Gå til innhold
Hundesonen.no

Lundii, min Etnahund-tispe!


Nowisclee
 Share

Recommended Posts

Se der ja! Entydig bevis på at hun ER übersøt! Herlig bilde. De var herlige alle 3 :wub: ! Har noen en link til en god rasebeskrivelse?

FCI's rasestandard http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=1482

og på www.podenco.se finner du mer info om "myndene" i gruppe 5.

Biscotti Beyanca "Janka", snart 9 uker gammel, og heller ikke søt :wub:

post-5809-1254569369_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig fin valp! Gratulerer! Fatter ikke at ikke flere har cirnechi (men mistenker at det er flere som meg som har den som nummer to-tre-fire på "vil-ha-lista").

Hahaha! Hva er det du sier? Bli kjent med Etnahunden og den fyker opp som nr 1 på "vil-ha-lista" :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin valp! Gratulerer! Fatter ikke at ikke flere har cirnechi (men mistenker at det er flere som meg som har den som nummer to-tre-fire på "vil-ha-lista").

Hahaha! Hva er det du sier? Bli kjent med Etnahunden og den fyker opp som nr 1 på "vil-ha-lista" :)

Se her ja, der kom jammen meg oppdretter inn på banen også gitt *flir*

Og du får værsågod leve opp til ditt gode navn og rykte så ikke Nowisclee smeller noe fryktelig hardt i huet på meg altså :o

Øverst på listen til Bardmand er vel en azawakh :P , et ønske vi deler. Men vi vet jo hvor vi skal hente dem fra da, gjør vi ikke :)

Men fra spøk til alvor; etna er en veldig fin hund og etter å ha vært rundt dine x antall ganger blir jo ikke inntrykket verre liksom :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Hva er det du sier? Bli kjent med Etnahunden og den fyker opp som nr 1 på "vil-ha-lista" :o

Akkurat det er så sant, så sant! :) Jeg er vel nesten beviset for det. :o

Se her ja, der kom jammen meg oppdretter inn på banen også gitt *flir*

Og du får værsågod leve opp til ditt gode navn og rykte så ikke Nowisclee smeller noe fryktelig hardt i huet på meg altså :P

Øverst på listen til Bardmand er vel en azawakh :P , et ønske vi deler. Men vi vet jo hvor vi skal hente dem fra da, gjør vi ikke :)

Men fra spøk til alvor; etna er en veldig fin hund og etter å ha vært rundt dine x antall ganger blir jo ikke inntrykket verre liksom :P

Haha, tror ikke jeg kommer til å smelle noen som helst i hodet når jeg har fått en så fantastisk valp som jeg har fått!

I går kveld luftet vi siste gang klokken halv ett, gikk og la oss, var oppe igjen halv fem, tisset, gikk og la oss, og sto ikke opp før HALV NI! Lille dyret er jo helt herlig å ha med å gjøre. :P

Og, hun har lært "sitt" på kommando etter kun en bitteliten økt på ca 3-5 minutter. Hun er fantastisk glup. Så nå har vi gått over til å lære "stå", men det er ikke så lett, for det er så vanskelig å stå stille når det er godteri i hånden min!

Å gå i bånd er ikke noe morsomt, for når det er kaldt og vått ute, som nå(det blåser og regner), så vil man jo bare inn igjen, og det er absolutt forståelig.

I dag har vi vært i Hamar en tur på "Bondens Marked", Lundii ble behørlig pakket inn i varmedekken, dress og teppe, oppi en stor veske. Meget fornøyd, lå og sov nesten hele tiden. Mens Kee stakkars, hadde bare regndekken og måtte gå selv, hun var ikke heeelt fornøyd, men når hun fikk sitte på armen, så var det mer ok. :D

Jeg må helt ærlig si, at jeg har de beste hundene i hele verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, hun er NYDELIG! Gleder meg vilt og uhemmet til å hilse på lille nykomlingen, også kosemoseoverdose med elskede kee!

Må si jeg allerede er smålig avstandsforelsket i lille Lundii! :o For en Yndig og feminin liten sak hun ser ut til å være!

Gratulerer så masse med en vakker liten sak :) Jeg er "sjalu" herifra til himmelen.. Trenger sårt litt "valpesykeavvenning" :o *ler* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, hun er NYDELIG! Gleder meg vilt og uhemmet til å hilse på lille nykomlingen, også kosemoseoverdose med elskede kee!

Må si jeg allerede er smålig avstandsforelsket i lille Lundii! :) For en Yndig og feminin liten sak hun ser ut til å være!

Gratulerer så masse med en vakker liten sak :o Jeg er "sjalu" herifra til himmelen.. Trenger sårt litt "valpesykeavvenning" :P *ler* :D

Hihi, tusen takk, vennen! Gleder meg til du får hilse på henne jeg også. :D Hun er utrolig yndig og feminin, samtidig som hun er så enormt valp, galopperer rundt her så det dundrer i huset. :)

Du må jo bare få deg en du også vet du, det er det eneste som hjelper på valpesyke. :o

Gratulerer med valp :P

Tusen takk! :D

Sukkersøte :P Også med sånne bekymrede skjønne øyne og pannerynker :P

Hehe, ja, de ser veldig bekymret ut, og veldig uskyldig ut, spesielt hvis de har gjort noe de ikke får lov til. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye bilder av Lundii, fra i dag, til tider sammen med Ida(basenji/yorkshireterrier-blanding på 4 mnd)!

Til angrep!

Oktober09_365.jpg

I lufta:

Oktober09_370.jpg

Ida leker skummel:

Oktober09_376kopi.jpg

Også ett "gammelt" bilde fra en uke siden:

Oktober09_306.jpg

Skal få lagt inn noen filmer også, også skal vi prøve å få tatt noen oppstillingsbilder. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I dag har vi prøvd oss på oppstillingsbilder for første gang, da Lundii begynner å skjønne "stå" sånn noenlunde. Men det er fryktelig vanskelig å stå stille når mor har snop i hånda, for tenk atte!

Kanskje det funker å sette seg? :D

CIMG1768.jpg

De bakbeina der er veldig vanskelige å få langt nok bak!

CIMG1781.jpg

Og å time så beina er på rett plass når selvutløseren går av, er enda vanskeligere..

CIMG1770.jpg

;)

CIMG1776.jpg

En liten pause er påkrevd, mener jeg, men Lundii er klar for mer! :D

CIMG1785.jpg

Etter en pause går det som oftest bedre, som her, bare synd at ikke ørene ble med helt og at kameraet sto så lavt.

CIMG1783.jpg

Er hun ikke peeen? :)(overse rotet i bakgrunnen, takk!)

CIMG1763.jpg

"Jeg kommer ikke opp, løft meg!"

CIMG1760.jpg

Edit: også vet jeg at jeg burde klippet bort det meste av det hvite håndkleet hun sto på, men jeg gadd ikke. Neste gang skal jeg bruke svart i stedet. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ så søt hun er :rolleyes2:

Takk! :D

Årntli lekker!

Tusen takk! (og jeg er helt enig med deg!) ;)

Nå er det rett over en mnd til første valpeshowet, hjelpes meg. :) 6.desember skal vi i ilden! Blir spennende å se hvordan det går, vi må trene mye på tannvisning og håndtering før det, hun liker ikke tannvisning og står ikke stille når man kjenner på henne. Har blitt lite trening i det siste, men nå skal vi på'n igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiii mamma, slutt å kile meg :)

Behøver ikke si hun er søt jeg for det vet du allerede *flir*

Hehe! :rolleyes2: Ja, jeg vet det! :D Verdens beste valp!

Gratulerer! Jeg skal hvertfall følge med fremover, har aldri hørt om rasen før. :D Hun var forresten kjempesøt. ;)

Takk! :D Det er en kjempemorsom rase, iallefall Lundii er kjempemorsom å jobbe med, hun er så innmari ivrig og lærevillig og happy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...