Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!


Yodel

Recommended Posts

Nei, man skal ikke ha basenji. Nei, man skal ikke ha basenji. Nei, man skal ikke ha basenji. Nei, man skal ikke ha basenji. *mantra til selv* Men nå er det jo ikke lenger noen som stopper meg heller da :whistle: Men - nei, man skal ikke ha basenji.

Får bare henge meg på her... Basseluskene er fæle - de røyter, de, de... er aldeles fantastisk nydelig. :whistle:

Åh gleder meg til bilder av den lille store gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

WOHOOO!

Vi var hos vetrinæren og tok røntgen bilde av jentene i dag, for å finne ut hvor mange valper som egentlig er der..Vi begynte nesten å bli bekymret, da de er blitt MEGET store, og ultralydbildene viste jo at de hadde bare to valper hver.Det er visst ikke to meget feite valper som er årsaken til de stooore magene. Mille har nemlig 6-7 valper, mens Luna har 5-6! OMG!

Huset skal visst vrimle av mini-basselusker til jul. 11-13 valper in total... On the good side- nå slipper vi antagligvis ¨å måtte skuffe de valpekjøperne vi har på listen. Nå blir det spennende å se på fordeling kjønn/ farger.

Er utrolig glad for at jentene har verdens beste förverter som er minnst like spente som oss, og som ble strålende glade for alle de små skjelettene som var avbildet. Valpene skal nemlig bli født hos förvert, og være der de første 3-4 ukene, før vi tar de hjem til oss. Tror nok jeg kommer til å "bo" mye hos Mille og Luna sine förverter i Desember, jah... Jeg skal selvsagt være jordmor. Vi skal opp til dem nå i helgen for å gjøre klart alt til fødselen. Sterilisere utstyr, sette opp valpekasser, legge klart håndklær, varmelamer m.m.

Å, dette blir spennende! 2,5 år siden sist vi hadde kull nå!

Edit: Synnøve... feite Basenjier... uhm... altså.... har du sett Centa i det site`` *Rødme* Og hun er ikke drektig, altså.

weeeeeeeeeeeeeeeeee! :lol: Jeg er bare så glad at vi bor såpass unna (sånn egentlig) :whistle: Som jeg har skrevet tidligere: skal ikke ha ny hund nå - skal ikke ha ny hund nå - skal ikke...

MEN en vakker dag så tror jeg faktisk at det er store muligheter for en Baseji her i huset :whistle:

Bilder av tykkemamma 1 og tykkemamma 2 takk :) Og så er det bare å vente noen dager til, så kommer det nok noen forferdelige ekle bilder av noen små tenker jeg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Basenjien har det med å sjarmere en, ja whistle.png

Gjennomsnittlig kull-størrelse er på rundt 4, så dette er forholdsvis mange!

Bilder av tykkemage 1 & 2 skal bli:

dag4952.jpg

Tykkemage 1 (sortitrynet voffsen) på dag 49. Tykkemage 2 (Røditrynetvoffsen) på dag 52.

Ligger og koooser seg foran det varme gulvet ved peisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOOO!

Vi var hos vetrinæren og tok røntgen bilde av jentene i dag, for å finne ut hvor mange valper som egentlig er der..Vi begynte nesten å bli bekymret, da de er blitt MEGET store, og ultralydbildene viste jo at de hadde bare to valper hver.Det er visst ikke to meget feite valper som er årsaken til de stooore magene. Mille har nemlig 6-7 valper, mens Luna har 5-6! OMG!

Huset skal visst vrimle av mini-basselusker til jul. 11-13 valper in total... On the good side- nå slipper vi antagligvis ¨å måtte skuffe de valpekjøperne vi har på listen. Nå blir det spennende å se på fordeling kjønn/ farger.

Er utrolig glad for at jentene har verdens beste förverter som er minnst like spente som oss, og som ble strålende glade for alle de små skjelettene som var avbildet. Valpene skal nemlig bli født hos förvert, og være der de første 3-4 ukene, før vi tar de hjem til oss. Tror nok jeg kommer til å "bo" mye hos Mille og Luna sine förverter i Desember, jah... Jeg skal selvsagt være jordmor. Vi skal opp til dem nå i helgen for å gjøre klart alt til fødselen. Sterilisere utstyr, sette opp valpekasser, legge klart håndklær, varmelamer m.m.

Å, dette blir spennende! 2,5 år siden sist vi hadde kull nå!

Edit: Synnøve... feite Basenjier... uhm... altså.... har du sett Centa i det site`` *Rødme* Og hun er ikke drektig, altså.

Åh, så morro! :whistle: Gleder meg til å komme på valpebesøk! (ja, jeg FORVENTER å få komme på valpebesøk!) Blir spennende med kjønn og farger, ja! :lol: Åhå, så morro!

Og jaeh.. Centa..er til å rødme litt av. :) Jeg tror strengt tatt bare du burde si til folk at hun har innbilt, eller noe sånt. :D

Nei, man skal ikke ha basenji. Nei, man skal ikke ha basenji. Nei, man skal ikke ha basenji. Nei, man skal ikke ha basenji. *mantra til selv* Men nå er det jo ikke lenger noen som stopper meg heller da :whistle: Men - nei, man skal ikke ha basenji.

Hvorfor ikke? :D Det er jo ikke noe som stopper deg? Da MÅ du jo ha basenji? :o *pushe basenji på folk*

He he.. Basenjien har det med å sjarmere en, ja whistle.png

Gjennomsnittlig kull-størrelse er på rundt 4, så dette er forholdsvis mange!

Bilder av tykkemage 1 & 2 skal bli:

dag4952.jpg

Tykkemage 1 (sortitrynet voffsen) på dag 49. Tykkemage 2 (Røditrynetvoffsen) på dag 52.

Ligger og koooser seg foran det varme gulvet ved peisen.

Pene pene peeeene tykkemagene! :D Skjønneste jentene, det der. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Basenjien har det med å sjarmere en, ja whistle.png

Gjennomsnittlig kull-størrelse er på rundt 4, så dette er forholdsvis mange!

Bilder av tykkemage 1 & 2 skal bli:

dag4952.jpg

Tykkemage 1 (sortitrynet voffsen) på dag 49. Tykkemage 2 (Røditrynetvoffsen) på dag 52.

Ligger og koooser seg foran det varme gulvet ved peisen.

De er så søte, synes de ser ut som 2 små julegriser der de ligger med sine store mager og snurrehaler! Mangler bare rosa silkesløyfe rundt halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte tjukkpølser det wub.gif

Moro at det kommer (mange) flere enn forventet!

Ja, jeg holdt på å dette av stolen når forvert ringte og fortalte! (Hun var så nysgjerrig at hun egenthendig dro avgårde på røntgen).

Oi oi mange,gleder meg stort til å se alle sammen foreviget mange ganger utover vinteren laugh.gifwub.gif

Kan love at det blir mye bilder, ja!

Åh, så morro! biggrin.png Gleder meg til å komme på valpebesøk! (ja, jeg FORVENTER å få komme på valpebesøk!) Blir spennende med kjønn og farger, ja! biggrin.png Åhå, så morro!

Og jaeh.. Centa..er til å rødme litt av. tongue.png Jeg tror strengt tatt bare du burde si til folk at hun har innbilt, eller noe sånt. tongue.png

Pene pene peeeene tykkemagene! biggrin.png Skjønneste jentene, det der. ahappy.png

Jeg forventer Astrid-Invasjon også, såh det såh biggrin.png

Centa, jah icon_redface.gif Konstant slankekûr på den frøkna.

De er så søte, synes de ser ut som 2 små julegriser der de ligger med sine store mager og snurrehaler! Mangler bare rosa silkesløyfe rundt halsen!

Skal pakke de inn med rosa sløfer neste gang jegwhistle.png

Juleskinkene er i hus?

Deilige tjukkaser, da - krysser fingre og tær for at dere får jevne og gode kull bebiser!

Susanne

Takketakk smile.gif

Feite basselusker heart.png

Jeg er forelsket allerede! Går det virkelig an å være så nydelig? wub.gif

Mhm. Det gjær faktisk det biggrin.png

Hohoh! Herlige tjukkiser biggrin.png Blir spennende!

Ja, vi gleder oss altså noe veldig!

Jeg er veldig spent på dette med farger og tegninger. Mille kan få rød/hvite og sort/hvite (med en mikroskopisk sjans for tricolor)

Luna får nok bare rød/hvite, men har også en mikroskopisk sjans for tricolor.

Med tanke på kjønn hadde ønskefordelingen vært slik:

Mille:

3 hannhunder (Helst to røde og en sort)

4 tisper (Helst to røde og to sorte)

Luna:

4 tisper (alle blir nok røde)

1 hannhund

Man får jo aldri det man håper på, men det er lov å ønske, right?

Husker å¨Centa sitt første kull. Jeg hadde 8 bestillinger på valp. 7 ønsket tispe, 1 ønsket hannhund. Centa fikk 7 (!) hannhunder (hvorav Dennis var en av de) og 1 tispe...

That's how it goes.

Vi krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge igjen...

Dag 59 på Luna og dag 57 (more or less) på Mille.

Slimproppen gikk på Mille i dag, men det kan nok fortsatt gå noen dager før valpene kommer. Hennes temp er stabil, hun spiser godt og er i god form. Valpene "falt ned" i dag. Dvs. at de gikk lenger ned i buken, og gjør seg klar for fødsel.

Luna sine valper falt ned for 2-3 dager siden. Tempen hennes er synkende, men fortsatt over 37.0 grader, så vi avventer. Hun er også i god form med god apetitt. I går startet hun med litt graving for første gang. Det er nok ikke lenge igjen nå.

Jeg var og hilste på i går, og de var blitt STORE! -Og herlige. Det yrer av liv inni der! Man kan faktisk SE at små valper sparker inni der, da det stadig vekk kommer små "bobler" ut fra magene deres.

Vi satte opp valpekassene i går, vasket de grundig, og la fram alt vi trenger.

Aviser, rene håndklær, steril, sløv saks og klemmer (til navlestrengene), respirot (om noen av valpene har problemer med å få igang pusten) m.m.

Nå skal det bli spennende å se om jeg må reise til Hamar i natt- eller om det kan vente en dag eller tre. Noe særlig lenger enn det tviler jeg på at vi må vente. Spennende dager, dette!rolleyes2.gif '

Edit: Til sammenligning så fødte Centa (Milles mamma) natt til dag 59 på begge kull.

drektig.jpg

jentene på dag 58 og 56.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begge damene hos samme forvert?

For noen flotte tykkedamer! De ser veldig fornøyde ut da. ahappy.png Gleder meg til masse minibasseluskbilder!

Jupp. Noen alldeles herlige sådanne rolleyes2.gif Det var de selv som ytret ønske om å ha to kull samtidig, og de ønsket selv å ha de hjemme hos seg de første ukene. De får selvsagt økonomisk kompensasjon for det.

De er vel (om mulig) enda mer spennt enn det jeg erinnocent.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Noen alldeles herlige sådanne rolleyes2.gif Det var de selv som ytret ønske om å ha to kull samtidig, og de ønsket selv å ha de hjemme hos seg de første ukene. De får selvsagt økonomisk kompensasjon for det.

De er vel (om mulig) enda mer spennt enn det jeg erinnocent.gif

Åh det må være en fantastisk opplevelse! Husker det var grusomt å levere fra meg rikkemor da hun skulle ha bebiser og jeg fikk ikke mulighet til å ha dem hos meg. Heldige forverter og heldig oppdretter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...