Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til spesielle, tøffe navn


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Skade er også skjære på dansk (altså fuglen).

Men på norsk tenker man vel mer som å skade seg. Mulig jeg er litt overtroisk, men nomen est omen, og derfor kaller man ikke hunden sin for Die, Sint, Useless eller Trøbbel. Men det er min mening :wub:

Synes også tispenavn er utrolig vanskelig. Hvis jeg skal ha tispe en gang, blir det en Vilma eller en Lola :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnugg, Fnis, Flis

Mink, Mugg, Mais

Tupp, Tikken, Ting

Blink, Blitz, Blipp

Pupp (!), Propp, Pling,

Drøm, Drink, Data

Mega, Rimi, Rema, Prix, Europris (:wub:)

Egg, Engel, Ert,

Sving, Sult, Sjokk

Rask, Rim, Rusk

Klaaaaarer ikke fleeere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skade er også skjære på dansk (altså fuglen).

Men på norsk tenker man vel mer som å skade seg. Mulig jeg er litt overtroisk, men nomen est omen, og derfor kaller man ikke hunden sin for Die, Sint, Useless eller Trøbbel. Men det er min mening :wub:

Synes også tispenavn er utrolig vanskelig. Hvis jeg skal ha tispe en gang, blir det en Vilma eller en Lola :wub:

Det der er sant :D Jeg har valgt navn som Turbo og Bajaz, Turbo var jo verdens roligste valp, men det blei han jaggu ikke haha, Bajaz har hatt navnet siden han ble født så han har jo ikke hatt noe annet valg enn å bli bajas hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mye flotte navneforslag her! Minn meg på å spørre dere etter tips når jeg engang skal ha ny valp! :ahappy:

Ellers har jeg litt sans for ironi jeg da... Sånn chi med naglehalsbånd som heter ***** feks, eller amstaff med rosa halsbånd som heter Fifi... Så da må vi nok vite rase her altså......... :wub:

Rosa/råsa var et artig forslag da! Råååza? :wub: "Og best in show er katalogblablabla Labbisgårdens Råååza" *fnise*

Var med ei venninne og hentet valp for noen år siden. Vi kjørte et godt stykke før vi kom til oppdretter og hadde gooood tid på å finne fantastiske navn til den lille! Kennelnavnet var Saug så hunden skulle hete "Saugs ...". På veien puttet vi inn det meste av mer eller mindre flotte navn og en av favorittene (hey! Lang tur, ikke sant!) var "Onitti"! Vi så for oss at navnet skulle leses opp over høytaler da "Saugs Onitti"...... Les det litt fort dah! :ahappy: Iallefall så ikke oppdretter humoren her (til tross for at han var trønder og alt! :D ) så valpen ble hetende Vips. Noe som også er et kult navn synes jeg! :wub:

Edit: Haha... glemte sensuren her! ***** er det ordet som begynner med S og slutter med atan... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen skal hete noe som er litt mer spennende og tøffere enn type "Fido". Mine hunder har verdens kjedeligste navn (Cita og Tia - tenk at jeg var så oppfinnsom å kalle hunden min for Tia når min andre hund har akkurat de samme bokstavene i sitt navn, og a-ending).

Jeg liker hundenavn av typen; Klage (jeg kjenner en hund som heter Tage som piper fælt, har tryglet eieren om å skifte navn på han), Stress, X (men det heter jo Xen!), Kjekken, Ikke osv. Med andre ord navn som er litt anderledes.

Men alle slike er enten hannhundnavn, eller er tispenavn jeg ikke vil bruke fordi hunder jeg kjenner heter det. Jeg liker Dis, men det er en dobermann jeg kjenner godt, og jeg liker Døff, men det er schäfertispen til samme fyr som eier dobermannen. Jeg liker Isen, men det er sheltien til en venninne, og jeg liker Drama, men det het jo mallevalpen jeg hadde (hvorfor måtte jeg kalle henne Drama :wub: ).

Forslag?

Kall ho Diva :wub:

Har ei katt som heter det, ei katt som heter Frøken og en und som hete Nini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aske, Ajnu, Arkae, Brøla, Bitteliten, Bray, Caita(sies Ka-I-ta), Ceilon, Crendi, Dailig, Darling, Drai, Eion, Etera, Egle(betyr gran(som i grantre) på litauisk), Faira, Felia, Fund, Gayd, Geile, Gazta, Heyder, Haile, Hoentia, Ienna, Irina, Ildri, Jeica, Jyante, Jovia, Kordå(som i "hvor da"), Knyet, Kavienta, Ledig, Liesta, Luring, Makron, Mergia, Morro, Neante, Neyse'ra, Nubiente, Ovya, Oltry, Oraie, Peiza, På'n, Phnugget(fnugget), Qlida, Qiante, Qazera, Reli, Rama(som i "ramaskrik"), Reptiz, Sinda, Slunk, Stunai, Traik, Tornea, Tamren, Ugai, Undei, Uvinda, Veive, Vaquera, Virna, Wispi, Waose, Wawou, Xpri, Xessiv, Xynthi, Zuda, Zeid, Zaphran(safran), Æida, Ælina, Ærenia, Øndey, Ølva, Øskje, Åsp, Ånd, Åkei.

Tjaa. Litt av hvert her iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skygger alltid unna ord som blir brukt i dagligtale jeg... Sånn som IKKE.... tenker at en liten blir forvirra av å høre navnet sitt slengt ut i tide å utide :wub:

Bruker heller aldri navn jeg har hørt i bruk på andre hunder/dyr...da er de liksom brukt opp.

Blir spennende å få vite navnet til slutt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo insektnavn er fantastiske (siden jeg har en knott selv), og har vært innom både Veps, Humla (men går ikke på bergensk), Mygg (men vet det var en belgerhann som het (heter?) Myggen), Klegg (bør være schäfer) og Bie. Ellers eeelsker jeg navnet "Gaffa" (klistre-hund). Fyk, Knips (*knis* skulle du utdannet hunden din til narkodog måtte den hett det), Fnugg (nyydelig tispenavn vel!), Snute, Smule, Somle, Ull (hvis du skal ha deg BC), Snø (passer godt dersom du skulle hatt deg en grønnis), Svovel, Raga (ROCKERS), Kvikklunsj, Pels ... Hmm :wub: Spent på å høre rase jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har også leenge nå sittet å vurdert tispenavn.. (Neida, blir ikke noe valp på en stund, men man må jo være forberedt :wub:) Har kommet på noen kule hannhundnavn (Skulle jeg hatt en macho mallehann hadde jeg sterk vurdert å kalle ham Krekling :wub: ), men tispenavn kommer det lite av. Liker Thema/Tema ganske godt, men føler jeg vet om/kjenner en hund som heter det. Kommer bare ikke på hvem.. Og Ita, Impi, Jedi, Eppie. Så kommer jeg ikke på flere for øyeblikket. God fantasi ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, dere er kreative! Kan bare si at rasen verken er chihuahua eller grand danois eller noe annet ekstremt...

Sålenge du bruker et spesielt navn som egentlig ikke engang går under kategorien navn, så kan du jo bare drite i tispe vs hannhundnavn. Hvis du skjønner hva jeg mener? Vanskelig for å formulere meg i kveld merker jeg. Stress, Skade, Pølse, Ikke o.l kan fint gå som tispenavn spør du meg. Hva med Rosa? Eller Råsa? Var det ikke det du først foreslo for Drama?

Pølse? Håper det bare var et eksempel. :wub: Men jeg ser den. Men Stress er en malle jeg kjenner, men Rosa og Skade liker jeg! Hvertfall siden folk her sier det er en norrøn gud og slikt.

(Drama) Queen ? :)

Ikke Queen, men Drama kanskje?

Nå slår jeg meg HELT løs altså, siden du skrev "annerledes"

*klippe navn*

Jeg vil ikke ha a-endinger siden jeg er vestlending og både Tia og Cita slutter på det (Det er det dumme med "Drama"), men om jeg gjør om Flua til Flue og Musa til Mus. Rype kanskje? :wub: Jeg er mest fan av norske ord skjønner jeg. Klegg er jo også litt kult da, litt dumt om jeg får en hund som hele tiden stikker av. Høres litt harry ut egentlig, litt sånn Knegg-Klegg :wub:

Dame, jente, måne, sol. Hmm.. for trøtt til dette nå egentlig :)

Sol er fint!

Hva med feil, fortrinn, fakta eller vilje?

De likte jeg! Hvertfall Feil, Fakta og Vilje. *skrive opp*

Eller så kan du ta deg en tur på matbutikken :)

Lano, litago, zalo, milo etc.

Litago faktisk :D

Alva! Yra! , Uwa, Fryd... *tenker*

Fryd er bra!

Jo, jo jo! Kjente en huskytispe som het det jeg! Det er vel et navn på en norrøn gud eller noe? (som muligens var en kvinnelig gud?) Bølle kjente jeg en tispe som het det en gang og faktisk.

Bølle høres ut som en engelsk bulldog man leser om i Donald eller noe :) Men jeg er veldig fan av Skade!

Min forrige hund het Spirit. Det er vel strengt tatt et hanhundnavn selv om hun var tispe. Det syns jeg selv er et kjempetøfft navn. Og har kun hørt om en annen hund som het det. I dag er jeg litt lei meg fordi jeg har brukt det opp liksom :wub:

Jeg liker også litt spesielle navn. Med unntak av den ene hunden min som allerede het Gino da jeg fikk han syns jeg at alle mine har hatt kule navn. Så forstår godt at du vil ha noe spesiellt.

Da jeg fikk Lykke som jeg har nå hadde jeg to andre navn på blokka. Sienna og Izzie. Sienna kommer jeg kanskje til å bruke en annen gang.

Lykke! *stjele navnet til hunden din*

Bjørk, Selja, Vilje, Torden, Beam, Sol, Venus, Urd, Miss Lara,

Var igrunnen ikke så lett å finne tøfft navn på jente..

JEg skal hente tispevalp om litt under 5 uker... hun skal hete Dharma

Spennende med valp! Og fint navn du valgte (men for min del minner det for mye om Karma, en kanin jeg hadde, og Drama). Sol liker jeg jo, og Vilje.

*klippe*

Genialt! Slitsom, Vilikke (det er faktisk veldig fint!) og Håpløs. Holder en knapp på Vilikke!

Jepp, Skade er kvinnenavn godt som noe :) . Fra Wikipedia:

"Skade (norrønt Skaði) er datter av den drepte jotnen Tjatse (Thjazi). Hun benevnes som en skigudinne, en «ondurdis», sammensatt av dis = kvinne, gudinne, og ondur, et gammel norrønt ord for ski (som også ble samtidig brukt)."

Skigudinne må jo være bra? Hihi.

Hva med Zen?

Zen er også kult og har tenkt på det, men det er to hunder jeg kjenner veldig godt som heter det

Men på norsk tenker man vel mer som å skade seg. Mulig jeg er litt overtroisk, men nomen est omen, og derfor kaller man ikke hunden sin for Die, Sint, Useless eller Trøbbel. Men det er min mening :ahappy:

Jeg er ikke overtroisk :D

Fnugg, Fnis, Flis

Mink, Mugg, Mais

Tupp, Tikken, Ting

Blink, Blitz, Blipp

Pupp (!), Propp, Pling,

Drøm, Drink, Data

Mega, Rimi, Rema, Prix, Europris ( :wub: )

Egg, Engel, Ert,

Sving, Sult, Sjokk

Rask, Rim, Rusk

:aww: Må tenkte på at det skal bli enkelt å rope også da *Se for meg at jeg står i skogen og roper på "FNIIIS"*. Mais er jo litt kult egentlig, det samme med Ting. Og nei, Pupp skal IKKE hunden min hete :D

Drøm er også litt kult, og Europris faktisk! Hadde det vært et hamster eller noe jeg ikke skulle hatt i 12-14 år så hadde jeg kalt den for det :D Sjokk og Rask er også bra navn!

Wow, dere soniser er kreative!

*klipp*

:(

Rosa holder jeg en liten knapp på ja!

Kall ho Diva :ahappy:

Har ei katt som heter det, ei katt som heter Frøken og en und som hete Nini

Frøken er fint da! Tia blir sinna om jeg kaller en annen hund for Diva, for det er hun nemlig.

naa har jeg tenkt litt paa navnet kaktus, men passer vel helst paa en strihaaret hund da.

Kaktus er jo kult!

Aske, Ajnu, Arkae, Brøla, Bitteliten, Bray, Caita(sies Ka-I-ta), Ceilon, Crendi, Dailig, Darling, Drai, Eion, Etera, Egle(betyr gran(som i grantre) på litauisk), Faira, Felia, Fund, Gayd, Geile, Gazta, Heyder, Haile, Hoentia, Ienna, Irina, Ildri, Jeica, Jyante, Jovia, Kordå(som i "hvor da"), Knyet, Kavienta, Ledig, Liesta, Luring, Makron, Mergia, Morro, Neante, Neyse'ra, Nubiente, Ovya, Oltry, Oraie, Peiza, På'n, Phnugget(fnugget), Qlida, Qiante, Qazera, Reli, Rama(som i "ramaskrik"), Reptiz, Sinda, Slunk, Stunai, Traik, Tornea, Tamren, Ugai, Undei, Uvinda, Veive, Vaquera, Virna, Wispi, Waose, Wawou, Xpri, Xessiv, Xynthi, Zuda, Zeid, Zaphran(safran), Æida, Ælina, Ærenia, Øndey, Ølva, Øskje, Åsp, Ånd, Åkei.

Bitteliten likte jeg! Kan kalle henne for Liten. Kordå også :P Ledig er også tøft, det samme med Åkei (likte veldig godt Åkei!).

Skygger alltid unna ord som blir brukt i dagligtale jeg... Sånn som IKKE.... tenker at en liten blir forvirra av å høre navnet sitt slengt ut i tide å utide :P

Bruker heller aldri navn jeg har hørt i bruk på andre hunder/dyr...da er de liksom brukt opp.

Blir spennende å få vite navnet til slutt :P

Da tror jeg Tia er passe forvirret (etter at vi flyttet til Østlandet vel og merke) :P

Jeg synes jo insektnavn er fantastiske (siden jeg har en knott selv), og har vært innom både Veps, Humla (men går ikke på bergensk), Mygg (men vet det var en belgerhann som het (heter?) Myggen), Klegg (bør være schäfer) og Bie. Ellers eeelsker jeg navnet "Gaffa" (klistre-hund). Fyk, Knips (*knis* skulle du utdannet hunden din til narkodog måtte den hett det), Fnugg (nyydelig tispenavn vel!), Snute, Smule, Somle, Ull (hvis du skal ha deg BC), Snø (passer godt dersom du skulle hatt deg en grønnis), Svovel, Raga (ROCKERS), Kvikklunsj, Pels ... Hmm :P Spent på å høre rase jeg!

Veps! Bie! Gaffa! Fyk også, Smule, Pels. Masse stilige navn her! Raga liker jeg også, siden det er som i Raga Rockers, men selve navnet Raga syns jeg blir for kjedelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Mohito (drinken altså) er et kult navn. Ellers likte jeg Smule godt! Valpen min heter Bali, ikke så mange som heter det heller (og hun er tispe, mange mener det er et guttenavn).

Ellers har venninna mi en blandingsvalp av Dachs og Beagle, som heter Pølsa :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Mohito (drinken altså) er et kult navn. Ellers likte jeg Smule godt! Valpen min heter Bali, ikke så mange som heter det heller (og hun er tispe, mange mener det er et guttenavn).

Jeg skal starte Kennel Tequila og da skal alle hundene få navn etter drinker. Tequila Sunrise "Sunny", Mojito(korrekt skrevet :wub:), Sex on the Beach og sånn.

Smule heter faktisk søsteren til Tinka (som jeg holdt på å kjøpe i tillegg). Digger navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal starte Kennel Tequila og da skal alle hundene få navn etter drinker. Tequila Sunrise "Sunny", Mojito(korrekt skrevet :wub:), Sex on the Beach og sånn.

Smule heter faktisk søsteren til Tinka (som jeg holdt på å kjøpe i tillegg). Digger navnet!

beklager, mente Mojito :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for at jeg gjentar noe, husker ikke hva som er skrevet av alle forslag, her er mine: Smurf! Bær/bæret, Rips, Turte, Kiwi, Cyan, Mi (bestemoren til Vix heter det, syns det egentlig er et genialt hundenavn!), Pling, Yr, Dis, Tåke, Smule, Urt/urte, Rim, Lerke, Ilma, Fauna, Lei, Envy, Stop, Nonstop, Daim, Co-Co, Fiken, Litchi (en frukt), Dhudi (grønnsak :wub:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnugg, Fnis, Flis

Mink, Mugg, Mais

Tupp, Tikken, Ting

Blink, Blitz, Blipp

Pupp (!), Propp, Pling,

Drøm, Drink, Data

Mega, Rimi, Rema, Prix, Europris (:wub:)

Egg, Engel, Ert,

Sving, Sult, Sjokk

Rask, Rim, Rusk

Klaaaaarer ikke fleeere!

Haha, fantastiske forslag!

Ellers vil jeg foreslå Skuld, også et norrønt navn, betydning: "det som skal bli".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...