Gå til innhold
Hundesonen.no

Å vaksinere eller ikke vaksinere


Gjest

Skal du vaksinere deg?  

85 stemmer

  1. 1. Skal du vaksinere deg?

    • Ja
      20
    • Nei
      48
    • Vet ikke
      17
    • 0


Recommended Posts

Vil du ha argumenter? All right.

"H1N1-vaksinen inneholder som kjent Tiomersal hvor kvikksølv brukes som konserveringsmiddel. Tiomersal inneholder 49,6% kvikksølv (ift. vekt), og kvikksølvet hjelper til med å drepe bakterier for å unngå spredning av infeksjon.

Nå har en ny studie påvist at kun én dose med kvikksølvbasert vaksine kan forårsake store nevrologiske skader. Denne studien faller inn i rekken av mange, og styrker argumentasjonen om at Tiomersal kan ha en direkte skadelig påvirkning på nervesystemet og kroppen forøvrig."

Så kommer folk med den "Men det er ikke noe mer enn det du får i deg når'u eter fisk"

Sant nok, MEN, det som mange ikke ser ut til å fatte, og som mange proffesjonelle (dog ikke i Norge) har understreket, er at det er IKKE det samme å SPISE, som å sprute det rett inn i systemet.

Vaksina ligger under særlig overvåkning hos Relis. Sitat fra hjemmesia deres: "Når vaksineringen mot influensa A (H1N1) starter er det viktig med aktiv og rask bivirkningsrapportering, særlig ved mistanke om alvorlige eller uventede bivirkninger, samt særskilte reaksjoner spesifisert i overvåkingslisten."

Jajaja.

Vaksina har blitt mixa sammen i hui og hast... og ble testet på rundt 1000 mennesker (waow), resten ildere, hvor de fleste forøvrig måtte knertes etterpå, pga. skader fra vaksinen. Jeg er redd at sykt mange mennesker blir del av en av det største eksprimentet som noen sinne har funnet sted.

Pandemrix inneholder forresten også disse tingene:

*AS03 adjuvant (squalene) - Oljeaktig stoff. Tilsatt for å kunne lage større mengder vaksine billigere. Fremmer immunresponsen i kroppen. Mistenkt for å forårsake flere autoimmune sykdommer, bl.a. ME, MS, leddgikt, den lammende Guillain-Barré sykdommen, Gulf War Syndrome. Hittil forbudt i USAs vaksiner.

*Polysorbate 80 =Tween 80. Emulgator, tilsatt for å lage emulsjon, slik at oljestoffer og vandige stoffer kan blandes. Kan forårsake inferilitet, abort, epilepsi, anafylaktisk sjokk.

* Octoxynol 10 - Emulgator, mulig toksisk. (hittils kun tillatt i maling)

* Kan også inneholde rester av stoffer som er igjen fra produksjonsprosessen:

- Formaldehyde (kreftfremkallende),

- Ovalbumin (hypersensivitet),

- Gentamycin (antibiotika, allergi),

- Sod.deoxycholate (gallestoff,biprodukt fra kjøttindustrien. Hypersensivitet).

Vaksinen er ingen garanti for at man blir immun mot viruset, så man risikerer å sprøyte i seg en hel masse dritt, pådra seg viruset, og i tilegg måtte bekymre seg over mulige bivirkninger og helseproblemer senere i livet. Og om noe skulle skje med èn, at èn skulle få alvorlige problemer av vaksinen, så har produsenten for sikkerhetsskyld fraskrevet seg alt ansvar

Men folk stoler BLINDT på den "informasjonen" som blir gitt. Den norske stat sier hopp, og flertallet hopper.

I tillegg så har denne vaksina blitt forbudt for gravide i mange Europeiske land. Her i Norge anbefales gravide å ta den.

Heia Norge. :)

For ikke mange uker siden, var det overalt i media at man ikke måtte få panikk, baaare ta det med ro, for dette var ikke verre enn en vanlig influensa. NÅ derimot, så skal vi alle dø :lol:

Noe er fra selve pakningsvedlegget til Pandemrix, noe fra diverse legemiddel sider rundt på nett (utenlandske selvførgelig... i Norge informerer man ikke om sånt, men sier bare at alle burde ta).

Informasjon er der for dem som vil ha den.

Jeg lukter eksperimentering, og pengeutsuging lang vei.

Så nei, aldri i livet om jeg tar den sprøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Signerer Grim jeg... Aldri i livet. og jeg er innenfor høyrisikogruppa i opptil flere sykdommer, jobber med barn og foreldrene ders jobber på Ahus med SI.. så jeg ligger tilogmed ennå bedre til ihnt til smittemuligheter. Men jeg tar allikevel ikke sprøyta...og jeg håper for gus skyld ingen jeg kjenner tar den.. dog jeg vet jo at noen har gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som tvinger deg, men å sitte på rævva og nekte - uten noen form for logisk argumentasjon - faller under kategorien barnslig. "Aldri i livet om jeg spiser den broccolien!" :)

Kanskje du skulle sjekke ut litt selv også, i stedet for å sitte på ræva og gjenta de samme nedlatende meningsløse kommentarene? Jeg synes det er heller barnslig å spørre etter argumenter og så ikke forholde seg til det som skrives, men heller vente på neste person du kan gjenta deg selv for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha argumenter? All right.

"H1N1-vaksinen inneholder som kjent Tiomersal hvor kvikksølv brukes som konserveringsmiddel. Tiomersal inneholder 49,6% kvikksølv (ift. vekt), og kvikksølvet hjelper til med å drepe bakterier for å unngå spredning av infeksjon.

Nå har en ny studie påvist at kun én dose med kvikksølvbasert vaksine kan forårsake store nevrologiske skader. Denne studien faller inn i rekken av mange, og styrker argumentasjonen om at Tiomersal kan ha en direkte skadelig påvirkning på nervesystemet og kroppen forøvrig."

Så kommer folk med den "Men det er ikke noe mer enn det du får i deg når'u eter fisk"

Sant nok, MEN, det som mange ikke ser ut til å fatte, og som mange proffesjonelle (dog ikke i Norge) har understreket, er at det er IKKE det samme å SPISE, som å sprute det rett inn i systemet.

Vaksina ligger under særlig overvåkning hos Relis. Sitat fra hjemmesia deres: "Når vaksineringen mot influensa A (H1N1) starter er det viktig med aktiv og rask bivirkningsrapportering, særlig ved mistanke om alvorlige eller uventede bivirkninger, samt særskilte reaksjoner spesifisert i overvåkingslisten."

Jajaja.

Vaksina har blitt mixa sammen i hui og hast... og ble testet på rundt 1000 mennesker (waow), resten ildere, hvor de fleste forøvrig måtte knertes etterpå, pga. skader fra vaksinen. Jeg er redd at sykt mange mennesker blir del av en av det største eksprimentet som noen sinne har funnet sted.

Pandemrix inneholder forresten også disse tingene:

*AS03 adjuvant (squalene) - Oljeaktig stoff. Tilsatt for å kunne lage større mengder vaksine billigere. Fremmer immunresponsen i kroppen. Mistenkt for å forårsake flere autoimmune sykdommer, bl.a. ME, MS, leddgikt, den lammende Guillain-Barré sykdommen, Gulf War Syndrome. Hittil forbudt i USAs vaksiner.

*Polysorbate 80 =Tween 80. Emulgator, tilsatt for å lage emulsjon, slik at oljestoffer og vandige stoffer kan blandes. Kan forårsake inferilitet, abort, epilepsi, anafylaktisk sjokk.

* Octoxynol 10 - Emulgator, mulig toksisk. (hittils kun tillatt i maling)

* Kan også inneholde rester av stoffer som er igjen fra produksjonsprosessen:

- Formaldehyde (kreftfremkallende),

- Ovalbumin (hypersensivitet),

- Gentamycin (antibiotika, allergi),

- Sod.deoxycholate (gallestoff,biprodukt fra kjøttindustrien. Hypersensivitet).

Vaksinen er ingen garanti for at man blir immun mot viruset, så man risikerer å sprøyte i seg en hel masse dritt, pådra seg viruset, og i tilegg måtte bekymre seg over mulige bivirkninger og helseproblemer senere i livet. Og om noe skulle skje med èn, at èn skulle få alvorlige problemer av vaksinen, så har produsenten for sikkerhetsskyld fraskrevet seg alt ansvar

Men folk stoler BLINDT på den "informasjonen" som blir gitt. Den norske stat sier hopp, og flertallet hopper.

I tillegg så har denne vaksina blitt forbudt for gravide i mange Europeiske land. Her i Norge anbefales gravide å ta den.

Heia Norge. :)

For ikke mange uker siden, var det overalt i media at man ikke måtte få panikk, baaare ta det med ro, for dette var ikke verre enn en vanlig influensa. NÅ derimot, så skal vi alle dø :lol:

Noe er fra selve pakningsvedlegget til Pandemrix, noe fra diverse legemiddel sider rundt på nett (utenlandske selvførgelig... i Norge informerer man ikke om sånt, men sier bare at alle burde ta).

Informasjon er der for dem som vil ha den.

Jeg lukter eksperimentering, og pengeutsuging lang vei.

Så nei, aldri i livet om jeg tar den sprøyta.

Signeres! Amen! og hele hopprennet. Helt enig rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..syntes det er veldig rart helsenorge virkelig ikke setter seg bedre inn i dette om det som Grim over her stemmer. Skulle da tro at de var mer ivrige og ta vare på sine nordmenn enn og risikere så mye sykdom og plager i år fremover. Trodde en langtidsplas var og få folk ut av sykemeldinger og ut i jobb og det som er.. men en slik dom etter massevaksinering ser jeg får meg over halvenorge sitter hjemme innen 20 år da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som tvinger deg, men å sitte på rævva og nekte - uten noen form for logisk argumentasjon - faller under kategorien barnslig. "Aldri i livet om jeg spiser den broccolien!" :)

Å vaksinere seg er ikke "bare bare". Det er flere som har kroniske lidelser etter tidligere vakineringer som har blitt forsket på mye lengre enn denne.

Vil du ha argumenter? All right.

"H1N1-vaksinen inneholder som kjent Tiomersal hvor kvikksølv brukes som konserveringsmiddel. Tiomersal inneholder 49,6% kvikksølv (ift. vekt), og kvikksølvet hjelper til med å drepe bakterier for å unngå spredning av infeksjon.

Nå har en ny studie påvist at kun én dose med kvikksølvbasert vaksine kan forårsake store nevrologiske skader. Denne studien faller inn i rekken av mange, og styrker argumentasjonen om at Tiomersal kan ha en direkte skadelig påvirkning på nervesystemet og kroppen forøvrig."

Så kommer folk med den "Men det er ikke noe mer enn det du får i deg når'u eter fisk"

Sant nok, MEN, det som mange ikke ser ut til å fatte, og som mange proffesjonelle (dog ikke i Norge) har understreket, er at det er IKKE det samme å SPISE, som å sprute det rett inn i systemet.

Vaksina ligger under særlig overvåkning hos Relis. Sitat fra hjemmesia deres: "Når vaksineringen mot influensa A (H1N1) starter er det viktig med aktiv og rask bivirkningsrapportering, særlig ved mistanke om alvorlige eller uventede bivirkninger, samt særskilte reaksjoner spesifisert i overvåkingslisten."

Jajaja.

Vaksina har blitt mixa sammen i hui og hast... og ble testet på rundt 1000 mennesker (waow), resten ildere, hvor de fleste forøvrig måtte knertes etterpå, pga. skader fra vaksinen. Jeg er redd at sykt mange mennesker blir del av en av det største eksprimentet som noen sinne har funnet sted.

Pandemrix inneholder forresten også disse tingene:

*AS03 adjuvant (squalene) - Oljeaktig stoff. Tilsatt for å kunne lage større mengder vaksine billigere. Fremmer immunresponsen i kroppen. Mistenkt for å forårsake flere autoimmune sykdommer, bl.a. ME, MS, leddgikt, den lammende Guillain-Barré sykdommen, Gulf War Syndrome. Hittil forbudt i USAs vaksiner.

*Polysorbate 80 =Tween 80. Emulgator, tilsatt for å lage emulsjon, slik at oljestoffer og vandige stoffer kan blandes. Kan forårsake inferilitet, abort, epilepsi, anafylaktisk sjokk.

* Octoxynol 10 - Emulgator, mulig toksisk. (hittils kun tillatt i maling)

* Kan også inneholde rester av stoffer som er igjen fra produksjonsprosessen:

- Formaldehyde (kreftfremkallende),

- Ovalbumin (hypersensivitet),

- Gentamycin (antibiotika, allergi),

- Sod.deoxycholate (gallestoff,biprodukt fra kjøttindustrien. Hypersensivitet).

Vaksinen er ingen garanti for at man blir immun mot viruset, så man risikerer å sprøyte i seg en hel masse dritt, pådra seg viruset, og i tilegg måtte bekymre seg over mulige bivirkninger og helseproblemer senere i livet. Og om noe skulle skje med èn, at èn skulle få alvorlige problemer av vaksinen, så har produsenten for sikkerhetsskyld fraskrevet seg alt ansvar

Men folk stoler BLINDT på den "informasjonen" som blir gitt. Den norske stat sier hopp, og flertallet hopper.

I tillegg så har denne vaksina blitt forbudt for gravide i mange Europeiske land. Her i Norge anbefales gravide å ta den.

Heia Norge. :)

For ikke mange uker siden, var det overalt i media at man ikke måtte få panikk, baaare ta det med ro, for dette var ikke verre enn en vanlig influensa. NÅ derimot, så skal vi alle dø :lol:

Noe er fra selve pakningsvedlegget til Pandemrix, noe fra diverse legemiddel sider rundt på nett (utenlandske selvførgelig... i Norge informerer man ikke om sånt, men sier bare at alle burde ta).

Informasjon er der for dem som vil ha den.

Jeg lukter eksperimentering, og pengeutsuging lang vei.

Så nei, aldri i livet om jeg tar den sprøyta.

Signeres!

Jeg har ikke planer om å ta vaksinen, selvom jeg er i risikogruppen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha argumenter? All right.

"H1N1-vaksinen inneholder som kjent Tiomersal hvor kvikksølv brukes som konserveringsmiddel. Tiomersal inneholder 49,6% kvikksølv (ift. vekt), og kvikksølvet hjelper til med å drepe bakterier for å unngå spredning av infeksjon.

Nå har en ny studie påvist at kun én dose med kvikksølvbasert vaksine kan forårsake store nevrologiske skader. Denne studien faller inn i rekken av mange, og styrker argumentasjonen om at Tiomersal kan ha en direkte skadelig påvirkning på nervesystemet og kroppen forøvrig."

Så kommer folk med den "Men det er ikke noe mer enn det du får i deg når'u eter fisk"

Sant nok, MEN, det som mange ikke ser ut til å fatte, og som mange proffesjonelle (dog ikke i Norge) har understreket, er at det er IKKE det samme å SPISE, som å sprute det rett inn i systemet.

Proffesjonelle? Proffesjonelle hvaforno? Profesjonelle fiskere? Profesjonelle konspirasjonsteoretikere? Jeg driter i om noen er profesjonelle, så lenge de ikke har vitenskapelige bevis og fakta så er de ikke verdt mer en en profesjonell tullball.

Vaksina ligger under særlig overvåkning hos Relis. Sitat fra hjemmesia deres: "Når vaksineringen mot influensa A (H1N1) starter er det viktig med aktiv og rask bivirkningsrapportering, særlig ved mistanke om alvorlige eller uventede bivirkninger, samt særskilte reaksjoner spesifisert i overvåkingslisten."

Jajaja.

Hvorfor i alle dager skulle den IKKE ligge under "særlig overvåkning" hos Relis (du glemte å skrive noe OM relis, som da er en uavhengig offentlig tjeneste for å passe på at man ikke lar seg lure av produkter på bakgrunn av et merke, ikke innhold)? Det er en pandemi, pandemivaksiner vil aldri være testet godt nok ut, og det vil være 100% naturlig at de overvåker den spesielt. Alt nytt på markedet er naturlig nok subjekt for overvåkning. Tenk litt logisk på det.... :lol:

Vaksina har blitt mixa sammen i hui og hast... og ble testet på rundt 1000 mennesker (waow), resten ildere, hvor de fleste forøvrig måtte knertes etterpå, pga. skader fra vaksinen. Jeg er redd at sykt mange mennesker blir del av en av det største eksprimentet som noen sinne har funnet sted.

Pandemrix inneholder forresten også disse tingene:

*AS03 adjuvant (squalene) - Oljeaktig stoff. Tilsatt for å kunne lage større mengder vaksine billigere. Fremmer immunresponsen i kroppen. Mistenkt for å forårsake flere autoimmune sykdommer, bl.a. ME, MS, leddgikt, den lammende Guillain-Barré sykdommen, Gulf War Syndrome. Hittil forbudt i USAs vaksiner.

*Polysorbate 80 =Tween 80. Emulgator, tilsatt for å lage emulsjon, slik at oljestoffer og vandige stoffer kan blandes. Kan forårsake inferilitet, abort, epilepsi, anafylaktisk sjokk.

* Octoxynol 10 - Emulgator, mulig toksisk. (hittils kun tillatt i maling)

* Kan også inneholde rester av stoffer som er igjen fra produksjonsprosessen:

- Formaldehyde (kreftfremkallende),

- Ovalbumin (hypersensivitet),

- Gentamycin (antibiotika, allergi),

- Sod.deoxycholate (gallestoff,biprodukt fra kjøttindustrien. Hypersensivitet).

Dette må du ha vært å hentet på et forum fylt med konspirasjonsteorister, eller hentet ut informasjonen din hos noen med særs dårlig kildekritikk. Jeg har ganske ærlig ikke hørt mer tull siden vi ble linket til han fanatiske svensken med lammeblod og liknende! :) Herregud "Tilsatt for å kunne lage større mengder vaksine BILLIGERE" - denne setningen faller på sin egen idioti. Squalene er i utgangspunktet noe ulovlig - i vaksiner - i USA, men siden det trossalt er en pandemi har de unlatt vaksinen fra forbudet. USA er vel heller ikke landet å se på som noe ideal, med en skuespiller som guvernør i den ene staten og en annen i en annen stat? Religionstroende og livredde for terrorisme - jeg ser like lite på USA som noe ideal å lengte etter som jeg ser på Afghanistan eller Somalia. At et stoff er mistenkt for noe, er ikke ensbetydende med at det er sant. Gulf War Syndrome og squalene har blitt gjort forskning på, og blitt avbekreftet - noe du kan lese på det svenske legemiddelverket sine hjemmesider (bla deg 1-3 sider bak og finn mine tidligere poster).

Kom gjerne med en kilde for hvorfor Polysorbat 80 kan føre til de bivirkningene - og i hvor stor grad og sannsynlighet de kan opptre.

De restene må du virkelig komme med en kilde for, for det tror jeg virkelig ikke på før jeg ser det! Hvordan i alle dager skal formaldehyd komme i ei vaksine? Jeg spør deg jeg, for om det ikke kan bevises så er det desverre ikke sant :)

Jeg har skrevet - helt "produktuavhengig" - om disse stoffene flere sider tilbake. Det denne listen din glemmer å nevne er at mange av disse stoffene brukes i kosmetikk i dag (altså sminke), matvarer og er også "gode gamle" ingredienser i andre vaksiner gitt til folk.

Vaksinen er ingen garanti for at man blir immun mot viruset, så man risikerer å sprøyte i seg en hel masse dritt, pådra seg viruset, og i tilegg måtte bekymre seg over mulige bivirkninger og helseproblemer senere i livet. Og om noe skulle skje med èn, at èn skulle få alvorlige problemer av vaksinen, så har produsenten for sikkerhetsskyld fraskrevet seg alt ansvar .

Fraskrivning av ansvar har vi også diskutert her, og alt er normalt i forhold til ansvaret og vaksinen. Siden folk aldri har opplevd en pandemi før (og ikke er helt tørr bak øra i forhold til det) aner de ikke hva som er normalt og unormalt, og hyler og skriker for alt som virker rart.

Men folk stoler BLINDT på den "informasjonen" som blir gitt. Den norske stat sier hopp, og flertallet hopper.

I tillegg så har denne vaksina blitt forbudt for gravide i mange Europeiske land. Her i Norge anbefales gravide å ta den.

Heia Norge.

Jeg lukter eksperimentering, og pengeutsuging lang vei.

Så nei, aldri i livet om jeg tar den sprøyta.

Jeg er enda ikke overbevist. Jeg ser her ei som har funnet informasjon på det store vide internettett - og latt seg selv stole blindt på de som skreiv det hun ville høre, og kaller alle som skriver det hun ikke vil høre for ondskapsfulle vitenskapsmenn som driver eksperimentering på verdens mennesker for pengenes del. Har vi sett litt for mange Mission Impossible 2 filmer, kanskje? Det finnes ikke rot i virkeligheten for halvparten av det du har skrevet her! Jeg synes det er minst like forjævlig at man sitter og blir desillusjonert fra virkeligheten. Det er direkte skummelt at så mange sitter i Norske hjem og virkelig tror på at legemiddelfirmaer ønsker å ta livet av oss mennesker. Hvor er kildekritikken? Kildekritikk er ikke noe å fnyse på nesen av, det er en svært viktig ting man lærer på skolen, og blir stadig viktigere jo mer internett utvikler seg.

Som jeg skrev til noen andre nå nylig: Når dere har brukt så mye energi og tid på å finne så mye svada (f.eks det tullet her oppe om innholdsfortegnelsen på vaksina) rundt vaksinen - hvorfor bruker dere ikke tid og energi på alt det andre som de norske myndighetene ikke gir oss et valg om? Vaksinen er 100% frivillig og de ansvarlige norske helseorganene passer på at alt skal gå sin rette gang etter de regler man har for vaksiner, innhold og utførelse. Sjansen for bivirkninger på Pandermix er en promille.

Har noen undersøkt sjansene for bivirkninger på trådløse nettverk? Disse trådløse nettverkene som smelles opp på skoler, barnehager og biblioteker i stor utbredelse - ja hele byssentrum skal være "trådløse"! - uten at vi har et eneste valg om vi ønsker dem eller ikke. Trådløse nettverk er på statens strålevern sin liste for "ekstra observasjon", vi vet enda ikke langtidseffektene av den utbredte bruken.

Har noen undersøkt sjansene for bivirkninger på høyspentledningene som ligger i bakken i storbyene våre? Disse høyspentlednignene har begynt å "ta livet av" biler - elektronikken slutter å fungere. Det finnes få undersøkelser på hvordan dette påvirker mennesker, og ingen vet langtidseffekten av å bli utsatt for stråling fra disse over lengre perioder.

Bivirkninger av å høre på iPod? De får vi nok om en 20-30 år.... Masseproduksjon av høreapparater skal vi ikke se bort i fra blir en realitet.

Bivirkningene av å få miljøgifter i seg gjennom produkter "Made in China" er heller ikke mye undersøkt.

Hvor er skeptikerene?! Hvor er dere, som sitter her og NEKTER så inni granskauen å ta den vaksina? Hvorfor NEKTER dere ikke disse sakene?

Og når vi er inne på sjanse for bivirkninger - hvorfor nekter dere ikke at Tsjernobylanlegget står falleferdig? Sjansen for at det faller sammen og skaper ragnarok det ikke går an å forestille seg er ikke langt unna oddsen for å få såkalte "alvorlige bivirkninger" av vaksinen. Her har dere en prima sak i forhold til dette med "penger" - det er nemlig kun penger det står på.

Hvorfor nekter dere ikke at Sellafield pumper gift vanvittig mye farligere enn den puslete vaksinen rett i havet?

Er det fordi det ikke går DIREKTE på dere, slik som vaksina? Er ikke indirekte godt nok?

Det virker så latterlig å sitte og poengtere minimale sjanser for bivirkninger i ei vaksine skapt for verdenssamfunnets greater good (for nei, det er faktisk ikke ønskelig at alle skal bli sjuk) - mens folk sitter i Kina og puster inn rent bly for å lage mobiltelefonene våre. De vet at bivirkningene av å puste inn gassene av bly er farlig, men de har ikke noe valg. Og de lever faktisk videre. De får barn. De syter ikke. De syter ikke av de flere kiloene med rene tungmetaller de bærer i kroppen. Og her sitter vi norskene og har et unisont sutrekor for et par mikrogram kvikksølv som vi frivillig kan velge å få, for å stoppe en verdensomspennende pandemi.

Herregud. Gå ut og se verden, det er mer enn internett og dere selv der ute.

Skal man sitte og være så hardnakka skeptiker - etterlyser jeg kildekritikk, jeg etterlyser bredde, logikk og fakta i skeptisismen. Jeg etterlyser skeptikerene i flere saker som går på samme prinsippene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her sitter vi norskene og har et unisont sutrekor for et par mikrogram kvikksølv som vi frivillig kan velge å få, for å stoppe en verdensomspennende pandemi.

Herregud. Gå ut og se verden, det er mer enn internett og dere selv der ute.

Skal man sitte og være så hardnakka skeptiker - etterlyser jeg kildekritikk, jeg etterlyser bredde, logikk og fakta i skeptisismen. Jeg etterlyser skeptikerene i flere saker som går på samme prinsippene.

Hva er egentlig problemet? :) Du sier at vaksinen er frivillig - så har du en del her da som velger frivillig å ikke ta den. Så er det plutselig galt.. Er det på grunnlag av de argumentene som fremkommer at du er uenig i at vi skal få bruke retten til å velge å ta den eller ikke, eller hva? Jeg skjønner det bare ikke.. Det må da vel være revnende likegyldig for deg om vi velger å ikke ta den pga noe "ikke-vitenskapelig svada" eller om vi velger å ikke ta den fordi noen forskere har sagt at vi ikke bør ta den? Eller er det sånn at så lenge ting ikke er støttet av forskning, så er det pr def. ikke fakta og vi kan derfor ikke mene det?

I ordet "valg" ligger på en måte det at ting er frivillig, ikke på hvilket grunnlag valget er tatt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Skal man sitte og være så hardnakka skeptiker - etterlyser jeg kildekritikk, jeg etterlyser bredde, logikk og fakta i skeptisismen. Jeg etterlyser skeptikerene i flere saker som går på samme prinsippene.

Hvorfor skal jeg måtte ha en kildekritikk eller svare deg ift bredd, logikk og fakta for min skepsis. Jeg følger magefølelsen jeg. Den betyr mer for meg enn all verdens kilder enten det er media eller folkehelseinstituttet.

Forøvrig så er det ikke helt som du sier at folk ikke har opplevd en pandemi før eller er tørre bak øra, som du så deilig kaller det. Det er noen av oss som har opplevd at det har vært tendenser til hysteri i befolkningen tidligere, omtrent det året du ble født, så ble det utprøvd en vaksine mot hjernehinnebetennelse (en svært smittsom sykdom som ofte kan behandles/forebygges med penicillin) der alle landets ungdomsskole elever var forsøkskaniner med foreldrenes velsignelse. Uvanlig stort antall av de som fikk den aktuelle vaksinen har senere utviklet ME i forhold til i befolkninen generelt.

Jeg var blandt de som fikk placebo, jeg var også blandt de som takket nei til vaksinen da det tilbudet kom, jeg er blandt de som takker nei til denne og andre influensa vaksiner nå og for fremtiden. Det er mitt valg og så lenge ikke dette landet pålegger massevaksinering, så vil jeg selv ha rettighetene til min kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proffesjonelle? Proffesjonelle hvaforno? Profesjonelle fiskere? Profesjonelle konspirasjonsteoretikere? Jeg driter i om noen er profesjonelle, så lenge de ikke har vitenskapelige bevis og fakta så er de ikke verdt mer en en profesjonell tullball.

Denne "linken" kan jo sendes rett tilbake til deg - du stoler jo blindt på den infoen DU sitter på.

Hvorfor i alle dager skulle den IKKE ligge under "særlig overvåkning" hos Relis (du glemte å skrive noe OM relis, som da er en uavhengig offentlig tjeneste for å passe på at man ikke lar seg lure av produkter på bakgrunn av et merke, ikke innhold)? Det er en pandemi, pandemivaksiner vil aldri være testet godt nok ut, og det vil være 100% naturlig at de overvåker den spesielt. Alt nytt på markedet er naturlig nok subjekt for overvåkning. Tenk litt logisk på det.... :ahappy:

Fordi de har garantert flere ganger at vaksina er UFARLIG, at ALLE må/burde ta den og fordi det er en haug med ting i den vaksinen som kan gjøre stor skade.. Enkelt og greit.

Dette må du ha vært å hentet på et forum fylt med konspirasjonsteorister, eller hentet ut informasjonen din hos noen med særs dårlig kildekritikk. Jeg har ganske ærlig ikke hørt mer tull siden vi ble linket til han fanatiske svensken med lammeblod og liknende! :flowers: Herregud "Tilsatt for å kunne lage større mengder vaksine BILLIGERE" - denne setningen faller på sin egen idioti. Squalene er i utgangspunktet noe ulovlig - i vaksiner - i USA, men siden det trossalt er en pandemi har de unlatt vaksinen fra forbudet. USA er vel heller ikke landet å se på som noe ideal, med en skuespiller som guvernør i den ene staten og en annen i en annen stat? Religionstroende og livredde for terrorisme - jeg ser like lite på USA som noe ideal å lengte etter som jeg ser på Afghanistan eller Somalia. At et stoff er mistenkt for noe, er ikke ensbetydende med at det er sant. Gulf War Syndrome og squalene har blitt gjort forskning på, og blitt avbekreftet - noe du kan lese på det svenske legemiddelverket sine hjemmesider (bla deg 1-3 sider bak og finn mine tidligere poster).

Hvorfor skal vi tro på din innholdsfortegnelse og ingen andre? Hva får deg til å tro at de "faktaene" du sitter på er de eneste riktige? Hva får deg til å stole blindt på hva du putter i kroppen din? De tingene som ble nevnt i det innlegget du kritiserer ihjel, er ting som er "almenn kjent" at er oppi den vaksinen. I tillegg så er det en masse stamceller fra det ene og det andre, og jeg ser jo for meg at disse ikke kan være helt sikre de heller. Og slik som svineinfluensavaksinene lages idag, så er de livsfarlige bare ved å bli laget slik som de gjør. Hvordan det er? I hui og hast... Dessuten er det over 10 selskaper som lager og produserer vaksinen, så da sier det jo seg selv at sikkerheten kanskje ikke er det som legges mest vekt på den dag idag..

Har du f.eks en forklaring på hvorfor en hel indianerstamme i USA har blitt rammet av svineinfluensaen - enda de ikke har noe kontakt med "vår verden" ? Vet du hvordan de fikk influensaen? Vaksinene... Rett etter stammen ble tvangsvaksinert av staten, slo svineinfluensaen på merkelig vis ut hos de og - enda alt tilsa at de skulle slippe unna.

Hvorfor går britiske helsemyndigheter(!) ut og sier at de er veldig skeptiske til vaksinen, og at de tror den kan fremkalle en nervesykdom eller flere, deriblant en som heter GBS (guilliain barre syndrom) av vaksinen? En av grunnene er:

Bakgrunnen for de britiske myndighetenes frykt er bruken av vaksine mot svineinfluensa i 1976 i USA som førte til 25 dødsfall - mens bare en person døde av svineinfluensa. 500 personer ble alvorlig syke av vaksinen.

Vaksinasjonsprogrammet ble stoppet etter ti uker, og myndighetene måtte betale flere millioner dollar i erstatning til de omkomnes familier.

Kom gjerne med en kilde for hvorfor Polysorbat 80 kan føre til de bivirkningene - og i hvor stor grad og sannsynlighet de kan opptre.

Greit. Sciencelab sier:

"Section 3: Hazards Identification

Potential Acute Health Effects: Slightly hazardous in case of skin contact (irritant), of eye contact (irritant), of ingestion, of

inhalation.

Potential Chronic Health Effects:

CARCINOGENIC EFFECTS: Not available.

MUTAGENIC EFFECTS: Not available.

TERATOGENIC EFFECTS: Not available.

DEVELOPMENTAL TOXICITY: Not available.

Repeated or prolonged exposure is not known to aggravate medical condition."

og

"Special Remarks on Chronic Effects on Humans:

May cause adverse reproductive effects based on animal test data. No human data found.

May cause cancer based on animal test data. No human data found.

May affect genetic material (mutagenic)"

Polysorbate

Dvs, det er gjort enormt lite forskning virker det som..

De restene må du virkelig komme med en kilde for, for det tror jeg virkelig ikke på før jeg ser det! Hvordan i alle dager skal formaldehyd komme i ei vaksine? Jeg spør deg jeg, for om det ikke kan bevises så er det desverre ikke sant :D

Ifølge "brukerveiledningen" som ligger tilgjengelig om vaksinen på nett i Norge, så er visst formaldehyd en av ingrediensene. Nærmere sagt et av sporstoffene i vaksinen.

Jeg har skrevet - helt "produktuavhengig" - om disse stoffene flere sider tilbake. Det denne listen din glemmer å nevne er at mange av disse stoffene brukes i kosmetikk i dag (altså sminke), matvarer og er også "gode gamle" ingredienser i andre vaksiner gitt til folk.

Det du glemmer å nevne er jo at vi ikke sprøyter kosmetikk inn i årene våre. Matvarene våre spiser vi oralt. Og mange av de "gode gamle" vaksinene du forteller så fint om, har bragt veldig mye lidelse inn i folks liv - de er ikke bare en dans på roser.

Fraskrivning av ansvar har vi også diskutert her, og alt er normalt i forhold til ansvaret og vaksinen. Siden folk aldri har opplevd en pandemi før (og ikke er helt tørr bak øra i forhold til det) aner de ikke hva som er normalt og unormalt, og hyler og skriker for alt som virker rart.

Tuller du? Svineinfluensa har vi jo til og med hatt før.

Jeg er enda ikke overbevist. Jeg ser her ei som har funnet informasjon på det store vide internettett - og latt seg selv stole blindt på de som skreiv det hun ville høre, og kaller alle som skriver det hun ikke vil høre for ondskapsfulle vitenskapsmenn som driver eksperimentering på verdens mennesker for pengenes del. Har vi sett litt for mange Mission Impossible 2 filmer, kanskje? Det finnes ikke rot i virkeligheten for halvparten av det du har skrevet her! Jeg synes det er minst like forjævlig at man sitter og blir desillusjonert fra virkeligheten. Det er direkte skummelt at så mange sitter i Norske hjem og virkelig tror på at legemiddelfirmaer ønsker å ta livet av oss mennesker. Hvor er kildekritikken? Kildekritikk er ikke noe å fnyse på nesen av, det er en svært viktig ting man lærer på skolen, og blir stadig viktigere jo mer internett utvikler seg.

Det har ikke slått deg at det går ann å føle seg akkurat som deg - bare at man har andre synspunkter? Jeg tenker akkurat det samme om deg liksom, fru blom.. "stakkars henne som går på universitetet og tror at alt som blir sagt i klasserommene er lov", og at alt annet bare er vrøvl som er oppfunnet for å provosere.

Det jeg lurer på, er om folk har mistet muligheten til å lage sine egne meninger om dagen. Om folk er redde for å tenke selv? ...

Det er, i mine øyne, mye mer skummelt at WHO har de tilknytningene de har til vaksinen, de tidligere utbruddene av influensa, spanskesyken på boks osv osv. Og jeg kan ikke unngå å synes det er litt merkelig at dette skjer nå, midt i den store finanskrisa alle snakker så mye om...

Og at Norge bare gir ut den positive informasjonen til folket sitt, og dysser ned den negative - som vi faktisk også har krav på - syns jeg er forkastelig.

Som jeg skrev til noen andre nå nylig: Når dere har brukt så mye energi og tid på å finne så mye svada (f.eks det tullet her oppe om innholdsfortegnelsen på vaksina) rundt vaksinen - hvorfor bruker dere ikke tid og energi på alt det andre som de norske myndighetene ikke gir oss et valg om? Vaksinen er 100% frivillig og de ansvarlige norske helseorganene passer på at alt skal gå sin rette gang etter de regler man har for vaksiner, innhold og utførelse. Sjansen for bivirkninger på Pandermix er en promille.

NÅ er den frivillig, men vi vet ikke hva som skjer etter jul hvis de har flere igjen.. Det er minst 4 land som har innført tvangsvaksinering, deriblant Belgia.

Har du noe beviser for at "sjansen for bivirkninger på pandermix er en promille" ??

Har noen undersøkt sjansene for bivirkninger på trådløse nettverk? Disse trådløse nettverkene som smelles opp på skoler, barnehager og biblioteker i stor utbredelse - ja hele byssentrum skal være "trådløse"! - uten at vi har et eneste valg om vi ønsker dem eller ikke. Trådløse nettverk er på statens strålevern sin liste for "ekstra observasjon", vi vet enda ikke langtidseffektene av den utbredte bruken.

Har noen undersøkt sjansene for bivirkninger på høyspentledningene som ligger i bakken i storbyene våre? Disse høyspentlednignene har begynt å "ta livet av" biler - elektronikken slutter å fungere. Det finnes få undersøkelser på hvordan dette påvirker mennesker, og ingen vet langtidseffekten av å bli utsatt for stråling fra disse over lengre perioder.

Bivirkninger av å høre på iPod? De får vi nok om en 20-30 år.... Masseproduksjon av høreapparater skal vi ikke se bort i fra blir en realitet.

Bivirkningene av å få miljøgifter i seg gjennom produkter "Made in China" er heller ikke mye undersøkt.

Hvor er skeptikerene?! Hvor er dere, som sitter her og NEKTER så inni granskauen å ta den vaksina? Hvorfor NEKTER dere ikke disse sakene?

Og når vi er inne på sjanse for bivirkninger - hvorfor nekter dere ikke at Tsjernobylanlegget står falleferdig? Sjansen for at det faller sammen og skaper ragnarok det ikke går an å forestille seg er ikke langt unna oddsen for å få såkalte "alvorlige bivirkninger" av vaksinen. Her har dere en prima sak i forhold til dette med "penger" - det er nemlig kun penger det står på.

Hvorfor nekter dere ikke at Sellafield pumper gift vanvittig mye farligere enn den puslete vaksinen rett i havet?

Rett og slett fordi jeg ikke trykker trådløse nettverk inn i årene mine.

Høreapparater masseproduseres allerede...

Jeg er skeptisk til det meste, men det er faktisk snakk om å "velge sine kriger" - man blir faktisk ikke like skremt av en jordbær som er sprayet med innsektsmiddel (DET kan jo være farlig!) og en sprøyte med masse kjemikalier. Det er også forskjell på en Ipod og en sprøyte med masse kjemikalier. Du ser den??

Er det fordi det ikke går DIREKTE på dere, slik som vaksina? Er ikke indirekte godt nok?

WHO ARE YOU TO JUDGE???

Det virker så latterlig å sitte og poengtere minimale sjanser for bivirkninger i ei vaksine skapt for verdenssamfunnets greater good (for nei, det er faktisk ikke ønskelig at alle skal bli sjuk) - mens folk sitter i Kina og puster inn rent bly for å lage mobiltelefonene våre. De vet at bivirkningene av å puste inn gassene av bly er farlig, men de har ikke noe valg. Og de lever faktisk videre. De får barn. De syter ikke. De syter ikke av de flere kiloene med rene tungmetaller de bærer i kroppen. Og her sitter vi norskene og har et unisont sutrekor for et par mikrogram kvikksølv som vi frivillig kan velge å få, for å stoppe en verdensomspennende pandemi.

Herregud. Gå ut og se verden, det er mer enn internett og dere selv der ute.

Right back at ya. Du er bra naiv du :whistle:

Skal man sitte og være så hardnakka skeptiker - etterlyser jeg kildekritikk, jeg etterlyser bredde, logikk og fakta i skeptisismen. Jeg etterlyser skeptikerene i flere saker som går på samme prinsippene.

Amen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test for denne svinisen på mandag jeg da... Selv om legen antok det ikke var detjeg har. Skulle ringe legesenter for å sjekke svar idag, men var selvfølgelig for sent ute.

Legen anbefaler meg jo å ta vaksine pga at jeg er i en risikogruppe. Men pr nå så har jeg fortsatt tenkt å IKKE ta den. Jeg vil iallefall ikke være av dem såm tramper over andre i kø liksom.

KOmmer sikkert til å angre meg uansett hva jeg gjør tenker jeg :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du glemmer å nevne er jo at vi ikke sprøyter kosmetikk inn i årene våre. Matvarene våre spiser vi oralt. Og mange av de "gode gamle" vaksinene du forteller så fint om, har bragt veldig mye lidelse inn i folks liv - de er ikke bare en dans på roser.

[.....]

Det er, i mine øyne, mye mer skummelt at WHO har de tilknytningene de har til vaksinen, de tidligere utbruddene av influensa, spanskesyken på boks osv osv. Og jeg kan ikke unngå å synes det er litt merkelig at dette skjer nå, midt i den store finanskrisa alle snakker så mye om...

Rett og slett fordi jeg ikke trykker trådløse nettverk inn i årene mine.

[....]

Jeg er skeptisk til det meste, men det er faktisk snakk om å "velge sine kriger" - man blir faktisk ikke like skremt av en jordbær som er sprayet med innsektsmiddel (DET kan jo være farlig!) og en sprøyte med masse kjemikalier. Det er også forskjell på en Ipod og en sprøyte med masse kjemikalier. Du ser den??

Right back at ya. Du er bra naiv du :flowers:

Sorry Anniken, jeg har ikke noe i mot deg, men det er det du skriver som er noe naivit. Hvordan jeg kan være naiv vet jeg ikke; jeg skjønner rett og slett lite av de argumentene du skriver - det kan være fordi de ikke har noe logisk sammenheng? Det er mange ting du skriver her som rett og slett mangler grunnleggende innsikt i hvordan naturen fungerer, enkel lærdom fra biologi, kjemi, fysikk og generell allmennkunnskap - det er derfor jeg ikke klarer å svare godt nok, det er henger ikke helt på grep - og om jeg skal argumentere for det så må jeg først skrive side opp og side ned om hvordan det fungerer. Kan gi et kjapt forsøk på to små ting:

Forskjellen på en iPod og "ei sprøyte med masse kjemikalier" (du ser ikke hvordan denne uttalelsen om ei vaksine har ganske lite grunnlag i seg?) er ikke så stor som du ønsker å tro, og en iPod, så vel som datamaskinen din, tv'n din - de inneholder alle miljøgifter, bromerte flammehemmere og andre plast-forbindelser i større eller mindre grad. Noen finnes bare som sporstoffer, men de må vi jo ikke glemme - siden vi ikke må glemme dem i vaksina! Kroppen vår er et levende organ, huden vår er ikke en livløs overflate - den puster og tar til seg stoffer. Fordøyelsessystemet vårt er ikke et lukket organ, og kjemikaliene fra omgivelsene våre kan være både fettløselige og vannløselige - det vil si at de fester seg i det fettet og den fuktigheten kroppen vår suger ut av fordøyelsen.

At du tror på, og synes konspirasjonsteorier er mer skumle enn Tsjernobyls sarkofag som står og smuldrer opp.... Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg håper du leser mer om slike saker. Om hvordan verden står til, se på nrk-dokumentaren "connecting people" (ligger på nrk-nett-tv) som handler om hvordan en mobiltelefon lages fra minene i afrika til produksjon og gjenvinning i asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Jeg må bare spørre, Lagrange, hvorfor er dine kilder mer FAKTA enn de kildene andre folk kommer med? Hvis du er så oppsatt på at kilder skal være troverdige, burde du vel også være i stand til å se at ikke alle kildene andre kommer med bare er tull og fanteri?

Så vidt jeg kan se, gjør du ikke noe annet enn å gnåle om at andre må komme med kilder, og når de gjør det - vel, da ignorerer du det helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke de er "mer fakta", men mer kildekritisk korrekte. Man henter ikke informasjon om ei vaksine fra en side skapt av konspirasjonskritikere, for å si det sånn. Jeg får ikke åpnet linken til Anniken&Rotta angående polysorbat, den tidligere innholdslisten samme personen linket til var fra en ren konspirasjonsside og jeg godtar selvfølgelig at innholdsfortegnelsen betegner formaldehyd som innhold - men jeg kan ikke uttale meg noe mer om det siden jeg da spør "hvorfor, hvordan er produksjonen av stoffet og i hva kvalifiserer som sporstoff". Dette er naturlig nok spørsmål som da må gå til produsenten av vaksinen, og ikke et hundeforum... :ahappy:

Ellers er jeg absolutt en Ross. For meg er ting som faller meg naturlig så fundamentalt ... naturlig - at jeg blir en Ross uten mulighet for å stoppe å argumentere før jeg føler saken er fullstendig bevist (sitter fast i en evig vitenskapelig metode-loop). Det er ikke fordi jeg ønsker å ha rett, men det er fordi jeg vil spre kunnskapen, jeg unner ikke noen å gå i uvisshet om det som er vitenskapen! Det bare føles galt å gå i fra en diskusjon uten å føle at man har ... gitt fra seg en liten del av den verdenen som ligger så logisk framfor oss. Ulikt Ross ville jeg påstått at bevisene for evolusjon er så sterke og så undersøkt at det ikke går an å gi noen bedre forklaring på evolusjon enn den vi har i dag - om enn med små modifikasjoner.

Som jeg har nevnt før - vaksina er frivillig - og folk må gjerne ha alternative metoder. Det er ikke for å latterliggjøre andres tro eller ... ja. Ting i den "gata". Men å tro på noe så fullstendig ulogisk som konspirasjonsteorier og deretter linke til fantasi-innhold og basere seg på google-søk hvor man finner andre fora hvor andre har søkt opp en masse grums om vaksina og deretter kopiere til seg deres kunnskaper. Jeg liker det ikke. Rett og slett. Derfor sitter jeg nå her, til evig tid ( :flowers: ), og diskuterer den kjære vitenskapelige tilnærmingen til vaksina. Den logiske tilnæringen.

Veldig passende youtube-klipp :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraskrivning av ansvar har vi også diskutert her, og alt er normalt i forhold til ansvaret og vaksinen. Siden folk aldri har opplevd en pandemi før (og ikke er helt tørr bak øra i forhold til det) aner de ikke hva som er normalt og unormalt, og hyler og skriker for alt som virker rart.

Nei, det er ikke normalt. Produsenten uttalte selv at de ikke har den samme friheten når det gjelder andre vaksiner. Det skrev jeg om flere sider tilbake. Kan du lese eller kan du bare spy opp igjen det du har blitt fôret med?

Jeg synes det er minst like forjævlig at man sitter og blir desillusjonert fra virkeligheten

*fnis* Jeg skjønner at du føler det sånn, ja. Men noen av oss foretrekker å vite sannheten, skjønner du, selv om det ikke alltid er like trivelig og "trygt".

Det er direkte skummelt at så mange sitter i Norske hjem og virkelig tror på at legemiddelfirmaer ønsker å ta livet av oss mennesker.

Uhm.. Jeg har ikke sett noen i tråden her som skriver at legemiddelfirmaene ønsker å ta livet av oss? Hvem skulle de tjene penger på da, liksom?

Sjansen for bivirkninger på Pandermix er en promille.

Næmmen, er du synsk? Dette må du jo fortelle verden om, at de ikke trenger å bekymre seg for denne vaksinen i det hele tatt for du vet allerede hva studiene man foretar om ti år kommer til å vise!

Bivirkningene av å få miljøgifter i seg gjennom produkter "Made in China" er heller ikke mye undersøkt.

Vel, jo. Melanin, for eksempel (plast i barneleker og annet), er på full fart ut fordi det er farlig.

Hvor er skeptikerene?! Hvor er dere, som sitter her og NEKTER så inni granskauen å ta den vaksina? Hvorfor NEKTER dere ikke disse sakene?

Denne tråden handler om vaksinering mot svineinfluensa, den handler ikke om kinesiske leker, Tsjernobyl, trådløse nettverk, Ipod, Sellafield eller kinesiske arbeideres vilkår. Det kan være derfor det er svineinfluensavaksine som diskuteres her og ikke alt annet. Eller hva tror du?

Herregud. Gå ut og se verden, det er mer enn internett og dere selv der ute.

Næh, mener du det? Finnes det legemiddelfirmaer som gjerne vil tjene penger? Finnes det kapitalister som har som høyeste prioritet at handelen skal gå på høygir? Finnes det politikere som vil si hva som helst for å redde eget skinn?

Og jeg som trodde det bare var konspirasjonsteorier at internett ikke er den virkelige verden! Er redd for å kikke ut vinduet jeg nå.

Skal man sitte og være så hardnakka skeptiker - etterlyser jeg kildekritikk, jeg etterlyser bredde, logikk og fakta i skeptisismen. Jeg etterlyser skeptikerene i flere saker som går på samme prinsippene.

Det har du fått. I massevis. Vil du snakke om andre saker får du opprette egen tråd for det.

Forresten, lærer de deg ikke på denne flotte skolen din å ha en søken etter kunnskap og informasjon fra så mange kilder som mulig slik at du kan gjøre deg opp en informert beslutning om ting? Nei, de lærer deg nok at man skal stole på autoriteter, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argyros, vi er ikke så veldig uenige og jeg ser faktisk poengene dine (endelig, hurra! :flowers: ) - men i motsetning til deg fririver jeg meg ikke fra de som faktisk skal ha peiling på tingenes tilstand. De har vitenskapelige beviser, tester - de har ikke konspirasjonsteorier :whistle:

Promille-sjansen har jeg selv regnet ut fra FHI's tall på alvorlige bivirkninger og slått de opp mot norges innbyggertall og antall vaksinerte in total.

Jeg etterlyser ikke disse kritikerene til debatt på et forum, jeg etterlyser dem i virkeligheten. Til en like hardnakka aksjon mot det som er trusler mot oss i hverdagen. For vi er for få, og den gutsen jeg leser om her "aldri i livet" / "ikke ****" / "absolutt tvertom nei" - den ser jeg lite av når det kommer til ting som tsjernobyl, trådløse nettverk og kina-produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argyros, vi er ikke så veldig uenige og jeg ser faktisk poengene dine (endelig, hurra! :ahappy: ) - men i motsetning til deg fririver jeg meg ikke fra de som faktisk skal ha peiling på tingenes tilstand. De har vitenskapelige beviser, tester - de har ikke konspirasjonsteorier :whistle:

Vi andre hører faktisk også på de som har peiling på tingenes tilstand. Har du fremdeles ikke fått med deg at det er LEGER over hele verden som nekter å la seg vaksinere? Vi, i motsetning til deg, velger å høre på kvalifiserte skeptikere fremfor "fakta" fra de som har noe å tjene på dette. Det kalles interessekonflikt, og er vesentlig i kildekritikk. Noen er veldig dårlige på akkurat det der med å oppgi interessekonflikter i "forsknings"arbeidet sitt, så da må man finne det ut selv.

Promille-sjansen har jeg selv regnet ut fra FHI's tall på alvorlige bivirkninger og slått de opp mot norges innbyggertall og antall vaksinerte in total.

Hvorfor forteller du ikke FHI dette da, så slipper de jo å følge med på vaksinen selv? :flowers: Har du hørt om senvirkninger, forresten?

Jeg etterlyser ikke disse kritikerene til debatt på et forum, jeg etterlyser dem i virkeligheten. Til en like hardnakka aksjon mot det som er trusler mot oss i hverdagen. For vi er for få, og den gutsen jeg leser om her "aldri i livet" / "ikke ****" / "absolutt tvertom nei" - den ser jeg lite av når det kommer til ting som tsjernobyl, trådløse nettverk og kina-produkter.

Dette er feil sted å etterlyse det på, og du vet fint lite om hva folk gjør når de ikke skriver i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaller du alt annet enn dine "facts" for konspirasjonsteorier?

Er disse også konspirasjonsteoretikere?? Dette er vel de som har hatt en del med denne å gjøre.. Den du påstår er ren konspirasjonsteoretisk svada.

PS legrange: KLIKK på linkene, og slå av "alt jeg ikke har fått servert på universitetet er svada"-øreklokkene i noen sekunder..

Hvis du kaller det for konspirasjonsteorier - så kan jo jeg slå fast at det du driver med er ren propaganda for svineinfluensaen og influensavaksina i seg selv. For det er det som irriterer meg..

Oljefondet (Statens Pensjonsfond - Utland) har investert 8,449 milliarder i GSK (GlaxoSmithKline plc - Storbritannia) som produserer vaksinen for Norge, og eier nå 1,26 % av aksjene i selskapet. At Pensjonsfondet også har investert 1,177 mrd i Baxter International Inc som eier rettigheter til vaksinen. Det vil si om lag 10 000 000 000 kroner på kun to selskaper. Det må spørres hvorfor dette har skjedd og om dette kan påvirke dømmekraften til styresmaktene, det må også stilles spørsmål til de som styrer fondet og deres finansielle lenker i saken.

http://vaksineaksjon.no/

Trodde jeg det ikke?

Barn dør av vaksine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi andre hører faktisk også på de som har peiling på tingenes tilstand. Har du fremdeles ikke fått med deg at det er LEGER over hele verden som nekter å la seg vaksinere? Vi, i motsetning til deg, velger å høre på kvalifiserte skeptikere fremfor "fakta" fra de som har noe å tjene på dette. Det kalles interessekonflikt, og er vesentlig i kildekritikk. Noen er veldig dårlige på akkurat det der med å oppgi interessekonflikter i "forsknings"arbeidet sitt, så da må man finne det ut selv.

Hvorfor forteller du ikke FHI dette da, så slipper de jo å følge med på vaksinen selv? :flowers: Har du hørt om senvirkninger, forresten?

Dette er feil sted å etterlyse det på, og du vet fint lite om hva folk gjør når de ikke skriver i denne tråden.

Ehm, ja, men da er jo saken klar, siden "dere" gjør alt korrekt. Da er vel det den eneste rette måten å gjøre noe på? :whistle: Jeg er noe enig med deg, men hold deg nå for god til sleivspark og overlegenhet. Eller er det farlig å være enig med meg nå?

Jeg vet fint ganske mye om hva som gjøres innen diverse temaer i Norge, takk som byr :ahappy: Stappfullt av folk på "halvveien" - ikke i nærheten av så bastante og energifulle som folka jeg ser her.

Hvorfor kaller du alt annet enn dine "facts" for konspirasjonsteorier?

Er disse også konspirasjonsteoretikere?? Dette er vel de som har hatt en del med denne å gjøre.. Den du påstår er ren konspirasjonsteoretisk svada.

PS legrange: KLIKK på linkene, og slå av "alt jeg ikke har fått servert på universitetet er svada"-øreklokkene i noen sekunder..

Hvis du kaller det for konspirasjonsteorier - så kan jo jeg slå fast at det du driver med er ren propaganda for svineinfluensaen og influensavaksina i seg selv. For det er det som irriterer meg..

Men kjære deg - svaret ligger jo i det du skriver selv. Hvordan i alle dager skulle det jeg skriver (som baserer seg på fakta) være en konspirasjonsteori - har du lest definisjonen på konspirasjonsteori? Dette blir igjen som jeg sier; hvordan kan jeg argumentere når du bruker ord du ikke viser innsyn i? Forøvrig: ja, de du linker til er konspirasjonsteoretikere - fordi de påstår at en gruppe mennesker står bak en handling som ikke har rent mel i posen. Alle som ikke ønsker å ta vaksinen fordi de mistenker GlaxoSmithKline for å ha urent mel i posen - at de gjør det for finanskrise eller fordi de ønsker å ta livet av alle menneskene i verden / gjøre alle invalide eller skadet - er konspirasjonsteoretikere. Enkelt og greit, i følge definisjonen. Det finnes ikke et eneste håndfast bevis for at så er tilfelle - og hadde det eksistert vil det i så tilfelle skape internasjonalt rabalder slik vi ikke har opplevd maken til :D

At man ikke ønsker å ta vaksinen fordi man føler den er for lite utprøvd i forhold til situasjonen, at man er usikker på tross av at man vet hva innholdet er og man kjenner til tidligere influensavaksiner som faktisk ikke har vanvittig ulikt innhold - ikke noe problem i det vel! Skjønner jeg godt! Valget er hver og en sitt.

Jeg driver ikke med noen annen propaganda enn den for vitenskapen ;) Jeg gir meg ett fett i om det er Pandermix, teorien om big bang eller klimaendringer - så lenge noen begynner med konspirasjonsteorier som direkte håner det mest fundamentale vi har å leve etter, da klarer jeg ikke holde kjeft :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, ja, men da er jo saken klar, siden "dere" gjør alt korrekt.Da er vel det den eneste rette måten å gjøre noe på? :flowers: Jeg er noe enig med deg, men hold deg nå for god til sleivspark og overlegenhet.

Det smalt jaggu fra rett kjeft.

Eller er det farlig å være enig med meg nå?

Jeg ER ikke enig med deg. Det du forfekter i denne tråden er så naivt at det halve er mer enn nok.

Jeg vet fint ganske mye om hva som gjøres innen miljøvernet i Norge, takk som byr :whistle:

Sorry, glemte i et øyeblikk at du er synsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har allerede tatt den pga jeg er i risikogruppa og når de ambefaller oss å ta den så gjøre jeg det. Ikke merket noe bivirkninger ennå. var kun litt øm i armen noen dager etter. Jeg er glad jeg tok den.. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke de er "mer fakta", men mer kildekritisk korrekte. Man henter ikke informasjon om ei vaksine fra en side skapt av konspirasjonskritikere, for å si det sånn. Jeg får ikke åpnet linken til Anniken&Rotta angående polysorbat, den tidligere innholdslisten samme personen linket til var fra en ren konspirasjonsside og jeg godtar selvfølgelig at innholdsfortegnelsen betegner formaldehyd som innhold - men jeg kan ikke uttale meg noe mer om det siden jeg da spør "hvorfor, hvordan er produksjonen av stoffet og i hva kvalifiserer som sporstoff". Dette er naturlig nok spørsmål som da må gå til produsenten av vaksinen, og ikke et hundeforum... :ahappy:

Ellers er jeg absolutt en Ross. For meg er ting som faller meg naturlig så fundamentalt ... naturlig - at jeg blir en Ross uten mulighet for å stoppe å argumentere før jeg føler saken er fullstendig bevist (sitter fast i en evig vitenskapelig metode-loop). Det er ikke fordi jeg ønsker å ha rett, men det er fordi jeg vil spre kunnskapen, jeg unner ikke noen å gå i uvisshet om det som er vitenskapen! Det bare føles galt å gå i fra en diskusjon uten å føle at man har ... gitt fra seg en liten del av den verdenen som ligger så logisk framfor oss. Ulikt Ross ville jeg påstått at bevisene for evolusjon er så sterke og så undersøkt at det ikke går an å gi noen bedre forklaring på evolusjon enn den vi har i dag - om enn med små modifikasjoner.

Som jeg har nevnt før - vaksina er frivillig - og folk må gjerne ha alternative metoder. Det er ikke for å latterliggjøre andres tro eller ... ja. Ting i den "gata". Men å tro på noe så fullstendig ulogisk som konspirasjonsteorier og deretter linke til fantasi-innhold og basere seg på google-søk hvor man finner andre fora hvor andre har søkt opp en masse grums om vaksina og deretter kopiere til seg deres kunnskaper. Jeg liker det ikke. Rett og slett. Derfor sitter jeg nå her, til evig tid ( :rolleyes2: ), og diskuterer den kjære vitenskapelige tilnærmingen til vaksina. Den logiske tilnæringen.

Veldig passende youtube-klipp :)

For det første syns jeg det er litt ironisk at du syns Youtube-klippet er passende - det syns nemlig jeg også. I mine øyne viser klippet at det faktisk er lov til å være skeptisk til den O' så store Vitenskapen (nå høres det ut som om jeg rakker ned på vitenskap og syns det hele er noe bull, noe som setter meg i veldig merkelig lys i grunn - med tanke på at jeg er temmelig rasjonalistisk av natur og ikke får til å tro på overnaturlige og religiøse fenomener), fordi til og med den O' så store Vitenskapen er ikke sikker. Ross innrømmer at det kan være en "teeny tiny posibility" for at han tar feil - men det ser ikke ut til at du er i stand til å gjøre det samme.

For det andre sier du at du ikke ønsker å latterliggjøre, eller lignende, det andre tror og mener. Men er det ikke nettopp det du gjør, da? Du sier at vitenskapen er det eneste riktige, at du har rett og at du ønsker å gi folk kunnskap så de ikke går i uvisshet om det som er det eneste rette her i verden (Jesus Christ, er du vår nye frelser?). Hvordan kan du påstå at du er den eneste som har rett, men samtidig være åpen for at folk skal få velge og vurdere selv? Hvordan kan du be Argyros om å ikke være overlegen når du selv sitter på din høye hest og sier at alle andre tar feil?

Beklager om dette blir litt off topic og personlig, men jeg føler allikevel at det er relevant fordi diskusjonen har kommet til et punkt hvor du stikker ned alt det alle sier med ordene "konspirasjonsteorier" og "hvordan kan du ikke skjønne at vitenskapen alltid har rett?", uten å i det hele tatt prøve å sette deg inn i de andres argumenter. Å diskutere handler ikke bare om å fremme sine egne argumenter, men om å kunne se saker fra flere sider og drøfte argumenter opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...