Gå til innhold
Hundesonen.no

Må ørene stå ????


Michelle

Recommended Posts

Hei er det noen av dere som vet noe om dette:

Sliter litt med å få v. øre til Askepott til å stå slik Chihuahua ører skal, den lille tuppen ytterst faller litt ned. Alle som driver med chihuahua sier at man skal teipe det opp å la det være slik til det står, noe jeg har forsøkt og ikke har lykktes med, nå har jeg kanskje endelig funnet en teipe løsning som funker så foreløpig står det :lol:

For dere som aldri har hørt om teiping av ører før, så er det vanlig i chihuahua "verdenen" ettersom det sies at ørene MÅ stå for at man skal få avle på de, noen av dere der ute som vet om det ikke er lov å avle på Askepott dersom det ene øret aldri står helt som det andre ??? :?

Jeg er nemlig ikke helt sikker :? Øret ser ut til å stå nå heldigvis,så får vi bare krysse fingrene for at de forblir slik hehe :D

Klems fra oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjent i " schäferverdenen" og det med å teipe ører... jeg har heldigvis sluppet det selv, men kjenner en del som har gjort det. Har fått en forklaring på det og. Det er blodtilførselen som er for liten helt ut til ørespissene. Har og hørt om at enkelte har brukt ultra.

Du lurte og på om du kan bruke hunden i avl pga. dette. Det tror jeg du kan så sant det ikke er ordentlig hengeøre. Du kan det på schäfer i vært fall, får da på kritikken " bløte ører" eller "myke ører".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :D Det ser faktisk ut til å stå nå, men får se om det varer, det ene øret står helt perfekt, mens det andre sliter litt med den øverste tuppen! De fleste jeg møter synes det er "såååå nydelig" hehe, men jeg vil at det skal stå :lol: hehe, bare tøyser, men håper selvfølgelig på dette :D

Skal holde dere oppdatert !

Hilsen Michelle & Askepott :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teiping blir og brukt i "ridgeback" verdenen. Men her er det ikke for å få ørene til å stå opp :wink: Noen har problem med at ørene ikke ligger riktig. "Bretten" skal være glatt og fin uten rynker, for å si det slik. Så for å få mer brusk (tror jeg) teiper man en 20 kroning fast i øreflippen... Vanskelig å forklare, men håper dere forstod litt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...