jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fagfolk som jobber innen det samme feltet og kan faget sitt, har de lov å "spekulere"? For det murrer mye i helse-Norge om den vaksina, kan jeg fortelle deg. Og det er vi ikke alene om, det er bråk i hele den vestlige verden, og flere land har lekt med tanken om tvangsvaksinering.

Når du kan fortelle meg det, kan du linke det? Eller er det bare en fortelling? :)

Dine øyne har ikke en like kunnskapsrik hjerne bak seg når det kommer til dette. Vaksinen inneholder kvikksølv og olje ekstrahert fra dypvannshai - det er langt verre ting som kan skje enn at den ikke virker bra nok, men det finner vi ikke ut før om fem-ti år når senvirkningene av denne blandingen viser seg. Da er jo alle politikere og helseledere (går for det samme) byttet ut for lengst, og noen andre må ta støyten.

Hva baserer du dette på? Olje ekstrahert fra hai blir som sagt brukt som kosttilskudd fra helsekostkjeder - så vel som at olja eksisterer naturlig i kroppen vår. Vaksinen inneholder IKKE kvikksølv - men et kvikksølvbærende stoff.

Spekulasjon < fakta.

...og disse lovene og reguleringene har gjort at Tysklands "elite" bestilte en annen vaksine til seg selv og hæren enn til befolkningen. Den befolkningen får er den Norge bestilte i hopetall så fort den kom.

Kan du gi en link på dette?

Sikkert derfor Norge allerede i august inngikk en avtale med GlaxoSmithKline om at GSK fratas alt erstatningsansvar for alvorlige bivirkninger som måtte oppstå. Det er kanskje åpenbare grunner til å ikke snakke så høyt om det, for verre blir det: skal man vaksinere seg må man selv frita de ansvarlige med sin underskrift.

Norge sa den gang at Pandemrix ikke ville settes i bruk før den ble godkjent av EMEA, og nå er den godkjent "på særskilt grunnlag" fordi det mangler store mengder data.

Kan du gi en link på det?

Næææh, jeg er ikke redd for svineinfluensa jeg. Hvorfor gidder du å være det? Forøvrig spiser jeg verken oppdrettsfisk eller sau (eller molter), nettopp fordi jeg vet hva det inneholder. Ikke vil jeg bo ved høyspentfelt heller, og jeg kliner ikke all mulig elektronikk opp mot hodet mitt, og lar være å bruke mikrobølgeovner som lekker (det er noe feil når man får hodepine av å kikke inn i den). Men jeg lever livet og er glad likevel jeg altså, jeg går ikke og bekymrer meg over hva sauen inneholder, for jeg har ikke tenkt å spise den.

Bruker du sminke da? Noe som helst av kosmetikk, såpe, ansiktsrens, shampo - spiser du mais? Har du trådløst internett hjemme, eller har kanskje naboene det? Har du bærbar pc som du pleier å ha på fanget? For du vet, det er ikke alt som er testet over 10-årsperioder (merkelig nok virker det som om folk forventer at en vaksine mot en pandemi skal være testet så lenge). Grunnen til at jeg spør, er at mange begrunner nettopp dette med "om 5-10 år" som grunn for å la være å ta vaksina - mens de samtidig bruker, spiser og omgås ting som absolutt ikke har blitt testet over 10årsperioder - og som i like stor, større og mindre grad kan føre til bivirkninger.

Se linken...

"Leif Arnold - frilansskribent & analytiker i miljø/helse/energi" - en mann som har skrevet utallige brev til justisministere og fått avslag på de fleste av disse "anmeldelsene". En riktig artigkar - eller "konspirasjonsoppkoker" - med andre ord. Et kjapt googlesøk gir overskrifter som "Leif Arnold interviewed about toxic swine flu vaccine" og intervjuer med sider som "theflucase.com" som beskriver seg selv som en side som: "reveals that there is a plan in action to reduce the world population by using contaminated vaccines. "

Jau hau sauhau sier jeg til sånne sider :)

HER : http://www.legemiddelverket.no/upload/1270...ingsvedlegg.pdf

og her : http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/E...x/H-832-en6.pdf

Er innholdet, slik som beskrevet av produsenten, EMEA og oversatt av det norske legemiddelverket. Kvalifiserte fagpersoner, med andre ord.

Jeg kan godt quote innholdet jeg også.

Sammensetning av Pandemrix

- Virkestoff:

Influensavirus, (splittvirus, inaktivert) med antigeninnhold* tilsvarende:

A/California/7/2009 (H1N1)v-liknende stamme (X-179A)

3,75 mikrogram ** per 0,5 ml dose

* dyrket i egg

** angitt i mikrogram hemagglutinin

Vaksinen er i samsvar med WHOs anbefaling og EUs bestemmelse for en pandemi.

- Adjuvans:

Vaksinen inneholder en adjuvans, AS03, for å stimulere en bedre respons. Adjuvansen

inneholder squalen (10,69 milligram) (dyreolje, finnes naturlig i menneskekroppen og utvinnes av hai), DL-α-tokoferol (11,86 milligram) (e-vitamin, samme som i møllers tran) og polysorbat 80 (4,86 milligram) (finnes i iskrem, kosmetikk - er et utbredt og vanlig stoff).

- Hjelpestoffer:

Hjelpestoffer er: Polysorbat 80, oktoksinol 10 (detergant), tiomersal (C9H9HgNaO2S - hvor Hg er det eneste kvikksølvatom), natriumklorid (salt),

dinatriumhydrogenfosfat(konserveringsmiddel), kaliumdihydrogenfosfat (konserveringsmiddel) , kaliumklorid (konserveringsmiddel),

magnesiumklorid (fortykkelsesmiddel), vann til injeksjonsvæsker.

Innholdet i en tidligere influensavaksine, fluarix:

http://us.gsk.com/products/assets/us_fluarix.pdf

Andre gode linker:

http://hundesonen.no/forum/index.php?showt...st&p=820948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se linken...

Joda, jeg så linken. Men er usikker på om det kan brukes som troverdig kilde. Det er ikke det at jeg IKKE tror på det som står der nødvendigvis, men kan det brukes som fakta?

Høres uannsett ut som at denne vaksinen er litt av et heksebrygg: pig blood, horse blood, rabbit brain,

dog kidney, monkey kidney osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg så linken. Men er usikker på om det kan brukes som troverdig kilde. Det er ikke det at jeg IKKE tror på det som står der nødvendigvis, men kan det brukes som fakta?

Høres uannsett ut som at denne vaksinen er litt av et heksebrygg: pig blood, horse blood, rabbit brain,

dog kidney, monkey kidney osv..

I motsetning til Legrange, så tror jeg ikke en kjent mann i Sverige med ordentlig jobb(!) og familie finner ut at han skal bruke 600 timer på å forske på svineinfluensaen og svineinfluensavaksinen. Om det kan tas for fakta er en annen diskusjon, men all infoen som står skrevet i det pdf-dokumentet er hentet en plass - og det er IKKE "oppdiktet"

Nederst i dokumentet ligger alle linkene, og innholdsfortegnelsen over vaksinen.

Jeg skal IKKE ha noen vaksine, det er HELT sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kan fortelle meg det, kan du linke det? Eller er det bare en fortelling? :)

Klart jeg kan.

"Det er en uprøvd vaksine med adjuvans og kvikksølv"

Sykepleiere går til søksmål over tvangsvaksinering

Mandatory Flu Shots Hit Resistance

Alle borgere, uten unntak, skal vaksineres i Hellas

Googlesøk på mandatory vaccination

Hva baserer du dette på? Olje ekstrahert fra hai blir som sagt brukt som kosttilskudd fra helsekostkjeder - så vel som at olja eksisterer naturlig i kroppen vår. Vaksinen inneholder IKKE kvikksølv - men et kvikksølvbærende stoff.

Det du kjøper i helsekostbutikken kommer ikke som injeksjoner, gjør det vel?

Thiomersal inneholder kvikksølv, uansett hvordan du snur og vender på det. Det brytes ned til etylkvikksølv og det er ikke forsket mye på effektene av å injisere det intramuskulært. Og den eneste grunnen til at det er thiomersal i vaksinen, er at det var så hastverk med å få denne ut til folket at de ikke ville ha dem i enkeltglass.

Kan du gi en link på dette?

http://www.time.com/time/health/article/0,...1932366,00.html

http://www.spiegel.de/international/german...,656028,00.html

Kan du gi en link på det?

"Vi hadde ikke noe valg"

"Vi har ikke den samme erstatningsfriheten når det gjelder andre vaksiner vi produserer for Norge"

Vaksinen har godkjenning i Europa på særskilt grunnlag.

http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/E...ined-h832en.pdf

"This medicinal product has been authorised under “Exceptional Circumstances”. The European

Medicines Agency (EMEA) will regularly review any new information which may become available

and this SPC will be updated as necessary"

Bruker du sminke da? Noe som helst av kosmetikk, såpe, ansiktsrens, shampo - spiser du mais? Har du trådløst internett hjemme, eller har kanskje naboene det? Har du bærbar pc som du pleier å ha på fanget? For du vet, det er ikke alt som er testet over 10-årsperioder (merkelig nok virker det som om folk forventer at en vaksine mot en pandemi skal være testet så lenge). Grunnen til at jeg spør, er at mange begrunner nettopp dette med "om 5-10 år" som grunn for å la være å ta vaksina - mens de samtidig bruker, spiser og omgås ting som absolutt ikke har blitt testet over 10årsperioder - og som i like stor, større og mindre grad kan føre til bivirkninger.

Jeg velger selv hva slags shampo jeg vil vaske håret mitt med, om jeg vil kjøpe mais som er genmodifisert eller ikke. Og nei, jeg har ikke trådløst nett og har ingen naboer i luftlinje. Laptopen har jeg ikke på fanget. Poenget er at jeg vil selv velge hva jeg putter i meg/på meg og hva jeg utsetter kroppen min for. Når det gjelder vaksinen har vi alle den retten, enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden henter du all den feilinformasjonen din hen? Og hvorfor i all verden sprer du den desinformasjonen utover?

Jeg hørte det på radioen tidligere idag :) Så da får du vel ringe dem å hyle litt om hvorfor de sprer slik "desinformasjon" ..

dette sa de faktisk på tv i går også...

nei, omvendt. Det er bare en influensa "som går" nå og har gått den siste tiden, og det er svineinfluensaen. Får man influensa nå, må man regne med at det er svineinfluensa.

hmmm.... nøff nøff sier vel jeg da...

Skal ta blodprøve på mandag tenkte jeg. For å være nysgjerrig når jeg uansett skal til lege.

Men denne krigen om å ta vaksine eller ikke.... Med tanke på hvor få vaksiner det faktisk er tilgjengelig, er det vel ikke noe å krangle om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne krigen om å ta vaksine eller ikke.... Med tanke på hvor få vaksiner det faktisk er tilgjengelig, er det vel ikke noe å krangle om?

Norge har bestilt 9 millioner vaksiner - det tilsvarer 2 vaksiner per innbygger, så det er absolutt ikke noe problem å få vaksinert samtlige. Foreløpig er det bare risikogruppene som prioriteres, siden ikke alle vaksinene har nådd landet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg så linken. Men er usikker på om det kan brukes som troverdig kilde. Det er ikke det at jeg IKKE tror på det som står der nødvendigvis, men kan det brukes som fakta?

Høres uannsett ut som at denne vaksinen er litt av et heksebrygg: pig blood, horse blood, rabbit brain,

dog kidney, monkey kidney osv..

Fnis.. han glemte å ta med ingrediensen "pigs ass".. Nei, noen troverdig kilde kan han ikke kalles ..

I motsetning til Legrange, så tror jeg ikke en kjent mann i Sverige med ordentlig jobb(!) og familie finner ut at han skal bruke 600 timer på å forske på svineinfluensaen og svineinfluensavaksinen. Om det kan tas for fakta er en annen diskusjon, men all infoen som står skrevet i det pdf-dokumentet er hentet en plass - og det er IKKE "oppdiktet"

Nederst i dokumentet ligger alle linkene, og innholdsfortegnelsen over vaksinen.

Jeg skal IKKE ha noen vaksine, det er HELT sikkert

:) Ordentlig jobb ja! Er det kriteriet for troverdighet? Han skriver i sin 67 sider lange anmeldelse at det er bare mailen hans som har noe med institusjonen (som forøvrig ikke har noe som helst med medisin/helse å gjøre) å gjøre og at anmeldelsen står han for som privat person.

*humre*

dette sa de faktisk på tv i går også...

Seriøst? At det kun er tjukke folk som er i risikogruppen slik som Anniken&Rotta skrev? Og at alle de som tidligere stod oppført som risiko, ikke er det?

Jaja.. jeg ser med gru på jobben at folk begynner å gå ned for telling. Håper de klarer seg på lageret, skal administrasjonen overta lasting av mat i lastebiler så blir det sjabert i butikkene.. Så det med vaksinen er snart kun av akademisk interesse. En far som fortalte om sønnens klasse hvor hele klassen er "nedlagt", kun 3-4 elever som ikke er blitt smittet - og alle er syke på en gang. Og det er den der "på en gang" greia som kan bli problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? At det kun er tjukke folk som er i risikogruppen slik som Anniken&Rotta skrev? Og at alle de som tidligere stod oppført som risiko, ikke er det?

Det har dem vært helt fra start av, og det har vel hatt noe med at overvektige personer har problemer med lungene o.l. som følge av overvekten. Men vi snakker om BMI på 40 her. Det betyr at feks jeg på 166 cm hadde veid rundt 110kg.

Da har du ofte endel helseproblemer alt.

Jeg kommer til å vaksinere meg av hensyn til en person jeg skal besøke i julen som er i risiko gruppen, men jeg velger å ikke revaksinere meg.

Jeg reagerer på vaksiner, men jeg har vel også tatt flere vaksiner enn dem fleste "normale" nordmann bla gullsot, flåttx3, tbx2, rabiesx2, hepatittx4 (rotet bort dokumentet og tok alt på nytt), stivkrampe x6 iløpet av livet mm og dem fleste er revaksinert. (jeg har vært i endel risiko land) Jeg har vel tilsammen 1,5 full gul vaksine bok i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett innholdsfortegnelse over svineinfluensavaksinen;

* aluminum hydroxide

* aluminum phosphate

* ammonium sulfate

* amphotericin B

* animal tissues: pig blood, horse blood, rabbit brain,

* dog kidney, monkey kidney,

* chick embryo, chicken egg, duck egg

* calf (bovine) serum

* betapropiolactone

* fetal bovine serum

* formaldehyde

* formalin

* gelatin

* glycerol

* human diploid cells (originating from human aborted fetal tissue)

* hydrolized gelatin

* mercury thimerosol (thimerosal, Merthiolate®)

* monosodium glutamate (MSG)

* neomycin

* neomycin sulfate

* phenol red indicator

* phenoxyethanol (antifreeze)

* potassium diphosphate

* potassium monophosphate

* polymyxin B

* polysorbate 20

* polysorbate 80

* porcine (pig) pancreatic hydrolysate of casein

* residual MRC5 proteins

* sorbitol

* tri(n)butylphosphate,

* VERO cells, a continuous line of monkey kidney cells, and

* washed sheep red blood

http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf

Æsj! Noe så sykt ekkelt! Diploide celler som stammer fra aborterte menneskefostre! :icon_redface: Jeg må si at jeg håper nesten at dette ikke stemmer..

Jeg vil også gjerne fortelle en "historie" igjen, selv om den verken er vitenskapelig dokumentert eller forsket på. Men jo, det stemmer at helsepersonell ER skeptiske til vaksinen! Både på sykehuset hvor moren min jobber, og på aldershjemmet hvor jeg jobber, vil de aller aller færreste ta vaksinen. Alle jeg har snakket med, utviser stor skepsis til den. Selv om det ikke er vitenskapelig på noe vis, så tror jeg ikke at disse to helseinstitusjonene er så himla spesielle - jeg har ingen grunn til å tro at de skiller seg ut på noe sett og vis. Når så mange folk som har peiling på helse stiller seg så skeptisk til den, gjør ikke det meg mindre skeptisk akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har et sveirsisk legemiddelfirma (vaksineprodusenten?) gått ut med advarsler: Vaksinen bør ikke gies til gravide, folk over 60 år og små barn. Årsak: Bivirkningene på disse gruppene er ikke godt nok undersøkt. Ha! tenkte jeg det ikke! Er det frmdeles noen som vil kalle oss vaksinemotstandere for pingler med sprøyteskrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?! TROR dere virkelig på denne heksebrygglisten som ble publisert over her?! Jeg fikk meg en god latter i hvert fall...

Nå har et sveirsisk legemiddelfirma (vaksineprodusenten?) gått ut med advarsler: Vaksinen bør ikke gies til gravide, folk over 60 år og små barn. Årsak: Bivirkningene på disse gruppene er ikke godt nok undersøkt. Ha! tenkte jeg det ikke! Er det frmdeles noen som vil kalle oss vaksinemotstandere for pingler med sprøyteskrekk?

Samtidig produserer de(et annet legemiddelfirma enn vaksineprodusenten for vaksinene som finnes i Norge) i Sveits en tilsvarende vaksine, og de vil selvsagt selge sin vaksine i stedet... Jeg er redd denne advarselen kan bunne i et ønske om å tjene penger. Det er nemlig big business med disse vaksinene for legemiddelfirmaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Noe så sykt ekkelt! Diploide celler som stammer fra aborterte menneskefostre! :icon_redface: Jeg må si at jeg håper nesten at dette ikke stemmer..

Jeg vil også gjerne fortelle en "historie" igjen, selv om den verken er vitenskapelig dokumentert eller forsket på. Men jo, det stemmer at helsepersonell ER skeptiske til vaksinen! Både på sykehuset hvor moren min jobber, og på aldershjemmet hvor jeg jobber, vil de aller aller færreste ta vaksinen. Alle jeg har snakket med, utviser stor skepsis til den. Selv om det ikke er vitenskapelig på noe vis, så tror jeg ikke at disse to helseinstitusjonene er så himla spesielle - jeg har ingen grunn til å tro at de skiller seg ut på noe sett og vis. Når så mange folk som har peiling på helse stiller seg så skeptisk til den, gjør ikke det meg mindre skeptisk akkurat.

Det föreligger bevis på att vaccinet innehåller Tiomersal (form av kvicksilver). Kemikalierna i Tiomersal är dödliga, kan orsaka cancer, hjärn- och leverskador.

Det föreligger bevis på att vaccinet innehåller miljögift.

Det föreligger bevis på att innehållet i vaccinet klassas som farligt avfall.

Det föreligger bevis på att ”svininfluensa” vaccinet uppfyller kriterierna för att klassas som biovapen.

Det föreligger bevis på att vaccinet kan innehålla kända och okända virus från cellkulturen den är framodlad i.

Det föreligger bevis på att det inte finns tillräckligt med studier på att adjuvanten Squalene (som ingår i vaccinet) är tillräckligt säkert för att få användas i vaccin, avsett för människor.

Det föreligger däremot bevis på att man har konstaterat att adjuvanten Squalene har haft förödande bieffekter i vaccin injicerat i människor och djur.

Det föreligger bevis på att virus i vaccin kan öka risken för cancer.

Det föreligger bevis på att virus i vaccin inte bara ökar risken för cancer, utan även att den typen av cancer kan vara obotlig.

Når noen skriver at det finnes beviser for noe, så tror jeg det, til det motsatte er bevist. Og den skremselspropaganden som aviser, myndigheter og media spyr ut er ikke nok for meg når jeg vet hvor mye penger har å si for verdens måte å gjøre ting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har svar på hvorfor et land fikk vaksiner (vanlige influensavaksiner) som var kontaminert med fugleinfluensaviruset? (H5N1)

Litt merkelig er det ikke?

Og hvorfor har de som lager influensavaksinen innrømmet at:

"Baxter International Inc. lämnade in ett patent på H1N1 redan 28 april, 2008.

WHO och dess anhängare påstår att WHO arbetar på högvarv för att få fram ett vaccin mot svininfluensan.

Baxter International Inc. lämnade in ett patent för H1N1 vaccinet redan den 28 augusti 2008 [56]. Patentet blev publicerat mars 2009 straks innan det första svininfluensa fallet påträffades.

Fråga: Hur kunde Baxter International Inc. lämna in en patentansökan på en virusstam som i augusti 2008 var officiellt okänt?"

Mange andre merkelige ting som er å finne info om på nettet, hvis man ikke er så alt for opptatt av å gå rundt i sin egen boble og tro at staten forteller oss all sannheten hele tiden, og at de bare vil oss godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har dem vært helt fra start av, og det har vel hatt noe med at overvektige personer har problemer med lungene o.l. som følge av overvekten. Men vi snakker om BMI på 40 her. Det betyr at feks jeg på 166 cm hadde veid rundt 110kg.

Da har du ofte endel helseproblemer alt.

Var ikke helt sånn jeg mente, ja - ekstremt overvektige er i risikogruppen, og det har de vært hele tiden. Poenget var at det ble sagt her at de andre i riskogruppen - gravide, hjerte,kols etc - ikke var det lenger og at de ekstremt overvektige kom inn istedenfor!

Jeg kommer til å vaksinere meg av hensyn til en person jeg skal besøke i julen som er i risiko gruppen, men jeg velger å ikke revaksinere meg.

Jeg reagerer på vaksiner, men jeg har vel også tatt flere vaksiner enn dem fleste "normale" nordmann bla gullsot, flåttx3, tbx2, rabiesx2, hepatittx4 (rotet bort dokumentet og tok alt på nytt), stivkrampe x6 iløpet av livet mm og dem fleste er revaksinert. (jeg har vært i endel risiko land) Jeg har vel tilsammen 1,5 full gul vaksine bok i voksen alder.

Å kjære vene - litt av en cocktail! *kan studere Jeanette for generelle langtidsvirkninger* Du har kanskje utviklet allergi etterhvert? (Akkurat som man utvikler allergi mot antibiotika eller kontaktlinser for den delen)

Nå har et sveirsisk legemiddelfirma (vaksineprodusenten?) gått ut med advarsler: Vaksinen bør ikke gies til gravide, folk over 60 år og små barn. Årsak: Bivirkningene på disse gruppene er ikke godt nok undersøkt. Ha! tenkte jeg det ikke! Er det frmdeles noen som vil kalle oss vaksinemotstandere for pingler med sprøyteskrekk?

Det er Sveits landet Sveits - som ikke vil ha Pandemrix, de vil selvfølgelig bruke sin egenproduserte - og trenger en begrunnelse til å foretrekke den, samt eventuelt øke salget av sin egen til andre land. De anser skvalen som det store problemet, hvilket egentlig er litt vanskelig å forstå siden det dels er en naturlig forekommende olje i menneskekroppen (selv om man velger å produsere den fra hai..) og dels brukes til en masse rart feks i sminke - tenk på leppestift - det kommer jo borti slimhinnene i munnen og eventuelt grafs der kan jo lett tas opp av kroppen da..

Pr idag er det 3 firmaer som lager hver sin svine-influensa-vaksine. Disse 3 ansees som likeverdige men inneholder litt ulikt av tilsetningsstoffer. Men men, her i gården får vi neppe noen vaksine på evigheter så jeg er ikke en gang sikker på at det er noen vits med vaksine når det endelig blir min tur (men jeg skal ta den, må jo stå for det man sier så standhaftig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har bestilt 9 millioner vaksiner - det tilsvarer 2 vaksiner per innbygger, så det er absolutt ikke noe problem å få vaksinert samtlige. Foreløpig er det bare risikogruppene som prioriteres, siden ikke alle vaksinene har nådd landet enda.

Men hvor mange av disse vil komme til Norge mens det enda er rimelig aktuelt å la seg vaksinere?

Seriøst? At det kun er tjukke folk som er i risikogruppen slik som Anniken&Rotta skrev? Og at alle de som tidligere stod oppført som risiko, ikke er det?

Skrev ikke Anniken at det var hovedsaklig (jeg husker ikke ordlegging og orker ikke se tilbake) overvektige som allerede hadde dødd av svineinfluensaen? Var det ikke det som var sagt? Ikke at det kun er disse som er utsatt....

Men det jeg hørte dem sa var at over 1/3 av de som foreløpig er døde av svineinfluensaen var overvektige. Der var det ikke nevnt andre tileggsårsaker... (selv om det KANSKJE er nærliggende å tro at astma, pustevansker, hjerte osv kan være andre problemer som overvektige sliter med... Merk KAN være...)

Det har dem vært helt fra start av, og det har vel hatt noe med at overvektige personer har problemer med lungene o.l. som følge av overvekten. Men vi snakker om BMI på 40 her. Det betyr at feks jeg på 166 cm hadde veid rundt 110kg.

Da har du ofte endel helseproblemer alt.

For å være ærlg så vet jeg ikke min BMI, men jeg går under kategori "sykelig overvekt". Uten at jeg gidder nevne eksakte tall her. Men jeg kan ikke si at jeg sliter med så himla mange helseproblemer tiltross for dette. Eller, iallefall ikke som kan skyldes på vekta mi. Jeg hadde astma en periode, men den ble jeg kvitt for 5 år siden. Jeg har ingen problemer med hjerte, lunger eller whatever. Så joda, man kan jo faktisk være forholdsvis frisk selv om man er overvektig. :icon_redface:

Legger inn en link om en mann på 27 år utenfor risikogruppen som døde av svineinfluensa.

Det er riktignok fra Dagbladet men det her kan være tilfellet for mange nordmenn etterhvert.

Jeg skal ta vaksinen ihvertfall.

http://www.dagbladet.no/2009/10/30/nyheter...luensa/8812204/

Ja, var jo om han på tv idag også.... Han var jo herfra, og selv om jeg ikke kjenta han selv, har jeg mange venner (og bror) som var god venn med han... Og som ble smittet av han, OG ikke minst som er blitt friske i ettertid!

Det er vel greit å ha i bakhodet at de aller fleste faktisk blir friske igjen av dette.. Selv om den som smittet dem desverre har måtte bøte med livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var jo om han på tv idag også.... Han var jo herfra, og selv om jeg ikke kjenta han selv, har jeg mange venner (og bror) som var god venn med han... Og som ble smittet av han, OG ikke minst som er blitt friske i ettertid!

Det er vel greit å ha i bakhodet at de aller fleste faktisk blir friske igjen av dette.. Selv om den som smittet dem desverre har måtte bøte med livet.

Gode poenger! :icon_redface:

Også syns jeg det er viktig å få med at det samme gjelder vanlig influensa. Det dør folk av vanlig influensa hver dag! Er man ikke frisk fra førav, så kan en influensa, UANSETT sort (fugle, svine eller barneinfluensa) gjøre deg veldig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene - litt av en cocktail! *kan studere Jeanette for generelle langtidsvirkninger* Du har kanskje utviklet allergi etterhvert? (Akkurat som man utvikler allergi mot antibiotika eller kontaktlinser for den delen)

*ler* det kan du nesten gjøre. Jeg kan faktisk fortelle at jeg har ganske hard muskelatur på begge armene akkurat der jeg har fått vaksinene. Itillegg så får jeg intens kløe på dem samme områdene iblandt.

Så ja, jeg har langtidvirkninger som jeg vet om. Og det syns jeg er god nok grunn til å satse på en vaksine og ikke revaksinere. Jeg kommer faktisk til å spørr om jeg kan få den i låret istedet for armen (regner med at vaksinen setter subkutant)

For å være ærlg så vet jeg ikke min BMI, men jeg går under kategori "sykelig overvekt". Uten at jeg gidder nevne eksakte tall her. Men jeg kan ikke si at jeg sliter med så himla mange helseproblemer tiltross for dette. Eller, iallefall ikke som kan skyldes på vekta mi. Jeg hadde astma en periode, men den ble jeg kvitt for 5 år siden. Jeg har ingen problemer med hjerte, lunger eller whatever. Så joda, man kan jo faktisk være forholdsvis frisk selv om man er overvektig. :icon_redface:

Nå skal man også ta BMI med en klype salt, det er mer som spiller inn enn høyde og vekt. Har en kompis som er idrettsutover som har BMI som tilsvarer overvekt, han er ikke det akkurat :whistle:

Men dem personen dem HAR satt i sammenheng med overvekt har hatt en BMI på over 40. Noe mer informasjon enn det tror jeg ikke har kommet ut, feks kan dette være en person med en BMI på over 40 som bor på sykehjem pga andre plager som ikke kommer under risikogruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Klippe masse udokumentert prat*

Når noen skriver at det finnes beviser for noe, så tror jeg det, til det motsatte er bevist. Og den skremselspropaganden som aviser, myndigheter og media spyr ut er ikke nok for meg når jeg vet hvor mye penger har å si for verdens måte å gjøre ting på.

Tror du virkelig på alt du leser på nettet ? Da jeg fikk MS leste jeg mye på nettet, men det var utrolig mye rart som var skrevet omkring sykdommen og behandling av den. Heldigvis for meg har jeg mye biologisk lærdom som gjorde at jeg kunne vurdere mye av det som var skrevet opp mot annet som ble skrevet - og jeg var ikke i tvil om "hvem" jeg trodde på. Det er alltid skeptikere ute og går, og det er bra, men når skepsisen begynner å ta form av paranoia, nei da synes jeg det har gått for langt.

*Klippe masse igjen*.

Mange andre merkelige ting som er å finne info om på nettet, hvis man ikke er så alt for opptatt av å gå rundt i sin egen boble og tro at staten forteller oss all sannheten hele tiden, og at de bare vil oss godt..

Jepp - det er veldig mye merkelig å finne ute på nett, man kan finne "bevis" for det meste på nettet faktisk (du finner sikkert noen som tror at jorda er flat også, og at det kun er konspirasjonsteorier som sier at jorda er rund), så jeg ville tatt det meste jeg leste på nett med en stor klype salt dersom jeg ikke hadde kunnskap nok til å vurdere sannhetsgehalten i det som blir skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også syns jeg det er viktig å få med at det samme gjelder vanlig influensa. Det dør folk av vanlig influensa hver dag! Er man ikke frisk fra førav, så kan en influensa, UANSETT sort (fugle, svine eller barneinfluensa) gjøre deg veldig syk.

Ja men det har det ikke vært så mye fokus på så jeg var ikke klar over at det var så stort dødsfall.

Kanskje flere burde vaksinere seg mot vanlig influensa også. Slik kan vi forhindre ganske mange dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...