Gå til innhold
Hundesonen.no

Dårlig matlyst


Anca

Recommended Posts

Alaskan husky-valpen min spiser så dårlig for tiden. Før hadde han god matlyst og slukte maten med engang, mens nå pirker han bare litt i den og virker ikke videre interessert. Han får mat 2 gang for dagen. Vi bruker foreløbig Eukanuba, men skal snart prøve å bytte til labb. Vi har også brukt å gi han skive med leverpostei av og til for litt variasjon.

Tips noen? Håper det blir bedre når vi bytter for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det later til at hunden din kanskje er gått hen og blevet litt matlei. Dette kjenner jeg alt til da jeg selv har sånn en hund :roll:

Du sier du skal skifte fòr, og det gjør sikkert ingenting og den vil helt sikkert spise det i starten og senere blir den lei. Da er det vigtigt at du finner en framgangs måte. Når du gir hunden sit første måltid, da lader du dem bare stå fremme i højst 30 minutter, spiser den ikke, eller ikke har spist alt, da tar du det vekk. Og når den skal ha sit andre måltid da setter du det fòret fra om morra ned til den. Og lader den igen stå i højt 30 minutter. Til sidst vil hunden opfange at hvis jeg ikke spiser, da tar hun det vekk. Og til sidst vil hunden spise inden du tar det vekk.

Jeg syns ikke at du skal gi hunden din rester av menneske mat eller sånn for at få den til og spise. Det er sikkert lige det den vil og da har den fått sin vilje.

Men husk også på at en hund vil aldrig sulte seg selv, og at den nok skal spise når den føler for det :lol: Kjenner alt til dette jeg :wink::D

Du kunne gi den litt biola melk i maten engang i blandt.

Men så lenge du bare er fast hvad angår og bare la maten stå i 30 min, da går det sikkert greit til sidst.

Husk også at når du starter det nye fòr og bland det ut med det det fòr du pleier at fore med, så hunden vennes til det nye fòret :D

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah, selvfølgelig kan det være det. Han er midt i tannfellinga nå! :lol: Han er ca 5 mnd. Det burde jeg jo tenkt som en mulighet.

Bør jeg gi tørrfor, eller legge det til bløtt? Det virker faktisk som om han liker foret best når det ikke er lagt til bløtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Labb ja. Vi blander ut ennå, men det virker som om han liker det så langt. Spent å se hvordan det går når det er bare Labb i matskåla.

Han promper sånn av Eukanuba, direkte råtten innvendig. Håper det blir likere med annet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...